Sain lähetteen kuulotutkimukseen, josta sitten saan kuulokojeen. Kertokaa kokemuksia ,miten pärjäätte sen kanssa. Jännittää jääkö käyttämättä. Kiitos vastauksta.
kuulo vaikeuksia
35
451
Vastaukset
Juhannuksen paikkeilla sain kuulokojeet korviin, kyllä auttaa kuulemisessa.
Miksi läksin hankkii kuulokojetta, lääkäri vastaan otolla tämä huomautti oman ittesi kannalta hanki kojeet ettei tarvitse arvailla mitä kuulet. Aika monta kertaa piti kkäydä testeissä enne kuin sain kuulokojeet, yksityisellä käy varmaan nopeasti."""lääkäri vastaan otolla tämä huomautti oman ittesi kannalta hanki kojeet ettei tarvitse arvailla mitä kuulet."""
Viisas lääkäri sinulla, joka on varmaan lukenut tätä palstaa ja huomannut kuinka väärin olet kuullut kaikki persujen sanomiset.
Olisi hyvä, jos myös käyttäisit sitä kojetta ja kuuntelisit vaalikeskustelut mitä ehdokkaat itse sanovat, samoin eduskunnan kyselytunnit ja täysistunnot, ettei tarvitse turvautua Hesarin ja iltapäivälehtien vääristeltyihin/väriteltyihin tietoihin.Tellukka kirjoitti:
"""lääkäri vastaan otolla tämä huomautti oman ittesi kannalta hanki kojeet ettei tarvitse arvailla mitä kuulet."""
Viisas lääkäri sinulla, joka on varmaan lukenut tätä palstaa ja huomannut kuinka väärin olet kuullut kaikki persujen sanomiset.
Olisi hyvä, jos myös käyttäisit sitä kojetta ja kuuntelisit vaalikeskustelut mitä ehdokkaat itse sanovat, samoin eduskunnan kyselytunnit ja täysistunnot, ettei tarvitse turvautua Hesarin ja iltapäivälehtien vääristeltyihin/väriteltyihin tietoihin.Olitko viksu, kommentoin kyllä aloittajalle.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""lääkäri vastaan otolla tämä huomautti oman ittesi kannalta hanki kojeet ettei tarvitse arvailla mitä kuulet."""
Olisi hyvä, jos myös käyttäisit sitä kojetta ja kuuntelisit vaalikeskustelut mitä ehdokkaat itse sanovat, samoin eduskunnan kyselytunnit ja täysistunnot, ettei tarvitse turvautua Hesarin ja iltapäivälehtien vääristeltyihin/väriteltyihin tietoihin.Hyvä!
Pertikki kirjoitti:
Olitko viksu, kommentoin kyllä aloittajalle.
Kyllä minä sen näin ja minä kommentoin sinulle. Mitä sit?
Tellukka kirjoitti:
Kyllä minä sen näin ja minä kommentoin sinulle. Mitä sit?
Halusit tahallaan, et välittänyt aloittajan toiveista !
Pertikki kirjoitti:
Eikös tämä ole yleinen keskustelupalsta.
Ei kai tänne voi aloittaja esittää, että vain hänen kysymykseensä vastataan jokainen vuorollaan.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Taisikin olla pertikin tekemä aloitus. Kirjoitusvirheistä päättelen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei takuulla ole minun aloitus, oletko luulotautinen.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Eikös tämä ole yleinen keskustelupalsta.
Ei kai tänne voi aloittaja esittää, että vain hänen kysymykseensä vastataan jokainen vuorollaan.luulo tautinen makaa vaaka suorassa
saa luulo koneen korvaansa ja luulee paremmin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän meille kaikille tule kirjoitusvirheitä , minulle ainakin koko aja, toisinaan puhelin muuttaa sanan ihan toiseksi enkä ehkä huomioi edes sitä mitenkään, toisinaan sormet lipsuivat väärille näppäimille , ja nekin sattaa jäädä huomaamatta .
Sitten on pilkut ja pisteet joista moni huomauttelee samoin yhdyssanat .
Esim minun puhelimeni ei aina hyväksy jotain yhdyssanaa vaikka otan uusiksi kuinka monta kertaa näyttää ainoastaan punaista vaikka siis tiedän että se on yhdyssana
.sitten on huolimattomuusvirheitä ainakin minullla joissa jälkeenpäin huomaa; että sanan viimeinen kirjain on poissa . Joten kun nopeasti kirjoittaa niin virheitä tulee. Pääasia että joku toinen silti ymmärtää sanoman virheistä huolimatta , sillä mielestäni ei saisi huomautella sillä tiedän erään jolla oli luki ja kirjoitus häiriö ja lopetti kokonaan palstalla kunnian joku oli huomauttelemassa . Joten hänellä oli hyviä kommetteja sinänsä mutta pettyi siihen että aikuiset ihmiset katsoivat oikeudekseen huomautella, siten menetti halun olla mukana . Hieman ajatusta asioihin niin kaikilla on turvallinen olo silti vaikka virheitä tuleekin - Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Ei takuulla ole minun aloitus, oletko luulotautinen.
Älä välitä , luulot ne vaan ohjaavat eräitä ihmisiä, niillä ei useinkaan ole totuuden kanssa mitään tekemistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän meille kaikille tule kirjoitusvirheitä , minulle ainakin koko aja, toisinaan puhelin muuttaa sanan ihan toiseksi enkä ehkä huomioi edes sitä mitenkään, toisinaan sormet lipsuivat väärille näppäimille , ja nekin sattaa jäädä huomaamatta .
Sitten on pilkut ja pisteet joista moni huomauttelee samoin yhdyssanat .
Esim minun puhelimeni ei aina hyväksy jotain yhdyssanaa vaikka otan uusiksi kuinka monta kertaa näyttää ainoastaan punaista vaikka siis tiedän että se on yhdyssana
.sitten on huolimattomuusvirheitä ainakin minullla joissa jälkeenpäin huomaa; että sanan viimeinen kirjain on poissa . Joten kun nopeasti kirjoittaa niin virheitä tulee. Pääasia että joku toinen silti ymmärtää sanoman virheistä huolimatta , sillä mielestäni ei saisi huomautella sillä tiedän erään jolla oli luki ja kirjoitus häiriö ja lopetti kokonaan palstalla kunnian joku oli huomauttelemassa . Joten hänellä oli hyviä kommetteja sinänsä mutta pettyi siihen että aikuiset ihmiset katsoivat oikeudekseen huomautella, siten menetti halun olla mukana . Hieman ajatusta asioihin niin kaikilla on turvallinen olo silti vaikka virheitä tuleekinVaikka hän tällä palstalla lopettikin, niin kirjoittelee hän vielä 80+ palstalla, missä sinä itsekin näyt pyörivän tämän palstan lisäksi moralisoimasa toisia kommentoijia.
- Anonyymi
Puolisollani on kuulokoje, mutta ei käytä sitä täällä kotona ollessa.
Monesti ei muista ottaa mukaan sittenkään kun lähdemme ihmisten ilmoille. - Anonyymi
Kyllä huonokuuloinenkin voi kierrellä kirppareita ja kuvauskohteitakin voi kuvailla aivan rauhassa vaikkei kameran räpsyttelyä kuulisikaan.kunhan pitää mielessä että on lupa kuvaamiseen.
- Anonyymi
Kuulo vaikeuksia,,,kyllä sama verbaaliton kyselijä jaksaa sivulta toiselle noita typeriä aloituksiaan väsätä,tekisi joskus oikeitakin aloituksia.
- Anonyymi
Toi selittää jo paljon, kuinka savolainen on täysin tuuliajolla.
Kyllä oli monta kertaa tuuliajolla huonon kuulon takia, sen takia jos aloittajalla sama vika kannattaa hankkia kuulokoje. Kotona ei tarvitse radiota teeveetä pitää turhan isolla äänellä, kesällä parvekkeella seurasin pääskyjen lentoa, kappas'vaan nehän visertää, kuulin.
- Anonyymi
sinähän olet tuuliajolla luulojen takia
luulo tautinen pää asiassa Anonyymi kirjoitti:
luulo tautinen pää asiassaEn, ei ole syytä luulotella mitään minä vain totean vaikka tässä kuulokoje jutussa, sehän oli aloituksen aihe etkö tajunnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luulo tautinen pää asiassaHanki lääkitystä itsellesi 13:18. Se helpottaisi omaa oloasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki lääkitystä itsellesi 13:18. Se helpottaisi omaa oloasi.
Lopeta tuo ihmisen jahtaaminen , vanhat vaan kohteita ja jahtaat aina jotain .
Minä en ole nähnyt apetrikin kirjoituksessa yhtään mitään jonka pitäisi aiheuttaa ilkeilemistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta tuo ihmisen jahtaaminen , vanhat vaan kohteita ja jahtaat aina jotain .
Minä en ole nähnyt apetrikin kirjoituksessa yhtään mitään jonka pitäisi aiheuttaa ilkeilemistäSinulla on sivistymätön tapa yrittää määräillä mitä kukakin saa kirjoittaa.
Jatkuvasti käyt henkilöihin kiinni ja annat määräyksiä.
Kuka muuten on apetriki?
- Anonyymi
Kuulokoje on mahtava keksintö. Sain sen vaivattomasti.
Se laitettiin vain toiseen korvaan, koska toinen korva on niin umpikuuro,
ettei siihen laitteella enää apua saa.
HUS oli ulkoistanut koko homman yksityiselle.
Ensimmäinen käynti oli audionomilla kuulontutkimuksessa
ja laitteen valinta. Se kesti noin tunnin.
Toinen käynti oli noin kuukauden päästä laitetta hakemassa, käynnillä
"sovitettiin" äänentaso ja opetettiin laitteen " käyttö ja huolto".
On ihanaa, kun kuulee kunnolla. Pidän laitetta aamusta iltaan.
Otan yöksi pois. Joskus se on unohtunut yöksi korvaan,
siihen tottuu niin helposti, ettei muista sitä.- Anonyymi
Minäkin sain vihdoin itselleni kuulokojeen.
Perikunta ei vielä sitä tiedä ja olenkin muuttanut testamenttia jo viisi kertaa!
- Anonyymi
Laita vain yhdyssanaksi myös tuo kuulovaikeuksia.
- Anonyymi
Älä viitsi huomautella toisten virheistä koko ajan , virheitä on ja tulee olemaan Asian sisältö tulee kyllä selväksi vaikka yhdyssanojen laitteleminen vaihtelee ei täällä kukaan ole virheetön , ja pitää sentään sen verran olla nujua ettei aina huomauttele asioista mitkä eivät mitenkään ole tärkeitä edes kunhan ihmiset vaihtavat mielipiteitä milloin mistäkin . Itse asian sisältö voi olla ihan vaan kiva ilman että joku yhdyssana menee vikaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi huomautella toisten virheistä koko ajan , virheitä on ja tulee olemaan Asian sisältö tulee kyllä selväksi vaikka yhdyssanojen laitteleminen vaihtelee ei täällä kukaan ole virheetön , ja pitää sentään sen verran olla nujua ettei aina huomauttele asioista mitkä eivät mitenkään ole tärkeitä edes kunhan ihmiset vaihtavat mielipiteitä milloin mistäkin . Itse asian sisältö voi olla ihan vaan kiva ilman että joku yhdyssana menee vikaan
Miksi roikut jatkuvasti toisten perässä määräilemässä mitä ja miten toiset saavat kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai siis häirikkösavolaisen puuha on kivaa
- Anonyymi
Itseläni on sisäkorvan rapetumatauti ollut jo alle 30 vuotiaasta.Kulokojeet siis yhä plus 70vuotiana.Ilman nitä en pärjisi.Tv radoi untelen kuokeilla. Moni Helsingin lähiössä jättä kulokojeet eläkellä kun saavat käytämättä.Kuoska kuulokojeiden käytäjiä pidetään älykyysosamärältä nollania.Nehän on samat kuin silmälasit Eli apuväineet . Mitä häpeää nissä on. Häpeä on olla käyttämättä ja toistaamitä,mitä.Olla kuin torvi kun ei kuule.
- Anonyymi
Kumma,kun kaikki ei aina käytä. Sit vain ,mitä.?
Huonon kuulon tautta tuli koomillisia tilanteita, lopulta uskoin lääkärin tokaisuun " hommaa kuulolaite ettei tarvitse huutaa " no väärin ymmärrys siitä helposti syntyy kun jää arvailun varaan. Kylässä kaveri käymässä sanoi etkö kuulee ovi kello soi, tai känny pirisee. Kerran ruoka lähetti takoi ovea etkö kuule täällä oven takana ruokaa.
Helpompaa kun kuulee, silmissä vikkoo joutuu siristelee, ootan silmä pohjan kuvausta. Kummasti sitä vielä pärjää, puutteet on hyväksyttävä.- Anonyymi
Siitä huonokuuloisen tunnistaakin, kun hän huutaa, vaikka ei muut ole kuuroja :)
Minulla on kuulolaite jo 20 vuotta. Viimeinen on nappimalli, joka on tosi
kätevä. - Anonyymi
Varmaan opettajan hommista eläköitynyt pilkunviilaaja, joka vahtii yhdyssanoja.
Punakynällä tottunut virheitä viivailemaan.- Anonyymi
näkeehän siitä ukon typeryyden ettei osaa alkeissuomea
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145