Haluan karata.

Anonyymi-ap

Olen siis 12 vuotias tyttö ja mun kotona ei parhaat olosuhteet. Tiedän että olen nuori, mutta tilanne on nyt jo todella vakava. Minulla on masennus ja viiltelen. Kävin kuraattorilla pari viikkoa sitten ja kerroin aika paljon. Kuraattori aikoo kertoa vanhemmilleni ja minua pelottaa. Jos he saavat tietää en tiedä mitä tehdä. Varmaan tapan itseni. En voi karata. En voi muuttaa omilleen. Vanhempani eivät vielä tiedä asiasta, mutta saavat pian tietää. Haluaisin tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta sitten minun pitäisi asua kodissani pitempään. Ja vanhempani eivät sallisi minun lähtevän kotoa pois. Minusta kuraattorilla on vaitiolovelvollisuus. Kaikki sanovat niin. Luotin kuraattoriin, mutta nyt tappaisin hänet jos vain voisin. Tapan itseni varmaan viimeistään vuonna 2024. Tai lähden pois. En voi asua täällä. Minulla ei ole oikeita kavereita. Vanhempani eivät juhlistaneet syntymäpäiväni mitenkään. Antoivat palapelin jota en edes toivonut. Toivoin jotain kalliimpia juttuja, mutta en saanut mitään. Sain kaksi lahjaa perheeltäni. Osa perheestäni ei edes muistanut syntymäpäivääni. Annan aina lahjan perheeni syntymäpäivillä. Mutta en koskaan saa mitään. Itkin eilen. Silloin oli syntymäpäiväni. Nyt haluan vain tappaa itseni. Joulu on tulossa mutta en voi nauttia siitä tällaisissa olosuhteissa. Vihaan itseäni.

6

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi. Onnea syntymäpäivän johdosta.
      Et ollenkaan kertonut, mikä siellä kotona on niin vaikeaa, että haluat pois sieltä.
      Sille et itse voi mitään, jos jotkut eivät muistaneet syntymäpäivääsi, tai eivät antaneet lahjoja. Se ei ole sinun vikasi.
      Olet kuitenkin kiltti ja huomaavainen, kun itse annat lahjoja toisille.

      Voihan se olla hyväkin juttu, jos se kuraattori puhuu vanhemmillesi. Voi olla, ettei vanhempasi tiedä ollenkaan millaista sinulla on, miltä sinusta tuntuu, että on paha olla.
      Ehkä he jopa haluavat auttaa sinua, jos saavat tietää tilanteesta.
      Jos minä olisin jonkun vanhempi, niin minusta olisi hyvä, että saisin tietää, jos lapsellani olisi jotain ongelmia. En todellakaan suuttuisi siitä. Se on aika usein turha pelko, että vanhemmat suuttuisivat.
      Miksi vihaat itseäsi ? Se on aika huono juttu, koska se, että vihaa itseään, voi aiheuttaa sen, että luulee turhaan muidenkin vihaavan. Vaikka ne muut eivät yleensä vihaakaan.
      Minä toivon sinulle kaikkea hyvää, ja että asiasi järjestyisivät.

    • Anonyymi

      Miten 12 vuotias on tämän sivun löytänyt? No olet välkky. Etsippä lähin sosialivirasto asuin aluellasi. Sinne kävelt siälle ja kerot elämäsi. Apua tulee Heti, Olisit voinut asiasta puhua koulu opolle,terveydenhoitajalle,luokan valvojalle.Mutta menen nyt puhuu sosilivirasto.Autavat sinua ilman aikaa. Kaikkia lapsia kunellan siellä kun ikää 12 vuotta ja ylöspäin.Apu tulee tilanteesen

    • Anonyymi

      Moi! Tiiän miltä susta tuntuu, kun oon itekkin 12, tyttö ja masentunut. En oo kertunu vielä kenellekkään. Sun kannattaa sanoa että sä oli vaan vaihe, ja se lähti jo pois, jos eivät usko niin pyydä että sä voit jotenkin todistaa sen. Ite jos kertoisin vanhemmille laittais mielisairaalaan joten- Kannattaa myös pyytää kuraattoria kertomaan hiljalleen eikä ihan heti. Toivottavasti auttoi, voimia!

      • Anonyymi

        Jos alkaa valehdella vaikka masennuksen poismenosta, ei tilanne ainakaan parane siitä.
        Yksin ei kannata jäädä, jos tuntuu pahalta, vaan jutella jonkun kanssa.
        Sinullekin tiedoksi, että tuskin vanhempasi sinua mihinkään mielisairaalaan laittaisivat, jos kertoisit heille masennuksestasi.
        Vanhemmat ovat kyllä useimmiten tyytyväisiä siitä, jos heille puhuu myös ongelmistaan. He ovat ehkä jo huomanneetkin, että jokin saattaa olla pielessä, koska masennuskin usein näkyy käytöksestä, masentunut saattaa olla enemmän vetäytynyt mitä on ollut aiemmin, ja puheessakin saattaa olla jotain, joka kertoo sen, että mieli on matalalla.

        Yritä kertoa rohkeasti vanhemmillesi, se ei tee sinusta heikkoa, jos puhut, päinvastoin se on vahvuus ihmisessä, että pystyy sanomaan ääneen myös vaikeat asiat.
        Apua ei voi saada, jos valehtelee eikä puhu kenellekään, ja avun saaminen on se tärkein tilanteen ollessa vaikea.
        Tsemppiä sinulle, ja kaikille muillekin masentuneille, kyllä se valoisampikin aika vielä koittaa.


    • Anonyymi

      mielisairaaloita kutsutaan psykiatrisiksi sairaaloiksi. Sitten on psykiatriset osastot. Ne ei ole mielisairaaloita tiedoksi vaan

      • Anonyymi

        Jokainen kuitenkin ymmärtää, mitä se tarkoittaa.
        Onko pakko viilata pilkkuja....?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe