Kun muutat Thaimaahan tai Kambodzaan tai Filippiineille, sinun tarvitsee tietää viisumi käytäntö ja viisumin hinta ja muiden papereiden tarpeellisuus ja niiden hinta.
Papereiden ja lupien jälkeen ratkaisevia asioita on asumisen hinta ja liikkuminen. Tarvitsetko autoa tai mopoa tai polkupyörää. Kun nämä perustarpeet on selvitetty, niin sen jälkeen lääkärissä käynnin hinta ja lääkkeet. Eli tarvitaanko vakuutus vai ei. Lääkärissä käynti maksaa Kambodzassa jotain 15 dollaria kerta ja siihen lääkkeet ja testit. Se jää usein alle 50 dollaria.
Eli käytännössä tapaturma vakuutus on hyvä olla. Sen voi ottaa ihan kohdemaassa. . . Pitkissä perus sairauksissa voi kyllä lentää Eurooppaan. Sen tiedän, näissä sydän kohtauksissa ja muissa vastaavissa, että mikäli niitä joudutaan hoitamaan sairaalassa niin lasku on suuri. Mutta samalla voin sanoa, että olit sitten missä vain, niin elinajan odote on lyhyt ja silloin voi olla parempi, että menee saman tien. Niissä seuraa yleensä halvaantumista ja muita juttuja. Pääsääntöisesti on parempi pitää huolta terveydestä ja olla juomatta alkoholia ja harrastaa sopivasti liikuntaa ja syödä terveellisesti. . .
Lääkärissä käyntiä ei pidä pelätä sen hinnan vuoksi, koska se ei ole kovin suuri silloin, kun tutkitaan ja katsotaan kuntoa ja terveyttä. Ne hoidot mitä äitini sai Suomessa, kun hänellä oli aivo veritulppa ei maksa kyllä mitään täällä. 27 dollaria yö sairaalassa. Hän kuoli sitten aivoverenvuotoon vähän myöhemmin.
Sellainen hoito siellä Suomessa annettiin, että sen takia ei kannata sinne hamuta.
No, niin sitten siihen mitä se todellisuudessa on se elämä täällä ulkomailla. Mitä se eläminen täällä maksaa. Mitä pitää jännittää.
Asiat selviävät helposti jo netistä. Laita lista ja ylös kaikki mitä syöt ja juot ja mitä lääkkeitä käytät kuukaudessa. Ne kaikki samat löytyy kyllä ulkomailla.
Sitten katsot, että kuinka paljon ne on täällä halvempaa. Jos on auto, niin senkin kustannukset ja miten liikut. Poislukien tietysti talvella erikseen tarvittavat tavarat. Tietysti alussa joudut hommaan joitain tavaroita ja nekin pitää laskea muuttoon.
Elää voi kyllä pelkällä riisillä tai banaanilla. Säästämällä ja säästeliäs pärjää kyllä kaikkialla. Sellaiset on oikeastaan turhia kysymyksiä kuinka paljon rahaa tarvitaan. . . Jos tulet jotenkin toimeen Suomessa siellä olevalla hintatasolla, niin takuu varmasti tulet myös ulkomailla toimeen jos vielä asumiskustannukset ja pakolliset kulut on pienemmät. Sellaista matematiikkaa ei ole olemassa, että silloin kulut ja menot olisi suuremmat.
Muutto Thaimaahan !
21
619
Vastaukset
- Anonyymi
Kun noin hyvin tiedät selviytymisen edellytykset ja kustannustason siellä kehitysmaassa, niin sanopa mitä kustantaa 300 neliöisen omakotititalon (velattoman) pihaan kaksi automaattivaihteista autoa (toinen 3 litraisella V6-koneella), 750 kuutioinen moottoripyörä ja kesämökki puolen hehtaarin tontilla tunnin ajomatkan päähän. Tähän kaikkeen riittää kahden eläkeläisen eläkkeet täällä Suomessa, ja asiat hoituu ihan omalla äidinkielellä (joka ei ole ranska eikä ruotsi). Toki kielivaatimus ei sinällään ole kovin merkittävä kun englantilaiset ihmettelee että puhut hämmästyttävän sujuvaa englantia, ja saksalaisen sotalapsen kanssakin on maailmalla pärjätty saksa/englanti/ruotsi -sekoituksella, saksalainen yhteisistä kielistä parhaiten ruotsilla.
- Anonyymi
Nämä sinun rahojen riittävyyden mietinnät on kaikki jo varmasti kuulleet.
Jokainen varmasti osaa itse laskea, riittääkö raha vai ei. Rahan riittävyys yksistään ei ole syy muuttaa yksin pois Suomesta tai rahan riittämättömyys Suomessa.
Tarvitaan aika paljon muitakin syitä, joista tärkeimpänä se että haluat muuttaa pois ja ettei ole sellaisia sidoksia, kuten ihmissuhteita, töitä, harrastuksia tms joita et voi jättää.
Suomessa vähävarainen saa kuitenkin vähintäänkin asumistukea ja suht helposti toimeentulotukea.
Jos kuulut toimeentulotuen piiriin, niin kaikki reseptilääkkeet on sinulle täysin ilmaisia Suomessa. Saat Kelalta silmälasitkin ja he maksavat sairaalamaksusikin kokonaan kuin myös kotivakuutuksen.
Kela maksaa sähkölaskusikin.
EU:n ulkopuolella asuessasi et saa mitään noista ja pienituloinen ei ole turvassa ongelmilta. Mutta voihan sieltä aina lähteä takaisin kotimaahansa jos tulee vastoinkäymisiä.
Sinun pakomatkasi vaikuttaa jatkuvan unelmien merkeissä taas seuraavasta maasta, josta mietit taas että mitenhän saat rahan riittämään.
Mutta todellisuudessa oletko edes käynyt sitä terassia kauempana koskaan? Pelkkää puhetta kaikki.
Siksipä päättelen että Kampotissa sinä et ole, vaan siellä on joku muu ja sinä laskeskelet vaan mielessäsi että riittäisiköhän sinun rahat siellä.
En näe mitään lisäarvoa sille että asuu lämpimässä maassa, jos rahat riittää vain vaatimattomiin perustarpeisiin. Siinä ei todellakaan ole mitään kehumista.
Ymmärtäisin jos esimerkiksi harrastaisit aktiivisesti vaikkapa kalastusta, patikointia, melontaa, jotakin kamppailulajia, purjelautailua tms tai sinulla olisi perhe tai edes nainen siellä mutta sinulla ei ole siellä mitään.
Kuka haluaisi lähteä tyhjäntoimittajaksi Kampotiin? Ei kukaan.
2010- Anonyymi
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, kun olet poissa suomesta olet sinun on tultava toimeen omillasi, suomessa sinulla on aina tukiverkosto, kaverit minä olen asunut täällä 10 vuotta ilman mitään tukea mistään, olen pärjännyt omillani, tosin olen pärjännyt aina.... omillani...
Miten sinä kuvittelet että Tapsan tai minun elämäni on jotenkin huonompi laatuisempaa kuin sinun, ja mikä se on aikaan saanut jos näin on, olennaista ei ole edes se paljonko on varallisuutta, mikä on paljon miljoona, kymmen miljoonaa, sata miljoonaa, vai netto eläkkeeni 3850 euroa, onko se paljon, verrattuna sinun varoihisi, väitän että on, se on varmaa tuloa, sinun tulosi on kiinni siitä saatko vuokratuotot, ja maksat niistä verot, sinulla pitää olla huomattavan suuri summa hätävarana jos vaikka viemäröinti pettää, ja koko linjasto joudutaan uusimaan, jos nyt koko talo ei ole mielikuvitustasi, mikä on todennäköisintä...
jos kulut äkkiä nousevat tuloja suurimmiksi syystä muutamassa kuukaudessa teet konkurssin, ensin firma sitten henkilökohtainen, kortit lähtee samantien, sinulla reppanalla on thaimaassa helvetinmoiset kulut, kaksi alaikäistä lasta, niiden kouluttaminen maksaa miljoonia bahteja, sinun elämän tyylisi on muutenkin helvetin kallista, hommaat perheellesi vakuutukset, et edes tajua paljonko sinulla pitää olla varoja kun kymmenen vuoden kuluttua... kehuskelet täällä että vuokratuottosi on kuukaudessa 20.000 euroa, voi olla mutta siitä sinun pitää maksaa kulut, verot, vakuutusmaksut, jotka pelkästään tuollaisessa talossa on jo valtavat, paljonko sinulla jää oikeasti viivan alle puhtaana, kuukaudessa... paljonko sinulla on korkokuluja, nekin pitää maksaa... tuo 20.000 euroa ei ole paljon paskaakaan kulujesi rinnalla, ja jos jotain sattuu, etolaanko meinaat mennä...
Edelleenkin minun elämäni on hyvin turvattu, eläkkeeni riittää asun suomessa tai thaimaassa, sillä ei ole merkitystä lainkaan, minulla on varaa vaikka joka kuukausi lentolippuun jos niin haluan, tästä pääsemmekin takaisin pääteemaasi,
"En näe mitään lisäarvoa sille että asuu lämpimässä maassa, jos rahat riittää vain vaatimattomiin perustarpeisiin. Siinä ei todellakaan ole mitään kehumista." edelleenkin mikä sinun asumisesta tekee laadukkaampaa kuin Tapsan tai minun, kun otetaan huomioon sen että olet täällä kertonut nostaneesi vuosia osakaslainaa, taisi olla kahdeksan vuotta, ja maksaneesi veroja kun jaksat, voi olla että pärjäät paremmin, kuin Tapsa... mutta eipä Tapsalla ole samoja kulujakaan kuin sinulla, reppanalla...
By NumBall HHN 63v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä, kun olet poissa suomesta olet sinun on tultava toimeen omillasi, suomessa sinulla on aina tukiverkosto, kaverit minä olen asunut täällä 10 vuotta ilman mitään tukea mistään, olen pärjännyt omillani, tosin olen pärjännyt aina.... omillani...
Miten sinä kuvittelet että Tapsan tai minun elämäni on jotenkin huonompi laatuisempaa kuin sinun, ja mikä se on aikaan saanut jos näin on, olennaista ei ole edes se paljonko on varallisuutta, mikä on paljon miljoona, kymmen miljoonaa, sata miljoonaa, vai netto eläkkeeni 3850 euroa, onko se paljon, verrattuna sinun varoihisi, väitän että on, se on varmaa tuloa, sinun tulosi on kiinni siitä saatko vuokratuotot, ja maksat niistä verot, sinulla pitää olla huomattavan suuri summa hätävarana jos vaikka viemäröinti pettää, ja koko linjasto joudutaan uusimaan, jos nyt koko talo ei ole mielikuvitustasi, mikä on todennäköisintä...
jos kulut äkkiä nousevat tuloja suurimmiksi syystä muutamassa kuukaudessa teet konkurssin, ensin firma sitten henkilökohtainen, kortit lähtee samantien, sinulla reppanalla on thaimaassa helvetinmoiset kulut, kaksi alaikäistä lasta, niiden kouluttaminen maksaa miljoonia bahteja, sinun elämän tyylisi on muutenkin helvetin kallista, hommaat perheellesi vakuutukset, et edes tajua paljonko sinulla pitää olla varoja kun kymmenen vuoden kuluttua... kehuskelet täällä että vuokratuottosi on kuukaudessa 20.000 euroa, voi olla mutta siitä sinun pitää maksaa kulut, verot, vakuutusmaksut, jotka pelkästään tuollaisessa talossa on jo valtavat, paljonko sinulla jää oikeasti viivan alle puhtaana, kuukaudessa... paljonko sinulla on korkokuluja, nekin pitää maksaa... tuo 20.000 euroa ei ole paljon paskaakaan kulujesi rinnalla, ja jos jotain sattuu, etolaanko meinaat mennä...
Edelleenkin minun elämäni on hyvin turvattu, eläkkeeni riittää asun suomessa tai thaimaassa, sillä ei ole merkitystä lainkaan, minulla on varaa vaikka joka kuukausi lentolippuun jos niin haluan, tästä pääsemmekin takaisin pääteemaasi,
"En näe mitään lisäarvoa sille että asuu lämpimässä maassa, jos rahat riittää vain vaatimattomiin perustarpeisiin. Siinä ei todellakaan ole mitään kehumista." edelleenkin mikä sinun asumisesta tekee laadukkaampaa kuin Tapsan tai minun, kun otetaan huomioon sen että olet täällä kertonut nostaneesi vuosia osakaslainaa, taisi olla kahdeksan vuotta, ja maksaneesi veroja kun jaksat, voi olla että pärjäät paremmin, kuin Tapsa... mutta eipä Tapsalla ole samoja kulujakaan kuin sinulla, reppanalla...
By NumBall HHN 63v.Kuten sanoin minulla on rivari jokelan rannassa, se ei ole tämän 10 vuoden aikana tuottanut senttiäkään, enkä kauheasti usko että arvokaan on noussut, siellä on iso kotikylmiö huurre joka hajosi, sen korjaaminen maksoi 3800 euroa, vuokra on 780 euroa ja maksan yhtiövastiketta hieman yli 400 euroa, vuokralainen on hyvä, maksaa itse eikä koskaan ole maksanut myöhässä, siksi en viitsi itse muuttaa, vaikka muuttaisin takaisin suomeen, menisin jonnekin vuokralle, niin kauan että tiedän milloin palaan takaisin Thaimaa... Mutta menen Hankasalmelle kun siitä ei juurikaan aiheudu minulle kustannuksia... mitä nyt sähköt ja vedet maksan...
Siis minulla jää tuosta nettona verojen jälkeen noin 200 euroa, tosin veroja ei ole tarvinnut maksaa, kun korjaustarvetta on ollut, kun muutin tänne arvioitin sen op:lla kirjallinen arvio 168.000 euroa, en laittanut myyntiin... kun kävin suomessa tapasin tämän välittäjän talo on omalla tontilla, mutta ranta noin 50 m on kunnan... jos se ranta olisi ollut oma, hinta olisi 1.5 kertainen... Arvo ei ole olennaisesti noussut...
By Sama... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin minulla on rivari jokelan rannassa, se ei ole tämän 10 vuoden aikana tuottanut senttiäkään, enkä kauheasti usko että arvokaan on noussut, siellä on iso kotikylmiö huurre joka hajosi, sen korjaaminen maksoi 3800 euroa, vuokra on 780 euroa ja maksan yhtiövastiketta hieman yli 400 euroa, vuokralainen on hyvä, maksaa itse eikä koskaan ole maksanut myöhässä, siksi en viitsi itse muuttaa, vaikka muuttaisin takaisin suomeen, menisin jonnekin vuokralle, niin kauan että tiedän milloin palaan takaisin Thaimaa... Mutta menen Hankasalmelle kun siitä ei juurikaan aiheudu minulle kustannuksia... mitä nyt sähköt ja vedet maksan...
Siis minulla jää tuosta nettona verojen jälkeen noin 200 euroa, tosin veroja ei ole tarvinnut maksaa, kun korjaustarvetta on ollut, kun muutin tänne arvioitin sen op:lla kirjallinen arvio 168.000 euroa, en laittanut myyntiin... kun kävin suomessa tapasin tämän välittäjän talo on omalla tontilla, mutta ranta noin 50 m on kunnan... jos se ranta olisi ollut oma, hinta olisi 1.5 kertainen... Arvo ei ole olennaisesti noussut...
By Sama...Etpä näytä omillasi pärjäävän, jos pienten sydämentykytysten jälkeen pitää Hankasalmelle vääntäytyä toisten maksamien terveyspalvelujen pariin, kun omat rahkeet ei maailmalla riitä kuin kapiseen kuolemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä näytä omillasi pärjäävän, jos pienten sydämentykytysten jälkeen pitää Hankasalmelle vääntäytyä toisten maksamien terveyspalvelujen pariin, kun omat rahkeet ei maailmalla riitä kuin kapiseen kuolemaan.
niinkö, hienoa että rohkenet kertoa, mitkä toisten maksamat maksan eläkkeestäni verot kuten sinäkin... tai maksatko vai oletko nettosaaja, älä vastaa kysymys on retorinen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin minulla on rivari jokelan rannassa, se ei ole tämän 10 vuoden aikana tuottanut senttiäkään, enkä kauheasti usko että arvokaan on noussut, siellä on iso kotikylmiö huurre joka hajosi, sen korjaaminen maksoi 3800 euroa, vuokra on 780 euroa ja maksan yhtiövastiketta hieman yli 400 euroa, vuokralainen on hyvä, maksaa itse eikä koskaan ole maksanut myöhässä, siksi en viitsi itse muuttaa, vaikka muuttaisin takaisin suomeen, menisin jonnekin vuokralle, niin kauan että tiedän milloin palaan takaisin Thaimaa... Mutta menen Hankasalmelle kun siitä ei juurikaan aiheudu minulle kustannuksia... mitä nyt sähköt ja vedet maksan...
By Sama...Ensinnäkään sinulla ei ole rivaria missään. Jos olisi ollut, olisit sen myynyt aikoja sitten.
Sinulla ei koskaan ole ollut lainaa eikä yritystä, joten et ole voinut mitään ostaakaan.
Tuo on täyttä satua tuo 3800 euron eläkkeesi ja sitä ei tarvitse edes perustella millään muulla kuin sillä että kun katselee elämäntyyliäsi, niin näkee ettei rahaa kuluteta mihinkään ja mitään ei tehdä, missään ei käydä, mitään ei ole.
3800 euron eläke ja vaimon eläke jos olisivat totta, siellä ei kaalia syötäisi ja vaimo ei valittaisi nälkäänsä. Tuo eläke on yhtä totta kuin Nanan miljoonacondo.
Asumme stadilaisen kaksion hintaisessa talossa. Talo ei tee elämästä parempaa, mutta onhan tässä tekemistä ja mahdollisuuksia enemmän kuin pienessä vuokratalossa.
On sauna, jakuzzi, uima-allas, äänetön ilmastointi, laadukas kotiteatteri / videohuone, iso piha 9 raita ja kasvimaa. Mitään "eedenin puutarhaa" ei ole, istutuksia on melko paljon.
Jos olisin sinkku edelleen eikä perheenlisäystä olisi tullut, en olisi ikinä itselleni rakentanut mitään landelle, todennäköisesti olisin muuttanut jo viisi vuotta sitten pysyvästi Suomeen.
En ikinä voisi olla pitkiä aikoja paikallaan, jos minulla ei olisi sosiaalista verkostoa tukena ja seurana. En viihtynyt enää Pattayallakaan, alkoi ahdistaa.
Perhe ja ihmiset ympärillä joiden kanssa on yhteisiä asioita. Ne on se juttu ja vuorovaikutus. Ne ei ole isoja juttuja ja asioita, vaan ihan arkista puuhaa. Vaimon suku on ottanut minut vastaan paremmin kuin hyvin ja kunnioitus on molemminpuolista.
En pode vainoharhaisuutta, en pelkää myrkytyksiä, en denguekuumetta, en liikennettä, en epäile että minua vedätetään markkinahintaa enempää mistään. Maksan vapaaehtoisesti vähän ylisuurta vuokraa tontista ja maapalasesta sen ulkopuolella.
Haluan että kaikki on tyytyväisiä enkä voisi elää itseni kanssa jos olisin taakka jollekin tai jonkun elättinä.
Minä en vaan ymmärrä sitä että miksi pitää yksin lähteä Suomesta elelemään pikku eläkkeellä jonnekin jossa sinulla ei ole edes ilmastointiin varaa eikä kunnon vakuutuksiin, eikä ole edes naista?
Eri asia olisi jos olisi edes se nainen ja varaa kunnon ruokiin ja varaa joskus käydä jossakin ja tehdä jotakin muuta kuin pyöriä kotiterassilla miettimässä riittääkö raha mihinkin.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinkö, hienoa että rohkenet kertoa, mitkä toisten maksamat maksan eläkkeestäni verot kuten sinäkin... tai maksatko vai oletko nettosaaja, älä vastaa kysymys on retorinen...
Saitko? Edes syntymäpäivälahjaksi. Ottiko? Edes poskeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkään sinulla ei ole rivaria missään. Jos olisi ollut, olisit sen myynyt aikoja sitten.
Sinulla ei koskaan ole ollut lainaa eikä yritystä, joten et ole voinut mitään ostaakaan.
Tuo on täyttä satua tuo 3800 euron eläkkeesi ja sitä ei tarvitse edes perustella millään muulla kuin sillä että kun katselee elämäntyyliäsi, niin näkee ettei rahaa kuluteta mihinkään ja mitään ei tehdä, missään ei käydä, mitään ei ole.
3800 euron eläke ja vaimon eläke jos olisivat totta, siellä ei kaalia syötäisi ja vaimo ei valittaisi nälkäänsä. Tuo eläke on yhtä totta kuin Nanan miljoonacondo.
Asumme stadilaisen kaksion hintaisessa talossa. Talo ei tee elämästä parempaa, mutta onhan tässä tekemistä ja mahdollisuuksia enemmän kuin pienessä vuokratalossa.
On sauna, jakuzzi, uima-allas, äänetön ilmastointi, laadukas kotiteatteri / videohuone, iso piha 9 raita ja kasvimaa. Mitään "eedenin puutarhaa" ei ole, istutuksia on melko paljon.
Jos olisin sinkku edelleen eikä perheenlisäystä olisi tullut, en olisi ikinä itselleni rakentanut mitään landelle, todennäköisesti olisin muuttanut jo viisi vuotta sitten pysyvästi Suomeen.
En ikinä voisi olla pitkiä aikoja paikallaan, jos minulla ei olisi sosiaalista verkostoa tukena ja seurana. En viihtynyt enää Pattayallakaan, alkoi ahdistaa.
Perhe ja ihmiset ympärillä joiden kanssa on yhteisiä asioita. Ne on se juttu ja vuorovaikutus. Ne ei ole isoja juttuja ja asioita, vaan ihan arkista puuhaa. Vaimon suku on ottanut minut vastaan paremmin kuin hyvin ja kunnioitus on molemminpuolista.
En pode vainoharhaisuutta, en pelkää myrkytyksiä, en denguekuumetta, en liikennettä, en epäile että minua vedätetään markkinahintaa enempää mistään. Maksan vapaaehtoisesti vähän ylisuurta vuokraa tontista ja maapalasesta sen ulkopuolella.
Haluan että kaikki on tyytyväisiä enkä voisi elää itseni kanssa jos olisin taakka jollekin tai jonkun elättinä.
Minä en vaan ymmärrä sitä että miksi pitää yksin lähteä Suomesta elelemään pikku eläkkeellä jonnekin jossa sinulla ei ole edes ilmastointiin varaa eikä kunnon vakuutuksiin, eikä ole edes naista?
Eri asia olisi jos olisi edes se nainen ja varaa kunnon ruokiin ja varaa joskus käydä jossakin ja tehdä jotakin muuta kuin pyöriä kotiterassilla miettimässä riittääkö raha mihinkin.
2010Voi poika rukka voithan sinä keksiä päästäsi vaikka mitä tuubaa, mutta ei se siitä totuudeksi mitenkään muutu, se kertaa vaan enemmän sinusta ja ongelmistasi, täällä syödään kaalia jos sitä on torilta ostettu, samoin kuin muita vihanneksia, pidä poju huolta siitä että et ole jonain päivänä konkurssissa, henkilökohtaisesti, rakennusalalla on nyt vaikeat ajat firmoja kaatuu päivittäin, jam pitäähän sinulla olla tuloja tajuatko reppana paljonko lapsesi jos niitä nyt edes on, kun tulevat murkkuikään, farangi thai lasten osa ei ole helppo kun thaikut olettavat että sinulla on varaa parhaisiin kouluihin, vakuutuksiin... eihän ne pienenä mitään kuluta.
Kerroit jossain että lapsillani ei ole edes mopoautoa, poikani ei ollut asiasta koskaan kiinnostunut, tyttäremme sellaisen hankimme, mutta hän ajoi kolarin ja loukkaisi hieman itseään, ja auto innostus lopahti siihen... oliski ikää ollut 14 vuotta, en muista enää.
Ja kyllä minulla menee sähköön joka kuukausi 3000 bahtia joskus hieman yli ja joskus alle, sähkö maksoi vuosia 1800 mutta nyt se on noussut huomattavasti 500kwh kulutus...
Kyllä sinä poju podet vainoharhaisuutta monellakin tapaa, et pysty ymmärtämään että
en ole Senssu enkä Tapsa... ja se alkaa olla säälittävää... ja nimenomaan vainoharhaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi poika rukka voithan sinä keksiä päästäsi vaikka mitä tuubaa, mutta ei se siitä totuudeksi mitenkään muutu, se kertaa vaan enemmän sinusta ja ongelmistasi, täällä syödään kaalia jos sitä on torilta ostettu, samoin kuin muita vihanneksia, pidä poju huolta siitä että et ole jonain päivänä konkurssissa, henkilökohtaisesti, rakennusalalla on nyt vaikeat ajat firmoja kaatuu päivittäin, jam pitäähän sinulla olla tuloja tajuatko reppana paljonko lapsesi jos niitä nyt edes on, kun tulevat murkkuikään, farangi thai lasten osa ei ole helppo kun thaikut olettavat että sinulla on varaa parhaisiin kouluihin, vakuutuksiin... eihän ne pienenä mitään kuluta.
Kerroit jossain että lapsillani ei ole edes mopoautoa, poikani ei ollut asiasta koskaan kiinnostunut, tyttäremme sellaisen hankimme, mutta hän ajoi kolarin ja loukkaisi hieman itseään, ja auto innostus lopahti siihen... oliski ikää ollut 14 vuotta, en muista enää.
Ja kyllä minulla menee sähköön joka kuukausi 3000 bahtia joskus hieman yli ja joskus alle, sähkö maksoi vuosia 1800 mutta nyt se on noussut huomattavasti 500kwh kulutus...
Kyllä sinä poju podet vainoharhaisuutta monellakin tapaa, et pysty ymmärtämään että
en ole Senssu enkä Tapsa... ja se alkaa olla säälittävää... ja nimenomaan vainoharhaisuutta.Muuten lueskelin noita sinun juttuja, jossain kerroit että köyhän lapsia kiusataan, näin on... todellakin kiusataan, kun ei ole varaa kalliisiin merkkivaateisiin eikä mopoautoihin, tosin keromuksistasi voi selkeästi todeta että sinulla on todellakin ollut köyhä lapsuus, ja sorry vaan se kyllä näkyy sinusta hyvin selvästi. olet todennäköisesti katraksen nuorin ja joutunut pitämään lapsena siskosi vaatteita, kun ei ollut varaa omiin, lapset on tosi julmia toisilleen, varsinkin juuri tuon osattomuuden takia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi poika rukka voithan sinä keksiä päästäsi vaikka mitä tuubaa, mutta ei se siitä totuudeksi mitenkään muutu, se kertaa vaan enemmän sinusta ja ongelmistasi, täällä syödään kaalia jos sitä on torilta ostettu, samoin kuin muita vihanneksia, pidä poju huolta siitä että et ole jonain päivänä konkurssissa, henkilökohtaisesti, rakennusalalla on nyt vaikeat ajat firmoja kaatuu päivittäin, jam pitäähän sinulla olla tuloja tajuatko reppana paljonko lapsesi jos niitä nyt edes on, kun tulevat murkkuikään, farangi thai lasten osa ei ole helppo kun thaikut olettavat että sinulla on varaa parhaisiin kouluihin, vakuutuksiin... eihän ne pienenä mitään kuluta.
en ole Senssu enkä Tapsa... ja se alkaa olla säälittävää... ja nimenomaan vainoharhaisuutta.3800 euron eläke ja vaimo kertoo kaalikulhon kuvatekstissä:
"Nälkä... En halua syödä... Minun on mentävä töihin ja ansaita rahaa"
Valehtelit vielä että se on "tiettyä arvokasta perunaa" joka tulee vaimon tekemiin vohveleihin. Paikkaat vaan valheita valheella.
Ei ole minun lapsillani ollut mopoautoja. Liian turvattomia vehkeitä. Mopoilla kyllä ajelivat ja kevareilla. Nyt pojilla on ihan itse ostamansa prätkät.
Minulla on varaa kouluttaa vaikka 50 lasta. Saavat ihan itse päättää kaikessa rauhassa mitä haluavat tehdä isona. Siihen mennessä on Suomen sijoitukseni myyty ja sijoitettu Thaimaahan suurella todennäköisyydellä.
Lapset voivat ryhtyä "vapaaherroiksi" vaikka 15 vuotiaana ja hallinnoimaan omaisuutta. Joku kaupallinen koulu alle ja se on siinä.
Toimeksiantajani ei ole käynyt kuin peruskoulun. Ei tullut toimeen muiden oppilaiden kanssa ja kävi sen peruskoulunkin kotonaan. Isänsä oli korkea virkamies ja opetti pojalle tarvittavat asiat ja järjesti sisäpiirikauppoja pojalleen.
Kaikki tarinat eivät mene niin että on käytävä kouluja kaksvitoseksi saakka ja pakertaa ja pakertaa. Kaksi kaveria Suomessa on lääkäreinä.
Se on tänäpäivänä hurjapalkkainen ammatti ja heistä kilpailee niin kunnat kuin yksityiset sairaalat. Tyttärelläni riittäisi pää siihen, mutta motivaatio kärsinyt poikaystävien vaihtuessa ja kun ei ole rahasta pulaa.
Ensi kuussa hän lupasi päättää mitä tekee, jatkaako koulua terveydenhuoltopuolella vai järkkäänkö minä hälle duunin.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3800 euron eläke ja vaimo kertoo kaalikulhon kuvatekstissä:
"Nälkä... En halua syödä... Minun on mentävä töihin ja ansaita rahaa"
Valehtelit vielä että se on "tiettyä arvokasta perunaa" joka tulee vaimon tekemiin vohveleihin. Paikkaat vaan valheita valheella.
Ei ole minun lapsillani ollut mopoautoja. Liian turvattomia vehkeitä. Mopoilla kyllä ajelivat ja kevareilla. Nyt pojilla on ihan itse ostamansa prätkät.
Minulla on varaa kouluttaa vaikka 50 lasta. Saavat ihan itse päättää kaikessa rauhassa mitä haluavat tehdä isona. Siihen mennessä on Suomen sijoitukseni myyty ja sijoitettu Thaimaahan suurella todennäköisyydellä.
Lapset voivat ryhtyä "vapaaherroiksi" vaikka 15 vuotiaana ja hallinnoimaan omaisuutta. Joku kaupallinen koulu alle ja se on siinä.
Toimeksiantajani ei ole käynyt kuin peruskoulun. Ei tullut toimeen muiden oppilaiden kanssa ja kävi sen peruskoulunkin kotonaan. Isänsä oli korkea virkamies ja opetti pojalle tarvittavat asiat ja järjesti sisäpiirikauppoja pojalleen.
Kaikki tarinat eivät mene niin että on käytävä kouluja kaksvitoseksi saakka ja pakertaa ja pakertaa. Kaksi kaveria Suomessa on lääkäreinä.
Se on tänäpäivänä hurjapalkkainen ammatti ja heistä kilpailee niin kunnat kuin yksityiset sairaalat. Tyttärelläni riittäisi pää siihen, mutta motivaatio kärsinyt poikaystävien vaihtuessa ja kun ei ole rahasta pulaa.
Ensi kuussa hän lupasi päättää mitä tekee, jatkaako koulua terveydenhuoltopuolella vai järkkäänkö minä hälle duunin.
2010Minä en oikein ole kiinnostunut mitä vaimoni on kirjoittelut netissä, kirjoittelee mitä kirjoittelee, enkä oikein ymmärrä mitä hänen kirjoituksensa sinulle kuuluu, kyllä syömme kaalia, ja muitakin vihanneksia mitä ostamme torilta, en muista enää mihin tuo peruna vohveli juttu perustui... vaimollani on oma eläke jolla hän pärjää tällä varsin hyvin... ne tulevat suoraan hänen tilille, minulla ei ole asiaan mitään
Sinulla on melkoisen kova kulurakenne, suosittelen sitä pienentämään, ja varautumaan tuleviin kuluihin, sinun tehtäväsi ei ole kouluttaa 50 pentua, vaan omasi jos niitä nyt yleensäkään on, sinä et oikein ymmärtänyt selvästikään mitä tarkoitin sanalla mitä on varakas, satatuhatta, miljoona, kymmenen miljoonaa, sata miljoonaa, mihin vedät rajan asiaan... milloin ihminen on varakas,
minä pidän varakkaana ihmistä joka tulee omillaan toimeen, minä olen 10 vuotta, pidän myös Tapsaa varakkaana, sinua en pidä, harva nostelee liki 10 vuotta osakaslainoja, makselee veroja kuin jakselee, on helppo laskea kun olet kertonut täällä paljonko käytät rahaa vuodessa harrastuksiisi, että 2017 kerroit nostaneesi vuosia osakaslainaa, ainakin seitsemän vuotta, millään tulotasolla ei ole mahdollista maksaa tuollaista kertymää pois muutamassa vuodessa, jotka tilanteessa sinulla on paskahousukortti kädessä, jos satuilit niin mikäli et ole nostanut osakaslainaa, vaan pääomatuloa, niin mikä yrittäjä ei tajua mikä ero on osakaslainalla, ja pääomatulolla, jos taas satuilit niin mikä tekee sinun satuiluistasi vähennän tuomittavia kuin minun vastaavista, kun sinä silloin satuilun aloittit, ja olet sitä jatkanut vääristelemällä kirjoituksiani, ja levittelemällä vaiheita vaikkapa vaimostani... olet sinä melkoinen reppana miljonääriksi...
By NumBAll HHN 63v.
Nämä kaikki on sinun itsesi kertomaa factaa, en ole mitään siihen lisännyt, en alennu keksimään sinusta mitään... siksi olet hyvin helppo todistaa pelleksi... luoja suokoon että sinulle ei ole kahta ala-ikäistä lasta, jos olet vielä tämä laiffila, mikä on varsin todennäköistä, teissä on paljon yhteistä, joten se on varsin todennäköistä, että kirjoitukset tulevat samasta ip-osoitteesta.
- Anonyymi
Jopas politrukki otti nokiinsa . . . Menikö lippu puolitankoon?
Kaikilla ei ole 3800 euron eläkettä eikä kultaista rivitaloa jokisuulla.
Monella on se 1500 - 2000 euron eläke ja joutuu katsomaan mihin on varaa ja mihin ei. Toki monella ei ole sitäkään mahdollisuutta, kuten 2010, joka on perseaukisena pakkasessa.. aloituksessa on hyvää tietoa.- Anonyymi
Jep niinhän Junnu aikanaan lauloi, köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus, se siivet selkään saa, eikö vain laiffila palstan heikoin lenkki.
- Anonyymi
Hei, hyvinvointivaltiossa Suomessa on maailman toiseksi korkein kokonaisveroaste. . . Varmasti on parempia paikkoja maailmassa elää ja asua. . . Älä valtion vatipää väännä paskaa. . .
Katso mitä tänään syötte ja millaisessa oloissa asutte. Eiköhän se siitä käy parhaiten selville. . . . Onko sinulla poronlihaa ja rahaa on vai ei. . .- Anonyymi
Miksi sitten tuon Hua Hinin miehen pitää lähteä Suomeen Hankasalmelle, jos on 3800 euron eläke ja vaimon eläke ja rivarin vuokratuotot vielä päälle? Onko hän siis valtion vatipää?
90% suomalaisista asuu ja syö paremmin kuin sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten tuon Hua Hinin miehen pitää lähteä Suomeen Hankasalmelle, jos on 3800 euron eläke ja vaimon eläke ja rivarin vuokratuotot vielä päälle? Onko hän siis valtion vatipää?
90% suomalaisista asuu ja syö paremmin kuin sinä.Nyt sinä tunnustit, että ne eläisivät täällä Kambodzassa vielä paremmin. . . Vai onko täällä kalliimpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90% suomalaisista asuu ja syö paremmin kuin sinä.Pitää lähteä ei minun pidä, olen täällä hoidattanut itseni siihen kuntoon että pystyn lentämään Suomeen, ilman riskejä... Ja voin vielä odottaa hoitoja kolme kuukautta, jos kuitenkin ongelmia tulee minulla on fyrkkaa vaikka lentokentältä painua suoraan mehiläisen.. minulla oli juhannuksesta alkaen joku sydän tapahtuma, joka kesti kolme kuukautta, sokerit karkasi... Varmaa diagnoosia ei ole vieläkään, olen käyttänyt hoitoihin tuhansia euroja, viimeinen on sepelvaltimospasmi, kävelen neljänteen kerrokseen, mutta kun menen nukkumaan tuli rintakipuja ja paljon... Varjoainekuvaus ei kertonut mitään, paljon lääkkeitä kivut katosivat, pääosin nitroa, ja verenohennusta... Usealla eri valmisteella.
- Anonyymi
"En näe mitään arvoa missään joka ei maksa paljon!"
2010- Anonyymi
Missäs hän niin on sanonut? Ei missään. Ihmetteli vaan että mitä teet siellä yksin voileipiesi kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185573- 162975
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6232127Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1451974Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421375Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077