Hyvä asia öljynvaihto tiheys Toyotalla

Anonyymi-ap

Usein jopa tyhmät autolehtien toimittajat laittaa miinuksen tiheämpi öljynvaihto toyota merkillä MUTTA se on juuri päinvastoin. Oikea öljynvaihto tiehys on pelkkää plussaa.
"Yleisen käsityksen mukaan Golfissamme käytettävä seitsenportainen kuivakytkinvaihteisto on heikompaa tekoa kuin kuusilovinen märkäkytkinvaihteisto. Sotkasiirat ovat tästä väitteestä samaa mieltä. Yksi syy kuusiportaisten vaihteistojen vähempään vikaherkkyyteen voi olla juuri siinä, että niiden huolto-ohjelmaan kuuluu öljynvaihto."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/
Öljynvaihto on useissa tapauksissa myös helppo tehdä itse ja takuun alaisissa voi teettää tai tehdä myös itse jos tietää miten tehdään ja piste.
Vaihtakaa niitä moottoriöljyjä ja unohtakaa LL tyhmyydet niin saa esim vag konserninkin koneet kestämään. Joo joo 45000km vaihtoväli ja hyvin on kestänyt kaupparatsulla jutut saa unohtaa ne on satujuttuja ja ei päde lyhyttä työmatkaa tahkoavaan jamppaan. Toyota osaa.

8

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turha öljynvaihto saastuttaa maailmaa ja maksaa turhaan aikaa ja rahaa omistajalle.
      Toyotan moottorit ei kuitenkaan kestä yhtään paremmin kuin LL-huollon autojen, päinvastoin. Oikeasti fiksummissa autoissa on ajotietokone ja järjestelmä joka mittaa ja laskee usean anturin ja parametrin kautta sopivan huoltovälin ja ilmoittaa siitä omistajalle. Muut käyttävät parempia öljyjä kuin Toyota ja moottorit ovat parempia ja paremmin viimeisteltyjä ja siksi kestävät paremmin.
      Toyotat paalataan pienillä kilometreillä, kertoo Traficomin tilastot.

    • Anonyymi

      Kuinkahan paljon paremmin auton moottorin pitäisi kestää kuin oman Volkkarini on kestänyt LL -öljyillä ja vaihtoväleillä jo lähes 600000km. Lyhin toteutunut vaihtoväli on ollut 28000km.
      Noilla kilometreillä autollani ei ole enää juuri lainkaan rahallista arvoa, mutta käyttöarvoa siitäkin edestä, koska sen voimalinja ja kori ovat moitteettomassa kunnossa. Kertaakaan ei ole katsastuksessa tullut korjausmääräystä.

    • Anonyymi

      Iltalehdessä oli juuri juttu kuinka mersu levisi ylipitkän öljynvaihtovälin takia.

      • Anonyymi

        Oliko? Taitaa taas olla ihan omat lehdet pojalla?


    • Anonyymi

      Tiheä öljy vaihtoväli on aika halpa koneremontti

    • Anonyymi

      Muilla vaihdetaan öljyt tarpeen mukaan ja niillä ajetaan 450tkm helposti. Toyotalla vaihdetaan öljyjä yhtenään ja 200tkm on jo saavutus.

    • Anonyymi

      15000 km on kaikista optimaalisin öljynvaihtoväli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3704
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2439
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1680
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1640
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      325
      1532
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1416
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1353
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1300
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1188
    Aihe