Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko täällä yli 90-vuotiaita?

Anonyymi-ap

Ihan uteliaisuudestani kysyn. 🌟
Itse olen 70-v.

21

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni on ainakin yksi ollut mutta en tiedä onko enää

    • Anonyymi

      Alle 70 vuotiaita manipuloijia ja besserwissereitä tuli tänne pari kukkoillemaan,
      kun niitä ei siedetty enää 70 plussassa.

      • Anonyymi

        Ainakin kolme 70+ besserwisseriä mainostaa palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kolme 70 besserwisseriä mainostaa palstalla.

        Niin… yli 80 vuotiaskin on 70+


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kolme 70 besserwisseriä mainostaa palstalla.

        Miksi puhua ihmisistä tuolla lailla , eikös nämä sivut ole kaikille ihmisille vapaasti käytettävissä ja luettavissa. Missä se raja menee jos on lähempänä 80 kun 70:vuotta , moni varmaan on täällä juuri siksi kun tavallisesti keskustelut ovat rauhallisia ja mielenkiintoisia .
        Vaikka nyt kyllä ihmetyttää tuo että joku muka on joku besserwisseri.
        Ei kai ketään voi niin nimitellä moni vaan tietää asioita elämän varrelta ,siis ei kai täällä vaan kilpailla jotenkin kun sellaisia nimityksiä käytetään, siis miksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhua ihmisistä tuolla lailla , eikös nämä sivut ole kaikille ihmisille vapaasti käytettävissä ja luettavissa. Missä se raja menee jos on lähempänä 80 kun 70:vuotta , moni varmaan on täällä juuri siksi kun tavallisesti keskustelut ovat rauhallisia ja mielenkiintoisia .
        Vaikka nyt kyllä ihmetyttää tuo että joku muka on joku besserwisseri.
        Ei kai ketään voi niin nimitellä moni vaan tietää asioita elämän varrelta ,siis ei kai täällä vaan kilpailla jotenkin kun sellaisia nimityksiä käytetään, siis miksi ?

        Minua ei haittaa vaikka joku tietää jostain enemmän kuin minä ja siitä kirjoittaa. Kaikilla on omat taustansa ja kokemuksensa. Jos tällä iällä jonkun palstajutuista manipuloituu, on oma vika. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kolme 70 besserwisseriä mainostaa palstalla.

        Besserwissereillä on pakkomielteinen kuvitelma, että he ovat muita parempia
        ihmisiä.


    • Täytän ensi vuonna 80.
      Tykästyin palstaan, en tunne olevani ala-ikäinen.
      Käyn välillä 70+ palstalla, jopa 60+ mutta tämä palsta on paras.
      Ehkä tulevaisuudessa alkaa olla myös yhdeksänkymppisiä enemmän, netti on ollut käytössä vasta vähän aikaa joten ei ehkä kaikki ole ehtineet mukaan.
      Kyllä viikatemieskin vierailee aika usein ikä-ihmisten luona.

      • Anonyymi

        Täällä on kyllä vähemmän riitaisa tunnelma kuin 70 plus-palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on kyllä vähemmän riitaisa tunnelma kuin 70 plus-palstalla.

        Täällä ei persujen haukkuminen ole pääasia kuten 70 plussalla. Ei täällä kukaan kyllä persuja kehukkaan.. Täällä jutellaan monipuolisesti ja ihan kiva kun on eri ikäisiä, 70-90.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei persujen haukkuminen ole pääasia kuten 70 plussalla. Ei täällä kukaan kyllä persuja kehukkaan.. Täällä jutellaan monipuolisesti ja ihan kiva kun on eri ikäisiä, 70-90.

        Sitä kun täyttää täysiä vuosikymmeniä, ainakin itselleni se on aina jonkinlainen rajapyykki.

        70-vuotispäivänäni kait heitin loputkin "nuoruudestani" nurkkaan ja päätin ottaa "vanhuuden" ryhdikkäästi vastaan. 🤥 Eräänlaisina esikuvina äitini ja isän äiti. Kuningatar Elisabet ll olen aina ihaillut, muistutti äitiäni.

        Se on nyt elämä tässä vaiheessaan. Näin sen kaiken "piti mennä". Kadunko jotain? En tiedä. Vaikka tein nuorempana paljon vääriäkin asioita, niin toisaalta: elin ja taistelin siten kuin osasin. On hyödytöntä "katua", sillä tein parhaani, vaikkei se käytännössä aina kovin paljon ollutkaan. Tragediat seurasivat toisiaan ja uin kuin myrskyssä, vastavirtaan.

        Lohduttaudun sillä, että tällainen elämästä taistelu on maapallomme väellä ihan normaalia elämää, harvemmilla aina "pyyhkii hyvin". Ja, voin sanoa, että "olosuhteisiin nähden", pärjäsin lopultakin aika hyvin. Asiat olisivat voineet päättyä vielä paljon huonomminkin. Melkoinen osa entisestä kaveripiiristäni on jo kauan maannut pääkaupunkiseutumme eri hautausmailla. Kuoliniät pääasiassa n. 40-65 vuotta.

        Että tähän nähden...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on kyllä vähemmän riitaisa tunnelma kuin 70 plus-palstalla.

        No 70 palstalla todella on riitaa välillä mutta sekin on vaan pääasiassa yksi henkilö joka ne käynnistä Siitä on puhuttu monen kanssa ja syytkin tiedetään . Mutta ja seurantaan ilmoitetaan ilkeydet . Joten jos ottaa yhden ihmisen kohteeksi jolle sanoomitä sykälki suuhun tuo niin toisetkaan eivät voi hyvin . Muuten on aika rauhallista 70 palstalla aina niin kauan kun saadaan puhua rauhassa ja vaihtaa mielipiteitä , kirjallisuudestakin saa aikaan monia keskusteluja ja ne ovat mielenkiintoisia Kunnes siihen tulee pilaaja pilaamaan keskustelun .mutta tavallisesti kyllä aika rauhallista myös 70 palstalla . Joten kivahan sitä on lueskell eri palstoja ja aiheita , ja nähdä että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä asioista.
        Ja palstat eivät ole kenenkään yksityisiä,palstoja liioin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kun täyttää täysiä vuosikymmeniä, ainakin itselleni se on aina jonkinlainen rajapyykki.

        70-vuotispäivänäni kait heitin loputkin "nuoruudestani" nurkkaan ja päätin ottaa "vanhuuden" ryhdikkäästi vastaan. 🤥 Eräänlaisina esikuvina äitini ja isän äiti. Kuningatar Elisabet ll olen aina ihaillut, muistutti äitiäni.

        Se on nyt elämä tässä vaiheessaan. Näin sen kaiken "piti mennä". Kadunko jotain? En tiedä. Vaikka tein nuorempana paljon vääriäkin asioita, niin toisaalta: elin ja taistelin siten kuin osasin. On hyödytöntä "katua", sillä tein parhaani, vaikkei se käytännössä aina kovin paljon ollutkaan. Tragediat seurasivat toisiaan ja uin kuin myrskyssä, vastavirtaan.

        Lohduttaudun sillä, että tällainen elämästä taistelu on maapallomme väellä ihan normaalia elämää, harvemmilla aina "pyyhkii hyvin". Ja, voin sanoa, että "olosuhteisiin nähden", pärjäsin lopultakin aika hyvin. Asiat olisivat voineet päättyä vielä paljon huonomminkin. Melkoinen osa entisestä kaveripiiristäni on jo kauan maannut pääkaupunkiseutumme eri hautausmailla. Kuoliniät pääasiassa n. 40-65 vuotta.

        Että tähän nähden...

        Kun minä täytin 70 niin oli todella vaikea uskoa että olin niin iäkäs . Siitäkin vuosia kulunut, mutta olin kyllä pirteämpi vielä silloin se kun mitä olen nyt . Olin lapioimassa lunta päivällä ja siinä se vanhuus sitten tuleekin esille todella selvästi Ei oikein ole jaksoa samalla tavalla kun ennen . Autonnikin puhdistin kun sekin oli lumen peitossa ja huomasin että varmaan olen jotenkin kutistunut kun en yltänyt oikein auton katolta ottamaan lunta pois Enne yletyin .🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä täytin 70 niin oli todella vaikea uskoa että olin niin iäkäs . Siitäkin vuosia kulunut, mutta olin kyllä pirteämpi vielä silloin se kun mitä olen nyt . Olin lapioimassa lunta päivällä ja siinä se vanhuus sitten tuleekin esille todella selvästi Ei oikein ole jaksoa samalla tavalla kun ennen . Autonnikin puhdistin kun sekin oli lumen peitossa ja huomasin että varmaan olen jotenkin kutistunut kun en yltänyt oikein auton katolta ottamaan lunta pois Enne yletyin .🙂

        Pyhäinpäivänä vanhempieni haudalla käydessä kumartelu, eli lyhtyjen korjailu ja liasta huuhtelu, kynttilöiden sytytys ja maahan pienen montun kaivaminen kukkaruukkua varten, otti niin voimille (se kumartelu), että tuumin jo, kuukahdanko siihen haudan päälle.

        Mulla on aina mukana pieni lapio ja mahd. pieni käsiharava vetokärryssä, sekä saippuavettä kanisterissa. Haravoin roskat ja lehdet kiven edustalta siistiksi, koristelen sen kauniiksi.

        Istuin takana olevalle isolle hautakivelle ja vedin henkeä ja rukoilin Taivaan Isää, että selviän elävänä kotiin.

        Isovanhempieni haudalle en enää jaksanut lähteä.
        Taksilla kuljen, mennen, tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei persujen haukkuminen ole pääasia kuten 70 plussalla. Ei täällä kukaan kyllä persuja kehukkaan.. Täällä jutellaan monipuolisesti ja ihan kiva kun on eri ikäisiä, 70-90.

        Täällä haukutaan niitä kirjoittajia, jotka ovat eri mieltä mistä tahansa asiasta. Täällä näköalat ovat laajemmat. Haukuttavia riittää. Ikä kuitenkin suojelee. Haukut menee kuin vesi hanhen selästä.
        Voihan se hermo joskus mennä. Silloin levätään ja pidetään tuumaustauko.
        Olemme palstaamme tyytyväisiä.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhäinpäivänä vanhempieni haudalla käydessä kumartelu, eli lyhtyjen korjailu ja liasta huuhtelu, kynttilöiden sytytys ja maahan pienen montun kaivaminen kukkaruukkua varten, otti niin voimille (se kumartelu), että tuumin jo, kuukahdanko siihen haudan päälle.

        Mulla on aina mukana pieni lapio ja mahd. pieni käsiharava vetokärryssä, sekä saippuavettä kanisterissa. Haravoin roskat ja lehdet kiven edustalta siistiksi, koristelen sen kauniiksi.

        Istuin takana olevalle isolle hautakivelle ja vedin henkeä ja rukoilin Taivaan Isää, että selviän elävänä kotiin.

        Isovanhempieni haudalle en enää jaksanut lähteä.
        Taksilla kuljen, mennen, tullen.

        Totta joka sana.
        Kyllä minäkin kartan kumartelua ja nostelua. On laaja-alainen repeämä kiertäjäkalvosimessa, eivät leikkaa, varmaan ikä vaikuttaa.
        Selkä on temppuillut kauan. Välillä parempi, välillä tosi hankala.
        Käytiin lähikaupungissa ostoksille. Prisman hehtaarihalli tuntui olevan liikaa, onneksi voi nojata ostoskärryyn.
        Olin niin loppu kun pääsin kotiin että oli pakko vähän aikaa olla pitkällään.
        Panin saunan päälle ennen lepäämistä, nyt saunan jälkeen tuntuu olo aika hyvältä. Kun en tee mitään.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Totta joka sana.
        Kyllä minäkin kartan kumartelua ja nostelua. On laaja-alainen repeämä kiertäjäkalvosimessa, eivät leikkaa, varmaan ikä vaikuttaa.
        Selkä on temppuillut kauan. Välillä parempi, välillä tosi hankala.
        Käytiin lähikaupungissa ostoksille. Prisman hehtaarihalli tuntui olevan liikaa, onneksi voi nojata ostoskärryyn.
        Olin niin loppu kun pääsin kotiin että oli pakko vähän aikaa olla pitkällään.
        Panin saunan päälle ennen lepäämistä, nyt saunan jälkeen tuntuu olo aika hyvältä. Kun en tee mitään.

        Mukavaa iltaa sinulle🩷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä täytin 70 niin oli todella vaikea uskoa että olin niin iäkäs . Siitäkin vuosia kulunut, mutta olin kyllä pirteämpi vielä silloin se kun mitä olen nyt . Olin lapioimassa lunta päivällä ja siinä se vanhuus sitten tuleekin esille todella selvästi Ei oikein ole jaksoa samalla tavalla kun ennen . Autonnikin puhdistin kun sekin oli lumen peitossa ja huomasin että varmaan olen jotenkin kutistunut kun en yltänyt oikein auton katolta ottamaan lunta pois Enne yletyin .🙂

        Minäkin lapioin lunta auton katolta ja reunoilta.
        Pikkuerissä, ei jaksanut kerralla. Kolme kertaa piti käydä sisällä huilaamassa ja lämmittelemässä ja vaihtaa vantut.

        Sitten ajoin kaupoille, meni aikaa. Yritin ostaa viikoksi varalle, kävin kirjastossa lainaamassa kirjan ystävättärelle, joka on hoitokodissa. Halusi sen tämän vuoden norjalaisen nobelkirjailijan teoksen. Pysyy ajan tasalla hän.
        Pyysin vielä kirjastonhoitajaa suosittelemaan kaksi muutakin ajankohtaista kirjaa; Asta Nordenhof ja Judith Hermann. Lainasin nekin. On hänellä nyt lukemista.

        Vein toiselle vanhalle ystävälle piparkakkupaketin ja joulutähden, ei hänkään pääse enää liikkeelle.

        Hyvä kikka on muuten käyttää vanhaa tiskiharjaa, kun pudistelee lumet kengistä, on napakampi kuin tavallinen harja,


    • Anonyymi

      19 vuoden päästä olisin 90 jos luoja suo.
      Mutta jos ei suo, niin so what?

      • Anonyymi

        Vastaus aloittajan kysymykseen:
        On!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus aloittajan kysymykseen:
        On!

        Onnitteluni! 💐


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe