Poikuus meni

Anonyymi-ap

Olen Jatta, ranskan opettaja Turusta. Minulla on ollut tapana pidentää Suomen lyhyttä kesää matkoilla etelän aurinkoon. Tänä vuonna olin saanut puhunut itselleni halvan matkan Kreikan saaristoon, Mykonokselle. Matkaseuranani minulla oli ystävättäreni Ridu. Hänkin arvostaa etelän miehiä, jotka eivät ole niin yhdyntäkeskeisiä kuin jukolan jussit.
Olimme olleet Mykonoksella jo muutaman päivän, kun kävelimme vanhassa kaupungissa iltaruokapaikkaa etsimässä. Kaupungin kansainvälisessä väentungoksessa meitä puhutteli suomeksi nuori poika, joka kertoi olevansa ensimmäiselle Interrail-matkallaan. Häntä ilahdutti kovasti, että saattoi puhua vähän suomea. Pojalla oli silmissään orpo katse lapsen eksyneen.
Seuraavana aamuna otin satamasta veneen uimarannalle. Ridu jäi nukkumaan huoneeseensa uupuneena yön rasituksista. Tarkoituksenani oli jäädä pois kyydistä jo ensimmäisellä rannalla, mutta huomasin veneessä suomalaispojan edelliseltä illalta. Ajattelin koettaa onneani hänen suhteensa. Lomillani minulla on ollut aina jotain säpinää, sillä rakastan fyysistä rakkautta.
Suomipoika jäi pois veneestä Super paradise -rannalla. Ja minä menin perään. Tervehdin häntä sanoen, etten lainkaan tiedä, miksi olen tässä, että edellinen pysäkki oli mennyt jotenkin liian nopeasti ohi. Poika oli ilahtunut, kun sai seuraa. Etsimme itsellemme rauhallisen kohdan rannalta, joka muuten oli suunnattu nudisteille. Kundi ei aikaillut vaateista kuoriutuessaan. Rannalla juttelimme niitä näitä. Sain tietää, että pojun nimi oli Eki ja että hän oli ollut reissussa kaverinsa kanssa. Joskus viiden aikaan otimme veneen takaisin kaupunkiin. Sovin Ekin kanssa tapaamisen kaupungille: