Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS Viikonloppu 2.-3.12.2023

Anonyymi-ap

Kovis 3- Kari Vaalamo. Jos haluaa, että ristikko ei ratkea liian helposti, pääkuvaa ei kannata googlettaa. Jos muistaa asian, siitä on nopeutusta.

47

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenkähän pääsisi eteenpäin kohdasta Frank ilman kolmea vikaa ? Sen yläpuolella ihan tyhjää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin antaa vinkin söikeessä https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-12-2023/ jos otat siellä asian esille

        Kiitos,että tarjouduit auttamaan, mutta olen niin tyhmä tietokoneihminen,että osaan vain perusasiat ,kun tehdään rautalankamalli. Mutta se ei estä minua iloitsemasta ristikoista, vaikka kesken useimmiten jäävätkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos,että tarjouduit auttamaan, mutta olen niin tyhmä tietokoneihminen,että osaan vain perusasiat ,kun tehdään rautalankamalli. Mutta se ei estä minua iloitsemasta ristikoista, vaikka kesken useimmiten jäävätkin.

        Voin selittää vihjeen logiikkaa sen verran kuin pystyn sitä tekemään ilman ratkaisusanan paljastamista. Ratkaisusana kanssa voin selittää 12.12.2023 alkaen.

        Frank ilman kolmea vikaa on ollut monelle muullekin vaikea, myös minulle.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-12-2023/#post-30543
        on vinkkiä sen verran, kun tässä yhteydessä katson mahdolliseksi antaa. Vihjeen rakenne on vaikea,.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voin selittää vihjeen logiikkaa sen verran kuin pystyn sitä tekemään ilman ratkaisusanan paljastamista. Ratkaisusana kanssa voin selittää 12.12.2023 alkaen.

        Frank ilman kolmea vikaa on ollut monelle muullekin vaikea, myös minulle.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-12-2023/#post-30543
        on vinkkiä sen verran, kun tässä yhteydessä katson mahdolliseksi antaa. Vihjeen rakenne on vaikea,.

        Olisi ihan kiva tietää, oliko vinkeistäni apua. Ihan vaan palautteen saamisen mielessä tätä kysysyn. Aina voi omaa toimintaansa yrittää parantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ihan kiva tietää, oliko vinkeistäni apua. Ihan vaan palautteen saamisen mielessä tätä kysysyn. Aina voi omaa toimintaansa yrittää parantaa.

        Kyllä vinkeistä on aina apu. Sitä ilahtuu,kun pääsee vähän eteenpäin.


      • Anonyymi

        se on tratta, sillä Frank Sina(tra)


    • Anonyymi

      Olympiapronssimitalisti 1972 keskeltä oikealle ja naisen kuva keskellä sekä kilpailulaji oikea yläkulma. Niihin apua Kiitos.

      • Anonyymi

        Kantanenhan siellä hyppelehti kisoissa. Nutturaton oli hän myös.


    • Anonyymi

      Heinäkuun monarkia tai vallankumous hakusanaksi.

    • Anonyymi

      Porvarikuningas. Viapori. Alfalfa. Traanit. Nirkot. Asasel. Oravaemot. Skitsit. Kisapaidat. Usuttaminen. Reginat. Toraisa. Pilakuvassa päärynä esittää filipin.

      • Anonyymi

        Kiitos ja kumarrus. Tämä erottaa tämän muista ristikkopalstoista. Yhdessä saa sanoa, että kaakkoiskulma oli vaikea. Toisessa pitää leikkiä hippaa ylläpitäjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ja kumarrus. Tämä erottaa tämän muista ristikkopalstoista. Yhdessä saa sanoa, että kaakkoiskulma oli vaikea. Toisessa pitää leikkiä hippaa ylläpitäjän kanssa.

        Harva haluaa massiivisesti toisen ratkovan ristikkoa omasta puolestaan. Useimmat haluavat ratkoa itse ja jos apua kaipaavat, haluavat saada sitä mahdollisimman vähän. Tarjoan mahdollisuuden siihen, että saa avun vain ja ainoastaan sen verran kuin on oikeasti välttämätöntä.

        En arvosta ratkojaa, joka turvautuu bulkkipaljastuksiin, sillä hän ulkoistaa ratkontaa suuressa määrin toisille ratkojille sekä käyttää listaa, josta saa ratksisusanoja vihjeisiin, jotka itse voisi hoksata. Ei moni muukaan ratkonnan ulkoistamista toiselle ratkojalle arvosta.

        Sitäpaitsi listat voivat pahadti pilata niiden ratkontaa, jotka itse haluavat ratkoa ja jotka vihasvat ratkontojensa pilaamistaa. Mjnä yritän kaikin tavoin väkttää sitä, että pilaisin toisten ratkkntaa. Toisten rstkonnan pilaamisrsta täällä ei välitetä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva haluaa massiivisesti toisen ratkovan ristikkoa omasta puolestaan. Useimmat haluavat ratkoa itse ja jos apua kaipaavat, haluavat saada sitä mahdollisimman vähän. Tarjoan mahdollisuuden siihen, että saa avun vain ja ainoastaan sen verran kuin on oikeasti välttämätöntä.

        En arvosta ratkojaa, joka turvautuu bulkkipaljastuksiin, sillä hän ulkoistaa ratkontaa suuressa määrin toisille ratkojille sekä käyttää listaa, josta saa ratksisusanoja vihjeisiin, jotka itse voisi hoksata. Ei moni muukaan ratkonnan ulkoistamista toiselle ratkojalle arvosta.

        Sitäpaitsi listat voivat pahadti pilata niiden ratkontaa, jotka itse haluavat ratkoa ja jotka vihasvat ratkontojensa pilaamistaa. Mjnä yritän kaikin tavoin väkttää sitä, että pilaisin toisten ratkkntaa. Toisten rstkonnan pilaamisrsta täällä ei välitetä ollenkaan.

        Entäpä tunnelman pilaaminen tuhansilla viesteillä? Tässäkin on ainakin sata kertaa kuultu sisältö, mutta silti se taas tuli suollettua ja jopa julkaistua. En pysty arvostamaan sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ja kumarrus. Tämä erottaa tämän muista ristikkopalstoista. Yhdessä saa sanoa, että kaakkoiskulma oli vaikea. Toisessa pitää leikkiä hippaa ylläpitäjän kanssa.

        Täällä on tosiasn kulmiin annettu suoraan paljon ratksidusanoja. Toimintaa hyvin harva arvostaa. Jos täällä arvostetaan, se on vain tämän foorumin arvostusta.

        Kyllä minullakin saa sanoa, että kaakkoiskulma on vaikea. En vaan yhtään tykkää arvailla, mitkä vihjeet ovat vaikeaita, koska arvailu on ylimielisyyttä. Kulman ratkaisusanojen kertominen on paljastajalta ylimielisyyttä ja ratkojalta laiskuutta. Hän kun haluaa toisten ratkovan täysin kulman.

        Voisin auttaa, jos yksitellen vihjeisiin apua pyydettäisiin. Jäisi ratkojallekin itselleenkin jotain ratkottavaa sen sijaan, että hän saa ratkaisun toiselta ilman, että itse on ratkonut ollenkaan. Eihän sen jälkeen kun toinen ratkoja on ratkonut kulman kokonaan ja antanut kaikki tai lähes kaikki ratjaisusanat, ratkojalle jää mitään onnistumisen iloa saadessaan ristikon täyteen. Mikä ihmeen idea pelkässä töyttelemisessä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä tunnelman pilaaminen tuhansilla viesteillä? Tässäkin on ainakin sata kertaa kuultu sisältö, mutta silti se taas tuli suollettua ja jopa julkaistua. En pysty arvostamaan sellaista.

        Tähän jokubprovosoibjavsai, mitä oyysi.

        "Toisessa pitää leikkiä hippaa ylläpitäjän kanssa."

        Miksi piti arvostella tapaa,mjota minet ratkojat arvostavat. Jos tuota dissaustaveibolisi tullut, en minäkään olisi mitöön kirjoittanut. Sitämsaa, mitä pyytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on tosiasn kulmiin annettu suoraan paljon ratksidusanoja. Toimintaa hyvin harva arvostaa. Jos täällä arvostetaan, se on vain tämän foorumin arvostusta.

        Kyllä minullakin saa sanoa, että kaakkoiskulma on vaikea. En vaan yhtään tykkää arvailla, mitkä vihjeet ovat vaikeaita, koska arvailu on ylimielisyyttä. Kulman ratkaisusanojen kertominen on paljastajalta ylimielisyyttä ja ratkojalta laiskuutta. Hän kun haluaa toisten ratkovan täysin kulman.

        Voisin auttaa, jos yksitellen vihjeisiin apua pyydettäisiin. Jäisi ratkojallekin itselleenkin jotain ratkottavaa sen sijaan, että hän saa ratkaisun toiselta ilman, että itse on ratkonut ollenkaan. Eihän sen jälkeen kun toinen ratkoja on ratkonut kulman kokonaan ja antanut kaikki tai lähes kaikki ratjaisusanat, ratkojalle jää mitään onnistumisen iloa saadessaan ristikon täyteen. Mikä ihmeen idea pelkässä töyttelemisessä on?

        ”Mikä ihmeen idea pelkässä töyttelemisessä on?”

        Mitäpä se sinulle kuuluu miten ihmiset listoja käyttävät tai eivät käytä? Olet kyllä kamalin ankeuttaja ristikkokeskustelussa.


      • Anonyymi

        Tuo piikulapsijuttu on sinun omassa päässäsi. Kukaan muu ei ajattele noin ankeuttavasti. Johtunee liiallisesta ylimielisestä hippaleikkiauttamistavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo piikulapsijuttu on sinun omassa päässäsi. Kukaan muu ei ajattele noin ankeuttavasti. Johtunee liiallisesta ylimielisestä hippaleikkiauttamistavasta.

        Huijarisaarnaajia on aina ollut ja tulee aina olemaan. Huijarisaarnaaja julistaa: "Elätte synnissä. Tunnustakaa syntinne ja tehkää parannus. Ruvetkaa elämään niin kuin minä teille opetan. Minulla on tarjota teille selkeät säännöt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo piikulapsijuttu on sinun omassa päässäsi. Kukaan muu ei ajattele noin ankeuttavasti. Johtunee liiallisesta ylimielisestä hippaleikkiauttamistavasta.

        Koen täällä toiminnan kuin lapsen, joka kasaa palapeliä ja tarvitsee äidin apua.

        Lapsi huutaa äidille: "Äiti, oikea kulma on tyhjä, tule auttamaan."

        Äiti sitten kertoo lapselle, mihin mikin palapelin pala tulee sijoittaa tai äiti laittaa itse palat paikoilleen.

        Ihan samoin toimii auttaja, joka kertoo kaikki kulman ratkaisusanat.

        Viisas äiti ei kerro, mihin mikin palapelin pala kuuluu vaan hän antaa vinkkejä lapselle, että hän itse hoksaa, mihin mikin palapelin pala kuuluu.

        Täällä toimitaan kuin yliauttava äiti. Jos yliauttava äiti joka kerta sijoittelee palat paikoilleen tai kertoo joka palan kohdalla minne pala tulee, ei lapsi opi itse kasaamaan palapelejä.

        Haluan auttaa vain ja ainoastaan sen verran kuin on tarpeen. Haluan toimia kuin äti, joka ei liiallisesti auta ladta palapelin kasaamisessa.

        Pyrin vinkkien antamisessa siihen, etten aliarvioi toisen ratkontataitoja. Haluan tietoisesti välttää ylimielisyyttä. Virheitä vinkeissäni silti varmasti välillä teen. En koe aina täysin onnistuneeni.

        Mutta siitä olen äärettömän ylpeä, etten auttamisellani kenenkään ratkontoja pilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo piikulapsijuttu on sinun omassa päässäsi. Kukaan muu ei ajattele noin ankeuttavasti. Johtunee liiallisesta ylimielisestä hippaleikkiauttamistavasta.

        Kuse ei ole vain HP:n listoista. Kulman kaikkien ratkaisusanojen kertominrn on liiallista auttamista, jossa ratkojsn ratkaidutaitoja ei yhtään kunnioiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuse ei ole vain HP:n listoista. Kulman kaikkien ratkaisusanojen kertominrn on liiallista auttamista, jossa ratkojsn ratkaidutaitoja ei yhtään kunnioiteta.

        Itse kokisin, että minua käytetään hyväksi eli henkisesti raiskataan kun pyydetään liiallisesti apua. En tykkää liiallisesti auttaa myöskään siksi, etten halua itseäni käytettävän hyväksi, jolloin ratkoja liian helpolla tavalla pääsee osallistumaan palkintokisoihin. Edellytän myös siksi, että joka kerta apua kysyttäessä ratkojalle jää itselleen pohdittavaa.


    • Anonyymi

      Geneettisen ohjein? Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

      • Anonyymi

        Oisko ollut tumat tai jotain. Toivottavasti et tunne itseäsi alistetuksi lapseksi, jonka äiti kokoaa palapelit puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko ollut tumat tai jotain. Toivottavasti et tunne itseäsi alistetuksi lapseksi, jonka äiti kokoaa palapelit puolestasi.

        Yhden tai kahden ratkaisusanan kertominen ei ole ikäänkuin sitä, että äiti ratkoopalapelin puolestasi. Bulkkipaljastukset ovat alistavia.

        Päivitin Suomi24 varoitukseni

        Tällä sivulla ei ole tapana antaa palkintoristikoiden ratkaisusanoja muuten kuin erittäin poikkeuksellisessa tilantessa.

        Mikäli haluat palkintoristikoihin ratkaisusanoja, saat niitä Suomi24:n ristikko-osiosta.

        Varoitus. Saatat saada kerralla ristikon kaikki pääkuvista johdetut sanat kerralla. Samalla kertaa voit saada n. 20-30 muuta ratkaisusanaa sikin sokin esitettynä. Lisäksi jos pyydät avoimeen kulmaan rakaisusanoja, joku saattaa kertoa kerralla kaikki kulman ratkaisusanat. Saatat siis Suomi24:stä apua etsiesssä pahasti pilata ratkontanautintosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden tai kahden ratkaisusanan kertominen ei ole ikäänkuin sitä, että äiti ratkoopalapelin puolestasi. Bulkkipaljastukset ovat alistavia.

        Päivitin Suomi24 varoitukseni

        Tällä sivulla ei ole tapana antaa palkintoristikoiden ratkaisusanoja muuten kuin erittäin poikkeuksellisessa tilantessa.

        Mikäli haluat palkintoristikoihin ratkaisusanoja, saat niitä Suomi24:n ristikko-osiosta.

        Varoitus. Saatat saada kerralla ristikon kaikki pääkuvista johdetut sanat kerralla. Samalla kertaa voit saada n. 20-30 muuta ratkaisusanaa sikin sokin esitettynä. Lisäksi jos pyydät avoimeen kulmaan rakaisusanoja, joku saattaa kertoa kerralla kaikki kulman ratkaisusanat. Saatat siis Suomi24:stä apua etsiesssä pahasti pilata ratkontanautintosi.

        "Mikäli haluat palkintoristikoihin ratkaisusanoja, saat niitä Suomi24:n ristikko-osiosta."

        Sinä Tapioko niitä ratkaisusanoja täällä jakelet, kun kerran tuollaisen lupauksen omilla sivuillasi annat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikäli haluat palkintoristikoihin ratkaisusanoja, saat niitä Suomi24:n ristikko-osiosta."

        Sinä Tapioko niitä ratkaisusanoja täällä jakelet, kun kerran tuollaisen lupauksen omilla sivuillasi annat?

        Oho! Enpä olisi uskonut, että HP onkin Tapio. Jonkinlainen jakomielisairsus täytyy olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho! Enpä olisi uskonut, että HP onkin Tapio. Jonkinlainen jakomielisairsus täytyy olla.

        Ilmankos Tapio ei itse koskaan huomaa HP-listojen virheitä, vaan jonkun muun on ne nostettava esiin, jotta Tapio pääsee niistäkin räksyttämään muun maailmanlopusta saarnaamisensa ohessa.


    • Anonyymi

      heh..mun äiti ei auta minua palapelin teos!!mutta auttaisitteko te minua?
      mitä olisi? parroikin ja toinen nolla pilaa heidät?

      • Anonyymi

        Aaronit, r0ist0t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaronit, r0ist0t

        Tää on ihan selkeää alistusauttamista. Miksi alistusautat kovin? Magma ja spoilertagauttaminen on palkon parempaa suttamista.


    • Anonyymi

      Mikä ihme on lue! !eul ?

    • Anonyymi

      anna

    • Anonyymi

      Uskaltaako vielä kysyä mitä esittää kuva Ron yläpuolella, ja se rokin on epäselvä

      • Anonyymi

        Kuvassa on kaiken maailman sälää sikin sokin.


      • Anonyymi

        roinat, (p)ro (p)atria


    • Anonyymi

      Lyö tyhjää: täydennä Kira linnuksi. Ihan kuin tulisi "alati". Onko oikein vai oikein väärin?

      • Anonyymi

        Sen voi ajatella vaikka näin - kalatiira.


    • Anonyymi

      Tässä voi varmaan kysyä apua Piilikseenkin.
      Nyt olen kolme päivää hakenut v8 ja p2.
      Yleensä Vuokilan piilis on tunnin homma mutta nyt on kaikki mahdolliset kirjainyhdistelmät käytetty joten olen varmaan täysin hukassa.
      V8 alkaa itselläni kirjaimella Y ja päättyy Ä

      • Anonyymi

        Menen nyt nukkumaan. Aamulla alistusautan sinua.


      • Anonyymi

        yltympäriinsä, etuoikeutettu


    • Anonyymi

      Kannattaako Itsenäisyyspäivän lehti (ilmestynyt ti 05.12.) käydä hankkimassa lähimmästä lehtipisteestä kautta maan noin niinku ristikkotarjonnan näkökulmasta?

      • Anonyymi

        Onhan jättiristikossa ratkottavaa, vaikka oletusarvo vaikeustasosta on 2-. Uutisristikko on pehmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan jättiristikossa ratkottavaa, vaikka oletusarvo vaikeustasosta on 2-. Uutisristikko on pehmis.

        Entäpä joulukuun Iisakin ristikot? Joko kuukauden Aulis on selätetty? Tuskin siitä on pehmistä leivottu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan jättiristikossa ratkottavaa, vaikka oletusarvo vaikeustasosta on 2-. Uutisristikko on pehmis.

        Oli minustabihsn perus 2. Kun oli iso, vei aikaa 2½ koviksen verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli minustabihsn perus 2. Kun oli iso, vei aikaa 2½ koviksen verran.

        Selvä on, Tapio, kiitos tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä joulukuun Iisakin ristikot? Joko kuukauden Aulis on selätetty? Tuskin siitä on pehmistä leivottu...

        Minulta kysyttiin vjelä 11/2023 Skytän aukemaristikostakin. Taisi olla aika viimetingan kyselytiä. En tosin ole tietoinen, mikä on Iisakeissa osallustumisten päättymisajat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe