Minulle aloitettiin Primaspan puoli vuotta sitten ja heti muutaman kuukauden päästä alkoi astma mennä pahemmaksi. Syön kortisoonikuureja jatkuvasti ja muutenkin tuntuu ettei hengitys kulje.
Terveyskeskuslääkärin mukaan syy ei ole Primaspan muttei nyt mitään keksi miksi astmani on koko ajan huonossa hoidossa.
Primaspanin määräsi sairaalan sydänlääkäri, joten en sitä viitsi lopettaa.
Onko muilla Primaspanista kokemuksia?
Primaspan ja astman paheneminen?
4
1074
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se hyvin voi olla syy, vähintään ainakin huonossa hoitotasossa olevan astman oireiden pahentaja. Pyydä lähete keuhkolääkärille tilanteen tarkastamista varten, siitä ei voi kieltäytyä lääkärikään, tai yritä saada jokin muu lääke Primaspanin tilalle. Vaihtoehtoisesti myös kysy tk-lääkäriltä astmaasi Montelukast-nimistä lääkettä (lääkeainetta) jatkuvaan käyttöön Primaspanin rinnalle, se auttoi minulla lopettamaan jatkuvat Prednisolon-kuurit. Oletan, että käytät avaavia ja hoitavia suihkeita jo muutenkin, mutta kyllä tuossa tilanteessa tilanteen tarkastelu pitää tehdä. Itselle yksikin aspiriini aiheuttaisi heti pahan hengenahdistuksen saati jatkuva lääkitys sillä aineella.
- Anonyymi
Siis asetyylisalisyylihappoa tarkoitan, kun aspiriinista puhuin, sitä tuo lääkkeesi vaikuttavana aineena sisältää.
- Anonyymi
Hei hyvä kun muistutit Montelukastista. Minulla oli se vuosia sitten mutta lopetettiin, kun astma oli hyvässä kunnossa. Pitää yrittää päästä keuhkolääkärille. ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499