Kuvaile, millainen on nainen jolla laaja-alainen oppimishäiriö

Anonyymi-ap

Minä kuulemma oon sellainen (on myös luultu adhd, add, Asperger ja mitä vielä) mutta tämä tuli uutena juttuna.
Tiedän laaja-alaisesta oppimishäiriöstä sen että eräällä kuuluisalla tubettajalla olisi se, mutta en löydä yhtäläisyyksiä (vai enkö vain halua löytää??)
Olen kolmekymppinen ns elämämkoululainen
Peruskoulun keskiarvo oli 6.7

6

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos katsot Tiktokkia, siellä eräs keski ikäinen naishenkilö on oiva esimerkki tästä.

• Anonyymi

En katso tiktokkia tai muitakaan someja. Silti saatan arvata kenestä on kyse.

• Anonyymi

laaja-alainen oppimishäiriö taitaa olla eufemismi tyhmyydelle, toki tynnyrissä kasvaminenki edesauttaa, käyvät usein käsi kädessä koska vanhemmat luovat kasvuympäristön omista lähtökohdistaan vrt erotuksena esim lukihäiriö

• Anonyymi

Voi näitä diagnoosien tehtailuita... kun ihmiset ajattelisivat vaan että ADHD on ylivilkkautta ja asperger on omituisuutta niin sujuisi paremmin. Mutta psykiatriaa näköjään ylistetään ja mietitään mikä omassa persoonassa on "sairasta" sen sijaan että mietittäisiin miten voisi parantaa omaa epämiellyttävää käytöstään?

• Anonyymi

Oon kuullut myös tapauksista joita on vaikea hahmottaa ammattilaisten että onko heillä joku oppimishäiriö vaiko ei, koska selvittelyt &tutkimukset on osoittaneet paljon erilaisia tuloksia potilaan älykkyystasosta jossa osa on risririidassa toisten tulosten kanssa. Joskus tietääkseni tällaisissa tilanteissa ammattilaiset nostaa käden pystyyn ja jättää diagnoosin tekemättä vai onko näin?

Mulla selvitettiin silloin 2008-2014 aikana ihan oulaisissa asti taukokankaan paikassa selvityksiä että onko musta enää työelämään vaiko ei ja jouduin käymään noin 6 eri asiantuntijan juttusilla ja haastattelut oli noin puolituntisia tai yhden tunnin pituyisia. Yksi asiantuntija oli eri mieltä kuin muut eli hänen mielestä minusta on työelämään, mut loput viisi oli eri mieltä. Yksi asiantuntija sanoi että aivoni on erikoiset eli voin ymmärtää tosi hyvin mut myös tosi huonosti.

muita juttuja en ole selvittänyt vaikka ehkä pitäisi, koska vois helpottaa elämääni. Oon epäillyt että mulla on lievä älyllinen kehitysvamma tai joku muu vastaava. Mut emmä varmaan lähde semmosiin selvityksiin koska en taida jaksaa niitä kun hermot on mitä on. Ja mähän ramppasin 15 vuoden ajan puheterapiassa jonka lopetin vuonan 2015 joten koin etten jaksa enää jauhaa asioista kun ne alko henkisesti kuormittaa.

Koulussa oppiaineet ei kyllä tuottaneet vaikeuksia paitsi ala-asteella matematiikka ,ja etenkin sanallinen matikka tuotti paljonkin vaikeuksia että jouduin ihan tukiopetukseen, mutta yläasteella matikka sujui paremmin ja ammattikoulussa sain siitä hyvän arvosanan, en ehkä ihan kiitettävää mutta arvosanan 3 kun arvosana 5 oli korkein arvosana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3760
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      76
      1980
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1608
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe