Liian pitkiä keskusteluja

Anonyymi-ap

Keskusteluketjut on liian pitkiä; sopiva määrä olisi noin 50 keskustelua niin jaksaisi seurata mitä kirjoitetaan.

49

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos palautteestasi. Aloita sitten uudet osiot aiheilla, jos jokin asia kiinnostaa sinua.
      Hyvää jatkoa!

      • Anonyymi

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        Manas Krishna Prabhu

        Mitä tarkoitetaan ilmaisulla ”Gurudevilla on hallussaan sekä Vedojen ymmärrettävät että käsittämättömät totuudet”?

        Kysely: Mitä tarkoitetaan ilmaisulla ”Gurudevilla on hallussaan sekä Vedojen ymmärrettävät että käsittämättömät totuudet”?

        #00:01:28#

        Manas Krishna Prabhu: Tuo on erittäin hyvä kysymys. Sanotaan, että guruja on kolmenlaisia. Srila Guru Maharaj selittää nämä kolme lajia seuraavasti. Yksi laji on guru, joka seisoo molemmin jaloin mudassa, on tässä [aineellisessa] maailmassa, mutta hänen katseensa on kiinnittynyt henkiseen maailmaan, ja hän innostaa tämän maailman sieluja menemään henkiseen maailmaan, ylöspäin. Sitten keskitason guru, keskitason guru on se, joka seisoo toinen jalka tässä maailmassa ja toinen jalka tuossa maailmassa, henkisessä todellisuudessa, ja toimii siten eräänlaisena siltana, joka kuljettaa sieluja tästä maailmasta henkiseen maailmaan. Korkeimman kategorian guru on maha-bhagavata. Hän seisoo tukevasti korkeimman todellisuuden maailmassa molemmilla jaloillaan ja ojentaa vain kätensä tänne kuljettamaan sieluja täältä tuohon maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        Manas Krishna Prabhu

        Mitä tarkoitetaan ilmaisulla ”Gurudevilla on hallussaan sekä Vedojen ymmärrettävät että käsittämättömät totuudet”?

        Kysely: Mitä tarkoitetaan ilmaisulla ”Gurudevilla on hallussaan sekä Vedojen ymmärrettävät että käsittämättömät totuudet”?

        #00:01:28#

        Manas Krishna Prabhu: Tuo on erittäin hyvä kysymys. Sanotaan, että guruja on kolmenlaisia. Srila Guru Maharaj selittää nämä kolme lajia seuraavasti. Yksi laji on guru, joka seisoo molemmin jaloin mudassa, on tässä [aineellisessa] maailmassa, mutta hänen katseensa on kiinnittynyt henkiseen maailmaan, ja hän innostaa tämän maailman sieluja menemään henkiseen maailmaan, ylöspäin. Sitten keskitason guru, keskitason guru on se, joka seisoo toinen jalka tässä maailmassa ja toinen jalka tuossa maailmassa, henkisessä todellisuudessa, ja toimii siten eräänlaisena siltana, joka kuljettaa sieluja tästä maailmasta henkiseen maailmaan. Korkeimman kategorian guru on maha-bhagavata. Hän seisoo tukevasti korkeimman todellisuuden maailmassa molemmilla jaloillaan ja ojentaa vain kätensä tänne kuljettamaan sieluja täältä tuohon maailmaan.

        Mitä tulee linjamme opettajiin, puhuessamme nykyisestä ajasta - puhumme tietenkin pidemmästä ajanjaksosta [Vaishnava-perinteessä], mutta Srila Bhaktivinod Thakurista alkaen ja kaikista myöhemmistä opettajista lähtien - olemme erittäin siunattuja siitä, että linjamme opettajat ovat itse asiassa laskeutuneet korkeimmasta todellisuudesta. He eivät siis ole sieluja, jotka henkisen harjoituksensa kautta ovat saavuttaneet jonkin [henkisen] aseman ja voivat nyt auttaa jotakuta. Vaan he ovat todellisia henkimaailman sanansaattajia, he ovat laskeutuneet tähän maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulee linjamme opettajiin, puhuessamme nykyisestä ajasta - puhumme tietenkin pidemmästä ajanjaksosta [Vaishnava-perinteessä], mutta Srila Bhaktivinod Thakurista alkaen ja kaikista myöhemmistä opettajista lähtien - olemme erittäin siunattuja siitä, että linjamme opettajat ovat itse asiassa laskeutuneet korkeimmasta todellisuudesta. He eivät siis ole sieluja, jotka henkisen harjoituksensa kautta ovat saavuttaneet jonkin [henkisen] aseman ja voivat nyt auttaa jotakuta. Vaan he ovat todellisia henkimaailman sanansaattajia, he ovat laskeutuneet tähän maailmaan.

        Tiedämme, että Srila Bhaktivinod Thakur rukoili Krishnaa ja Radharania pyytäen heitä lähettämään joitakin Hänen väkeään. Hän rukoili näin: ”Vain jos lähetät tähän maailmaan joitakin läheisiäsi, vain silloin omat opetuksesi, ajatuksesi, jotka olet itse tuonut tähän maailmaan Mahaprabhun kautta, voidaan säilyttää tässä maailmassa. Vain suuri sielu, lähettilääsi, voi levittää opetuksiasi tässä maailmassa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme, että Srila Bhaktivinod Thakur rukoili Krishnaa ja Radharania pyytäen heitä lähettämään joitakin Hänen väkeään. Hän rukoili näin: ”Vain jos lähetät tähän maailmaan joitakin läheisiäsi, vain silloin omat opetuksesi, ajatuksesi, jotka olet itse tuonut tähän maailmaan Mahaprabhun kautta, voidaan säilyttää tässä maailmassa. Vain suuri sielu, lähettilääsi, voi levittää opetuksiasi tässä maailmassa.”

        Ja kun Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur ilmestyi, henkiset asiantuntijat, kuten Gaurakishore Das Babaji Maharaj ja muut, näkivät hänen kehossaan olevista tunnusmerkeistä, että kyseessä oli suuri sielu, joka oli laskeutunut tähän maailmaan, ei mikään kuolevainen. Kuten myös Sridhar Maharajin tapauksessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur ilmestyi, henkiset asiantuntijat, kuten Gaurakishore Das Babaji Maharaj ja muut, näkivät hänen kehossaan olevista tunnusmerkeistä, että kyseessä oli suuri sielu, joka oli laskeutunut tähän maailmaan, ei mikään kuolevainen. Kuten myös Sridhar Maharajin tapauksessa...

        ...
        ...
        Tämä arvonimi (shastra-nipuna) on panditin, tietäjän, pyhien kirjoitusten asiantuntijan korkein arvonimi. Se tarkoittaa, että mitä tahansa hän lukeekin - mitä tahansa kirjoitusta - tulee osaksi häntä. Hän hallitsee täydellisesti kaikki kirjoitukset, kaiken niiden sisältämän tiedon. Me henkilökohtaisesti olemme sitä mieltä, että Sridhar Maharaj on suurin filosofi, joka on koskaan ilmestynyt tähän maailmaan, ehkä toiseksi suurin filosofi Srila Saraswati Thakurin tai Srila Jiva Goswamin jälkeen. Ja jos niinkin suuri persoonallisuus kuin Srila Saraswati Thakur antaa todistuksensa, vahvistaa Srila Sridhar Maharajin henkilökohtaisen aseman, mitä muuta voimme lisätä siihen? Meidän ei tarvitse vahvistaa [sitä] millään muulla tavalla.


        (Sridhar Maharaj on shastra-nipuna).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Tämä arvonimi (shastra-nipuna) on panditin, tietäjän, pyhien kirjoitusten asiantuntijan korkein arvonimi. Se tarkoittaa, että mitä tahansa hän lukeekin - mitä tahansa kirjoitusta - tulee osaksi häntä. Hän hallitsee täydellisesti kaikki kirjoitukset, kaiken niiden sisältämän tiedon. Me henkilökohtaisesti olemme sitä mieltä, että Sridhar Maharaj on suurin filosofi, joka on koskaan ilmestynyt tähän maailmaan, ehkä toiseksi suurin filosofi Srila Saraswati Thakurin tai Srila Jiva Goswamin jälkeen. Ja jos niinkin suuri persoonallisuus kuin Srila Saraswati Thakur antaa todistuksensa, vahvistaa Srila Sridhar Maharajin henkilökohtaisen aseman, mitä muuta voimme lisätä siihen? Meidän ei tarvitse vahvistaa [sitä] millään muulla tavalla.


        (Sridhar Maharaj on shastra-nipuna).

        Ja kaikki se tiedon aarreaitta, jonka Srila Sridhar Maharaj oli koonut, jonka hän oli saanut Srila Saraswati Thakurilta, kaiken tämän tiedon hän sijoitti vuosikymmenien ajan Srila Govinda Maharajiin. Jopa sellaiset ainutlaatuiset ilmestykset, jotka olivat Srila Sridhar Maharajin omaisuutta ja joilla ei ole vastaavaa ennakkotapausta koko Gaudiya Vaishnavismin historiassa, kuten Gayatri-mantran selitys - kaikki nämä ilmiöt Srila Sridhar Maharaj ei ainoastaan oivaltanut itse, vaan myös asetti kaiken tämän Srila Govinda Maharajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki se tiedon aarreaitta, jonka Srila Sridhar Maharaj oli koonut, jonka hän oli saanut Srila Saraswati Thakurilta, kaiken tämän tiedon hän sijoitti vuosikymmenien ajan Srila Govinda Maharajiin. Jopa sellaiset ainutlaatuiset ilmestykset, jotka olivat Srila Sridhar Maharajin omaisuutta ja joilla ei ole vastaavaa ennakkotapausta koko Gaudiya Vaishnavismin historiassa, kuten Gayatri-mantran selitys - kaikki nämä ilmiöt Srila Sridhar Maharaj ei ainoastaan oivaltanut itse, vaan myös asetti kaiken tämän Srila Govinda Maharajiin.

        Tiedämme myös, että kun Srila Govinda Maharaj oli hyvin nuori, hän lähti joskus saarnaamaan Srila Sridhar Maharajin hengellisten veljien kanssa, jotka olivat suuria oppineita - maha-panditit. Nämä henkiveljet pyysivät usein Srila Govinda Maharajilta apua [selittääkseen] hienoimpia, korkeimpia ajatuksia. Heistä tuntui, että tämä on Srila Sridhar Maharajin oppilas, ja siksi hänen [henkinen] pätevyytensä on kiistaton.



        Kuulimme Srila Govinda Maharajilta (hän mainitsi ohimennen), että nuoruudessaan, kun hän oli alle viisitoista-vuotias, hän opetteli ulkoa monia shastroja... ja siinä välissä hän opetteli ulkoa monia Shakespearen teoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme myös, että kun Srila Govinda Maharaj oli hyvin nuori, hän lähti joskus saarnaamaan Srila Sridhar Maharajin hengellisten veljien kanssa, jotka olivat suuria oppineita - maha-panditit. Nämä henkiveljet pyysivät usein Srila Govinda Maharajilta apua [selittääkseen] hienoimpia, korkeimpia ajatuksia. Heistä tuntui, että tämä on Srila Sridhar Maharajin oppilas, ja siksi hänen [henkinen] pätevyytensä on kiistaton.



        Kuulimme Srila Govinda Maharajilta (hän mainitsi ohimennen), että nuoruudessaan, kun hän oli alle viisitoista-vuotias, hän opetteli ulkoa monia shastroja... ja siinä välissä hän opetteli ulkoa monia Shakespearen teoksia.

        Srila Gurudevilla oli joitakin ainutlaatuisia, mystisiä ja salaperäisiä ominaisuuksia, ja Srila Sridhar Maharaj itse puhui siitä, kun hän ylisti oppilastaan tunnin ajan omassa Vyasa-pujassaan. Kuvitelkaa vain: guru omana Vyasa-puja-päivänään, jolloin kaikkien pitäisi ylistää häntä, itse ylistää oppilastaan. Tämä on ennenkuulumatonta.



        Nämä sanat ”chintyāchintya-samasta-veda-nipuṇaṁ ” tarkoittavat siis: ”Hän tuntee ilmenneen ja ilmenemättömän.”. Kaiken tiedon, joka on ilmennyt tässä maailmassa pyhien kirjoitusten kautta, hän, Srila Govinda Maharaj, tietää kaiken sen. Mutta on myös se, mitä ei ole ilmennyt tässä maailmassa, mitä ei ole koskaan kirjoitettu ylös, mitä ei ole koskaan tiedetty kenellekään tässä maailmassa. Ja Srila Govinda Maharajilla on pääsy kaikkeen tähän, hänellä on kaikki tämä tieto, riippumatta siitä, onko sitä aiemmin paljastettu tässä maailmassa vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Gurudevilla oli joitakin ainutlaatuisia, mystisiä ja salaperäisiä ominaisuuksia, ja Srila Sridhar Maharaj itse puhui siitä, kun hän ylisti oppilastaan tunnin ajan omassa Vyasa-pujassaan. Kuvitelkaa vain: guru omana Vyasa-puja-päivänään, jolloin kaikkien pitäisi ylistää häntä, itse ylistää oppilastaan. Tämä on ennenkuulumatonta.



        Nämä sanat ”chintyāchintya-samasta-veda-nipuṇaṁ ” tarkoittavat siis: ”Hän tuntee ilmenneen ja ilmenemättömän.”. Kaiken tiedon, joka on ilmennyt tässä maailmassa pyhien kirjoitusten kautta, hän, Srila Govinda Maharaj, tietää kaiken sen. Mutta on myös se, mitä ei ole ilmennyt tässä maailmassa, mitä ei ole koskaan kirjoitettu ylös, mitä ei ole koskaan tiedetty kenellekään tässä maailmassa. Ja Srila Govinda Maharajilla on pääsy kaikkeen tähän, hänellä on kaikki tämä tieto, riippumatta siitä, onko sitä aiemmin paljastettu tässä maailmassa vai ei.

        ...
        Ja koska Srila Gurudevilla oli yhteys dynaamiseen elävään todellisuuteen, joka on Krishna-tietoisuus, jopa ne asiat, joita ei ollut kirjoitettu ylös pyhiin kirjoituksiin, joita ei koskaan paljastettu tässä maailmassa, olivat hänen saatavillaan, koska hänen yhteytensä oli elävä, todellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Ja koska Srila Gurudevilla oli yhteys dynaamiseen elävään todellisuuteen, joka on Krishna-tietoisuus, jopa ne asiat, joita ei ollut kirjoitettu ylös pyhiin kirjoituksiin, joita ei koskaan paljastettu tässä maailmassa, olivat hänen saatavillaan, koska hänen yhteytensä oli elävä, todellinen.

        ...
        Srila Guru Maharaj siteerasi mielellään yhtä jaetta, jonka toinen puolisko kuuluu: ...sankrit... - ”Todellinen dharma, todellinen uskonto asuu sadhun, pyhän sydämessä”.

        Maailmalle on paljastettu monia shastroja, Pyhiä kirjoituksia, mutta kaikkia näitä kirjoituksia voidaan tulkita eri tavoin.

        Jokaiselle Bhagavatamin jakeelle voidaan antaa satoja tulkintoja, ja Mahaprabhu Itse antoi tästä esimerkin atmarama-shlokan kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Srila Guru Maharaj siteerasi mielellään yhtä jaetta, jonka toinen puolisko kuuluu: ...sankrit... - ”Todellinen dharma, todellinen uskonto asuu sadhun, pyhän sydämessä”.

        Maailmalle on paljastettu monia shastroja, Pyhiä kirjoituksia, mutta kaikkia näitä kirjoituksia voidaan tulkita eri tavoin.

        Jokaiselle Bhagavatamin jakeelle voidaan antaa satoja tulkintoja, ja Mahaprabhu Itse antoi tästä esimerkin atmarama-shlokan kohdalla.

        Mikä siis on totuus ja mikä ei ole totuus? Tai: mikä on totuus ja mikä on enemmän totuutta?


        Esimerkiksi kristityt, kun he kuulevat Jeesuksen Kristuksen sanat:
        ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isäni luo muuten kuin minun kauttani", he tulkitsevat, että kaikkina aikoina, koko luomakunnassa, kukaan ja kukaan ei koskaan voi tulla taivaallisen Isän, Jumalan luo, muuten kuin Jeesuksen persoonan kautta.


        He eivät ota huomioon aikaa, paikkaa ja olosuhteita, sitä tosiasiaa, että tuohon aikaan, tuossa paikassa, noissa olosuhteissa Jeesus itse toimi Guru - opettaja - periaatteen ilmentäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siis on totuus ja mikä ei ole totuus? Tai: mikä on totuus ja mikä on enemmän totuutta?


        Esimerkiksi kristityt, kun he kuulevat Jeesuksen Kristuksen sanat:
        ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isäni luo muuten kuin minun kauttani", he tulkitsevat, että kaikkina aikoina, koko luomakunnassa, kukaan ja kukaan ei koskaan voi tulla taivaallisen Isän, Jumalan luo, muuten kuin Jeesuksen persoonan kautta.


        He eivät ota huomioon aikaa, paikkaa ja olosuhteita, sitä tosiasiaa, että tuohon aikaan, tuossa paikassa, noissa olosuhteissa Jeesus itse toimi Guru - opettaja - periaatteen ilmentäjänä.

        Jopa paljastetuille pyhille kirjoituksille voidaan antaa erilaisia virtauksia, erilaisia tulkintoja, ja siksi acharyamme - Srila Gurudev, Srila Sridhar Maharaj ja muut - neuvovat meitä tutkimaan pyhiä kirjoituksia vaishnavan johdolla, koska Krishna-tietoisuus on jotain elävää, ja se elää joka sekunti jokaisessa vaishnavan sydämessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa paljastetuille pyhille kirjoituksille voidaan antaa erilaisia virtauksia, erilaisia tulkintoja, ja siksi acharyamme - Srila Gurudev, Srila Sridhar Maharaj ja muut - neuvovat meitä tutkimaan pyhiä kirjoituksia vaishnavan johdolla, koska Krishna-tietoisuus on jotain elävää, ja se elää joka sekunti jokaisessa vaishnavan sydämessä.

        Srila Guru Maharaj puhui mielellään [henkisistä] aalloista, siitä, että todellisuuden aalto toisensa jälkeen pyyhkäisee tämän maailman yli, ja jonain päivänä pystymme näkemään tuon aallon, tuntemaan tuon aallon, pystymme rullaamaan tuon aallon - Krishna-tietoisuuden aallon - mukana. Srila Govinda Maharaj oli suurin asiantuntija näillä Krishna-tietoisuuden aalloilla ..., sillä joka sekunti on uusia, tuoreita aaltoja, jotka paljastavat jatkuvasti jotain uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Guru Maharaj puhui mielellään [henkisistä] aalloista, siitä, että todellisuuden aalto toisensa jälkeen pyyhkäisee tämän maailman yli, ja jonain päivänä pystymme näkemään tuon aallon, tuntemaan tuon aallon, pystymme rullaamaan tuon aallon - Krishna-tietoisuuden aallon - mukana. Srila Govinda Maharaj oli suurin asiantuntija näillä Krishna-tietoisuuden aalloilla ..., sillä joka sekunti on uusia, tuoreita aaltoja, jotka paljastavat jatkuvasti jotain uutta.

        Kun Sagar Maharajin laatima Bhagavad-gitan uusi painos ilmestyi, Srila Govinda Maharaj oli hyvin tyytyväinen siihen, ja pitkään, kun hän istui verannallaan Kalkutassa, hän otti usein aamulla ja päivällä esiin tämän kirjan ja alkoi selata sitä yhä uudelleen ja uudelleen, luki sitä. Hän sanoi: ”On hämmästyttävää, miten paljon uutta valoa, miten paljon uusia asioita paljastuu minulle Bhagavad-gitaa lukiessani.”

        Krishna-tietoisuus ei ollut hänelle missään nimessä jotain pysähtynyttä, jotain staattista, liikkumatonta. Päinvastoin, se oli jotain elävää, dynaamista, kasvavaa. Päinvastoin, joka hetki hän tunsi siinä kaikkea uutta raikkautta, kaikkea uutta suloisuutta, alati kasvavan suloisuuden valtameren: ...sanskrit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Sagar Maharajin laatima Bhagavad-gitan uusi painos ilmestyi, Srila Govinda Maharaj oli hyvin tyytyväinen siihen, ja pitkään, kun hän istui verannallaan Kalkutassa, hän otti usein aamulla ja päivällä esiin tämän kirjan ja alkoi selata sitä yhä uudelleen ja uudelleen, luki sitä. Hän sanoi: ”On hämmästyttävää, miten paljon uutta valoa, miten paljon uusia asioita paljastuu minulle Bhagavad-gitaa lukiessani.”

        Krishna-tietoisuus ei ollut hänelle missään nimessä jotain pysähtynyttä, jotain staattista, liikkumatonta. Päinvastoin, se oli jotain elävää, dynaamista, kasvavaa. Päinvastoin, joka hetki hän tunsi siinä kaikkea uutta raikkautta, kaikkea uutta suloisuutta, alati kasvavan suloisuuden valtameren: ...sanskrit...

        Mahaprabhu kuvaa, mikä on tulos, mikä on seuraus, kun joku toistaa Krishnan todellista Nimeä:...sanskrit...


        Gurudev sanoi kerran: ”Itse asiassa Mahaprabhun opetus on hyvin yksinkertainen. Me itse monimutkaistamme sitä luontaisen epäpuhtautemme vuoksi. Meidät on peittänyt ego.” Se tarkoittaa, että puhdasta havaintoamme peittää hyvin paksu kerros harhan pölyä, vääriä havaintoja. ...
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahaprabhu kuvaa, mikä on tulos, mikä on seuraus, kun joku toistaa Krishnan todellista Nimeä:...sanskrit...


        Gurudev sanoi kerran: ”Itse asiassa Mahaprabhun opetus on hyvin yksinkertainen. Me itse monimutkaistamme sitä luontaisen epäpuhtautemme vuoksi. Meidät on peittänyt ego.” Se tarkoittaa, että puhdasta havaintoamme peittää hyvin paksu kerros harhan pölyä, vääriä havaintoja. ...
        ...

        Kuulimme Goswami Maharajilta hyvin loistavan tarinan siitä, kuinka Srila Swami Maharaj, Srila Prabhupada, palasi läntisessä maailmassa saarnaamisesta Intiaan ja tapasi Guru Maharajin, Srila Sridhara Maharajin. Sitten he keskustelivat pitkään jostakin omasta asiasta bengaliksi. Heidän mukanaan oli tuolloin yksi Srila Prabhupadan länsimainen oppilas, hänen nimensä oli Achyutananda Prabhu. Hän ei osannut bengalia, ja niinpä hän kysyi myöhemmin Srila Prabhupadalta: ”Voisitko kertoa minulle, mistä puhuit Srila Sridhar Maharajin kanssa?” Hän ei osannut bengaliaa. Silloin jälkimmäinen sanoi hänelle: ”Voi, jos olisin kertonut sinulle, mistä puhuimme, olisit pyörtynyt.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulimme Goswami Maharajilta hyvin loistavan tarinan siitä, kuinka Srila Swami Maharaj, Srila Prabhupada, palasi läntisessä maailmassa saarnaamisesta Intiaan ja tapasi Guru Maharajin, Srila Sridhara Maharajin. Sitten he keskustelivat pitkään jostakin omasta asiasta bengaliksi. Heidän mukanaan oli tuolloin yksi Srila Prabhupadan länsimainen oppilas, hänen nimensä oli Achyutananda Prabhu. Hän ei osannut bengalia, ja niinpä hän kysyi myöhemmin Srila Prabhupadalta: ”Voisitko kertoa minulle, mistä puhuit Srila Sridhar Maharajin kanssa?” Hän ei osannut bengaliaa. Silloin jälkimmäinen sanoi hänelle: ”Voi, jos olisin kertonut sinulle, mistä puhuimme, olisit pyörtynyt.”

        korjaus: ”Voisitteko kertoa minulle,...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus: ”Voisitteko kertoa minulle,...

        ...

        missä määrin pystymme arvostamaan, missä määrin pystymme oivaltamaan, kuinka ylevän, jalon kanssa olemme tekemisissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...

        missä määrin pystymme arvostamaan, missä määrin pystymme oivaltamaan, kuinka ylevän, jalon kanssa olemme tekemisissä?

        ... Krishna-tietoisuus välittyy sydämestä sydämeen. Itsensä uhraamisen, vilpittömyyden ja omistautumisen kautta oppilas voi siis tehdä itsestään kelvollisen saamaan tämän [henkisen] aarteen gurulta. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Krishna-tietoisuus välittyy sydämestä sydämeen. Itsensä uhraamisen, vilpittömyyden ja omistautumisen kautta oppilas voi siis tehdä itsestään kelvollisen saamaan tämän [henkisen] aarteen gurulta. ...

        Kaikki materiaalit, kaikki aineet, kaikki aineet, joissa me olemme, joissa me tällä hetkellä olemme, ovat kaikki maya-shaktia, [Herran] varjoenergiaa. Tämä varjoenergia ei kuitenkaan ole erillään alkuperäisestä energiasta, siitä potenssista, josta me olemme peräisin. Viime kädessä tuo alkuperä, joka elävöittää tätä aineellista energiaa, tätä maya-shaktia, tunnetaan purushana.



        Korkeampi Sielu, Purusha, elävöittää täyttämällä alemman energian, prakritin, Itsellään. Mutta viime kädessä tämä purusha ja jiva-shakti ovat Krishnan voimaa, energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki materiaalit, kaikki aineet, kaikki aineet, joissa me olemme, joissa me tällä hetkellä olemme, ovat kaikki maya-shaktia, [Herran] varjoenergiaa. Tämä varjoenergia ei kuitenkaan ole erillään alkuperäisestä energiasta, siitä potenssista, josta me olemme peräisin. Viime kädessä tuo alkuperä, joka elävöittää tätä aineellista energiaa, tätä maya-shaktia, tunnetaan purushana.



        Korkeampi Sielu, Purusha, elävöittää täyttämällä alemman energian, prakritin, Itsellään. Mutta viime kädessä tämä purusha ja jiva-shakti ovat Krishnan voimaa, energiaa.

        Paramahamsa vaishnav (korkeimman tason vaishnav) näkee Alkuperäisen Lähteen, Alkuperäisen parin Radhan ja Krishnan, energian ja tuon energian Herran läsnäolon, näkee Heidän läsnäolonsa kaikkialla ja kaikkialla, kaikissa olemassaolon todellisuuksissa.


      • Anonyymi

        Guru-tattva, sellainen ilmiö kuin Guru on äärimmäisen syvällinen ja rajaton. Kuulemme myös, että Guru on Herra Nityananda. Nityananda-Balarama on Alkuperäinen Guru. Mutta miten tämä kaikki toimii ja miten on järjestetty, on erillisen keskustelun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Guru-tattva, sellainen ilmiö kuin Guru on äärimmäisen syvällinen ja rajaton. Kuulemme myös, että Guru on Herra Nityananda. Nityananda-Balarama on Alkuperäinen Guru. Mutta miten tämä kaikki toimii ja miten on järjestetty, on erillisen keskustelun aihe.

        Kymmenen Pyhän Nimen loukkausta ovat synonyymejä, identtisiä sen kanssa, mitä kutsutaan vääräksi egoksi. Jos väärää egoa ei olisi, loukkauksia ei olisi, koska ego tarkoittaa itsetehostusta. Itsensä vahvistaminen on kaikkien loukkausten alku ja juuri. Itsetutkiskelun, avulla meidän on ymmärrettävä egon luonne meissä. Tämä on tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen Pyhän Nimen loukkausta ovat synonyymejä, identtisiä sen kanssa, mitä kutsutaan vääräksi egoksi. Jos väärää egoa ei olisi, loukkauksia ei olisi, koska ego tarkoittaa itsetehostusta. Itsensä vahvistaminen on kaikkien loukkausten alku ja juuri. Itsetutkiskelun, avulla meidän on ymmärrettävä egon luonne meissä. Tämä on tärkeää.

        Transsendentaalisen tiedon siirto tapahtuu sydämestä sydämeen, se koskettaa sielun ulottuvuutta. Vedat ovat ruumiillistuneita ääniä, jotka laskeutuvat henkisen tietoisuuden korkeammasta maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transsendentaalisen tiedon siirto tapahtuu sydämestä sydämeen, se koskettaa sielun ulottuvuutta. Vedat ovat ruumiillistuneita ääniä, jotka laskeutuvat henkisen tietoisuuden korkeammasta maailmasta.

        Vedat sisältävät tiedon kokonaisuuden, henkisen todellisuuden alkeellisimmista hienostuneimpiin yksityiskohtiin. Kaikista niiden paljastamista mantroista tärkein on Maha-mantra. Tätä Maha-mantraa Vedat ovat suositelleet keinoksi puhdistaa ymmärryksemme, jotta voimme havaita tiedon oikein. Tiedon päämäärä on oivaltaminen, todellinen viisaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat sisältävät tiedon kokonaisuuden, henkisen todellisuuden alkeellisimmista hienostuneimpiin yksityiskohtiin. Kaikista niiden paljastamista mantroista tärkein on Maha-mantra. Tätä Maha-mantraa Vedat ovat suositelleet keinoksi puhdistaa ymmärryksemme, jotta voimme havaita tiedon oikein. Tiedon päämäärä on oivaltaminen, todellinen viisaus.

        Vedojen viisaus on olennainen osa elävää olentoa. Se ei ole jotain vierasta, se on kätketty syvyyksiin, se on sydämen todellinen rikkaus, se, minkä olette unohtaneet, mitä etsitte ulkoisesta todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedojen viisaus on olennainen osa elävää olentoa. Se ei ole jotain vierasta, se on kätketty syvyyksiin, se on sydämen todellinen rikkaus, se, minkä olette unohtaneet, mitä etsitte ulkoisesta todellisuudesta.

        Olemme tottuneet samaistumaan ajatuksiimme. Opettajallamme oli tapana kehottaa meitä yksinkertaisesti tarjoamaan mielemme tälle värähtelylle. Jos Maha-mantran laulamisen aikana...



        Descartes sanoi: ”Jos teet väitteen, minä kyseenalaistan sen.” Tämä epäilijä on persoonallisuus, joka meidän on tunnistettava syvemmällä tasolla. Tämä bhakti-joogan prosessi on itsensä toteuttamisen tiedettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme tottuneet samaistumaan ajatuksiimme. Opettajallamme oli tapana kehottaa meitä yksinkertaisesti tarjoamaan mielemme tälle värähtelylle. Jos Maha-mantran laulamisen aikana...



        Descartes sanoi: ”Jos teet väitteen, minä kyseenalaistan sen.” Tämä epäilijä on persoonallisuus, joka meidän on tunnistettava syvemmällä tasolla. Tämä bhakti-joogan prosessi on itsensä toteuttamisen tiedettä.

        Maha mantran laulamisen aikana on suositeltavaa ottaa tarkkailijan asema.
        Ottamalla tällaisen aseman voi tietää, mikä on sen luonne.

        Vedalainen aforismi ”Athāto brahma jijñāsā” [”Vedanta-sutra”, 1.1.1] - sinä et ole tämä keho, mieli tai muut kuoret. Todellinen minäsi on henki, atma. Koko aineellinen maailma on valtavan valtameren pinnalla kelluva jäävuori. Vedat sanovat: ”Olette kaikki nektarin lapsia, olette syntyneet kokemaan nektarin maun. Miksi annatte itsenne tyytyä vähempään kuin nektariin?”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maha mantran laulamisen aikana on suositeltavaa ottaa tarkkailijan asema.
        Ottamalla tällaisen aseman voi tietää, mikä on sen luonne.

        Vedalainen aforismi ”Athāto brahma jijñāsā” [”Vedanta-sutra”, 1.1.1] - sinä et ole tämä keho, mieli tai muut kuoret. Todellinen minäsi on henki, atma. Koko aineellinen maailma on valtavan valtameren pinnalla kelluva jäävuori. Vedat sanovat: ”Olette kaikki nektarin lapsia, olette syntyneet kokemaan nektarin maun. Miksi annatte itsenne tyytyä vähempään kuin nektariin?”

        Vedoja verrataan puuhun, jossa on monia oksia (tiedon oksat), Vedantaa tämän puun kukkaan, ja Srimad-Bhagavatamia verrataan tämän puun hedelmään. Mikä on puun olemassaolon tarkoitus? - On kantaa hedelmää. Koko puun makeus on keskittynyt hedelmään. Vyasadeva paljasti lopulta totuuden: ihmiselämän tarkoitus ei ole pelkästään itsensä toteuttaminen, oman henkisen luonteen tunteminen, vaan jumalallisen rakkauden, preman, saavuttaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedoja verrataan puuhun, jossa on monia oksia (tiedon oksat), Vedantaa tämän puun kukkaan, ja Srimad-Bhagavatamia verrataan tämän puun hedelmään. Mikä on puun olemassaolon tarkoitus? - On kantaa hedelmää. Koko puun makeus on keskittynyt hedelmään. Vyasadeva paljasti lopulta totuuden: ihmiselämän tarkoitus ei ole pelkästään itsensä toteuttaminen, oman henkisen luonteen tunteminen, vaan jumalallisen rakkauden, preman, saavuttaminen.

        Aloitamme laulamalla Maha-mantran.


        Pyhän Nimen ja Pancha-Tattvan Nimien kirtan ja kutsuminen puhdistaa ilmapiirin. Nämä mantrat puhdistavat mielen ja sydämen, jotta voimme parhaiten havaita transsendentaalisen tiedon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitamme laulamalla Maha-mantran.


        Pyhän Nimen ja Pancha-Tattvan Nimien kirtan ja kutsuminen puhdistaa ilmapiirin. Nämä mantrat puhdistavat mielen ja sydämen, jotta voimme parhaiten havaita transsendentaalisen tiedon.

        Tässä maailmassa on monenlaista tietoa. On olemassa monenlaisia, erilaisia tieteenaloja, filosofisia liikkeitä ja muuta sellaista. Mutta transsendentaalinen tiede on luonteeltaan erilaista. Tavallinen tiede, tämän maailman tiede, käsittelee niitä realiteetteja, ilmiöitä, jotka [voidaan] havaita aisteillamme. Mutta ilmiö, joka tunnetaan nimellä Divya Gyana, Jumalallinen tieto - luonne on täysin erilainen kuin edellä kuvatut ilmiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä maailmassa on monenlaista tietoa. On olemassa monenlaisia, erilaisia tieteenaloja, filosofisia liikkeitä ja muuta sellaista. Mutta transsendentaalinen tiede on luonteeltaan erilaista. Tavallinen tiede, tämän maailman tiede, käsittelee niitä realiteetteja, ilmiöitä, jotka [voidaan] havaita aisteillamme. Mutta ilmiö, joka tunnetaan nimellä Divya Gyana, Jumalallinen tieto - luonne on täysin erilainen kuin edellä kuvatut ilmiöt.

        Kyseinen tieto ei ole intellektuaalista tietoa, tietoa sanan tavallisessa merkityksessä. Voimme saada jonkinlaisen käsityksen tämän ilmiön luonteesta tavallisen, maallisen, aineellisen älymme kautta. Mutta viime kädessä, kuten henkiset opettajamme sanovat, tämän transsendentaalisen tiedon, joka on tämän aineellisen maailman tuolla puolen ja jonka luonne on erilainen kuin aineellinen luonto, välittäminen tapahtuu sydämestä sydämeen, tämän transsendentaalisen tiedon välittäminen tapahtuu sydämestä sydämeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen tieto ei ole intellektuaalista tietoa, tietoa sanan tavallisessa merkityksessä. Voimme saada jonkinlaisen käsityksen tämän ilmiön luonteesta tavallisen, maallisen, aineellisen älymme kautta. Mutta viime kädessä, kuten henkiset opettajamme sanovat, tämän transsendentaalisen tiedon, joka on tämän aineellisen maailman tuolla puolen ja jonka luonne on erilainen kuin aineellinen luonto, välittäminen tapahtuu sydämestä sydämeen, tämän transsendentaalisen tiedon välittäminen tapahtuu sydämestä sydämeen.

        Se on hengen tietoa, sielun tietoa. Veda-tieto koskettaa sielun tasoa, sielun ulottuvuutta. Mutta aineellinen mielemme ja älymme koostuvat sellaisesta aineesta, sellaisista atomeista... tästä aineesta, tästä materiaalista, josta ne koostuvat, ne eivät pysty koskettamaan henkeä ja ymmärtämään sen luonnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hengen tietoa, sielun tietoa. Veda-tieto koskettaa sielun tasoa, sielun ulottuvuutta. Mutta aineellinen mielemme ja älymme koostuvat sellaisesta aineesta, sellaisista atomeista... tästä aineesta, tästä materiaalista, josta ne koostuvat, ne eivät pysty koskettamaan henkeä ja ymmärtämään sen luonnetta.

        Pohjimmiltaan voimme sanoa, että ydin on jotakuinkin näin.

        Mitä ovat Vedat? Vedat ovat personoituja [Jumalallisia] ääniä.


        Samalla tavalla, aivan kuten pilvet ovat nyt kerääntymässä taivaalle ja alkaa sataa, ehkä juuri niin kuin se sataa ylhäältä päin, sade putoaa taivaalta, samalla tavalla Vedat ovat laskeutuvaa.



        Vedat tulevat hyvin korkealta henkisen tietoisuuden alueelta, niistä Todellisuuden syvyyksistä, jotka ovat paljon syvemmällä kuin kvanttitaso.



        Näin Vedat ovat tässä maailmassa äänen välityksellä. Voimme sanoa, että Vedat ovat ....eli kirjoitusten kokonaisuudeksi. He ovat hyvin laajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjimmiltaan voimme sanoa, että ydin on jotakuinkin näin.

        Mitä ovat Vedat? Vedat ovat personoituja [Jumalallisia] ääniä.


        Samalla tavalla, aivan kuten pilvet ovat nyt kerääntymässä taivaalle ja alkaa sataa, ehkä juuri niin kuin se sataa ylhäältä päin, sade putoaa taivaalta, samalla tavalla Vedat ovat laskeutuvaa.



        Vedat tulevat hyvin korkealta henkisen tietoisuuden alueelta, niistä Todellisuuden syvyyksistä, jotka ovat paljon syvemmällä kuin kvanttitaso.



        Näin Vedat ovat tässä maailmassa äänen välityksellä. Voimme sanoa, että Vedat ovat ....eli kirjoitusten kokonaisuudeksi. He ovat hyvin laajoja.

        Vedat sisältävät koko tiedon, aina alkukantaisimmalta, alkeellisimmalta tasolta, jolla kuvataan ihmisen tarpeiden luonnetta, vaiston tai perustarpeiden tasolta, aina hienostuneimpiin säännöksiin, henkisen todellisuuden yksityiskohtiin asti.



        Kaikista mantroista, jotka paljastetaan, paljastetaan tässä maailmassa, suurin on Maha-mantra. Maha: kirjaimellisesti sana tarkoittaa "suurinta". Tätä Maha-mantraa on erityisesti suositeltu Vedoissa tänä aikakautena keinona puhdistaa ymmärryksemme, havaintokykymme, jotta voimme havaita oikein, vastaanottaa jumalallista tietoa. Eikä vain tietoa, vaan jotain enemmän. Sillä mikä on tiedon tarkoitus? Mikä on tiedon merkitys? Itse asiassa tieto sinänsä on hyödytöntä, kunnes tieto johtaa siihen, mitä kutsutaan oivaltamiseksi, eli todelliseen viisauteen. Viisaus on toteutunutta tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat sisältävät koko tiedon, aina alkukantaisimmalta, alkeellisimmalta tasolta, jolla kuvataan ihmisen tarpeiden luonnetta, vaiston tai perustarpeiden tasolta, aina hienostuneimpiin säännöksiin, henkisen todellisuuden yksityiskohtiin asti.



        Kaikista mantroista, jotka paljastetaan, paljastetaan tässä maailmassa, suurin on Maha-mantra. Maha: kirjaimellisesti sana tarkoittaa "suurinta". Tätä Maha-mantraa on erityisesti suositeltu Vedoissa tänä aikakautena keinona puhdistaa ymmärryksemme, havaintokykymme, jotta voimme havaita oikein, vastaanottaa jumalallista tietoa. Eikä vain tietoa, vaan jotain enemmän. Sillä mikä on tiedon tarkoitus? Mikä on tiedon merkitys? Itse asiassa tieto sinänsä on hyödytöntä, kunnes tieto johtaa siihen, mitä kutsutaan oivaltamiseksi, eli todelliseen viisauteen. Viisaus on toteutunutta tietoa.

        Jotta tämä tieto voitaisiin havaita oikein, jotta sydämemme voisi omaksua sen, meille suositeltiin tiettyä prosessia, joka tunnetaan nimellä mantra-meditaatio. Kuten rakas Gurumme toisteli meille yhä uudelleen ja uudelleen: "Tämä on teidän omaisuuttanne, tämä kuuluu teille. Veda-viisaus on se, mikä on oikeutetusti teidän." Tämä Vedan viisaus on olennainen osa olemustamme.



        ....
        hän sanoi ihmisille: "Se, mitä olen tuonut teille, ei ole teille vierasta, vaan [se on] sitä, mikä on kätketty olemuksenne syvyyksiin. On vain tarpeen [löytää] [se]. Se on sydämenne todellinen, todellinen rikkaus. Ja se on jotakin, minkä olette unohtaneet, kadottaneet, etsitte [sitä] turhaan ulkoisesta todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta tämä tieto voitaisiin havaita oikein, jotta sydämemme voisi omaksua sen, meille suositeltiin tiettyä prosessia, joka tunnetaan nimellä mantra-meditaatio. Kuten rakas Gurumme toisteli meille yhä uudelleen ja uudelleen: "Tämä on teidän omaisuuttanne, tämä kuuluu teille. Veda-viisaus on se, mikä on oikeutetusti teidän." Tämä Vedan viisaus on olennainen osa olemustamme.



        ....
        hän sanoi ihmisille: "Se, mitä olen tuonut teille, ei ole teille vierasta, vaan [se on] sitä, mikä on kätketty olemuksenne syvyyksiin. On vain tarpeen [löytää] [se]. Se on sydämenne todellinen, todellinen rikkaus. Ja se on jotakin, minkä olette unohtaneet, kadottaneet, etsitte [sitä] turhaan ulkoisesta todellisuudesta.

        Tämän prosessin aikana haluamme ymmärtää, missä olemme. Ja tämän oivalluksen aikana ymmärrämme, että meissä asuu kaksi persoonallisuutta, kaksi ihmistä. Kuten kuuluisa filosofi Descartes sanoi: "Jos teet väitteen, epäilen tuota väitettä. Ja sitten voimme kysyä: "Kuka on epäilijä? Kuka kyseenalaistaa mitään?" Ja tuo epäilijä on juuri se henkilö, joka meidän on tunnistettava syvemmällä tasolla. Tämä on bhakti-joogan prosessi, joka on kaikkien Vedoissa kuvattujen tunnistamisprosessien ydin. Tämä bhakti-joogan polku on itsensä toteuttamisen tiedettä. Kuten on sanottu, tässä maailmassa on hyvin monenlaisia tieteenaloja: fysiikkaa, matematiikkaa, kvanttifysiikkaa ja niin edelleen. Kaikki nämä tiedon lajit käsittelevät tietoa ulkoisesta maailmasta. Myös muinaisen Intian tietäjät käsittelivät kaikkia näitä tiedonaloja. Vedalaisen tiedon todellinen aarre sisältyy kuitenkin siihen, mitä viestittää vedalainen aforismi "Ātmanam Viddhi ", joka tarkoittaa "tunne itsesi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän prosessin aikana haluamme ymmärtää, missä olemme. Ja tämän oivalluksen aikana ymmärrämme, että meissä asuu kaksi persoonallisuutta, kaksi ihmistä. Kuten kuuluisa filosofi Descartes sanoi: "Jos teet väitteen, epäilen tuota väitettä. Ja sitten voimme kysyä: "Kuka on epäilijä? Kuka kyseenalaistaa mitään?" Ja tuo epäilijä on juuri se henkilö, joka meidän on tunnistettava syvemmällä tasolla. Tämä on bhakti-joogan prosessi, joka on kaikkien Vedoissa kuvattujen tunnistamisprosessien ydin. Tämä bhakti-joogan polku on itsensä toteuttamisen tiedettä. Kuten on sanottu, tässä maailmassa on hyvin monenlaisia tieteenaloja: fysiikkaa, matematiikkaa, kvanttifysiikkaa ja niin edelleen. Kaikki nämä tiedon lajit käsittelevät tietoa ulkoisesta maailmasta. Myös muinaisen Intian tietäjät käsittelivät kaikkia näitä tiedonaloja. Vedalaisen tiedon todellinen aarre sisältyy kuitenkin siihen, mitä viestittää vedalainen aforismi "Ātmanam Viddhi ", joka tarkoittaa "tunne itsesi".

        Se on oivaltamisen ja itsensä löytämisen matka. Ennen kaikkea kyse on itsensä tuntemisesta, oman luonteen tuntemisesta, siitä, kuka minä olen, kuka minä olen ja kuka minä en ole.



        Laulamisen aikana pitäisi ottaa tarkkailijan asema. Jos pinnalle nousee joitain ajatuksia tai tunteita, ei pitäisi arvioida tai tuomita [niitä], vaan juosta henkisesti pois. Tämä on ensimmäinen askel todella iloiseen ja onnelliseen elämään - ottaa tarkkailijan asema. Ja kun on ottanut tämän asennon, voi sitten selvittää, kuka tämä tarkkailija on, mikä hänen luonteensa on.


        Ensin laulamme niin sanottua Pancha-tattva-mantraa, joka sisältää niiden suurten Persoonallisuuksien Nimet, jotka ovat antaneet meille tämän prosessin. Ja sitten laulamme Maha-mantran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oivaltamisen ja itsensä löytämisen matka. Ennen kaikkea kyse on itsensä tuntemisesta, oman luonteen tuntemisesta, siitä, kuka minä olen, kuka minä olen ja kuka minä en ole.



        Laulamisen aikana pitäisi ottaa tarkkailijan asema. Jos pinnalle nousee joitain ajatuksia tai tunteita, ei pitäisi arvioida tai tuomita [niitä], vaan juosta henkisesti pois. Tämä on ensimmäinen askel todella iloiseen ja onnelliseen elämään - ottaa tarkkailijan asema. Ja kun on ottanut tämän asennon, voi sitten selvittää, kuka tämä tarkkailija on, mikä hänen luonteensa on.


        Ensin laulamme niin sanottua Pancha-tattva-mantraa, joka sisältää niiden suurten Persoonallisuuksien Nimet, jotka ovat antaneet meille tämän prosessin. Ja sitten laulamme Maha-mantran.

        Olemme maininneet vedalaisen aforismin "Athāto brahma jijñāsā"]. Tämän aforismin merkitys on, että te et ole tämä keho, tämä mieli etkä muut kuoret; kaikki nämä osatekijät eivät ole sinä. Todellinen sinä on atma, sielu, todellinen luontosi, itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme maininneet vedalaisen aforismin "Athāto brahma jijñāsā"]. Tämän aforismin merkitys on, että te et ole tämä keho, tämä mieli etkä muut kuoret; kaikki nämä osatekijät eivät ole sinä. Todellinen sinä on atma, sielu, todellinen luontosi, itsesi.

        Eri aikakausina eläneiden ihmisten tarpeiden ja vaatimusten mukaan heille annettiin Veda-tietoa tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri aikakausina eläneiden ihmisten tarpeiden ja vaatimusten mukaan heille annettiin Veda-tietoa tavalla tai toisella.

        Vedan kirjoitti ja kokosi suuri tietäjä nimeltä Vyasadeva. Häntä kutsutaan myös nimellä Vedavyasa.

        Olisi ymmärrettävä, ettemme puhu tavallisesta persoonallisuudesta. Vyasadeva oli suuri viisas, rishi, yksi kuolemattomista. Hän oli varustettu jumalallisella energialla, jotta hän voisi suorittaa tämän tehtävän, kirjoittaa ylös Veda-tiedon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedan kirjoitti ja kokosi suuri tietäjä nimeltä Vyasadeva. Häntä kutsutaan myös nimellä Vedavyasa.

        Olisi ymmärrettävä, ettemme puhu tavallisesta persoonallisuudesta. Vyasadeva oli suuri viisas, rishi, yksi kuolemattomista. Hän oli varustettu jumalallisella energialla, jotta hän voisi suorittaa tämän tehtävän, kirjoittaa ylös Veda-tiedon.

        Vedan tietämys on aina ollut olemassa, mutta Kali-jugan ihmisille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedan tietämys on aina ollut olemassa, mutta Kali-jugan ihmisille....

        Yleisesti ottaen vedalaista tietoa verrataan puuhun, ja tällä puulla on monia oksia. Nämä ovat Vedoissa esitettyjä tiedon eri aloja. Ja tämän puun kukka tunnetaan nimellä Vedanta. Vedanta käsittelee filosofisesti totuuden luonnetta syvällä tasolla. Vedanta vertautuu tämän puun kukkaan. Vedat ovat puu, jossa on monia oksia, tiedon oksia, Vedanta on tämän puun kukka, ja Srimad-Bhagavatamia verrataan tämän puun hedelmään. Se on puun olemassaolon merkitys, että se kantaa hedelmää. Ja koko puun makeus sisältyy tiivistettynä hedelmään. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti ottaen vedalaista tietoa verrataan puuhun, ja tällä puulla on monia oksia. Nämä ovat Vedoissa esitettyjä tiedon eri aloja. Ja tämän puun kukka tunnetaan nimellä Vedanta. Vedanta käsittelee filosofisesti totuuden luonnetta syvällä tasolla. Vedanta vertautuu tämän puun kukkaan. Vedat ovat puu, jossa on monia oksia, tiedon oksia, Vedanta on tämän puun kukka, ja Srimad-Bhagavatamia verrataan tämän puun hedelmään. Se on puun olemassaolon merkitys, että se kantaa hedelmää. Ja koko puun makeus sisältyy tiivistettynä hedelmään. ...

        Atmalla eli sielulla on kolme synnynnäistä, luontoonsa juurtunutta ominaisuutta, nimittäin sat, chit ja ananda. Sat tarkoittaa 'ikuista olemassaoloa', chit 'tietoisuutta'. Näiden kahden elementin yhdistyminen antaa meille tunteen siitä, että olemme elossa, olemme tietoisia olemassaolostamme. Nämä ovat sat ja chit. Kolmas elementti tunnetaan nimellä ananda. Ananda tarkoittaa 'autuutta', 'iloa', 'onnellisuutta'. Onnellisuus, ilo, jonka luonnetta emme itse asiassa voi käsittää, jota emme pysty kuvittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atmalla eli sielulla on kolme synnynnäistä, luontoonsa juurtunutta ominaisuutta, nimittäin sat, chit ja ananda. Sat tarkoittaa 'ikuista olemassaoloa', chit 'tietoisuutta'. Näiden kahden elementin yhdistyminen antaa meille tunteen siitä, että olemme elossa, olemme tietoisia olemassaolostamme. Nämä ovat sat ja chit. Kolmas elementti tunnetaan nimellä ananda. Ananda tarkoittaa 'autuutta', 'iloa', 'onnellisuutta'. Onnellisuus, ilo, jonka luonnetta emme itse asiassa voi käsittää, jota emme pysty kuvittelemaan.

        Näemme, että jopa maailman rikkaimmat, kuuluisimmat, kauneimmat ja menestyneimmät ihmiset kohtaavat saman ongelman. Tässä maailmassa on ihmisiä, jotka seisovat maailman huipulla, heillä on kaikkea, mistä tavallinen ihminen voi unelmoida. He ovat kuin taivaallisia, Olympoksen asukkaita, ja silti nämä ihmiset kokevat myös surua, he ovat onnettomia. He eivät löydä tuota lakkaamatonta makua, tuota rasaa, tuota onnea, jolle ei ole loppua, tuota nautintoa tai nautintoa, jolle ei ole estettä. Sitä me tarvitsemme, tarvitsemme sydämen tyydytystä, sydämen tyydytystä, sielun tyydytystä.

        Vyasadeva itse oivalsi tämän. Ja Srimad-Bhagavatamissa, näissä kahdeksassatoista tuhannessa jakeessa, hän on täysin paljastanut ja kuvannut tämän polun luonteen, tämän ilmiön, sen, miten tämän päämäärän voi saavuttaa. Hän on selittänyt sen yhdessä jakeessa:
        ...sanskrit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näemme, että jopa maailman rikkaimmat, kuuluisimmat, kauneimmat ja menestyneimmät ihmiset kohtaavat saman ongelman. Tässä maailmassa on ihmisiä, jotka seisovat maailman huipulla, heillä on kaikkea, mistä tavallinen ihminen voi unelmoida. He ovat kuin taivaallisia, Olympoksen asukkaita, ja silti nämä ihmiset kokevat myös surua, he ovat onnettomia. He eivät löydä tuota lakkaamatonta makua, tuota rasaa, tuota onnea, jolle ei ole loppua, tuota nautintoa tai nautintoa, jolle ei ole estettä. Sitä me tarvitsemme, tarvitsemme sydämen tyydytystä, sydämen tyydytystä, sielun tyydytystä.

        Vyasadeva itse oivalsi tämän. Ja Srimad-Bhagavatamissa, näissä kahdeksassatoista tuhannessa jakeessa, hän on täysin paljastanut ja kuvannut tämän polun luonteen, tämän ilmiön, sen, miten tämän päämäärän voi saavuttaa. Hän on selittänyt sen yhdessä jakeessa:
        ...sanskrit...

        ...
        ...
        Tässä jakeessa käytetään sanaa "grantha". Tässä yhteydessä, tässä jakeessa ja joogassa, granthi tarkoittaa kirjaimellisesti 'solmua'.


        Hän [Vyasadeva] sanoo näillä riveillä: "Sydämemme on sidottu moneen solmuun." Emme tiedä, mikä on potentiaalimme, todellinen potentiaalimme. Meillä ei ole aavistustakaan siitä, mikä on tunteidemme potentiaali...
        ...
        Emme kykene siihen, koska sydämemme on sinetöity, sidottu solmuun nimeltä ahankara, ego, väärä ego.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Tässä jakeessa käytetään sanaa "grantha". Tässä yhteydessä, tässä jakeessa ja joogassa, granthi tarkoittaa kirjaimellisesti 'solmua'.


        Hän [Vyasadeva] sanoo näillä riveillä: "Sydämemme on sidottu moneen solmuun." Emme tiedä, mikä on potentiaalimme, todellinen potentiaalimme. Meillä ei ole aavistustakaan siitä, mikä on tunteidemme potentiaali...
        ...
        Emme kykene siihen, koska sydämemme on sinetöity, sidottu solmuun nimeltä ahankara, ego, väärä ego.

        Emme voi edes kuvitella, kuinka paljon sydämemme on solmussa.


        Tämä ahankaraksi, vääräksi egoksi, kutsuttu solmu on se väliaine, jossa henki ja materia kohtaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme voi edes kuvitella, kuinka paljon sydämemme on solmussa.


        Tämä ahankaraksi, vääräksi egoksi, kutsuttu solmu on se väliaine, jossa henki ja materia kohtaavat.

        TÄRKERÄÄ!

        Meillä on ihmiselämää, meillä ei ole todellista käsitystä...



        Se, joka tuntee Totuuden, joka tuntee tämän puun juuren, näkee tämän Totuuden ilmiön läsnäolon puun kaikissa osissa, sen oksissa ja lehdissä.



        Raamatussa, Koraanissa, Toorassa jne. näemme Totuuden läsnäolon muodossa tai toisessa, asteessa tai toisessa.


        Se, jolla on todellista henkistä tietoa, pystyy poimimaan tämän Totuuden eri lähteistä.




        Tätä kykyä löytää Totuus eri uskonnollisista perinteistä, ei vain omasta uskonnosta, kutsutaan Paramahamsa-dharmaksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe