Mihin tukiin oikeus opiskelijana??

Anonyymi-ap

Heimoi! Eli siis, oon 17v opiskelija ja asun kumppanin kanssa. Hän siis maksaa vuokran koska hänellä on vuokrasopimus. Mutta onko mitään muita kun opintotuki, jota voisin saada? Rahat kun ei riitä siis edes perustarpeisiin!! Opintotukeni on 109e ja se ei riitä EDES pakollisiin menoihin?! (Bussikortti sekä lääkkeet.) tuon jälkeen tilillä olis siis -39€ :D tähän päälle pitäis viel saada ruokakin :D Oon toki saanut vähän jeesiä sukulaisilta että pystyy vaikka sen kortin maksaa ni pääsee kouluun :). En siis pysty käymään töissä samalla kun on koulua 8h päivässä. (-keätyö) eli siis onko ainut vaihtoehto mennä kirkon leipäjonoon, vai voiko oikeasti olla niin ettei mitään tukea ole mahdollista saada?!? (Lisäyksenä vielä että opintotuesta ei jää käteen mitään, koska ei riitä edes kattamaan lääkkeitä.)

6

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä tuon ikäiset nuoret asuvat vanhempien luona. Jos eivät, vanhemmat joka tapauksessa elättävät alaikäiset lapsensa.

• Anonyymi

Niinhän se on, aika monilla mun ystävillä sama kun joutuu muuttamaan kauas opintojen takia :) mutta nii se on myös paha jos vanhemmat ihan p.a..

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jeps

• Anonyymi

Asumistuki?
      Opintolaina?
      Kannattaisikohan ihan soitella Kelan asiakaspalveluun ja käydä puhumassa koulun sosiaalityöntekijän kanssa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe