Nyt kaupungin päättäjät herätys. Vr myi junia kilpailijalle joka aloittaa uusia reittejä. Kellarpelto - Pieksämäki olis hyvä reitti. Siinä olis eväskellarin vieressä tilaa parkkipaikalle ja paikallis kiikenteen pysäkki vieressä. Ei tarvii laitaatsalmen siltaa. Vähän vastaava kuin pääskylahdessa
Juna yhteys
27
445
Vastaukset
- Anonyymi
Miks ei vois yhteys olla ihan keskustasta ja seisake kellarpellon kohalla. Kyllä ton laitaatsalmen yli sillan saa ja käsittääkseni siihen on jätetty valmius tehdä se edullisesti tarvittaessa. Miten moni sitten yhteyttä tarvitsee. Pääseehän pieksämäelle bussillakin. Tosin nykysellään liki kaikki suosii oman auton käyttöä.
- Anonyymi
Kellarpellon junaseisake edellyttäisi toimivia jatkoyhteyksiä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Ainakaan nykyisellään homma ei toimisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellarpellon junaseisake edellyttäisi toimivia jatkoyhteyksiä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Ainakaan nykyisellään homma ei toimisi.
Ei toimi nytkään kauppatorilta illalla eikä viikonloppuisin mihinkään paikallis bussilla.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi nytkään kauppatorilta illalla eikä viikonloppuisin mihinkään paikallis bussilla.....
Eli tällöin nuo junayhteydet on siis ihan turhia. Suosikaamme oman auton käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi nytkään kauppatorilta illalla eikä viikonloppuisin mihinkään paikallis bussilla.....
Ei toimi, ei. Jotenkin tuntuu siltä, ettei voi edes olla totta. Siis menee täysin yli ymmärryksen.
- Anonyymi
Ei tule halvalla siltaa yli virran, eikä koskaan tule. Pieksämäeltä hyvät jatko yhteydet joka suuntaan
- Anonyymi
Pieksänmäeltä Junalla Virtasalmen Kautta Kahvila Vaunussa Juna 113 Pieksänmäelle
- Anonyymi
Ei sitä siltaa enää takaisin saada. Katsotaan sitten kun tuo Ukraina on ensin pistetty matalaksi. Terve. Putin
- Anonyymi
Kuka ja miksi menisi Pieksämäelle????
Entisetkin asukkaat vaihtaa postinumeronsa jos voi....- Anonyymi
Pieksämäki on risteysasema. Sieltä pääsee niin etelään, länteen kuin pohjoiseenkin Kouvolan kautta kiertämättä.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Suomen_rataverkko_2006_en.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieksämäki on risteysasema. Sieltä pääsee niin etelään, länteen kuin pohjoiseenkin Kouvolan kautta kiertämättä.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Suomen_rataverkko_2006_en.pngTarvitsee sitten kiertää pieksämäen kautta ja eipä sieltäkään ihan luotisuoraan juna mee Helsinkiin. Tarkista tietosi. Taitas olla siihen suuntaan edullisin reitti kouvolan kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitsee sitten kiertää pieksämäen kautta ja eipä sieltäkään ihan luotisuoraan juna mee Helsinkiin. Tarkista tietosi. Taitas olla siihen suuntaan edullisin reitti kouvolan kautta.
Etelän suunnalla tarkoitin lähinnä Mikeliä. Junaverkkokartalta näet mitä muita yhteyksiä Pieksämän rata helpottaisi ja nopeuttaisi, tai ylipäätään mahdollistaisi. Nykyisellään kukaan ei matkustane junalla esim. Kuopioon tai länsirannikon suuntaan.
- Anonyymi
Jos vanhat merkit pitää niin päättäjät ei edes harkitse Kellarpeltoa ku on pakkomielle laitaatsillan ratasillasta. Voi sit parin vuoden pääsrä todeta" juna meni jo" ja jäätiin rannalle itkemään sillan perään...
- Anonyymi
Vihreitten ajama rata Pieksämäelle oli susi jo syntyessään!
Kymmeniä miljoonia tuhlattiin verorahoja ja ei edes tollot ymmärtäneet että junat kulkee sähköllä - ei dieselillä (jonka käyttöä Vihreät ajaa alas!)- Anonyymi
Dieselillä kulkee Parikkalan junakin, kuten muutamat muutkin lähijunat.
Päätepysäkki Kellarpellossa olisi ihan ok, jos vaan jatkoyhteys saataisiin toimimaan. Jos se ei onnistu, niin ajatus on susi jo syntyessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselillä kulkee Parikkalan junakin, kuten muutamat muutkin lähijunat.
Päätepysäkki Kellarpellossa olisi ihan ok, jos vaan jatkoyhteys saataisiin toimimaan. Jos se ei onnistu, niin ajatus on susi jo syntyessään.Mistteepä lyyvvään vettoo jotta ee tule lähjunaliikennettä Pieksämäen suunttaan lähimmänn kahenkymmenen vuon aekana? Maksaja kuulema puuttuu mut sitäpä ee taejja löötyvä kovinkkaa heleposti:D:D:D
- Anonyymi
Vaikka mieli tekisi, niin vihreitä ei voine ihan kaikesta syyllistää.
Keskustalaisten Matti Vanhasen pääministeri- ja Anu Vehviläisen liikenneministerikaudella päätettiin sijoittaa 42 miljoonaa euroa Etelä-Savossa sijaitsevan Huutokosken junaradan korjaukseen. Korjaus tarkoitti käytännössä radan rakentamista kokonaan uudelleen.
Anu oli ymmärtääkseni päällepäsmärinä.
Ratayhteys on sinänsä vanha ja henkilöliikennekin toimi - olikohan 1988 saakka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselillä kulkee Parikkalan junakin, kuten muutamat muutkin lähijunat.
Päätepysäkki Kellarpellossa olisi ihan ok, jos vaan jatkoyhteys saataisiin toimimaan. Jos se ei onnistu, niin ajatus on susi jo syntyessään.Kyllä ne taksit sieltäkin kuskaa porukkaa kun bussit ei illalla ja viikonloppuna kulje. Sama tilanne ollut vuosia kauppatoriltakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne taksit sieltäkin kuskaa porukkaa kun bussit ei illalla ja viikonloppuna kulje. Sama tilanne ollut vuosia kauppatoriltakin
Harvalla opiskelijalla on varaa taksiin, eikä ole kaikilla työtä tekevilläkään. Jos joku ei ole hakemassa, niin siinähän kävelet vaikka Pihlajaniemeen. Eikä tilanne ole sen parempi kaukoliikenteen bussilla viikonloppuisin matkustavalle.
Jos junat pääsisivät Laitaatsalmen yli, niin Parikkalasta tulevan junan päätepysäkki voisi olla vaikka Aholahdessa. Ja toisin päin, eli Pieksämäen junan päätepysäkki Nätkillä, tai oikeammin kai Haka-alueen kohdalla. Aikoinaan siinä olikin junapysäkki, jossa saattoi jäädä junasta (piti pyytää konnarilta). Voisi olla vieläkin.
Voisi olla myös paikallisjuna, joka kulkisi väliä Aholahti - Haka-alue - Aholahti. Ehkä kulkisi jopa Kallislahteen, jos siellä enää ketään asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka mieli tekisi, niin vihreitä ei voine ihan kaikesta syyllistää.
Keskustalaisten Matti Vanhasen pääministeri- ja Anu Vehviläisen liikenneministerikaudella päätettiin sijoittaa 42 miljoonaa euroa Etelä-Savossa sijaitsevan Huutokosken junaradan korjaukseen. Korjaus tarkoitti käytännössä radan rakentamista kokonaan uudelleen.
Anu oli ymmärtääkseni päällepäsmärinä.
Ratayhteys on sinänsä vanha ja henkilöliikennekin toimi - olikohan 1988 saakka?Eikös juuri kepujen Anu Vehviläinen torpannut uuden junaradan rakentamisen LaItaatsalmen siltarakennuksen yhteydessä!
Aikanaan korjatut kiskot kulkevat tyhjänpanttina ja junayhteys Pieksämäelle puuttuu siis edelleenkin.
Mitenkäs se uusi 'suunniteltu' Pieksämäki - Savonlinnan Kellarpelto
-junayhteys saataisinkaan jatkumaan Parikkalaan?!!!!
Kepujen Vehviläinen on tehnyt tuhoa Savonlinnalle häpeällisen paljon.
- Anonyymi
Kiva kun on huoli junayhteyden jatkoyhteyksistä hirveä huoli, mutta miksi samaa huolta ei ole sitten lentokentän suhteen.
Ei minkäänlaista julkista yhteyttä mihinkään suuntaan kun lento saapuu tai ennen kuin lento lähtee, ja siltkin sitä pitää miljoonalla joka vuosi vähintään avustaa..
Olisiko aika laittaa tämän kylän korruptio päättäjät tilill ja vaatia järkiperäisiä ratkaisuja ongelmiin.
Vai onko taas syynä OKL:n lähteminen yhyy ja nyyh nyyh tai vaihtoehtrona jokatoiseen paikkaan oopperajuhlat joka tuo miljoonia vaikka siellä käy enää kuin kutsuvieraita ilmaiseksi.- Anonyymi
Oopperajuhlat eivät tuo vain miljoonia vaan kymmeniä miljoonia seudulle joka vuosi!
- Anonyymi
Muutaman matkustajan jatkoyhteys lentokentältä (bussi) ei ole realistinen ajatus.
Kaikki muutaman sadan kilometrin kotimaan lennot tulisi lopettaa. Niissä ei ole pienintäkään järkeä. - Anonyymi
Sama saakelin 'nimittäjä' sekä katkaistulla ratayhteydellä että OKL:n nyysimisellä Joensuuhun.
Valtaosa Savonlinnan lentomatkustajista ajaa niin lentomatkat kuin kentälle/kentältä -matkatkin valtion tai työnantajan piikkiin.
Sehän riittääkin 'päättäjille' ... kun maksajat löytyy heidän matkoihinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oopperajuhlat eivät tuo vain miljoonia vaan kymmeniä miljoonia seudulle joka vuosi!
Markka aikaan toi markkoina jo 20 miljoonaa mukamas ja nyt viimekesän vaikutuskin sattui juurikin sopivasti olemaan 20 miljoonaa euroissa. Samat pupun puhujat siellä paapattaa eikä ole muistettu muuntaa valheita nykypäivään. Totuus on siellä miinuspuolella
Kaikki tuotot ja valheet vuosien varrelta jos pitäisi paikkansa Savonlinna olisi oikea Suomen Monaco
Olisi vaikka mitä teollisuutta ja matkailukeidasta hotellia pitkin poikin ja torneissakin sekä asuntokauppakin kävisi niin vilkana että uudistuotantoakin niin paljon että vuoden vahat pitäisi purkaa ettei liian halvalla vain tulisi vuokra-asuntojakaan vuokrattua mutta kun se OKL yhyyy ja ooppera voi harmin harmi kn se tuo ihan liikaakin sitä rahaa ettei tiedä minne laittaisi varsinkin ne tukirahat
- Anonyymi
Nato tukikohta Joroisiin ja johan rupeaisi kulmilla tapahtumaan jotain myönteistä vihdoin ja viimein vuosikymmenten ihmettelyn jälkeen, heh .
- Anonyymi
Ei, vaan Naton tukikohta Aholahteen ja tämä ei ole vitsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882