Thaimaalaisesta aamiaispuurosta

Anonyymi-ap

Voisko joku kertoa mikä on thaimaalainen aamiainen, ihan oikeesti... kuten aikaisemmin jo kauan sitten kerroin thaikut eivät syö aamiaista, siinä muodossa kuin vaikkapa ranskalaiset, he käyvät ostamassa jotain myyntikojusta, josta ei saa kuittia, eikä porsaanluun kappaleita, thaimaan yleinen ruoka on riisipuuro, mutta sitäkään ei ole saatavilla aamulla, kun nekin kypsyvät vasta klo18.00 maissa.

Taas tuli pasaspuhetta. Miten joku joka on asunut Thaimaassa voi olla noin tietämätön?

Thaimaalainen riisipuuro โจ๊ก on aamiaisruoka. Sitä on saatavilla aamulla ja joskus saatetaan syödä myös illalla.
SInulla menee puurot ja vellit sekaisin, riisipuuroa aletaan keittämään tuossa kuuden aikaan aamulla, se valmistuu noin 10-12 tuntia tuossa klo 18.00 sitä aletaan kauppaamaan jauheliha tai ja maksanpalojen kanssa yleensä myös pehmeäksi keitetty kananmuna, aamiaisriisivelli tehdään seuraavasti keitetty riisi yleensä edellispäiväinen, lämmitetään kiehuvaan veteen sekoittaen, tähän lisätään yleensä mausteita ja vihanneksia tulee sellainen vetinen riisivelli, tuo puuro on paksua, ja erittäin täyttävää, olen sitä syönyt aina silloin tällöin se laitetaan muovipussiin suppilolla, sinne lisätään kananmuna, ja muut lihat, itse pidän lisänä naudan kieltä, se on harvinaista mutta erittäin hyvän makuista...

Kuten aikaisemmin kerroin tuossa lähemmä vanha ukko keittää joka päivä isonkattilan puuroa, oisko 40 tai 60 litraa, he myyvät sitä joka päivä kaiken mitä keittävät, sanoin hänelle kerran että laita joukkoon naudankieltä, keitettyä... vaimonsa keittää lihat, maksat, sekä kielet... ja erittäin hyvää jos vatsaa kivistää...

Puuroa löytyy myös knorrin jauheesta tehtynä mutta se on karmeaa...
By Numball HHN 62v.
__________________________________________________________________________________

Hupaisaa tämä Pasasen Thaimaan tietämättömyys.

Tämä: "Thaimaalainen riisipuuro โจ๊ก on aamiaisruoka. Sitä on saatavilla aamulla ja joskus saatetaan syödä myös illalla." - on oikein. Pasanen puolestaan päästelee taas sitä itteään.

Parhaimmillaan osaava tekee โจ๊ก puuron alle tunnissa. Perinteinen tapa ottaa aikaa hieman enemmin, mutta ei missään tapauksessa 10 - 12 tuntia. Tämä puuro on luultavasti Thaimaan suosituin aamiaisruoka.

93

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ketjusta on Mulkkusaari poistanut jo 5 sääntöjensä vastaista viestiä.

• Anonyymi

Kohta 33... KHIAI!

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

❤️ ­­­N­­y­­m­­­f­o­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#181289246

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Tulkaa rakkaat keskustelemaan puurosta, kyllä me voidaan kirjoitella puurosta asiallisia kommentteja.
      Minkälaisesta puurosta te pidätte?
      Minä syön joka aamu puuroa, onhan sanontakin että syö kuin hullu puuroa ja minähän olen hullu.

• Anonyymi

Kuten sanoin pariskunta keittää joka päivä tai lähes joka päivä puuroa aamulla kello kuusi, se kiehuu hiljaisella tulella 10 -12 tuntia, klo 18.00 se alkaa olla myyntikelpoista, ja hyvää, pienellä tratilla muovipussiin missä kannat sen kotiisi, hua hinissä on useita paikkoja jotka myyvät puuroa.

• Anonyymi

Sanoit Paskaskanpuhujapasanen näin:

"thaimaan yleinen ruoka on riisipuuro, mutta sitäkään ei ole saatavilla aamulla, kun nekin kypsyvät vasta klo18.00 maissa."

Vai ei Thaimaassa saa thaimaalaista aamupuuroa aamulla?
        Olet kyllä uskomaton idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoit Paskaskanpuhujapasanen näin:

"thaimaan yleinen ruoka on riisipuuro, mutta sitäkään ei ole saatavilla aamulla, kun nekin kypsyvät vasta klo18.00 maissa."

Vai ei Thaimaassa saa thaimaalaista aamupuuroa aamulla?
        Olet kyllä uskomaton idiootti.

niinkö menehän sitten ostamaan puuroasi, reppana.

• Anonyymi

Ahistaako oletko pettynyt elämääsi, muista etola auttaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niinkö menehän sitten ostamaan puuroasi, reppana.

Pasko sinä vaan lisää housuihisi, mulqvist.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahistaako oletko pettynyt elämääsi, muista etola auttaa...

Tuntuuko sinusta että kattila kiristää läskipäätäsi, muista lildo lohduttaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuuko sinusta että kattila kiristää läskipäätäsi, muista lildo lohduttaa...

Sinun aijaama kattilako?, olet hullu.. Etolasta löytyy köysi joka ongelmaan, jopa eri väreissä.

• Anonyymi

En ole koskaan nähnyt aamupuuroa Thaimaassa!
      Vain vetelää riisivelliä... jossa lihaa seassa. Noin hotellin buffeteissa.

Miksi pittäisi keittää 6-12 t kun riisi on kypsää 15 minuutissa? Hullu ajatus.

Minä keitän ylimääräistä Jasmin riisiä usein ja syön sen micron kautta aamupuurona runsaan kanelin, hillon ja maidon kanssa - tosi hyvää.

Thaikku likkani ei ole koskaan kuullut tai nähnyt sellaista mutta on alkanut tykätä -;)

• Anonyymi

Ei kukaan keitä turhan takia noin pitkän aikaa, sille on syynsä... semmoinen vanha ukko keittää joka aamu ison kattilallisen kuuden aikaan aamulla, illalla 12 tunnin kuluttua vaimonsa myy sen, höysteeksi tulee porsaan tai naudanmaksan viipaleita, tai jauhelihaa, puolikypsä keitetty kananmuna, inkivääriä ja jotain viherkasvia, sekä pienessä pussissa kalakastiketta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan keitä turhan takia noin pitkän aikaa, sille on syynsä... semmoinen vanha ukko keittää joka aamu ison kattilallisen kuuden aikaan aamulla, illalla 12 tunnin kuluttua vaimonsa myy sen, höysteeksi tulee porsaan tai naudanmaksan viipaleita, tai jauhelihaa, puolikypsä keitetty kananmuna, inkivääriä ja jotain viherkasvia, sekä pienessä pussissa kalakastiketta.

Luulin kuulleeni tässä maailmassa jo kaiken. En näköjään ollutkaan. Nyt vanha ukko keittää 12 tuntia puuroa ja vaimo myy sen jauhelihan ja kalakastikkeen kanssa.

Nyt olen kuullut kaiken. Luoja paratkoon, toivottavasti Hankasalmen terveydenhuolto kestää tämän syntymäpäiväsankarin, yhden miehen pandemian.

Jos edes alkeita tietäisi ruoanlaitosta, niin tietäisi että 12 tunnin keittämisen jälkeen kattilassa on enää karstaa ja tuhkaa, kaikki neste ja ravintosisältö haihtunut taivaalle,
        energiaa kulunut ja mitään myytävää ei ole.

Tämä seinähullu tarina pohjautunee siihen, että Saarikärsimyksellä ja vaimolla on ollut kamala nälkä ja rahat lopussa, pakkasessa on ollut joitakin lihanpaloja ja kaapissa puuroa.

Saarinälkä on keksinyt vaimolle tarinan että täällä Thaimaassa syödään puuroa ja lihaa.
        Vaimo on sanonut ettei ole koskaan kuullut moisesta, niin Saarichef on todennut siihen että "nyt kuulit"

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulin kuulleeni tässä maailmassa jo kaiken. En näköjään ollutkaan. Nyt vanha ukko keittää 12 tuntia puuroa ja vaimo myy sen jauhelihan ja kalakastikkeen kanssa.

Nyt olen kuullut kaiken. Luoja paratkoon, toivottavasti Hankasalmen terveydenhuolto kestää tämän syntymäpäiväsankarin, yhden miehen pandemian.

Jos edes alkeita tietäisi ruoanlaitosta, niin tietäisi että 12 tunnin keittämisen jälkeen kattilassa on enää karstaa ja tuhkaa, kaikki neste ja ravintosisältö haihtunut taivaalle,
        energiaa kulunut ja mitään myytävää ei ole.

Tämä seinähullu tarina pohjautunee siihen, että Saarikärsimyksellä ja vaimolla on ollut kamala nälkä ja rahat lopussa, pakkasessa on ollut joitakin lihanpaloja ja kaapissa puuroa.

Saarinälkä on keksinyt vaimolle tarinan että täällä Thaimaassa syödään puuroa ja lihaa.
        Vaimo on sanonut ettei ole koskaan kuullut moisesta, niin Saarichef on todennut siihen että "nyt kuulit"

2010

Älä kauha, olen nähnyt tuota keittämistä jo useita vuosia, joka aamu ukko herää kuudelta aamulla, keittää ison kattilan puuroa, rouva myy sitä yömarkinoilla... Ei ihan joka päivä, mutta lähes, kuinka sinulla on niin eri kokemukset kuin minulla, joka asiassa oletko edes Thaimaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä kauha, olen nähnyt tuota keittämistä jo useita vuosia, joka aamu ukko herää kuudelta aamulla, keittää ison kattilan puuroa, rouva myy sitä yömarkinoilla... Ei ihan joka päivä, mutta lähes, kuinka sinulla on niin eri kokemukset kuin minulla, joka asiassa oletko edes Thaimaassa.

Ja itseasiassa minä en tiennyt että puuroa myydään paljon lounaaksi, ole silloin tällöin jopa ostanut, selistäs miksi sinun thaimaa on täysin eri kuin minun Thaimaassa, ja minä olen varmasti asunut täällä kauan... Outoa sanon minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12 tuntia ukko siis keittää puuroa hiljaisella tulella ja vaimo myy lihan ja kalaöljyn kanssa illalla?

Ja sinä olet nähnyt tämän keittämisen jo useita vuosia, heräät katsomaan lähes joka aamu kuudelta Thaimaassa kokemaan kun ukko keittää puuroa 12 tuntia hiljaisella tulella?

Asia kunnossa.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12 tuntia ukko siis keittää puuroa hiljaisella tulella ja vaimo myy lihan ja kalaöljyn kanssa illalla?

Ja sinä olet nähnyt tämän keittämisen jo useita vuosia, heräät katsomaan lähes joka aamu kuudelta Thaimaassa kokemaan kun ukko keittää puuroa 12 tuntia hiljaisella tulella?

Asia kunnossa.

2010

Edelleenkään et vastaa kysymykseeni miksi sinun thaimaa on täysin eri kuin minun, näitä vääntöjä on niin monta, tosiaankin puuroa keitetään tai paremmin haudutetaan hyvin pitkän ajan, minimi taisi olla kuusi tuntia, kerran ongelmanasi oli kuitit milloin mikäkin, niitä ei vaan edelleenkään tahdo saada muualta kuin isommista firmoista, toreilta et mistään, muuten oletko koskaan ostanut viinirypäleitä isoja ja pakastanut ne, aivan helvetin hyviä... suosittelen, niitä tulee helposti syötyä kilo pakasteesta kun otat korkeitaan kaksi kerralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleenkään et vastaa kysymykseeni miksi sinun thaimaa on täysin eri kuin minun, näitä vääntöjä on niin monta, tosiaankin puuroa keitetään tai paremmin haudutetaan hyvin pitkän ajan, minimi taisi olla kuusi tuntia, kerran ongelmanasi oli kuitit milloin mikäkin, niitä ei vaan edelleenkään tahdo saada muualta kuin isommista firmoista, toreilta et mistään, muuten oletko koskaan ostanut viinirypäleitä isoja ja pakastanut ne, aivan helvetin hyviä... suosittelen, niitä tulee helposti syötyä kilo pakasteesta kun otat korkeitaan kaksi kerralla.

Sinun Thaimaasi on täysin erilainen kuin kenenkään muun siksi, että sinä vain luulet ja kuvittelet asioita, mutta muut tietävät.
        Näitä vääntöjä on ollut niin monta siksi, että olet niin umpityhmä typerys, ettet osaa ottaa opiksesi virheistäsi, vaan väännät ja vänkäät viisaampiasi vastaan. Rypistelet typeryksenä aina lisää, vaikka pasaset ovat jo housuissasi.
        Nyt väität ja vänkäät vieläkin, että sinun Thaimaassa ei saa thaimaalaista aamiaispuuroa aamulla, vaikka kaikkien muiden Thaimaassa saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun Thaimaasi on täysin erilainen kuin kenenkään muun siksi, että sinä vain luulet ja kuvittelet asioita, mutta muut tietävät.
        Näitä vääntöjä on ollut niin monta siksi, että olet niin umpityhmä typerys, ettet osaa ottaa opiksesi virheistäsi, vaan väännät ja vänkäät viisaampiasi vastaan. Rypistelet typeryksenä aina lisää, vaikka pasaset ovat jo housuissasi.
        Nyt väität ja vänkäät vieläkin, että sinun Thaimaassa ei saa thaimaalaista aamiaispuuroa aamulla, vaikka kaikkien muiden Thaimaassa saa.

oletko nyt laiffila, vai 2010 vaiko ihan aasi, kerro vaan rohkeasti mistä aamupuurosi hankit...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja itseasiassa minä en tiennyt että puuroa myydään paljon lounaaksi, ole silloin tällöin jopa ostanut, selistäs miksi sinun thaimaa on täysin eri kuin minun Thaimaassa, ja minä olen varmasti asunut täällä kauan... Outoa sanon minä.

Et tiennyt, uskotaan, ethän sinä mistään muustakaan tiedä siellä Thaimaassasi, mitään.
        Mistä nyt törppö, tuon tietämyksesi sait, googletitko?

Mutta, hetkinen... etkös sinä aikaisemmin kertonut, että sinun Thaimaassasi thaimaalaista aamiaispuuroa ei saa aamulla, että sitä saat vasta klo 18:00 jälkeen, kun ensin olet 12 tuntia vahtinut, joka päivä, tai melkein joka päivä, vuosia asuneena, kuinka sitä hitaasti haudutetaan. Nyt sitten olet kuitenkin puuroa LOUNAAKSI, silloin tällöin jopa ostanut!?!

Huomaatko miksi sinun Thaimaa on täysin erilainen kuin muiden?

PS. Saako Chiang Main mielikuvitusystäväsi Thaimaassa thaimaalaista aamupuuroa aamulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tiennyt, uskotaan, ethän sinä mistään muustakaan tiedä siellä Thaimaassasi, mitään.
        Mistä nyt törppö, tuon tietämyksesi sait, googletitko?

Mutta, hetkinen... etkös sinä aikaisemmin kertonut, että sinun Thaimaassasi thaimaalaista aamiaispuuroa ei saa aamulla, että sitä saat vasta klo 18:00 jälkeen, kun ensin olet 12 tuntia vahtinut, joka päivä, tai melkein joka päivä, vuosia asuneena, kuinka sitä hitaasti haudutetaan. Nyt sitten olet kuitenkin puuroa LOUNAAKSI, silloin tällöin jopa ostanut!?!

Huomaatko miksi sinun Thaimaa on täysin erilainen kuin muiden?

PS. Saako Chiang Main mielikuvitusystäväsi Thaimaassa thaimaalaista aamupuuroa aamulla?

Eikös tuolla Asian Travel omassa ketjussaan kertonut aika selvästi tämän thaimaalaisen aamiaisen eli riisivellin taustat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tuolla Asian Travel omassa ketjussaan kertonut aika selvästi tämän thaimaalaisen aamiaisen eli riisivellin taustat.

Ei kertonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kertonut.

Asian Traver kertoi näin:

"Riisivelli jota aamuisin myydään täällä thaimaassa lihalla tai kalalla höystettynä on nimeltään Khatom. Tuota ruokaa ovat ihan varmasti kaikki thaimaan kansalaiset joskus syöneet, niin perinteinen kuin olla ja voi.
        Myydään tuossa meidänkin torilla joka aamu, aamu 9.00 on viimeistään loppu, kattila tyhjä."

Tuossa on totta toinen puoli toki, mutta itse kutsuisin tuota Khao Tom (ข้าวต้ม) ruokaa riisikeitoksi. Toinen hyvin yleinen aamiaisruoka Thaimaassa on Joke (โจ๊ก) mitä minä pidän puurona.

Chiang Maissa muuten tuota jälkimmäistä ruokaa saa 24 tuntia vuorokaudessa.
        Senssu olisi tämän varmasti kertonut, mutta ei tiennyt, koska ei asu Chiang Maissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asian Traver kertoi näin:

"Riisivelli jota aamuisin myydään täällä thaimaassa lihalla tai kalalla höystettynä on nimeltään Khatom. Tuota ruokaa ovat ihan varmasti kaikki thaimaan kansalaiset joskus syöneet, niin perinteinen kuin olla ja voi.
        Myydään tuossa meidänkin torilla joka aamu, aamu 9.00 on viimeistään loppu, kattila tyhjä."

Tuossa on totta toinen puoli toki, mutta itse kutsuisin tuota Khao Tom (ข้าวต้ม) ruokaa riisikeitoksi. Toinen hyvin yleinen aamiaisruoka Thaimaassa on Joke (โจ๊ก) mitä minä pidän puurona.

Chiang Maissa muuten tuota jälkimmäistä ruokaa saa 24 tuntia vuorokaudessa.
        Senssu olisi tämän varmasti kertonut, mutta ei tiennyt, koska ei asu Chiang Maissa.

Jep thaimaalainen riisipuuro on nimenomaan jok, sitä ei täältä saa vain illalla, aamulla ei mistään, sitten täällä on vielä velli erikseen, se on ohuempaa kuin puuro, ja valmistetaan sitä varten tehdystä riisijauhosta, jok valmistetaan hauduttamalla jasmiiniriisiä, joka on murskattu pitkä haudutusaika tekee puurosta pehmeää... ja hyvän makuista, joskus ukko tekee sitä myös hiilillä, mutta pääosin kaasulla. Sitten on näitä keittoja, pilvin pimein, itse pidän tom yam kung, tai sea food.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep thaimaalainen riisipuuro on nimenomaan jok, sitä ei täältä saa vain illalla, aamulla ei mistään, sitten täällä on vielä velli erikseen, se on ohuempaa kuin puuro, ja valmistetaan sitä varten tehdystä riisijauhosta, jok valmistetaan hauduttamalla jasmiiniriisiä, joka on murskattu pitkä haudutusaika tekee puurosta pehmeää... ja hyvän makuista, joskus ukko tekee sitä myös hiilillä, mutta pääosin kaasulla. Sitten on näitä keittoja, pilvin pimein, itse pidän tom yam kung, tai sea food.

Pasaspuheet ne vaan jatkuu, jatkuu ja jatkuu.
        Joke (โจ๊ก) aamupuuroa saa Hua Hinistäkin monesta eri paikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasaspuheet ne vaan jatkuu, jatkuu ja jatkuu.
        Joke (โจ๊ก) aamupuuroa saa Hua Hinistäkin monesta eri paikasta.

Totta. Hua Hinissä saa aamulla monesta paikasta thaimaalaista aamupuuroa. Jek Pia on ehkäpä yksi parhaista paikoista Huassa syödä tätä Jok puuroa aamulla. Kannattaa mennä ajoissa, paikka avataan joskus kello kuuden jälkeen aamulla ja usein tämä aamupuuro on myyty loppuun jo ennen kello kymmentä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Hua Hinissä saa aamulla monesta paikasta thaimaalaista aamupuuroa. Jek Pia on ehkäpä yksi parhaista paikoista Huassa syödä tätä Jok puuroa aamulla. Kannattaa mennä ajoissa, paikka avataan joskus kello kuuden jälkeen aamulla ja usein tämä aamupuuro on myyty loppuun jo ennen kello kymmentä.

Muistin tuon nimen hieman väärin. Jek Piek Coffee Shop googlettamalla löytyy osoite tiedot.

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g297922-d3825576-Reviews-Jek_Piek_Coffee_Shop-Hua_Hin_Prachuap_Khiri_Khan_Province.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistin tuon nimen hieman väärin. Jek Piek Coffee Shop googlettamalla löytyy osoite tiedot.

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g297922-d3825576-Reviews-Jek_Piek_Coffee_Shop-Hua_Hin_Prachuap_Khiri_Khan_Province.html

Hauskaa tosi hauskaa mitä nämä triptrapit kertovat, ja miten sokeasti niihin luotetaan, hua hinissä tunnetusti on cafeshopit harvoin auki ennen klo 10-12, johtuen siitä että ei ole asiakkaita, keskustassa on yksi mistä saat kunnollista kahvia ja jotain syötävää aukeaa klo 10:30 joskus klo 10:00... tietysti jossain voi olla auki aikaisinkin täällä on satoja ruokapaikkoja, mutta alueella missä liikun eli ydinkeskustassa ei ole ennen klo 10.00 auki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa tosi hauskaa mitä nämä triptrapit kertovat, ja miten sokeasti niihin luotetaan, hua hinissä tunnetusti on cafeshopit harvoin auki ennen klo 10-12, johtuen siitä että ei ole asiakkaita, keskustassa on yksi mistä saat kunnollista kahvia ja jotain syötävää aukeaa klo 10:30 joskus klo 10:00... tietysti jossain voi olla auki aikaisinkin täällä on satoja ruokapaikkoja, mutta alueella missä liikun eli ydinkeskustassa ei ole ennen klo 10.00 auki

Onneksi sinä hauska mies olet aamukuudelta katselemassa kuitenkin kun vanha mies alkaa keittää puuroa joka aamu jo kymmenen vuotta ja iltakuudelta on valmista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suhtaudun noihin aamutarjoiluihin aika kriittisesti, 10 vuotta olen täällä pyörinyt päivittäin eri paikossa, tarjoilua voidaan järjestää jos on asiakkaita niitä ostamaan, kyllähän täältä saa syötävää aamulla keskustasta, mutta joudut ostamaan ne kärryistä, vaikkapa kanaa eri muodoissa, hotellit tietysti tarjoavat ruokaa aamulla asiakkailleen, pattayallakaan pahemmin aamiaispaikat aukea enne klo 9.00 jos ei muutamaan paikkaa otetaan huomioon, bangkokissa on tilanne toisin, sieltä saat mitä tahansa milloin tahansa, kaupunki ei nuku koskaan, hua hin on pikku kaupunki, eikä thaikuilla ole varoja kalliisiin aamiaisiin, market villagen kupunkiruokala avaa klo 8.30 itse tavaratalo klo 10:30... mutta oikeastaan tuollakaan ei ole aamulla kuunnollista länkkäri aamiaista... thaikut syö tuossa jotain ennen työhön menemistä, kaikki on kiinni kysynnästä, sitä ei ole ennen kuin vasta illan suussa jolloin.. ihmisiä on paljon liikkeellä, tai no ei tuo ole 100% oikein noinkaan..

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimi on väärin, se on Jek Piek seafood... olen syönyt siellä monta kertaa, illalla hyvä katkis spagett vuokai.. olen laittanut tånne jopa kuvia tuolta

Olet syönyt siellä monta kertaa, mutta et tiennyt että sieltä saa aamulla Jok -puuroa, josta väitit, ettei saa mistään Hua Hinissä aamulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet syönyt siellä monta kertaa, mutta et tiennyt että sieltä saa aamulla Jok -puuroa, josta väitit, ettei saa mistään Hua Hinissä aamulla.

Voi että sentään taasen kun jok-puuron saanti on rakkaan ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimi on väärin, se on Jek Piek seafood... olen syönyt siellä monta kertaa, illalla hyvä katkis spagett vuokai.. olen laittanut tånne jopa kuvia tuolta

Oletko varma että nimi on väärin? Jospa se onkin Chek Pia.
        https://www.tourismthailand.org/Restaurant/chek-pia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa tosi hauskaa mitä nämä triptrapit kertovat ja Tourism Authority of Thailand.

One of the most well known Hua Hin street Food open for services in the mornings with their special breakfast menu of Pork Porridge, Chicken Rice, Pork’s Blood Broth, Pla Tok Koh or Cantonese Fried Dough and many more the best way to start your day is having it with a side of coffee. Dinner services would include Seafood Hot pots, Spicy Herbal Scallop Stir Fry, Stir Fried Soft Crab in Curry Powder and Pork Satay.

Open hour (2 time) : 6:00 AM - 12:00 PM and 17:00 PM - 20:00 PM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI saa se on seafood paikka, ollut jo vuosia,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI saa se on seafood paikka, ollut jo vuosia,

KYLLÄ saa Jok -puuroa.

Paikasta löytyy puolen vuoden sisältä thai kielisiä arvioita netistä joissa suositellaan aamiaiseksi Jok -puuroa.

Paikka on ollut vuosia samanlainen kuin se on vielä tänäänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sitten täällä on vielä velli erikseen, se on ohuempaa kuin puuro, ja valmistetaan sitä varten tehdystä riisijauhosta"

Tällaista velliä ei ole olemassakaan muulla kuin housuissasi, ja sen valmistus osana on talkkijauhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ saa Jok -puuroa.

Paikasta löytyy puolen vuoden sisältä thai kielisiä arvioita netistä joissa suositellaan aamiaiseksi Jok -puuroa.

Paikka on ollut vuosia samanlainen kuin se on vielä tänäänkin.

Kuten sanoin se on seafood ruokapaikka nimi myös vaihtui samoin aukioloajat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi että sentään taasen kun jok-puuron saanti on rakkaan ongelma.

Sinun, joka et ole kenenkään rakas, ongelmahan tämä jok-puuron saanti on, ei muiden. Muut sitä aamulla hua hinistäkin löytävät, mutta sinä et, mutta talkilla kuorrutettua intialaista massamanvelliä sängystäsi, löytyy varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

• Anonyymi

"Menny puurot ja vellit sekaisin" on sanonta jonka alkuperää en ole kuullut.

Nyt sekin selvisi....

Hankasalmen terv keskus kusessa!

• Anonyymi

Valmistin vaimolleni pehmeästä jäniksestä tehtyä puuroa. Vaimo tarjoili minulle vastavuoroisesti kettua vinossa.

• Anonyymi

"PS. Saako Chiang Main mielikuvitusystäväsi Thaimaassa thaimaalaista aamupuuroa aamulla?"

Ei saa.

• Anonyymi

Sitä sinun kannattaa kysyä ketjun aloittajalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä sinun kannattaa kysyä ketjun aloittajalta.

Ai jaa... senssuko on ketjun aloittaja?

• Anonyymi

Lassi baarin aamiaiset ovat nestemäisiä.

• Anonyymi

Parasta pihlajanmarjojen jälkeen on kunnon kamppailu eli Gambina.
        Eikä tartte lähtiä etes Kampiaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kymmenen vuoden ajan olen herännyt joka aamu tai miltei joka aamu katselemaan kun vanha ukko alkaa keittää puuroa 40-60 litran astiassa hiljaisella tulella, valmista 10-12 tunnin kuluttua kello 18.00. Puuro on paksua ja oikein maukasta, ukko kaataa sitä trattiin ja pussittaa, sanoin hänelle että laita kieltä joukkoon. Vaimonsa myy sitten puuroa yötorilla ja kaikki menee kaupaksi.

By NumBaII, 63v

Näin kuului siis se alkuperäinen puurokokemus Pasasella.
        Mistään joke-vellistä ei ollut puhetta. Nyt hän on googlannut aiheesta ja muuttaa tarinaa. Jokessa riisinjyvät ovat edelleen ehjiä kera suutuntuman. Keittoaika jokessa max 20 minuuttia ja se ei ole puuroa, vaan velliä, okei thaimaalaiset saattaa kutsua sitä puuroksi mutta suomalaisittain se sitä ei ole.
        Vellit on olleet sota ja pula-aikojen ruokaa Suomessa. Vesi kun on halpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenen vuoden ajan olen herännyt joka aamu tai miltei joka aamu katselemaan kun vanha ukko alkaa keittää puuroa 40-60 litran astiassa hiljaisella tulella, valmista 10-12 tunnin kuluttua kello 18.00. Puuro on paksua ja oikein maukasta, ukko kaataa sitä trattiin ja pussittaa, sanoin hänelle että laita kieltä joukkoon. Vaimonsa myy sitten puuroa yötorilla ja kaikki menee kaupaksi.

By NumBaII, 63v

Mistään joke-vellistä ei ollut puhetta. Nyt hän on googlannut aiheesta ja muuttaa tarinaa. Jokessa riisinjyvät ovat edelleen ehjiä kera suutuntuman. Keittoaika jokessa max 20 minuuttia ja se ei ole puuroa, vaan velliä, okei thaimaalaiset saattaa kutsua sitä puuroksi mutta suomalaisittain se sitä ei ole.

Suomi oli sota-aikaan kehitysmaa, kuten Thaimaa ja Kambodza tänään. Vellikin tekee kauppansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi oli sota-aikaan kehitysmaa, kuten Thaimaa ja Kambodza tänään. Vellikin tekee kauppansa.

Et voi mitenkään vertailla Kambodzaa Thaimaahan.

Thaimaa BKT:
        – yhteensä 1206,6 mrd. USD (sijalla 21)
        – per asukas 17 300 USD

Kambodza BKT:
        – yhteensä 28,33 mrd. USD [4] (sijalla 106)
        – per asukas 1 770 USD

Kambodza on kymmenen kertaa köyhempi maa kuin Thaimaa kun katsellaan bruttokansantuotetta per nuppi.

Thaimaan talouskasvu tänä vuonna noin +4%
        Suomen talouskasvu tänä vuonna noin -0,2%

Tällä menolla Suomikin jää Thaimaan jalkoihin muutamassa vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBaII, 63v

"Keittoaika jokessa max 20 minuuttia ja se ei ole puuroa, vaan velliä, okei thaimaalaiset saattaa kutsua sitä puuroksi mutta suomalaisittain se sitä ei ole."

Ei pidä paikkaansa. Keitto aika voi hyvinkin olla 90 minuuttia. Thaimaalaiset kutsuvat sitä puuroksi, samoin englanninkieliset. Suomalaisittainkin kyseessä on puuro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Keittoaika jokessa max 20 minuuttia ja se ei ole puuroa, vaan velliä, okei thaimaalaiset saattaa kutsua sitä puuroksi mutta suomalaisittain se sitä ei ole."

Ei pidä paikkaansa. Keitto aika voi hyvinkin olla 90 minuuttia. Thaimaalaiset kutsuvat sitä puuroksi, samoin englanninkieliset. Suomalaisittainkin kyseessä on puuro.

Velliin on käytetty samoja aineksia kuin puuroonkin (tavallisesti viljatuotteita sekä liemeksi maitoa tai vettä), mutta velli on löysempää. Sana velli on yleinen murteissa; se on lainattu ruotsin kielestä (välling). Länsi-Suomessa se esiintyy myös muodoissa vellinki ja vellu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jokessa riisinjyvät ovat edelleen ehjiä kera suutuntuman."

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Joke itse asiassa valmistetaan usein ns. broken rice jyvistä, eli jyvistä mitkä ovat jossain vaiheessa riisin käsittely prosessia rikkoutuneet. Thaiksi ข้าวหัก .
        Pitkällä keittoajalla (90 min) riisinjyvät hajoavat ja puuron suutuntuma muuttuu pehmeämmäksi. Khao tom riisi keitossa riisinjyvät ovat ehjiä ja suu tuntuma näin poikkeaa ratkaisevasti Joke puuron suutuntumasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Joke itse asiassa valmistetaan usein ns. broken rice jyvistä, eli jyvistä mitkä ovat jossain vaiheessa riisin käsittely prosessia rikkoutuneet. Thaiksi ข้าวหัก .
        Pitkällä keittoajalla (90 min) riisinjyvät hajoavat ja puuron suutuntuma muuttuu pehmeämmäksi. Khao tom riisi keitossa riisinjyvät ovat ehjiä ja suu tuntuma näin poikkeaa ratkaisevasti Joke puuron suutuntumasta.

-
        https://www.paphungkornrice.com/TH/product/broken_fragrant_rice.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suutuntuman saa puuroa syömällä, ei kuvia katsomalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suutuntuman saa puuroa syömällä, ei kuvia katsomalla.

Juuri näin. Minä olen tätä puuroa syönyt useasti eripuolella Thaimaata ja myös Suomessa. osaan myös itse valmistaa tätä puuroa. Sinä olet ilmeisesti katsellut vain kuvia,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Minä olen tätä puuroa syönyt useasti eripuolella Thaimaata ja myös Suomessa. osaan myös itse valmistaa tätä puuroa. Sinä olet ilmeisesti katsellut vain kuvia,

Hienoa, osaat tehdä puuroa, Wautsi, tuut tuut ja piipaa, Kymppikin tekee aamupalat korealaisille kakaroilleen ja tinderlumpulle.

Vaihtakaa puuroreseptejä keskenänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, osaat tehdä puuroa, Wautsi, tuut tuut ja piipaa, Kymppikin tekee aamupalat korealaisille kakaroilleen ja tinderlumpulle.

Vaihtakaa puuroreseptejä keskenänne.

Vaivaako eturauhanen Chiang Main senssukkaa niin kuin Hua Hinin Saarivelliäkin, vai mikä valvottaa, oletko ahdistunut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaivaako eturauhanen Chiang Main senssukkaa niin kuin Hua Hinin Saarivelliäkin, vai mikä valvottaa, oletko ahdistunut?

voin vakuuttaa että osaan tehdä sitä, ostin kerran kotiin knorrin jok puurotarpeet, voi olla että on vieläkin osa kotona tallessa, ihan puuron näköistä tulee, maku ei ollut vaatimuksieni mukainen, mutta lispasin ne roskikseen, niitä saa vaikkapa joka seiskasta... niitä on varmasti siellä knorrin tekeminä voi olla toki muidenkin... niitä on jopa valmiksi purkissa, lisäät vain veden.. ja se on siinä kun hieman sekottelet...

luuletko ihan oikeasti että alan sitä keittämään aamulla 12 tuntia, vai käyn ostamassa sitä papalta tai monesta monesta paikasta hua hinistä illalla...

Varmasti tuota knorrin jauhoja tai vastaavia saa ostaa myös ravintola käyttöön, mistä se syntyyy nopeasti asiakkaalle, vanha kansa tietää mitä se pitää olla, ja siinä on papan business idea, hän antaa sen hautua kauan hitaasti keittäen että siitä tulee hyvää... pehmeään, kuten sanoin joskus hän keittää sitä myös hiilillä jolloin puuro
        on savun makuista mielestäni ei hyvää, mutta thaikut ostavat sitä silti...

Suomessa uunipuuro valmistuu noita aikoja, siinäkin on riisiä... ja se on todellla hyvää... joka tapauksessa kukaan ala keittämään asiakkaalle puuroa useita tunteja jos ei ole tarpeeksi kysyntää eikä aamulla ole.

Tosin liikun phetkasem roadin rannan puolella harvemmin aamulla, kun se tie
        on perkeleen vilkas, menen aamulla huomenna katsomaan onko tuo paikka edes auki, kello on puoli seitsemän taidampa käydä siellä nyt... kun vaimo heräilee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voin vakuuttaa että osaan tehdä sitä, ostin kerran kotiin knorrin jok puurotarpeet, voi olla että on vieläkin osa kotona tallessa, ihan puuron näköistä tulee, maku ei ollut vaatimuksieni mukainen, mutta lispasin ne roskikseen, niitä saa vaikkapa joka seiskasta... niitä on varmasti siellä knorrin tekeminä voi olla toki muidenkin... niitä on jopa valmiksi purkissa, lisäät vain veden.. ja se on siinä kun hieman sekottelet...

luuletko ihan oikeasti että alan sitä keittämään aamulla 12 tuntia, vai käyn ostamassa sitä papalta tai monesta monesta paikasta hua hinistä illalla...

Varmasti tuota knorrin jauhoja tai vastaavia saa ostaa myös ravintola käyttöön, mistä se syntyyy nopeasti asiakkaalle, vanha kansa tietää mitä se pitää olla, ja siinä on papan business idea, hän antaa sen hautua kauan hitaasti keittäen että siitä tulee hyvää... pehmeään, kuten sanoin joskus hän keittää sitä myös hiilillä jolloin puuro
        on savun makuista mielestäni ei hyvää, mutta thaikut ostavat sitä silti...

Suomessa uunipuuro valmistuu noita aikoja, siinäkin on riisiä... ja se on todellla hyvää... joka tapauksessa kukaan ala keittämään asiakkaalle puuroa useita tunteja jos ei ole tarpeeksi kysyntää eikä aamulla ole.

Tosin liikun phetkasem roadin rannan puolella harvemmin aamulla, kun se tie
        on perkeleen vilkas, menen aamulla huomenna katsomaan onko tuo paikka edes auki, kello on puoli seitsemän taidampa käydä siellä nyt... kun vaimo heräilee...

Ja paljon on asiaa puurosta, jota saa jokaisesta seiskasta jos vain osaa hyllyltä ottaa....
        By NumBall HHN 62v.
        ps. siinä on lahkolaisten thaimaan tietämys suuremmalti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paljon on asiaa puurosta, jota saa jokaisesta seiskasta jos vain osaa hyllyltä ottaa....
        By NumBall HHN 62v.
        ps. siinä on lahkolaisten thaimaan tietämys suuremmalti...

Thaimaan yleinen ruoka on riisipuuro, mutta sitäkään ei ole saatavilla aamulla, kun nekin kypsyvät vasta klo18.00 maissa...
        By NumBall HHN _62v._
        ps. näin tämän sekopään thaimaan tietämys vaihtelee päivittäin...

• Anonyymi
      • Anonyymi

AIiheuttaako puuron puute ahdistusta, resupekka, jotenkun puuro ja kattila sopii hyvin yhteenssä, oletko kateellinen ja katkera, ilman puuroa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AIiheuttaako puuron puute ahdistusta, resupekka, jotenkun puuro ja kattila sopii hyvin yhteenssä, oletko kateellinen ja katkera, ilman puuroa,

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä... 26 kertaa kilahtanut Numballisenssukan kattilaan, voi voi auts auts.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä... 26 kertaa kilahtanut Numballisenssukan kattilaan, voi voi auts auts.

No voi sussuan tana sentöön, kili kili muka, nyt muka me sen - 7x senssua - asuisimme vain yhdestään hua hinissä tai chiang maissa, no ei ikinä pattayalla,.. koska?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voi sussuan tana sentöön, kili kili muka, nyt muka me sen - 7x senssua - asuisimme vain yhdestään hua hinissä tai chiang maissa, no ei ikinä pattayalla,.. koska?

'*'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'*'

Edellä ajatukseni 24/7 ja nimimerkki unohtui, minä kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä ajatukseni 24/7 ja nimimerkki unohtui, minä kirjoitan aina omalla nimimerkilläni.

2010

Voi sinua Numpalli, se että sinä otat, vaikka miten, vaikka mihin, niin se ei vaan ole pois, harja ttua talosi, hmm... aivan jotain käsiteltömältöltä toiminnalta, häh?

• Anonyymi

Hienoja kuvia, kiitos.

• Olin männä viikolla Hua Hinissä, Nakhon Phanomissa, Bueng Kanissa, Udon Thanissa ja pari yötä Bangkokissa. Useassa paikassa syin aina thamaalaisen aamiaispuuron joka oli todella hyvää.
      Puuro oli tehty riisipohjalle, lisättynä vihanneksia, sipulia, broiloeria ja kananmunaa.
      Todella maukas ja ravitseva aamiainen.

• Anonyymi

Hua hinissä aamupuuron saa vasta illalla kello 18.00 jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hua hinissä aamupuuron saa vasta illalla kello 18.00 jälkeen.

Olipa nopea päivystys päivän ensimmäisen oireilun julkaisemiseen.

• Anonyymi

Syit ja syit viidessä paikassa männä viikolla. Hua hinissa ei edes ole juuri mikään paikka aamulla auki ja joka aamu syit siellä sun täällä? Unissasi syit.

Mikä on "riisipohja"? Jok- velliä kutsutaan puuroksi, vaikka se on velliä. Velli on riisikeittoa kun taas puuro on kiinteää.

Riisipuuroon ei laiteta lisukkeita, mutta keittoon voi laittaa mitä vaan.

Riisivelliä voi syödä ja saada aamusta iltaan, lisukkeita vaihdellen, mutta länsimaiseen käsitykseen puurosta siitä ei ole. Länsimainen käsitys puurosta on vähänesteinen kiinteähkö aamupuuro tai iltapuuro. Erinomaisia aamu- ja iltapaloja.

Mikä tahansa on hyvää jos se on hyvin tehtyä hyvistä aineksista. Mikä tahansa on pahaa jos se on huonosti tehtyä huonoista aineksista.

Yksi huono sipuli voi pilata ison kattilallisen keittoa siten ettei sitä pelasta mikään.

2010

PS: Broiloeri kuulostaa mielenkiintoiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syit ja syit viidessä paikassa männä viikolla. Hua hinissa ei edes ole juuri mikään paikka aamulla auki ja joka aamu syit siellä sun täällä? Unissasi syit.

Mikä on "riisipohja"? Jok- velliä kutsutaan puuroksi, vaikka se on velliä. Velli on riisikeittoa kun taas puuro on kiinteää.

Riisipuuroon ei laiteta lisukkeita, mutta keittoon voi laittaa mitä vaan.

Riisivelliä voi syödä ja saada aamusta iltaan, lisukkeita vaihdellen, mutta länsimaiseen käsitykseen puurosta siitä ei ole. Länsimainen käsitys puurosta on vähänesteinen kiinteähkö aamupuuro tai iltapuuro. Erinomaisia aamu- ja iltapaloja.

Mikä tahansa on hyvää jos se on hyvin tehtyä hyvistä aineksista. Mikä tahansa on pahaa jos se on huonosti tehtyä huonoista aineksista.

Yksi huono sipuli voi pilata ison kattilallisen keittoa siten ettei sitä pelasta mikään.

2010

PS: Broiloeri kuulostaa mielenkiintoiselta.

Miljonääri kertoo taas mielipiteitään, paikkasi poju on pakkopaidassa, kyllä lähes kaikki hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa, mutta varmasti mikään ravintola ei tarjoa lounaspuuroa aamiaisellaan, koska se tarjoillaan vaan lounasaikaan, tai sitten iltaruokana... miten vaan, oikein tehty puuro on erittäin hyvää, ja hyvää varsinkin vatsalle, jos sinne jokin ölliäinen on päässyt.. se pakataan muovipussiin kauhalla ja tratilla, ja nautitaan kun halutaan, tai suoraan on line pöydässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljonääri kertoo taas mielipiteitään, paikkasi poju on pakkopaidassa, kyllä lähes kaikki hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa, mutta varmasti mikään ravintola ei tarjoa lounaspuuroa aamiaisellaan, koska se tarjoillaan vaan lounasaikaan, tai sitten iltaruokana... miten vaan, oikein tehty puuro on erittäin hyvää, ja hyvää varsinkin vatsalle, jos sinne jokin ölliäinen on päässyt.. se pakataan muovipussiin kauhalla ja tratilla, ja nautitaan kun halutaan, tai suoraan on line pöydässä.

"kyllä lähes kaikki hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa"

Posso, olet köyhyyden ja kurjuuden pullea ruumiillistuma, annan sinulle arvonimen Toveri Paahtoleipä-Posso, omaa sukua Joke, eli vitsi.

Ollaan oltu eri hotelleissa aamiaisella selvästi. Mitähän arvioisin nopeasti, monessako hotellissa olen Thaimaassa ollut.. ja ne ei todellakaan ole ollut kaikki kalliita hotelleja.´, pitää hieman laskea.

Niitä on ollut hostelleja, motelleja ja hotelleita. Aamiaista on ollut tarjolla monenlaisissa majoituksissa joissa riittää asiakkaita. Joissakin menu on ollut että amerikkalainen aamiainen tai omeletti ja kahvi.

Yleisin on ollut aamiaisbuffet, jossa on riisiä noin kolmessa eri muodossa, kanaa ja kasviksia, possua liemessä, kurkku, tomaatti, leipä, sipulirenkaat, paahtoleipä, nakkeja, höyrytettyjä ja kuullotettuja kasviksia ja sitten on joku paistamassa munia täytteellä tai ilman, kahvi, kahta erilaista esanssimehua ja vettä.

Paremmissa sitten vielä länsimaisia leipiä, juustoja, leikkeleitä, sushia, parempia makkaroita ja monipuolisesti paistoksia, grillikasviksia ja lohkoperunoita, graavilohta, oikeaa hedelmämehua, kattava salaattipöytä ja jälkkäripöytä, kunnon kahvia ja sitten se munakokki tai kaksi, myös keitettyjä munia, chili ja valkosipulilastuja sekä pekonia.

Heitän arviolta että olen ollut Thaimaassa noin 200 eri majoituksessa, jossa on aamiainen tarjolla. Joko menusta valittavana, taikka buffet.

Yhdessäkään menussa en koskaan ole nähnyt kuvaa Jok- riisivellistä. En koskaan. Ei myöskään golfklubien menussa, en edes ravintoloiden menussa.

Katukeittiöissä ja rekkamiesmestoissa sitä on tarjolla, mutta nyt puhutaan hotelleista. Thaimaalaiset duunarit vetää sitä saadakseen energiaa töihinsä, koska se on halvinta shittiä mitä ikinä voi olla tarjolla.

Varakkaammat thaimaalaiset suhtautuvat Jok- velliin siten että se on köyhien ruokaa ja eivät koskaan ikinä tarjoilisi sitä vierailleen tai söisi itse. Se ei ole ravintolaruokaa.

Aikoinaan road tripeillä saatettiin kuukauden aikana olla 25 eri majoituksessa eikä minulle ole koskaan tarjottu missään Jok- velliä. Ei edes puuron nimellä. Uskoisin että moni asiakas loukkaantuisi, jos sellaista eteen kannettaisiin.

Sotavangeille on sellaista tarjoiltu joskus tarkkaan mietitty määrä, jotta he jaksaisivat juuri ja juuri tehdä työnsä, mutta energiaa ei riitä enää kapinointiin tai karkaamiseen.

Arvioisin että sinä olet ollut Thaimaassa alle kymmenessä hotellissa ja niissä olet vetänyt paahtoleipää hillolla ja nakkeja.

Minkälainen on "on line" pöytä? Termi online kun liittyy kytkettyyn internetiin eikä ruokapöytään. Muovipussissa velliä...? Mmmmm yammy yammy....

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kyllä lähes kaikki hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa"

Posso, olet köyhyyden ja kurjuuden pullea ruumiillistuma, annan sinulle arvonimen Toveri Paahtoleipä-Posso, omaa sukua Joke, eli vitsi.

Ollaan oltu eri hotelleissa aamiaisella selvästi. Mitähän arvioisin nopeasti, monessako hotellissa olen Thaimaassa ollut.. ja ne ei todellakaan ole ollut kaikki kalliita hotelleja.´, pitää hieman laskea.

Niitä on ollut hostelleja, motelleja ja hotelleita. Aamiaista on ollut tarjolla monenlaisissa majoituksissa joissa riittää asiakkaita. Joissakin menu on ollut että amerikkalainen aamiainen tai omeletti ja kahvi.

Yleisin on ollut aamiaisbuffet, jossa on riisiä noin kolmessa eri muodossa, kanaa ja kasviksia, possua liemessä, kurkku, tomaatti, leipä, sipulirenkaat, paahtoleipä, nakkeja, höyrytettyjä ja kuullotettuja kasviksia ja sitten on joku paistamassa munia täytteellä tai ilman, kahvi, kahta erilaista esanssimehua ja vettä.

Paremmissa sitten vielä länsimaisia leipiä, juustoja, leikkeleitä, sushia, parempia makkaroita ja monipuolisesti paistoksia, grillikasviksia ja lohkoperunoita, graavilohta, oikeaa hedelmämehua, kattava salaattipöytä ja jälkkäripöytä, kunnon kahvia ja sitten se munakokki tai kaksi, myös keitettyjä munia, chili ja valkosipulilastuja sekä pekonia.

Heitän arviolta että olen ollut Thaimaassa noin 200 eri majoituksessa, jossa on aamiainen tarjolla. Joko menusta valittavana, taikka buffet.

Yhdessäkään menussa en koskaan ole nähnyt kuvaa Jok- riisivellistä. En koskaan. Ei myöskään golfklubien menussa, en edes ravintoloiden menussa.

Katukeittiöissä ja rekkamiesmestoissa sitä on tarjolla, mutta nyt puhutaan hotelleista. Thaimaalaiset duunarit vetää sitä saadakseen energiaa töihinsä, koska se on halvinta shittiä mitä ikinä voi olla tarjolla.

Varakkaammat thaimaalaiset suhtautuvat Jok- velliin siten että se on köyhien ruokaa ja eivät koskaan ikinä tarjoilisi sitä vierailleen tai söisi itse. Se ei ole ravintolaruokaa.

Aikoinaan road tripeillä saatettiin kuukauden aikana olla 25 eri majoituksessa eikä minulle ole koskaan tarjottu missään Jok- velliä. Ei edes puuron nimellä. Uskoisin että moni asiakas loukkaantuisi, jos sellaista eteen kannettaisiin.

Sotavangeille on sellaista tarjoiltu joskus tarkkaan mietitty määrä, jotta he jaksaisivat juuri ja juuri tehdä työnsä, mutta energiaa ei riitä enää kapinointiin tai karkaamiseen.

Arvioisin että sinä olet ollut Thaimaassa alle kymmenessä hotellissa ja niissä olet vetänyt paahtoleipää hillolla ja nakkeja.

Minkälainen on "on line" pöytä? Termi online kun liittyy kytkettyyn internetiin eikä ruokapöytään. Muovipussissa velliä...? Mmmmm yammy yammy....

2010

Just just mutta tunnistit kuitenkin itsesi, thaimaassa on hyvin monessa hotellissa tarjolla aamiaisella juuri kuten sanoin "hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa" tämä on yleensä kulhossa jossain, tuossa sinun paskanpuhumisessa on se ongelma että thaimaassa on vähän ns. korkean tason hotelleja, ellei oteta turistikohteita huomioon, olen syönyt suomessa ja thaimaassa, usassa ja kymmenissä muissa maissa hotelleissa varsin paljon, ainoastaan turistikohteissa thaimaassa saat kunnollisen aamiaisen, yksi valinta peruste on aina ollut hyvä ja riittävä aamiainen, mutta thaimaassa saat sitä mitä on tarjolla...

Ongelmia on nimenomaan siitä että. "Aamiaista on ollut tarjolla monenlaisissa majoituksissa joissa riittää asiakkaita", tämä nimenomaan on se syy miksi aamiainen on huono, hotellissa ei ole tarpeeksi asiakkaita että sen valmistaminen kannattaisi.

Jopa pattaya on saanut osansa tästä, apex ja muutama muu jossa oli hyvä buffetti aamiaisella, lopettivat kokonaan aamiaistarjoilun, vielä vuonna 2023 kahdessa paikassa missä olin aikaisemmin syönyt olit laput luukulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just just mutta tunnistit kuitenkin itsesi, thaimaassa on hyvin monessa hotellissa tarjolla aamiaisella juuri kuten sanoin "hotellit ympäri thaimaata tarjoavat riisikeittoa aamiaisellaan, niiden vedessä keitettyjen kinkkuviipaleiden ja paahtoleivän kanssa" tämä on yleensä kulhossa jossain, tuossa sinun paskanpuhumisessa on se ongelma että thaimaassa on vähän ns. korkean tason hotelleja, ellei oteta turistikohteita huomioon, olen syönyt suomessa ja thaimaassa, usassa ja kymmenissä muissa maissa hotelleissa varsin paljon, ainoastaan turistikohteissa thaimaassa saat kunnollisen aamiaisen, yksi valinta peruste on aina ollut hyvä ja riittävä aamiainen, mutta thaimaassa saat sitä mitä on tarjolla...

Ongelmia on nimenomaan siitä että. "Aamiaista on ollut tarjolla monenlaisissa majoituksissa joissa riittää asiakkaita", tämä nimenomaan on se syy miksi aamiainen on huono, hotellissa ei ole tarpeeksi asiakkaita että sen valmistaminen kannattaisi.

Jopa pattaya on saanut osansa tästä, apex ja muutama muu jossa oli hyvä buffetti aamiaisella, lopettivat kokonaan aamiaistarjoilun, vielä vuonna 2023 kahdessa paikassa missä olin aikaisemmin syönyt olit laput luukulla.

Apexin kuten monen muun mestan kohtaloksi tuli korona. Kahteen vuoteen ei ristin sieluakaan. Muuttivat siksi sen parkkihalliksi sen alakerran, vain respa jäi jäljelle.

Lomalla olevat thaikut kun varaa hotellimajoituksen, he eivät mene sinne syömään Jokea, vaan haluavat parempaa. Laittavat vaikka viimeiset rahansa siihen että edes lomalla syödään kunnolla.

Keikkatyöläisillä on Thaimaassa omat majoituksensa, parakkeja tai vuokrattu tyhjä tölli, tai sitten heitä ahtautuu viisi kundia pieneen hostelliin. Heidän ruokapuolensa varmaankin on tuota.

En voi tietää mitä ihmiset syö kotonaan eripuolilla Thaimaata, mutta omalle kohdalle ei ole osunut tuota siten että se olisi ollut likimain ainoa vaihtoehto, enkä kyttää muita ruokailijoita että mitä he syö.

Meillä on vaimon "kummitäti", joka on farmilla superkokki ja tekee kaikkea mahdollista. Hän on itse lapseton, entinen naapurin tyttö, joka on lapsesta saakka huolehtinut naapureiden lapsista ilmaiseksi ruokapalkalla ja sittemmin kyydeistä ja hieronnoistakin.

Tuo superkokki loihtii kaikkea mahdollista ja vaihtelevasti eri aineksista. Hyödyntää luonnon kasveja salaateissa ja mausteena. Hän ei ole koskaan tarjoillut jok- velliä. Syytä en sen paremmin tiedä, voin vain arvailla.

Kuten sanoin, treeniaikoina elin pääasiassa Seiskan mikroruoilla ja silloin ostin myös riisivelliä, jossa jotakin sattumia joukossa, en enää muista mitä.

Kotona sitä on tehty vain lähinnä flunssassa tulisena valkosipulilla ja inkiväärillä, toimii kyllä, mutta en usko sen saavuttavan hotelleissa suurtakaan menestystä, koska hotelleihin ei mennä viimeisillä rahoilla pitämään ikävää.

Eihän se pahaa ole ja ravitsevaakin, kun on sopivat lisukkeet. Ei ole olemassa rajoituksia mitä laitat riisivelliin. Meillä köyhässä lapsuudessa esim palasteltiin vanhat leivät mannapuuroon.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apexin kuten monen muun mestan kohtaloksi tuli korona. Kahteen vuoteen ei ristin sieluakaan. Muuttivat siksi sen parkkihalliksi sen alakerran, vain respa jäi jäljelle.

Lomalla olevat thaikut kun varaa hotellimajoituksen, he eivät mene sinne syömään Jokea, vaan haluavat parempaa. Laittavat vaikka viimeiset rahansa siihen että edes lomalla syödään kunnolla.

Keikkatyöläisillä on Thaimaassa omat majoituksensa, parakkeja tai vuokrattu tyhjä tölli, tai sitten heitä ahtautuu viisi kundia pieneen hostelliin. Heidän ruokapuolensa varmaankin on tuota.

En voi tietää mitä ihmiset syö kotonaan eripuolilla Thaimaata, mutta omalle kohdalle ei ole osunut tuota siten että se olisi ollut likimain ainoa vaihtoehto, enkä kyttää muita ruokailijoita että mitä he syö.

Meillä on vaimon "kummitäti", joka on farmilla superkokki ja tekee kaikkea mahdollista. Hän on itse lapseton, entinen naapurin tyttö, joka on lapsesta saakka huolehtinut naapureiden lapsista ilmaiseksi ruokapalkalla ja sittemmin kyydeistä ja hieronnoistakin.

Tuo superkokki loihtii kaikkea mahdollista ja vaihtelevasti eri aineksista. Hyödyntää luonnon kasveja salaateissa ja mausteena. Hän ei ole koskaan tarjoillut jok- velliä. Syytä en sen paremmin tiedä, voin vain arvailla.

Kuten sanoin, treeniaikoina elin pääasiassa Seiskan mikroruoilla ja silloin ostin myös riisivelliä, jossa jotakin sattumia joukossa, en enää muista mitä.

Kotona sitä on tehty vain lähinnä flunssassa tulisena valkosipulilla ja inkiväärillä, toimii kyllä, mutta en usko sen saavuttavan hotelleissa suurtakaan menestystä, koska hotelleihin ei mennä viimeisillä rahoilla pitämään ikävää.

Eihän se pahaa ole ja ravitsevaakin, kun on sopivat lisukkeet. Ei ole olemassa rajoituksia mitä laitat riisivelliin. Meillä köyhässä lapsuudessa esim palasteltiin vanhat leivät mannapuuroon.

2010

Wautsi, nyt on farmilla superkokki, kotona ravintolapäällikkö jonka siskolla on pitopalvelu ja suvussa paljon kokkeja muutenkin, mutta kaikesta kaikkitietävä pääartisti uusavuton ei tiennyt mitään ruoanlaitosta vielä nelikymppisenä kun exät hoiti kaiken 100%.

Perheellinen miljonääri paapattaa palstalla puuroista aamusta iltaan ja joka päivä, saas nähdä mikä on seuraava kestoaihe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wautsi, nyt on farmilla superkokki, kotona ravintolapäällikkö jonka siskolla on pitopalvelu ja suvussa paljon kokkeja muutenkin, mutta kaikesta kaikkitietävä pääartisti uusavuton ei tiennyt mitään ruoanlaitosta vielä nelikymppisenä kun exät hoiti kaiken 100%.

Perheellinen miljonääri paapattaa palstalla puuroista aamusta iltaan ja joka päivä, saas nähdä mikä on seuraava kestoaihe.

Tuossahan se sinun elämäsi suurin syy ongelmiisi on "Meillä köyhässä lapsuudessa esim palasteltiin vanhat leivät mannapuuroon." eihän se ole sinun syysi että olitte varattomia, se oli suomessa 60-70 luvulla enemmin sääntö kuin poikkeus, eli siis köyhyys.

Ensimmäinen nousukausi suomessa ajoittui vasta 80 alkupuolella, olet ollut liian nuori pääsemään nauttimaan siitä kun töitä on pilvin pimein, tosin palkat lähti nousemaan vasta 90 luvun alkupuolella...

Tuo lapsuusköyhyys on tuhonnut monta elämää, ja nyt mennään taas samaan suuntaan, mutta nyt on hävinnyt aikaisemmin oleva inhimillisyys täysin, ja tästä tulee vakavia yhteiskunnallisia ongelmia.

Thaimaassa jokaisessa ravintolassa on ollut aamiaisella laihaa riisikeittoa, sekä kinkkua keitettynä, sekä paahtoleipää... hieman paremmissa sitten paremmat eväät, mutta nuo on vakio.

Noista tuo riisikeitto on parasta syötävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan se sinun elämäsi suurin syy ongelmiisi on "Meillä köyhässä lapsuudessa esim palasteltiin vanhat leivät mannapuuroon." eihän se ole sinun syysi että olitte varattomia, se oli suomessa 60-70 luvulla enemmin sääntö kuin poikkeus, eli siis köyhyys.

Ensimmäinen nousukausi suomessa ajoittui vasta 80 alkupuolella, olet ollut liian nuori pääsemään nauttimaan siitä kun töitä on pilvin pimein, tosin palkat lähti nousemaan vasta 90 luvun alkupuolella...

Tuo lapsuusköyhyys on tuhonnut monta elämää, ja nyt mennään taas samaan suuntaan, mutta nyt on hävinnyt aikaisemmin oleva inhimillisyys täysin, ja tästä tulee vakavia yhteiskunnallisia ongelmia.

Thaimaassa jokaisessa ravintolassa on ollut aamiaisella laihaa riisikeittoa, sekä kinkkua keitettynä, sekä paahtoleipää... hieman paremmissa sitten paremmat eväät, mutta nuo on vakio.

Noista tuo riisikeitto on parasta syötävää.

Minulla oli hieman toisin huoleton lapsuus, sain kaiken minkä tarvitsin, puutetta ei ollut mistään, ruoka oli selvästi parempaa mitä yleensä kavereilla, johtuen siitä että faija tuo kalliimmat ruuat laivasta, meillä oli banaania, porsaansavu kylkeä, kokonaisia lapapaloja... argentiinalaista ja brassi lihaa...

Faija sanoin että maksaa kaikki kuluni kunhan käyn kouluni, niin pitkälle kun on tarvetta, tosin kävin kouluja ja olin duunissa samanaikaisesti...

Talousasiat eivät ole koskaan näytellyt suurta osaa elämässäni, olen aina pärjännyt pääosin hyvin, toki on ollut vaikeita aikoja, mutta omillani olen pärjännyt... rahat ovat pääosin riittäneet hyvin seuraavan tilipäivään, vaikka olen ostellut kaikenlaista, jopa typeriä heräteostoksia...

Nytkin olen ostanut jo 50 kirjaa, tosin divareista, mutta eivät vanhat klassikot mitään halpoja ole, dostojeskin sain rikos ja rangaistuksen muutamalla erolla molemmat kirjat, Solženitsyn muutaman kirjan 20 eurolla, samalla reissulla tuli anna kareniina, ja hiljaa virtaa don.

saas nähdä koska on taas 800 kirjaa hyllyssä tosin tuo hylly pitää vaihtaa ensin..

• Kaksi esimerkkiä aamiaisesta

1. Kaksi palaa paahtoleipää, desi appelsiini mehua, voinappi, nokare hilloa, paistettu muna , pekoni viipale noin 5cm pitkä ja kuppi kahvia. Hinta 120THB

2. Mannermainen aamiais bufee. Kaikkea mahdollista, myös riisipuuroa ilman lisukkeita. Hinta 210THB

Joissakin paikoissa oli tarjolla myös aamiaiskeittoa johon oli sekoitettu kaikkea mahdollista ja paljon lientä.ja vähän riisiä.

Originaali Thai puuro on löysää riisipuuroa jossa on myös kananmuna, kasviksia ja sipulia vaihtoehtona broileria tai jauheliha nokareita.

• Palstahäirikölle tullut erittäin pahoja suolisto ongelmia ja ripuloinnin seurauksena hänen viestejään poistettu 36kpl.. Missähän kunnossa hänen housunsa ovat?

• Anonyymi

Ketä tarkoitat palstahäiriköllä?

• Anonyymi

Palstahäiriköllä mennut puurot ja vellit sekaisin mahalaukussa. Seurauksena oli paskat housuun ja aivo ripulointia palstalle.

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1082
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1026
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe