Romaani kulttuuri

Anonyymi-ap

Luin netistä romaanikulttuuria kun ihminen kuolee niin sen kaikki tavarat , korut ihan kaikki hävitetään. Poltetaan tai muuten hävitetään ja nopeesti haudataan. Ja et autokin romutetaan. En tiedä voiks nää kaikki olla totta. Tosta läheltä kuoli yks mustalainen ja tosi nopeesti oli kyl asunto tyhjä

7

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romaani on laaja proosamuotoinen, sepitteellinen kirjallinen teos. Romaani on 1800-luvulta lähtien ollut kaunokirjallisuuden hallitseva lajityyppi. Romaania muistuttavia pitkiä proosateoksia on kirjoitettu Euroopassa ja muualla maailmassa jo antiikin aikoina.

      Romanit ovat suomalainen kielellinen ja kulttuurinen vähemmistö, joka on asunut Suomessa yli 500 vuotta. Suomen romaneita arvioidaan olevan 10 000. Lisäksi Ruotsin puolella asuu noin 3 000 suomalaista romania. Romaneita elää koko maassa, suurin osa kuitenkin Etelä- ja Länsi-Suomen kaupungeissa.

    • Anonyymi

      Kaaleitten,eli Suomen Romanien tapa on,että vainajan vaatteet ja kalusto hävitetään.Vaan kultakorut etc. jaetaan lapsille perinnöksi, eikä tuhota!Hautajais-aattoyö vietetään kirkossa, jossa vainaja on avoimessa arkussa hyvästeltävänä, eikä "nopeasti haudata"! Useissa Kaaleiden hautajaisissa olen ollut paikalla ja aina ne on todella upeat! Toimituksen jälkeen juhlitaan useita vuorokausia juoden & syöden! Ottakaa asioista FAKTAA, ennenkuin täällä sepittelette luulojanne etc.

    • Anonyymi

      No otin ton jutun netistä jossa kirjoitettiin romaaneista , elin tavoista ja asumisesta ja kuolemasta. En mä sitä itse keksinyt

      • Anonyymi

        Romaani on kirja ja tarkoitit romaneja, eli kaaleja! Elintavat on yhdyssana!


    • Anonyymi

      Olen luonnollinen ja viihdyn sellaisten ihmisten kanssa. Sellaisia palikkapersoonia on paljon. Meissä romaneissa on upeaa, että pidämme huolta toisistamme, kukaan ei jää yksin sairastamaan tai taivasalle, Friman toteaa.

    • Anonyymi

      Jeenokivellä ootin tänään koinua. Oli kamalaa ko rinsareikä meinasi jäätyä eikä koinijoita näkyny. Sitten lähin Vogue saunaan ja sielläpä olikin juhlat! Sata jeenoa koinulla ja sain mieki peeloa! Kiitos rakkaat ihanasta illasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe