BMW:n turbo hajosi muutamassa kuukaudessa

Anonyymi-ap

Autoliike vain selitteli: ”Se on kuluva osa”.
Lautakunta katsoi, että ostajalla on ollut – erityisesti auton kilometrit huomioon ottaen – aihetta odottaa, että Bemarissa voi ilmetä korjaustarvetta. Lautakunta suositeli 300 euron hyvitystä.

Ei kannata mennä ostelemaan yli 250 tkm ajettuja raatoja.

19

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyörii siellä kun puolukka pimpassa, kannattaa myös tarkistaa vesipumpun kunto🤪

    • Anonyymi

      Joskus turbo saattaa hajota isoilla kilsoilla, joskus kestää tuplaten. 250tkm on kuitenkin monella autolla sellainen määrä jolla se paalataan, esim. Toyota.
      Korjattu tai uusi turbo tilalle ja taas mennään, kyllä noilla kilometreillä alkaa vikojen riski kasvaa reilusti.
      Ihmiset ovat kyllä typeriä kun luulevat, että valittamalla saa aina kulut siirrettyä muille.
      Ei kukaan normaali ja autoista jotain ymmärtävä lähde viemään mihinkään kuluttaja asiamiehelle.

    • Anonyymi

      Turbo ei pysy samassa kunnossa koska liikkuvaa osaa ja likainen öljy kuluttaa myös, vikaantuu kerralla jos siipeen osuu jotakin esim jäätä. Muutakin ohjausta jotka ei pysy kunnossa ilman huoltoa ja puhdistusta.

      Ei sen kunnostaminen tai vaihto ole kallista, vaikeaa. Monenlaista vaihtoehtoa on.

      Jos välissä on firmoja useampi tai autoliike ostaa turbot niin hinnat voi olla mitä tahansa. Kaikki nämä lisää kuluja mielellään. Turbon omistaja ne ratkaisut tekee kenelle maksaa vai etsiikö tietoa ja vaihtoehtoja.

      250tkm ajettu tulee paljon edullisemmaksi vaikka viallisella turbolla kuin 100-150tkm ajettu koska hintaero autoissa niin merkittävä.

    • Anonyymi

      Ei se turbo hajonnut muutamassa kuukaudessa, vaan yli 250 000km ajon jälkeen.

    • Anonyymi

      Heti valitetaan ja vaaditaan korvausta, kun vanha romu hajoaa kuukausien kuluttua ostosta. Järjen vain rahan köyhyyttä?

      • Anonyymi

        Näitä olen ihmetellyt. IS tai IL aina näistä uutisoi kun joku Pasi osti 20 vuotta vanhan miljoonan ajetun auton ja ei se ollutkaan uusi. Yksikin herra oli ajanut ostamallaan paskalla 50 tuhatta ja kun hajosi niin myyjää vaati vastuuseen.


    • Anonyymi

      Autoliike oli ihan oikeassa, turbo on kuluva osa eikä kestä ikuisesti.

      Jo konekin voi hajota noilla kilsoilla. Sekään ei ole ikuinen.

      Auton korikaan ei ole ikuinen, se voi jopa ruostua, nivelet, jouset ja muut alustan osat voivat rikkoutua.

      Korkeapainepumppu voi hajota.

      Jakoketju/hihna voi venyä/ katketa.

      Matkakin voi katketa.

      Tuollakin rahalla olisi saanut vähän ajetun pikku kipon.

      Ilman huolia!

    • Anonyymi

      Jos turbo rikkoutuu, se korjataan. Mikä tässä on ongelma?

      • Anonyymi

        Jos auto hajoaa, niin silloin osteta uusi.


    • Anonyymi

      Auton ostajissa on paljon täysiä idiootteja ja reppanoita joilla ei ole mitään ymmärrystä miten auto toimii ja kuluu. Vanha ja paljon ajettu auto ei ole uuden veroinen ja jopa uusi voi halota, mutta siinä on turvana takuu ja tuoteturva.

    • Anonyymi

      BMW ei ole välttämättä laadun tae, samanlaisia vikoja kuin muissakin merkeissä ja lisäksi kalliit huolto ja varaosakustannukset.

    • Anonyymi

      Turbo hajoaa useimmiten käyttäjän takia koska sammuttaa moottorin heti kun pysähtyy eikä anna turbon tyhjäkäynnillä jäähtyä lainkaan, nämä start&stop järjestelmät tuhoavat turbon hyvinkin nopeasti.

    • Anonyymi

      Tuota start/stop toimintoa olen ihmetellyt. Auto sammuu ja käynnistyy koko ajan uudelleen ja uudelleen, valtava rasitus monille osille. Kai sen voi kytkeä pois päältä?

    • Anonyymi

      Start ja stop ei voida kytkeä pysyvästi pois. Teknisesti mahdollinen. Liittyy auton päästögrammoihin. Sen voin sanoa että bemari ei ole mikään turbottamisen mestari. Kaikki vanhemmat M mallit olivat kolkealla litrateholla. Siitä BMW moottori on tunnettu. Isävainaalla oli Uutena BMW 2002 Turbo joskus 74-75 kenties. Ei mennyt kauan kun siitä hajosi turbo. Korjattiin sitä monta kertaa. Kunnes isä oivalsi että se pitää korjauttaa kuormurikorjaamolla. Sitten alkoi kestamään. Ajoi monta vuotta sitten ongelmitta. Osti uuden auton aikanaan. 2002 jäi seisomaan tyydyttävässä kunnossa. Seisoi varmaan 10-12 vuotta kunnes kolmas sukupolvi laittoi sen jääautoksi. Näin jälkeenpäin vähän harmittaa, kun olen kuullut että näistä maksetaan yli 15000 euroa nykyään, vaikka auto ei ollut mitään erityisen hyvä auto. Muista että se oli kylmä. Vaikka siihen aikaan oli huippumalli, niin ei turbosta oikein jäännyt hyvä kuva.

    • Anonyymi

      Mun Mitsun turbossa ei ole ollut koskaan mitään vikaa, niin ihmetyttää nämä Bemarin turbo-ongelmat suuresti.

      • Anonyymi

        Suunnitteluvika. Ei turboon hajoaminen ole käyttäjän vika vaan autosuunnittelijan.


    • Anonyymi

      2002 bemua ei ole tehty turbolla. Saab keksi turboahtimen. Jos Saab 99 Turbo ilmestyi markkinoille 1977. 2002 valmistus loppui 1975. Niin on mahdoton juttu että tarina olisi totta. Varmaan joku maalta joka täällä juksailee palstalla.

    • Anonyymi

      Ei Saab sitä keksinyt. Scania sen keksi. Löytyi LS76 vuonna 1963.

    • Anonyymi

      Etkö ymmärrä että Scania omistaa Saabin, ja näinolleen hyödynsi emoyhtiötä. Vaikeaa ymmärtää...?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2977
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2879
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2333
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1843
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1699
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1624
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1060
    Aihe