Voiko ensi viikolla vielä kylvää porkkanaa, sipulia, perunaa, salaattia yms? Aikaisemmin en millään pysty..ja kasvimaan haluaisin tänä kesänä.
KASVIMAAN TEKO VIIKON PÄÄSTÄ
3
2614
Vastaukset
- ,.,.,
No ainakin minä meinaan, joko nyt viikonloppuna tai viimeistään ensi viikolla, laittaa vielä kasvimaan. Viime vuonnakin taisi lipsahtaa kesäkuun puolelle.. =) Eli sinne vaan möyrimään!
- nauris
ei minulla, eikä naapuriviljelijöilläkään ole vieläkaikki kylvettynä. Sitäpaitsi nyt on ollut aika kylmät yötkin.. Laita hallaharso tai vastaava istutusten päälle niin itävät nopeammin.
Hyvää satoa! Porkkanat pitää kylvää joko toukokuun alkupuolella tai kesäkuun 10. pv:n jälkeen. Syy tuholaiset = porkkanakemppi liikkuu vilkkaasti toukokuun lopulla ja etsii munintapaikkoja. Harsolla voi tietenkin suojata kylvökset jos ei aika ole edellämainittu.
Jouduta porkkanan itämistä: liota siemeniä yön yli ja keitä laiha perunajauhokiisseli 2rkl sokeria.
Sekoita liotetut siemenet kylmään kiisseliin ja kaada muovipussiin. Sulje pussi ja tee n. 5mm reikä pussin nurkkaan. Kaada seosta vedellä kasteltuun porkkanavakoon. Peitä hienolla kuivalla hiekalla. Huom. jos pussiin tulee liian iso reikä, niin joudut juoksemaan ja taas liian pienestä ei siemenet tule tasaisesti. Harjoittelemalla olen oppinut kylvämään porkkanat niin, että ei tarvitse harventaa ja koska vain vaon pohja on märkä, ei tule heti edes rikkaruohoja. Katso muita vinkkejä:
http://www.cedunet.com/~rte47
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191245
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161851Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784