Vyörokko; onko se loppuiän kestävä pideltävä?

Anonyymi-ap

Ei lääkäreilläkään vyöruusuun ole muuta keinoa kuin määrätä särkylääkkeitä. Minulla sijaitsee takareidessä. Lääkäri kirjoitti Gabapentin 300mg.
1 kapseli 3 kertaa päivässä.
On osoittautunut hyväksi keinoksi laittaa asennoksi vyöruusualue patjaa vasten. Hengitettäessä muodostuu pientä hierontaa.

Kukaan ei tiedä poistuuko vaiva vasta sitten kun tyyppikin - tästä maailmasta?
.mies 85v.

20

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin jostain et vyöruusu tulee harvoin toista kertaa, itsellä oli muutama vuosi sitten ja ei jääny mitään oireita.

      • Anonyymi

        Yleensä tulee jos ihmisellä on ollut vesirokko joskus koska se on virus . Niin että nämäkin jutut usein muuttuu kansan suussa ihan toisiksi mitä ne ovat


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­N­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18139313O

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä voi uusiutua. Minulla tuli toisen kerran pahempana, levisi silmiinkin ja oli tosi tuskallinen. Kädet piti laittaa tumppuihin etten olisi raapinut mutta pakko oli hieroa. Nukuin vain unilääkkeillä. Stressi tai muu sairaus voi laukaista vyöruusun.

    • Anonyymi

      Otin vyöruusurokotteen kun lääkärini sitä suositteli.
      Ei ole vaiva iskenyt.

      • Anonyymi

        Tuliko rokotuksesta jotain oireita ? Minulla odottaisi rokotusampulli apteekissa,
        mutta olen äskettäin saanut korona- ja kausi-influenssarokotuksen
        ja olen epävarma kuinka monta rokotusta vanha voi ottaa lyhyin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko rokotuksesta jotain oireita ? Minulla odottaisi rokotusampulli apteekissa,
        mutta olen äskettäin saanut korona- ja kausi-influenssarokotuksen
        ja olen epävarma kuinka monta rokotusta vanha voi ottaa lyhyin välein.

        Voi hyvä Sylvi sentään kun joka asiaan sekoitetaan rokote. Ävyöruusu on vesirokko virus joka tulee ihmiselle koska hänellä on joskus ollut vesirokko , siinä ei ole mitään tekemistä covid 19 rokotuksen kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä Sylvi sentään kun joka asiaan sekoitetaan rokote. Ävyöruusu on vesirokko virus joka tulee ihmiselle koska hänellä on joskus ollut vesirokko , siinä ei ole mitään tekemistä covid 19 rokotuksen kanssa

        Ei hän mielestäni mitään sekoittanut.
        Hän vain phdiskeli, että kun on ottanut äskettäin korona- ja influenssarokotuksen, pitäisikö olla väliä ja kuinka paljon, ennenkuin voi ottaa vyöruusurokotteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko rokotuksesta jotain oireita ? Minulla odottaisi rokotusampulli apteekissa,
        mutta olen äskettäin saanut korona- ja kausi-influenssarokotuksen
        ja olen epävarma kuinka monta rokotusta vanha voi ottaa lyhyin välein.

        Minutkin on rokotettu vyöruusua vastaan enkä saanut mitään oireita rokotteesta.
        Rokote on maksullinen.


      • Anonyymi

        Justiinsa niin; rokotus pitää ottaa varotoimenpiteeksi. Kun vyöruusu on jo päällä, rokotus parhaimmillaankin voi vain lieventää alkanutta ihorokkoa.

        Luulen, että vyöruusu vaivaa lyhyen loppuikäni. On otettava vaan lääkkeet ja käännyttävä petissä niin, että se näppylä-alue jää kehon alle.
        Toinen paha riesa on näin mieshenkilöllä rakon ahtaus. Jon parin desilitran jälkeen se ehdottaa: men tyhjentämään sitä.

        On kovin riskaapelii sanoo, et näillä mennään. On oikein virkkaa, et näin sitä vaan kärsitään. Eikä viina auta yhtään.


    • Anonyymi

      Stressi laukaisi minulla, en heti huomannut vasemman selkäpuoleni rakkuloita, vilunväreitä oli kyllä. Onneks meni viikossa ohi ja ihottuma kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Sukulaisellani vyöruusu alkoi hermosäryllä. Hän arvasi, mistä se johtui ja puhui siitä hoitavalle lääkärille, mutta koska hänellä oli juuri todettu verisyöpä, lääkäri yhdisti säryn tähän tautiin omaiseni vetoomuksista huolimatta. Häntä uskottiin vasta kun vesikellot ilmestyivät. Särky jatkui hänen kuolemaansa asti. Hän sanoi, että siihen tottui, kun se oli tasaista vuorokauden ympäri.
        Mkr


    • Anonyymi

      Vyöruusuja on vesirokkoa virus ja siihen annetaan ainoastaan särkyä poistavaa lääkettä
      Se voi kestää aika kauan ihmisellä, ja on todella kivulias tauti. Kälyllä se oli muutama vuosi sitten ja sanoi että ennemmin synnyttää lapsia se kun kärsisi ruususta .mutta kyllä se menee ohitse aikanaan vaikka kun se on päällä niin tuntuu ettei koskaan mene ohitse. Joten syö särkylääkkeitä jos ne hieman helpottaisivat oloa . Ja tovin mukaan menee äkkiä ohitse

    • Anonyymi

      Minulla ollut kymmeniä vuosia simplex kakkonen välillä poissa pitkiä aikoja.

    • Anonyymi

      E-hei. Ei Kekkosen aikana aikana vielä tunnettu tommottia ruusuja ollenkaan. Ainakaan ei ollut sopivaa kertoo niistä mitään.

    • Minulla oli vyöruusu selän ala-osassa.
      Ihmettelin mikä kun kihelmöi ja sattui. Katsoin peilin kautta, oli punaista ihottumaa. Kävin lääkärissä, hän totesi vyöruusun.
      Sain särkylääkettä, aika hankla tauti, paranin eikä ole ollut enää mitään oireita.

      • Anonyymi

        Ettei ollut simplex, se kihelmöi kannikoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettei ollut simplex, se kihelmöi kannikoissa.

        Kyllä rakkulat olivat selässä, eivät ihan hartioilla, vähän vyötärön alapuolella :D
        Herpestä varmaan tarkotiat?
        Kun tulee flunssa niin yhtä aikaa ns. yskänrokko eli herpes puhkeaa suupieleen.
        Genitaaliherpestä ei ole ainakaan todettu :D


    • Herpes simplex eli huuliherpes, joka joskus myös genitaaleissa.
      Herpes zoster, vyöruusu, ei ylitä vartalon puoliväliä. Hankaluusaste vaihtelee eri ihmisillä.
      Vesirokkovirus jää hermosoluihin ´´muhimaan´´ ja voi aktivoitua, kun puolustuskyky heikkenee.

      • Anonyymi

        Elimistön puolustuskyvyn heikkeneminen minulla aiheutti kivuliaan vyöruusun. Lääkärillä ei hoitoon muita keinoja kuin särkylääkkeet.
        Näytin lääkärille rokkokohtaa. Tunnisti heti sen vyöruusuksi.

        Joku Gapapentin 300mg lääkkeeksi. Ei tehoo yhtään. Panadol 1000mg kanssa antaa yli tunnin unet.
        Kun on paha rakkovaivakin, sekin herättää parintunnin välein.

        Olen pessimisti vyöruusun ittestään paranemisesta, koska liikkuminen jää 0,5 km/vrk.
        ..jese.82v.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4454
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2439
    3. 133
      1667
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      188
      1173
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1074
    8. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1020
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1010
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1005
    Aihe