Hävettää vähän kysyäkin, mutta mimmoinen homma on tehdä täydellinen kloonaus vanhasta puhelimesta uuteen? Mahtaako vielä seniori-ikäinenkin taipua moiseen urotekoon? Pitäisi saada siirrettyä kaikki mahdollinen, eli puhelin luettelo, kuvat, viestit ym. data. Operaattorit perivät moisesta nykyään 30-80€ riippuen ajasta mikä menee.
Tietojen siirto
13
733
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu puhelimista
- Anonyymi
No, android älypuhelimista olisi kyse. Ei ihan lankapuhelimista kuitenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, android älypuhelimista olisi kyse. Ei ihan lankapuhelimista kuitenkaan.
Yhteystiedot ja viestit pitäisi jo olla Google pilvessä ainakin toivonmukaan. Kuvat voi myös siirtää sinne Google kuvat sovelluksen kautta. Jos ei ole kannattaa alkaa opiskelemaan laitteen käyttöä.
- Anonyymi
Ensinnäkin kannattaa tehdä Google varmuuskopiointi vanhan puhelimen järjestelmäasetusten kohdassa Google > Varmuuskopiointi. Se pitää ottaa sitten käyttöön uudessa puhelimessa sen käyttöönottovaiheessa.
Lisäksi voi ladata play-kaupasta kumpaankin, sekä uuteen että vanhaan puhelimeen, mielellään sen uuden puhelimen valmistajan phone clone tai switch phone sovellus. Sillä voi sitten täydentää erilaisten tiedostojen ja jopa puhelimen asetusten siirron langattomasti yleensä wifi-directiä käyttäen.
Jos uuden puhelimen valmistajalla ei ole clone tai switch sovellusta, niin voi käyttää myös jotain yleistä play-kaupan data transfer sovellusta vanhan puhelimentiedostokansioiden siirtoon.
WhatsApp viestit ja media varmuuskopioidaan vanhasta puhelimesta sen omista asetuksista käsin kohdasta Keskustelut > Varmuuskopiointi - ja otetaan sitten käyttöön uudessa puhelimessa sovellusta siinä käynnistettäessä.- Anonyymi
Iso kiitos asiallisista neuvoista. Varmaan lähipiiristä löytyy joku fiksumpi vähän jeesaamaan.
- Anonyymi
Kloonaussovellusta ei kannata käyttää. Se voi palauttaa toimimattomia sovelluksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kloonaussovellusta ei kannata käyttää. Se voi palauttaa toimimattomia sovelluksia.
Päinvastoin, kyllä kannattaa käyttää tiedostokansioiden, puhelimen yleisasetusten yms. helpon siirrettävyyden takia.
Mahdolliset sen kautta tulevat edellisen puhelinmerkin sovellukset, jotka eivät sitten toimi uudessa puhelimessa ja joita ei siinä muutenkaan tarvitse, on todella helppo poistaa uudesta laitteesta ihan vain parilla näpäytyksellä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, kyllä kannattaa käyttää tiedostokansioiden, puhelimen yleisasetusten yms. helpon siirrettävyyden takia.
Mahdolliset sen kautta tulevat edellisen puhelinmerkin sovellukset, jotka eivät sitten toimi uudessa puhelimessa ja joita ei siinä muutenkaan tarvitse, on todella helppo poistaa uudesta laitteesta ihan vain parilla näpäytyksellä..Mitä olen foorumeilta lukenut niin etenkin Whatsapp kanssa on ollut ongelmia kloonauksen jälkeen eli sen on joutunut asentamaan kokonaan uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä olen foorumeilta lukenut niin etenkin Whatsapp kanssa on ollut ongelmia kloonauksen jälkeen eli sen on joutunut asentamaan kokonaan uudestaan.
Netistä nyt voi lukea kaikenlaista suuntaan jos toiseenkin. Minulla ei ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia android puhelinten clone appeja käytettyäni.
- Anonyymi
Kloonauksia ei kannatta tehtä koska antroidit on kaikki niin erinlaisia, applella homma taas toimii.
- Anonyymi
Kyllä niitä voi tehdä ja kannattaakin tehdä myös androidien kanssa. Mitään ongelmia tuskin edes tulee vastaan. Ei ainakaan mainitsemisen arvoisia.
- Anonyymi
Samsungilla on kätevä Samsung Smart Switch Mobile -sovellus. Sillä onnistuu helposti puhelimen tietojen siirto, jos uusi älypuhelimesi on Samsungin älypuhelin. Toimii hienosti oman kokemukseni mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949