Autoliike vain selitteli: ”Se on kuluva osa”.
Lautakunta katsoi, että ostajalla on ollut – erityisesti auton kilometrit huomioon ottaen – aihetta odottaa, että Bemarissa voi ilmetä korjaustarvetta. Lautakunta suositeli 300 euron hyvitystä.
Ei kannata mennä ostelemaan yli 250 tkm ajettuja raatoja.
BMW:n turbo hajosi muutamassa kuukaudessa
19
636
Vastaukset
- Anonyymi
Pyörii siellä kun puolukka pimpassa, kannattaa myös tarkistaa vesipumpun kunto🤪
- Anonyymi
Joskus turbo saattaa hajota isoilla kilsoilla, joskus kestää tuplaten. 250tkm on kuitenkin monella autolla sellainen määrä jolla se paalataan, esim. Toyota.
Korjattu tai uusi turbo tilalle ja taas mennään, kyllä noilla kilometreillä alkaa vikojen riski kasvaa reilusti.
Ihmiset ovat kyllä typeriä kun luulevat, että valittamalla saa aina kulut siirrettyä muille.
Ei kukaan normaali ja autoista jotain ymmärtävä lähde viemään mihinkään kuluttaja asiamiehelle. - Anonyymi
Turbo ei pysy samassa kunnossa koska liikkuvaa osaa ja likainen öljy kuluttaa myös, vikaantuu kerralla jos siipeen osuu jotakin esim jäätä. Muutakin ohjausta jotka ei pysy kunnossa ilman huoltoa ja puhdistusta.
Ei sen kunnostaminen tai vaihto ole kallista, vaikeaa. Monenlaista vaihtoehtoa on.
Jos välissä on firmoja useampi tai autoliike ostaa turbot niin hinnat voi olla mitä tahansa. Kaikki nämä lisää kuluja mielellään. Turbon omistaja ne ratkaisut tekee kenelle maksaa vai etsiikö tietoa ja vaihtoehtoja.
250tkm ajettu tulee paljon edullisemmaksi vaikka viallisella turbolla kuin 100-150tkm ajettu koska hintaero autoissa niin merkittävä. - Anonyymi
Ei se turbo hajonnut muutamassa kuukaudessa, vaan yli 250 000km ajon jälkeen.
- Anonyymi
Heti valitetaan ja vaaditaan korvausta, kun vanha romu hajoaa kuukausien kuluttua ostosta. Järjen vain rahan köyhyyttä?
- Anonyymi
Näitä olen ihmetellyt. IS tai IL aina näistä uutisoi kun joku Pasi osti 20 vuotta vanhan miljoonan ajetun auton ja ei se ollutkaan uusi. Yksikin herra oli ajanut ostamallaan paskalla 50 tuhatta ja kun hajosi niin myyjää vaati vastuuseen.
- Anonyymi
Autoliike oli ihan oikeassa, turbo on kuluva osa eikä kestä ikuisesti.
Jo konekin voi hajota noilla kilsoilla. Sekään ei ole ikuinen.
Auton korikaan ei ole ikuinen, se voi jopa ruostua, nivelet, jouset ja muut alustan osat voivat rikkoutua.
Korkeapainepumppu voi hajota.
Jakoketju/hihna voi venyä/ katketa.
Matkakin voi katketa.
Tuollakin rahalla olisi saanut vähän ajetun pikku kipon.
Ilman huolia! - Anonyymi
Jos turbo rikkoutuu, se korjataan. Mikä tässä on ongelma?
- Anonyymi
Jos auto hajoaa, niin silloin osteta uusi.
- Anonyymi
Auton ostajissa on paljon täysiä idiootteja ja reppanoita joilla ei ole mitään ymmärrystä miten auto toimii ja kuluu. Vanha ja paljon ajettu auto ei ole uuden veroinen ja jopa uusi voi halota, mutta siinä on turvana takuu ja tuoteturva.
- Anonyymi
BMW ei ole välttämättä laadun tae, samanlaisia vikoja kuin muissakin merkeissä ja lisäksi kalliit huolto ja varaosakustannukset.
- Anonyymi
Turbo hajoaa useimmiten käyttäjän takia koska sammuttaa moottorin heti kun pysähtyy eikä anna turbon tyhjäkäynnillä jäähtyä lainkaan, nämä start&stop järjestelmät tuhoavat turbon hyvinkin nopeasti.
- Anonyymi
Tuota start/stop toimintoa olen ihmetellyt. Auto sammuu ja käynnistyy koko ajan uudelleen ja uudelleen, valtava rasitus monille osille. Kai sen voi kytkeä pois päältä?
- Anonyymi
Start ja stop ei voida kytkeä pysyvästi pois. Teknisesti mahdollinen. Liittyy auton päästögrammoihin. Sen voin sanoa että bemari ei ole mikään turbottamisen mestari. Kaikki vanhemmat M mallit olivat kolkealla litrateholla. Siitä BMW moottori on tunnettu. Isävainaalla oli Uutena BMW 2002 Turbo joskus 74-75 kenties. Ei mennyt kauan kun siitä hajosi turbo. Korjattiin sitä monta kertaa. Kunnes isä oivalsi että se pitää korjauttaa kuormurikorjaamolla. Sitten alkoi kestamään. Ajoi monta vuotta sitten ongelmitta. Osti uuden auton aikanaan. 2002 jäi seisomaan tyydyttävässä kunnossa. Seisoi varmaan 10-12 vuotta kunnes kolmas sukupolvi laittoi sen jääautoksi. Näin jälkeenpäin vähän harmittaa, kun olen kuullut että näistä maksetaan yli 15000 euroa nykyään, vaikka auto ei ollut mitään erityisen hyvä auto. Muista että se oli kylmä. Vaikka siihen aikaan oli huippumalli, niin ei turbosta oikein jäännyt hyvä kuva.
- Anonyymi
Mun Mitsun turbossa ei ole ollut koskaan mitään vikaa, niin ihmetyttää nämä Bemarin turbo-ongelmat suuresti.
- Anonyymi
Suunnitteluvika. Ei turboon hajoaminen ole käyttäjän vika vaan autosuunnittelijan.
- Anonyymi
2002 bemua ei ole tehty turbolla. Saab keksi turboahtimen. Jos Saab 99 Turbo ilmestyi markkinoille 1977. 2002 valmistus loppui 1975. Niin on mahdoton juttu että tarina olisi totta. Varmaan joku maalta joka täällä juksailee palstalla.
- Anonyymi
Ei Saab sitä keksinyt. Scania sen keksi. Löytyi LS76 vuonna 1963.
- Anonyymi
Etkö ymmärrä että Scania omistaa Saabin, ja näinolleen hyödynsi emoyhtiötä. Vaikeaa ymmärtää...?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888