Vaivojen valitus

Anonyymi-ap

Palstalla on toisaalta kehotettu olemaan rasittamatta kanssakirjoittajia ikävillä asioilla kuten omilla sairauksillaan ja vaivoillaan. Toisaalta siinä nähdään murheiden helpotuksen paikka ja vertaistuki. Mikä tässä olisi sovelias keskitie?

45

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missäs olikaan sanottu, että ” ken vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki”?

    • Anonyymi

      Nojatuolin edeltäjä lopetti aikanaan, kun se oli liian arkipäiväinen, ja osa kirjoittajista ei jaksanut lukea jokapäiväisistä touhuista.
      Sairaudet sama.
      Pitäisi löytää harvinainen ja trooppinen sairaus, josta kerrottaisiin laajasti. Sitähän odottelemme.
      Nyt on vain perehdyttävä nuhakuumeisiin ja kolotuksiin, jotka aloittajankin mielestä tuntuvat liian arkisilta. Nojatuolin uumenissa on siksi mukava köllötellä , että vaivat ja vastuksetkin unohtuvat. Eihän me toki niitä vähättele, vaan tsemppaamme ja toivotamme pikaista paranemista.
      Onhan palstalla ketjuja, joissa vertaillaan vointia ja kannustetaan kaveria. Ehkä aloittajan kannattaisi tutustua?
      Mkr.

      • Anonyymi

        Onhan yksi nojatuolin kirjoittajista päässyt hyvin harvinaisen sairauden takia teholta osaston ihailluksi ja paapotuksi lemmikiksi. Miten makriina voitkin sivuuttaa tuon tapauksen, vaikka eilen nojatuolissa kerrottiin viimeksi.????


    • Anonyymi

      Kyllähän se niin on, että vähempäänkin vaivaan voi palstalta helpotusta saada.
      On suositeltu polvitukea, annettu ruokasuosituksia, on kipugeelejä vertailtu jne.
      Ja miten paljon onkaan saatu ennalta ehkäisevää valistusta suolan, sokerin, rasvan, kuitujen jne. käytön ja suositusten muodossa.
      Minulla on krooninen nuha. Niin, että jos joku vinkki siihen on, otan kiitollisena vastaan.

      • Anonyymi

        On muistutettu lääkkeiden otosta, kehotettu tutkituttamaan päänsä, menemään mielenterveys hoitoon, annettu siihen diagnooseja. Nämä kaikki toimenpiteet tarpeen , jos ei ole samaa mieltä jonkun kanssa asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muistutettu lääkkeiden otosta, kehotettu tutkituttamaan päänsä, menemään mielenterveys hoitoon, annettu siihen diagnooseja. Nämä kaikki toimenpiteet tarpeen , jos ei ole samaa mieltä jonkun kanssa asioista.

        Niin, tuo diagnosointi on hyvinkin nopeaa ja tarkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuo diagnosointi on hyvinkin nopeaa ja tarkkaa.

        Juurikin non. Diagnoosit ilman alan koulutusta ja etänä, jopa ulkomailta. Tarkkoja tosiaan ovat diagnoosit , oikeaan osumisesta ei ole tietoa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muistutettu lääkkeiden otosta, kehotettu tutkituttamaan päänsä, menemään mielenterveys hoitoon, annettu siihen diagnooseja. Nämä kaikki toimenpiteet tarpeen , jos ei ole samaa mieltä jonkun kanssa asioista.

        Kannattaa ottaa onkeensa, pitää mielessä. Osa palstalaisista ei mieti kollegojensa kremppoja, ovat sillä tavalla outoja.
        En muista, olenko omia murheitani tänne luetellut, jos olen, ovat ne jollakin osallistujalla tallessa vastaisen varalle.
        Mutta kyllä muistan, että minut on täällä diagnotisoitu mielisairaaksi ja toivottu holhouksen alaiseksi. Ei siihen kukaan kommentoinut.
        Kiitos siitä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa onkeensa, pitää mielessä. Osa palstalaisista ei mieti kollegojensa kremppoja, ovat sillä tavalla outoja.
        En muista, olenko omia murheitani tänne luetellut, jos olen, ovat ne jollakin osallistujalla tallessa vastaisen varalle.
        Mutta kyllä muistan, että minut on täällä diagnotisoitu mielisairaaksi ja toivottu holhouksen alaiseksi. Ei siihen kukaan kommentoinut.
        Kiitos siitä.
        Mkr.

        Hyvänen aika. Olet palstan välkky ja muistipankki Mkr.
        Huomioitavaa on, että diagnoosin antaja voi olla itseään kohtaan sairaudentunnoton ja diagnoosi on kyseenalaistettava.
        Minun suuhuni on laitettu sanoja joita en kuunapäivänä kirjoittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa onkeensa, pitää mielessä. Osa palstalaisista ei mieti kollegojensa kremppoja, ovat sillä tavalla outoja.
        En muista, olenko omia murheitani tänne luetellut, jos olen, ovat ne jollakin osallistujalla tallessa vastaisen varalle.
        Mutta kyllä muistan, että minut on täällä diagnotisoitu mielisairaaksi ja toivottu holhouksen alaiseksi. Ei siihen kukaan kommentoinut.
        Kiitos siitä.
        Mkr.

        Osa taas tekee molempia, tuo esiin omia sairauksiaan ja diagnosoi muita. Se vasta monipuolista osallistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muistutettu lääkkeiden otosta, kehotettu tutkituttamaan päänsä, menemään mielenterveys hoitoon, annettu siihen diagnooseja. Nämä kaikki toimenpiteet tarpeen , jos ei ole samaa mieltä jonkun kanssa asioista.

        Niinhän se näyttää usein ilkeys kasvonsa . Ja kun ajattelee että nämä ilkeät ovat usein aikuisia ihmisiä joilta puuttu empatia kokonaan ,ja ilkeilevät toisille. Mutta kukaan ei voi silti verrata omaa tapaukstqqn oisen sairauteen koska koemme asiat kukin omalla tavallamme . Mutta myötätunto on aina hyvä osa ihmistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa taas tekee molempia, tuo esiin omia sairauksiaan ja diagnosoi muita. Se vasta monipuolista osallistumista.

        Kouluttamaton ei voi koskaan tehdä diagnoosia jonkun toisen sairaudesta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluttamaton ei voi koskaan tehdä diagnoosia jonkun toisen sairaudesta,

        Ehdotuksia voi kyllä esittää. Mikäs sen mieluisampaa, kuin kertoa kummin kaimasta, jolla oli justiin noi samat oireet, mutta ei sekään menny lääkäriin, ja sitten se jäi auton alle ja kuoli.
        Olis pitäny uskoa kun kummi oli sanonu, ettei pidä mennä ulos hortoilemaan yksin tuossa kunnossa.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Onko kielletty sairauksiata keskustelu? En ole sellainen pistänyt silmään. Sairaudet ovat yksi ikäryhmämme päivän koettelemuksista. Onko aloittaja tehnyt väärän tulkinnan kirjoituksista.
      JH.

      • Anonyymi

        Minusta voi puhua sairauksista. Kuolemisesta jankuttaminen ja toivominen ei ole mlkein joka päivä ei ole mukava asia.
        Ruoka jutuista monet voi saada oivalluksia itse etsimään lisää tietoa jos on uskonut kaikkea mitä,media tuputtaa muka oikeaksi. Joskus näkee vääriä käsityksiä monestakin aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta voi puhua sairauksista. Kuolemisesta jankuttaminen ja toivominen ei ole mlkein joka päivä ei ole mukava asia.
        Ruoka jutuista monet voi saada oivalluksia itse etsimään lisää tietoa jos on uskonut kaikkea mitä,media tuputtaa muka oikeaksi. Joskus näkee vääriä käsityksiä monestakin aiheesta.

        Sukulainen on avuttomana sairaalassa, Muisti mennyt, eikä mikään onnistu ilman apua.
        Tässä vaiheessa omaisten osallistuminen on välttämätöntä, sillä sairaalan tehtävä on hoitaa sairautta, kaikki muu oleminen pitää hoitaa itse tai omaisten avulla. Jos on liikuntakykyinen, oletetaan, että potilas käy itse suihkussa, syömässä, liikkuu osastolla, syö itse, katsoo tvtä, vastaa omaan puhelimeensa, tietää, missä on silmälasit. Eri asia varmaan dementiaosastoilla.
        Omaiseni ainoa lapsi käy parikin kertaa päivässä katsomassa, että vanhus on asiallisesti hoidettu. Illalla oli käynyt hakemassa hänet yhteistiloista ja peitellyt nukkumaan klo 22. Edellisenä yönä oli vanhus soittanut klo yhdeltä jostakin asiasta, joka oli noussut mieleen siinä valvoessa.
        Vanhuksen lapsella on oma työnsä hoidettavana, miten se mahtaa sujua, kun on jatkuvasti oltava yhteydessä potilaaseen! Osastojen resurssipula näkyy.


    • Anonyymi

      Jos jollain on tarve kertoa huonosta olostaan niin. Tottakai hän saa sen kertoa. Ne joita se rasittaa voivat hypätä tekstin yli. Moni ihminen on yksinäinen ja ei ole ketään jonka kanssa voisi jakaa huonoa oloa ja pelkojaan , silloin on hyvä asia jos hän saa vertaistukea muilta palstalaisilta . Empatia on myös ominaisuus jota ei kaikilla ole .
      Sitten on hormonaalisilla asioilla suuri vaikutus ihmisen elämään. Ja ne muutokset muuttavat usein ihmisen kykyä empatiaan toista ihmistä kohtaan.
      Joten ymmärrys toisen ihmisen hätään on asia mikä on tärkeä . Kaikki tarvitsevat joskus tuke muilta ihmisiltä . Niinkin aina ollut

      • Anonyymi

        Tällainen nimetön kirjoituspalsta on hyvä tuuletuskanava vaivojensa kanssa kamppailevalle, joka ei halua vaivata valituksillaan lähipiiriään. Anonyymi kirjoitus jossa kerrotaan kivut ja lääkitykset saattavat helpottaa mieltä. Lukija voi kiinnostua, tuntea myötätuntoa, muistaa omat kokemuksensa, vastata myötätunnolla. Monet iän tuomat vaivat ovat kirjoittajille tuttuja, ehkä itse koettuja.
        Vertaistuki on aina paikallaan.
        Tsemppiä!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen nimetön kirjoituspalsta on hyvä tuuletuskanava vaivojensa kanssa kamppailevalle, joka ei halua vaivata valituksillaan lähipiiriään. Anonyymi kirjoitus jossa kerrotaan kivut ja lääkitykset saattavat helpottaa mieltä. Lukija voi kiinnostua, tuntea myötätuntoa, muistaa omat kokemuksensa, vastata myötätunnolla. Monet iän tuomat vaivat ovat kirjoittajille tuttuja, ehkä itse koettuja.
        Vertaistuki on aina paikallaan.
        Tsemppiä!!

        Juuri noin ajattelen itsekin, Ano 00.24 ja oikeastaan ihmettelen tuota "syytöstä" , että kertomalla vaivoistaan kuormittaa muita.
        Onnellinen se, joka on tähän ikään päässyt ilman vaivoja tai onnistunut ne selättämään, mutta eikö voisi yhtä hyvin ajatella, että se, joka on terve kuormittaa muita terveydellään..))

        No, vitsi vitsi ! Mutta jos toisten vaivat kuormittavat, tulee kysyneeksi, että eikö hän, joka näin kokee, ole koskaan itse ollut tarvitseva tai saanut myötätuntoa osakseen.

        Tietysti meillä voi olla kokemuksia henkilöistä, jotka hallitsevat muita sairauksillaan, mutta eiköhän se ole sittenkin aika harvinaista ja meidän ikäiset tunnistavat kyllä tällaiset manipulointiyritykset ja sanoutuvat niistä irti, jos mahdollista.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen nimetön kirjoituspalsta on hyvä tuuletuskanava vaivojensa kanssa kamppailevalle, joka ei halua vaivata valituksillaan lähipiiriään. Anonyymi kirjoitus jossa kerrotaan kivut ja lääkitykset saattavat helpottaa mieltä. Lukija voi kiinnostua, tuntea myötätuntoa, muistaa omat kokemuksensa, vastata myötätunnolla. Monet iän tuomat vaivat ovat kirjoittajille tuttuja, ehkä itse koettuja.
        Vertaistuki on aina paikallaan.
        Tsemppiä!!

        Hyvä kirjoitus 2 edellistä. Kokemuksista kirjoittamisen auttaa muita.


    • Anonyymi

      Se jota jotenkin rasittaa jonkun ihmisen hätä terveydestään , voi ehkä olla lukematta ettei rasitu mitenkään.
      Jokaisella ihmisellä on joskus vaivoja ja jokainen tuntee ne jotenkin kamalinena etekkin jos aina on ollut terve ja osaava. Monella on kroonisia sairaukssia joiden kanssa taistelevat ihan yksin, niin onko se vaikeita silloin kirjoittaa jotain lohduttavaa tälle ihmiselle.

      • Anonyymi

        Ne joilla ei ole empatiaa,myötätuntoa töksäyttävät jotain ilkeyksiä. Jotkut eivät tunnista muissa eikä itsessään mitään oleellista, tärkeää. Asettuminen toisen asemaan ei onnistu minäminå itsekeskeiseltä. Heillä ei ole kykyä huomioida oikein muita ja asia yhyeyksiä.


    • Alun säkeet ovat Kaarlo Kramsun Nuijasodan päälliköstä Jaakko Ilkasta kirjoittamasta runosta. Se jatkuu:” Ei oikeutta maassa saa, jos ei sit itse hanki.” Tuo vaivojen valittaminen on jäänyt elämään sairauksiin liittyvässä valittamisessa , ja voihan sairastaminenkin olla selviytymiskamppailua jokapäiväisessä elämässä ja myös byrokratian rattaissa.

      Minäkin olen kokenut palstan sopivaksi paikaksi saada näköaloja samanikäisten elämään, miten meissä on paljon samaa, mutta myös erilaisia elämäntilanteita. Kaikilla ei ole samassa määrin terveysmurheita eikä edes aihetta ” valittaa”. Tuo valitus on ihan väärä sana, tässä yhteydessä, valitusosoitetta ei täältä löydy eikä valitettavasti
      tahdo löytyä viranomaistaholtakaan saati poliitikoista. Mutta myötätunto ei aiheuta kustannuksia.

      Asioita jaetaan täällä palstalla, kukin luonteensa ja tilanteensa mukaan. Noottia tulee usein neuvomisesta, jos vain kertoo omista tekemisistään ja huomioistaan. Palstalla saa monenlaisia hyvinvoinnin aineksia ja toisaalta muistutuksia elämän hauraudesta. Kyllä nuo toipumistarinatkin ovat myönteistä antia.

      Assosiaationa alun runoon pulpahtaa mieleen Aaro Hellaakosken sanat:
      ” Tietä käyden tien on vanki, vapaa vain on umpihanki”.
      Valmiiksi tallattuja teitä on helpompi kulkea, pääsee ehkä pitkällekin, mutta yllätyksiä ei ole niin paljoa.

      • Anonyymi

        ” Myötätunto ei aiheuta kustannuksia”.
        Tuon allekirjoitan, myötätunto on suuri apu , se on tärkeää ettei ihminen jää yksin ollessaan heikoimmillaan. Surkuttelu ei auta, ei myöskään tekoreippaus, mutta aitona ihmisenä toiselle ihmiselle.


    • Anonyymi

      Ei mitään "keskitietä" tarvitse määritellä.
      Suomessa on jokaisella itsemäärämisoikeus, sananvapaus
      ja palstalla sana on vapaa.
      Lakatkaa kontrollifriikit vahtimasta mitä muut kirjoittavat.
      Älkää lukeko aloituksia ja kommentteja, jotka eivät teitä kiinnosta.
      Valinta on vapaa.

    • Anonyymi

      Kontrollifriikki yrittää hallita kaikkea saadakseen asiat menemään itse
      haluamallaan tavalla.

      • Anonyymi

        Outoa nähdä noin neutraalissa aloituksessa kontrollifriikkiyttä.


      • Anonyymi

        On vaikeaa hallita kirjoittajien sairauksien ja vaivojen käsittelyä. Terveys voi pettää lukemattomilla eri tavoilla.
        Sairauksien käsittelyä ei voi rajata kehyksiin, joiden sisään on taudinkuvien ja hoitojen mahduttava.
        Jos joku ei halua lukea, niin on erittäin helppoa siirtyä eteenpäin palstalla ja unohtaa se ketju, jonka aiheesta ei pidä. Kuten nyt vaivat ja taudit.
        Ei tarvitse edes mainita muille, ettei kiinnosta. Tuskin siitä kukaan pahastuisikaan.
        Mkr.


    • Ei ole kenkään täällä mikään diagnoosin tekijä, ei edes lääkäri.
      Kukaan ei voi sairauksia diagnostisoida palstakirjoituksen perusteella.
      Aivan hyvin voi asioista puhua ja vaivoistaan kertoa ja niistä keskustella halukkaiden kanssa.
      Joku saa mahdollissti vertaistukea, vinkkejä, pelkkä keskustelu jo saattaa helpottaa.
      Ihmisten vuorovaikutuksessa mielestäni, ensimmäiseksi paras työkalu on kuuntelu.
      Muut voivat ohittaa ne kohdat,jotka eivät kiinnosta, eihän täällä ole mitään lukemisen pakkoa.
      Vaan joskus tulee tunne, että joitakuita kiinnostaa ainoastaan sen takia, mistä löytäisi vähättelyn aihetta,
      Se, että luen tai kuuntelen toisten elämän vaivoista ja hankaluuksista, herättää myötätuntoa ja ennen kaikkea kiitollisuutta, että vielä saan suht´ hyvässä kunnossa taivaltaa, ilman suurempia huolia.
      Pienenmpiä ja tilapäisiä huoliahan on meillä kaikilla.

    • Anonyymi

      Onhan ihan pöyristyttävää tuoda julki tuommoista, että rasittaa muita, jos kirjoittaa omista vaivoistaan.
      Samoin voisi olla, jos kirjoittaa kirjoista. Sehän voi rasittaa niitä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty/halua lukea.

      • Anonyymi

        Omis sairauksia saa kirjoittaa, koska ne on miekenkiintosempia kuin muiden. Muut kerää vain säälipisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omis sairauksia saa kirjoittaa, koska ne on miekenkiintosempia kuin muiden. Muut kerää vain säälipisteitä.

        Sellaisella ihmisellä on hyvin pienet ympyrät. Ne ympyrät pyörivät oman navan ympärillä. Pah!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisella ihmisellä on hyvin pienet ympyrät. Ne ympyrät pyörivät oman navan ympärillä. Pah!

        Pitää kertoa, ei valittaa, että korona-infulenssa-ja jäykkäkouristusrokotuksista voi tulla jälkikipuja. Näin kävi minulle. Toivottavasti tänään jo helpottaa.


    • Anonyymi

      en valita enää sellaiselle joka pistää aina paremmaksi eli alkaa olla vaivaisempi, koettaa lohduttaa väärällä tavalla

      • Anonyymi

        Minulla oli sukulaistäti, joka voitti aina, jos valitin jostain krempasta. Jos hänellä itsellään ei tautia ollut, niin tunsi jonkun, jolla oli TOSI vaiva tästä minun pikkujutustani.
        Lohduttihan se.


    • Eihän täällä pysty mitään diagnooseja tekemään kenestäkään, eikä kai ole keskustelupalstan tarkoituskaan toimia jonkinlaisena terveyskeskuksen tai sairaalan odotushuoneena.
      Jokainen kokee omat vaivansa itse omassa nahassaan, elikkä nämä ovat niin paljon subjektiivisiä ja yksilöllisiä, että mitään vertailuja tai yleistyksiä ei edes kannata yrittää. Tyylliin "minä voin taatusti hunommin kuin sinä".

      Psykosomaattisista oireiluista kun on puhe, niin nämä "se on vain korvien välissä"-diagnoosit ovat tavanomaisia.

      Vanhanajan kotilääkäri-systeemiä tulee aina välillä ikävä: potilas ja tohtori tiesivät molemmat toistensa ja sairaskertomuksensa ja historiansa.

      Mielenterveysongelmista olen joskus kirjoittanut ja arvellut monien vanhuksien saavan ehkä tarpeettomastikin mieliala-ja nukahtamislääkitystä. Otokseni on tosin kapea ja perustuu oman perheeni ja tuttavieni vanhusten hoitoon ja lääkärisisareni yleiseen kommentointiin geriatrian piiristä, jossa hän työskenteli pitkään ennen eläkkelle päästyään.

      Painotan nyt vielä kerran, ennen kuin asiasta joku alkaa jankuttamaan, että en ole harjoittanut mitään kyökkipsykologiaa joka kohdistuisi kenenkään yksilön (anonyymin tai nimimerkillisen anonyymin) mielentilaan erityisesti ja että oletukseni ja arveluni palstalla ovat vain median ja yleisen keskustelun piiristä poimittuja.

      • En tiedä miten tänäpäivänä on, mutta kun itse olin töissä, meille tuli perusterveydenhuollosta toisinaan sekavia vanhuksia.
        saattoi olla jopa päällekäisiä lääkityksiä.
        Ylilääkärimme toimi niin, että lääkkeitä vähennettin pikkuhiljaa ja mikä ei ihan elintoiminnoille ollut tarpeen lopetettiin.
        Sitten alettiin katsoa. mitä kyseinen henkilö oikeasti tarvitsee.
        Monen kunto koheni niin, että voitiin palauttaa lähtöpaikkaansa tai muuhun hoitopaikkaan.
        Kun tietokoneet tulivat, saimme käyttöön ohjelman, jossa voi tarkistaa onko käytössä olevilla lääkkeillä yhteisvaikutuksia.
        Omahoijat tarkasti uusien potilaittensa lääkkeiden yhteensopivuudet. Lääkäri näki sitten koneelta pitikö jotain lääkitystä muuttaa.


      • Anonyymi

        Psykosomaattisista oireita ei kannata vähätellä. Niitten taustalla on aina
        ongelmia. Ne eivät synnyt tyhjästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psykosomaattisista oireita ei kannata vähätellä. Niitten taustalla on aina
        ongelmia. Ne eivät synnyt tyhjästä.

        Hormoonit ja muut kemialliset välittäjäaineet kuljettavat mielen viestiä soluihin.
        Soluissa on vastaanottoreseptorit, jotka ´´kuuntelevat.´´
        Ihmisen on psykologinen-fysiologinen-henkinen-sosiaalinen kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttavat toisiinsa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Hormoonit ja muut kemialliset välittäjäaineet kuljettavat mielen viestiä soluihin.
        Soluissa on vastaanottoreseptorit, jotka ´´kuuntelevat.´´
        Ihmisen on psykologinen-fysiologinen-henkinen-sosiaalinen kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttavat toisiinsa.

        Minun elämäni aikana naisille on tarjottu hormooneja nuoresta pitäen. Eivätkö omat riitä!
        Kuukautisvaivoihin, ehkäisyyn ja menopaussiin. Kymmeniä vuosia. Onko se terveellistä? Eikö mitään sivuoireita tule?
        Mkr.


    • Anonyymi

      Nuorena ku elettiin Kekkosen aikaa oli tulevaisuus valoisa vaikkaa oli YYA:sopimus ja elettiin ryssän vierellä .- Nykyään maailmantilanne varsin synkkä, ei tiedä päivästä toiseen milloin jysähtää :(

      Vae Vichtis

      • Anonyymi

        Ainahan on jysähdyksiä pelätty ja niillä uhkailtu.
        Mitään ei pidä muuttaa, koska näillä pärjätään. Uudet suunnat ja ajatukset ovat epäilyttäviä. Mikä kelpasi isälle, se kelvatkoon pojallekin.
        Ennen oli niin paljon paremmin!
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan on jysähdyksiä pelätty ja niillä uhkailtu.
        Mitään ei pidä muuttaa, koska näillä pärjätään. Uudet suunnat ja ajatukset ovat epäilyttäviä. Mikä kelpasi isälle, se kelvatkoon pojallekin.
        Ennen oli niin paljon paremmin!
        Mkr.

        Politiikassa minäkin luotan kekkoslaisuuteen sekä vennamolaiseen perussuomalaisuuteen.


    • Anonyymi

      Minun puolestani jokainen saa tuoda esiin omia tuntemuksiaan ja ajatuksiaan. Monet varmasti haluavat purkaa mahd. sairauksiaan.

      Joka ei tällaisesta pidä, voi aina ohittaa koko ketjun: ei ole pakko lukea, eikä vastata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4454
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2439
    3. 133
      1667
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      188
      1173
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1074
    8. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1020
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1010
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1005
    Aihe