Minä kuulemma oon sellainen (on myös luultu adhd, add, Asperger ja mitä vielä) mutta tämä tuli uutena juttuna.
Tiedän laaja-alaisesta oppimishäiriöstä sen että eräällä kuuluisalla tubettajalla olisi se, mutta en löydä yhtäläisyyksiä (vai enkö vain halua löytää??)
Olen kolmekymppinen ns elämämkoululainen
Peruskoulun keskiarvo oli 6.7
Kuvaile, millainen on nainen jolla laaja-alainen oppimishäiriö
6
350
Vastaukset
- Anonyymi
Jos katsot Tiktokkia, siellä eräs keski ikäinen naishenkilö on oiva esimerkki tästä.
- Anonyymi
En katso tiktokkia tai muitakaan someja. Silti saatan arvata kenestä on kyse.
- Anonyymi
laaja-alainen oppimishäiriö taitaa olla eufemismi tyhmyydelle, toki tynnyrissä kasvaminenki edesauttaa, käyvät usein käsi kädessä koska vanhemmat luovat kasvuympäristön omista lähtökohdistaan vrt erotuksena esim lukihäiriö
- Anonyymi
Voi näitä diagnoosien tehtailuita... kun ihmiset ajattelisivat vaan että ADHD on ylivilkkautta ja asperger on omituisuutta niin sujuisi paremmin. Mutta psykiatriaa näköjään ylistetään ja mietitään mikä omassa persoonassa on "sairasta" sen sijaan että mietittäisiin miten voisi parantaa omaa epämiellyttävää käytöstään?
- Anonyymi
Oon kuullut myös tapauksista joita on vaikea hahmottaa ammattilaisten että onko heillä joku oppimishäiriö vaiko ei, koska selvittelyt &tutkimukset on osoittaneet paljon erilaisia tuloksia potilaan älykkyystasosta jossa osa on risririidassa toisten tulosten kanssa. Joskus tietääkseni tällaisissa tilanteissa ammattilaiset nostaa käden pystyyn ja jättää diagnoosin tekemättä vai onko näin?
Mulla selvitettiin silloin 2008-2014 aikana ihan oulaisissa asti taukokankaan paikassa selvityksiä että onko musta enää työelämään vaiko ei ja jouduin käymään noin 6 eri asiantuntijan juttusilla ja haastattelut oli noin puolituntisia tai yhden tunnin pituyisia. Yksi asiantuntija oli eri mieltä kuin muut eli hänen mielestä minusta on työelämään, mut loput viisi oli eri mieltä. Yksi asiantuntija sanoi että aivoni on erikoiset eli voin ymmärtää tosi hyvin mut myös tosi huonosti.
muita juttuja en ole selvittänyt vaikka ehkä pitäisi, koska vois helpottaa elämääni. Oon epäillyt että mulla on lievä älyllinen kehitysvamma tai joku muu vastaava. Mut emmä varmaan lähde semmosiin selvityksiin koska en taida jaksaa niitä kun hermot on mitä on. Ja mähän ramppasin 15 vuoden ajan puheterapiassa jonka lopetin vuonan 2015 joten koin etten jaksa enää jauhaa asioista kun ne alko henkisesti kuormittaa.
Koulussa oppiaineet ei kyllä tuottaneet vaikeuksia paitsi ala-asteella matematiikka ,ja etenkin sanallinen matikka tuotti paljonkin vaikeuksia että jouduin ihan tukiopetukseen, mutta yläasteella matikka sujui paremmin ja ammattikoulussa sain siitä hyvän arvosanan, en ehkä ihan kiitettävää mutta arvosanan 3 kun arvosana 5 oli korkein arvosana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818