Romaani kulttuuri

Anonyymi-ap

Luin netistä romaanikulttuuria kun ihminen kuolee niin sen kaikki tavarat , korut ihan kaikki hävitetään. Poltetaan tai muuten hävitetään ja nopeesti haudataan. Ja et autokin romutetaan. En tiedä voiks nää kaikki olla totta. Tosta läheltä kuoli yks mustalainen ja tosi nopeesti oli kyl asunto tyhjä

7

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Romaani on laaja proosamuotoinen, sepitteellinen kirjallinen teos. Romaani on 1800-luvulta lähtien ollut kaunokirjallisuuden hallitseva lajityyppi. Romaania muistuttavia pitkiä proosateoksia on kirjoitettu Euroopassa ja muualla maailmassa jo antiikin aikoina.

Romanit ovat suomalainen kielellinen ja kulttuurinen vähemmistö, joka on asunut Suomessa yli 500 vuotta. Suomen romaneita arvioidaan olevan 10 000. Lisäksi Ruotsin puolella asuu noin 3 000 suomalaista romania. Romaneita elää koko maassa, suurin osa kuitenkin Etelä- ja Länsi-Suomen kaupungeissa.

• Anonyymi

Kaaleitten,eli Suomen Romanien tapa on,että vainajan vaatteet ja kalusto hävitetään.Vaan kultakorut etc. jaetaan lapsille perinnöksi, eikä tuhota!Hautajais-aattoyö vietetään kirkossa, jossa vainaja on avoimessa arkussa hyvästeltävänä, eikä "nopeasti haudata"! Useissa Kaaleiden hautajaisissa olen ollut paikalla ja aina ne on todella upeat! Toimituksen jälkeen juhlitaan useita vuorokausia juoden & syöden! Ottakaa asioista FAKTAA, ennenkuin täällä sepittelette luulojanne etc.

• Anonyymi

No otin ton jutun netistä jossa kirjoitettiin romaaneista , elin tavoista ja asumisesta ja kuolemasta. En mä sitä itse keksinyt

• Anonyymi

Romaani on kirja ja tarkoitit romaneja, eli kaaleja! Elintavat on yhdyssana!

• Anonyymi

Olen luonnollinen ja viihdyn sellaisten ihmisten kanssa. Sellaisia palikkapersoonia on paljon. Meissä romaneissa on upeaa, että pidämme huolta toisistamme, kukaan ei jää yksin sairastamaan tai taivasalle, Friman toteaa.

• Anonyymi

Jeenokivellä ootin tänään koinua. Oli kamalaa ko rinsareikä meinasi jäätyä eikä koinijoita näkyny. Sitten lähin Vogue saunaan ja sielläpä olikin juhlat! Sata jeenoa koinulla ja sain mieki peeloa! Kiitos rakkaat ihanasta illasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8465
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3622
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2368
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2063
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    Aihe