Väitätte, että kirkko on korvannut Israelin Jumalan Israelin kanssa tehdyissä liitoissa.
Voitteko kertoa mitä se käytännössä tarkoittaa kun ette kuitenkaan elä Mooseksen lain mukaan.
Mummomuori, Ouro ym korvausteologiaa opettavat
210
1348
Vastaukset
- Anonyymi
He ovat riistämässä itselleen Israelin siunaukset. Mutta eivät huoli Israelin kohtaamaa vihaa.
- Anonyymi
Eivät edes tiedä mitä ovat riistämässä….
Jospa he ovat ajatelleet että te hoidatte tuon uhriutumisen Israelin puolesta vai oliko teillä monellakin suunnitelmissa pikainen Israeliin muutto, juutalaiseksi kääntyminen ja heidän pyhään sotaansa osallistuminen. Vai oliko se nyt niin että siellä nojatuolissa ryvet vainoissa.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Jospa he ovat ajatelleet että te hoidatte tuon uhriutumisen Israelin puolesta vai oliko teillä monellakin suunnitelmissa pikainen Israeliin muutto, juutalaiseksi kääntyminen ja heidän pyhään sotaansa osallistuminen. Vai oliko se nyt niin että siellä nojatuolissa ryvet vainoissa.
Et siis tiedä. Sitä minäkin.
- Anonyymi
Tolkullakin on valtava tarve osoittaa tyhmyyttään.
Äänessä joka asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Kuulet siis jo ääniä 😼
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulet siis jo ääniä 😼
Huono väärin ymmärtää taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitään tiedäkään.
- Anonyymi
Niin ne korvausteologit tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät edes tiedä mitä ovat riistämässä….
Eivät ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Se on totta. Nolaa taas itsensä totaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein ymmärsit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Sen olen huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulet siis jo ääniä 😼
Ymmärsit taa tahallasi väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä toteamus.
- Anonyymi
Toden totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toden totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Se on maalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulet siis jo ääniä 😼
Se on sanonta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sanonta,
Ei se ressukka ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ressukka ymmärrä.
Huomattu on kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen olen huomannut.
Jokainen varmaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Se on huomattu kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Helppoa ollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitään tiedäkään.
Olen huomannut sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänessä joka asiassa.Se on jotenkin pipi päästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toden totta se ei tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit taa tahallasi väärin.
Sekin on totta.
- Anonyymi
Eivät halua keskustelka asiasta…..
- Anonyymi
Eivät tietenkään koska yrittävät salata halunsa eksyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He haluavat, että palestiinalaiset korvaavat Israelin ja ovat jo asennoituneet sen mukaisesti.
Anonyymi kirjoitti:
He haluavat, että palestiinalaiset korvaavat Israelin ja ovat jo asennoituneet sen mukaisesti.
Ei kukaan sellaisesta ole puhunut.
Teikäläisethän ne vasta kaksinaamaista sakkia on. Olette olevinaan Israelin puolella ja kielet ruskeina livotte mutta samaan aikaan pitäisi keksiä miten nuo saisi käännytettyä.
Kyllä siinä juutalaisilla riittää naurun aihetta jos seurailevat teidän touhuja eikä tosiaan pidä luulla että juutalaiset olisivat niin tyhmiä etteivät tietäisi käännytys suunnitelmistanne ja onhan tuota muinoin jo vähän yriteltykin. No niin kauan kun saavat teistä hupia kaikki on ihan hyvin mutta kattokaa vaan etteivät teitäkin laittaa jonnekin kiikkumaan koska ihan kuten olette itse sanoneet että juutalaiset eivät suostu enää kääntämään sitä toista poskea.- Anonyymi
Teikäläisethän ne vasta kaksinaamaista sakkia on. Olette olevinaan Israelin puolella ja kielet ruskeina livotte mutta samaan aikaan pitäisi keksiä miten nuo saisi käännytettyä.
Kyllä siinä juutalaisilla riittää naurun aihetta jos seurailevat teidän touhuja eikä tosiaan pidä luulla että juutalaiset olisivat niin tyhmiä etteivät tietäisi käännytys suunnitelmistanne ja onhan tuota muinoin jo vähän yriteltykin. No niin kauan kun saavat teistä hupia kaikki on ihan hyvin mutta kattokaa vaan etteivät teitäkin laittaa jonnekin kiikkumaan koska ihan kuten olette itse sanoneet että juutalaiset eivät suostu enää kääntämään sitä toista poskea.Kyllä mummomuori ja Ouro niin täällä väittävät.
Sinulle nauraa kaikki, ei vain juutalaiset. 🤣 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mummomuori ja Ouro niin täällä väittävät.
Sinulle nauraa kaikki, ei vain juutalaiset. 🤣Mikä kumma tarve sinulla on tuohon jatkuvaan valehteluun,
- Anonyymi
Mikä kumma tarve sinulla on tuohon jatkuvaan valehteluun,
Sinä se valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle nauraa kaikki, ei vain juutalaiset. 🤣Eivät ole missään tällä palstalla noin väittäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ole missään tällä palstalla noin väittäneet.
Ihan vaan rekattuna, Ouro!
🥀👀 - Anonyymi
Mikä kumma tarve sinulla on tuohon jatkuvaan valehteluun,
Jos ei rehellisyydellä pärjää, niin sitten vaikka valehdellen, tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei rehellisyydellä pärjää, niin sitten vaikka valehdellen, tarkoitus pyhittää keinot.
Valehtelun Tolkku todellakin osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelun Tolkku todellakin osaa.
En ole huomannut toIkun valehtelevan. Voit varmaan laittaa pari esimerkkiä missä hän on näin toiminut.
- Anonyymi
Kyllä siinä juutalaisilla riittää naurun aihetta jos seurailevat teidän touhuja eikä tosiaan pidä luulla että juutalaiset olisivat niin tyhmiä etteivät tietäisi käännytys suunnitelmistanne ja onhan tuota muinoin jo vähän yriteltykin. No niin kauan kun saavat teistä hupia kaikki on ihan hyvin mutta kattokaa vaan etteivät teitäkin laittaa jonnekin kiikkumaan koska ihan kuten olette itse sanoneet että juutalaiset eivät suostu enää kääntämään sitä toista poskea.Ja sinä et edes tiedä, et ymmärrä, etkä edes välitä tietää, että mitä tahoa uskonnollasi palvot ja miksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan rekattuna, Ouro!
🥀👀Niin, Ouro vastaa aina rekattuna.
- Anonyymi
Voi miten ihanan "kristillinen" kommentti lähimmäisestäsi, tuollaisillako olet ostanut itsellesi taivaspaikan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Ouro vastaa aina rekattuna.
Eihän vastaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle nauraa kaikki, ei vain juutalaiset. 🤣Saman olen lukenut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat röyhkeitä, eivät salaile.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se valehtelet.
Niin tekeekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se valehtelet.
Niin tekee.
- Anonyymi
jeesus pisti palasiksi uskovaisten pöydät 🤣
- Anonyymi
Eihän vaan fariseusten.
- Anonyymi
Korvausteologiaa on evlut liberaalien yksi harhaoppi.
- Anonyymi
Voitko perustella esittämäsi näkemyksen Raamatun sanoilla?
- Anonyymi
Raamatun ja kristinuskon opin mukaan Jeesuksen Israelin Jumalana opettama hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, on Jeesuksen nimeen ristille kirottu tosi Jumala ja uhri, jonka kuolemaa julistetaan ehtoollisella juutalaisen opilla.
Juutalaiset veivät Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin oman Baal-jumalansa nimellä JHWH, Jahve, Allah, Jehova ja huijasivat - tämän Jeesuksen Saatanaksi sanoman jumaluuden - olevankin Israelin Jumala.
Uusi liitto tämän juutalaisten jumaluuden kanssa kristityille syntyy Jeesuksen verellä, kun he todistavat palvovansa Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalan tuhoamista Jeesuksen verenvuodatuksella, joka opetti Israelin Jumalasta.
Tällä ei ole mitään tekemistä Mooseksen lain noudattamisen kanssa, joka ei liity mitenkään Jeesuksen opettamaan Israelin Jumalaan, ja Luojajumalan ikuiseen liittoon itsensä ja kaiken luomansa välille.
Kristinuskon oppi liittyy vain Israelin Jumalan tuhoamiseen Jeesuksen nimeen, että juutalaiset saivat vallan syntiin ja lihanhimoon liittyvälle jumaluudelleen, joka onkin paholainen ja kiristää synti-termein uhrauksia itselleen.- Anonyymi
Ja tähän on olemassa faktat Raamatussa, ja tämän todistavat myös arkeolofiset todisteet, löydetyt piirtokirjoitukset 'Jahve ja hänen Aseransa (2.Kuningasten kirja, luku 23).
Myös Jeremia 7, Gal.3:13, Matt.13:33, 1.Kor.5:7, 1.Kor. 11:23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tähän on olemassa faktat Raamatussa, ja tämän todistavat myös arkeolofiset todisteet, löydetyt piirtokirjoitukset 'Jahve ja hänen Aseransa (2.Kuningasten kirja, luku 23).
Myös Jeremia 7, Gal.3:13, Matt.13:33, 1.Kor.5:7, 1.Kor. 11:23Tarina päättyy Jeesuksen evankeliumissa Johanneksen evankeliumiin, kun Jeesuksen sanotaan lähettävän totuuden Hengen puolustamaan itseään.
Ja tämän Paavalin harhaanjohtamisosuuden jälkeen Raamatun tarina jatkuu Jeesuksen ilmestyksenä ja Ilmestyskirjan luvussa 12, kun te olettekin palvonnallanne kohottaneet paholaisen jumalaksenne taivaaseen, ja siellä alkaa sota, kun nainen on polkenut käärmeen pään rikki - luomiskertomuksesta tehdyn valetarinan käärmeestä, perisynnistä ja syntiinlankeemuksesta.
Oikea tarina luomiskertomuksesta kertoo (1.Moos.3:22), että koska ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi - siis luomaan sanan voimalla - oli ihmeidentekokyky suojattava sitomalla ihminen materiaan vahingon välttämiseksi, koska tämä ei erota hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, vaan ryhtyy houkuteltuna palvomaankin itse Jumalaa uhrina paholaiselle.
Tiede pystyy selittää,että miten materiasuojaus liittyy käsitteeseen 'ikuinen elämä', kuten myös sen, että olemme tästä syystä universumeinemme eräänlaisen aikakuplan sisällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina päättyy Jeesuksen evankeliumissa Johanneksen evankeliumiin, kun Jeesuksen sanotaan lähettävän totuuden Hengen puolustamaan itseään.
Ja tämän Paavalin harhaanjohtamisosuuden jälkeen Raamatun tarina jatkuu Jeesuksen ilmestyksenä ja Ilmestyskirjan luvussa 12, kun te olettekin palvonnallanne kohottaneet paholaisen jumalaksenne taivaaseen, ja siellä alkaa sota, kun nainen on polkenut käärmeen pään rikki - luomiskertomuksesta tehdyn valetarinan käärmeestä, perisynnistä ja syntiinlankeemuksesta.
Oikea tarina luomiskertomuksesta kertoo (1.Moos.3:22), että koska ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi - siis luomaan sanan voimalla - oli ihmeidentekokyky suojattava sitomalla ihminen materiaan vahingon välttämiseksi, koska tämä ei erota hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, vaan ryhtyy houkuteltuna palvomaankin itse Jumalaa uhrina paholaiselle.
Tiede pystyy selittää,että miten materiasuojaus liittyy käsitteeseen 'ikuinen elämä', kuten myös sen, että olemme tästä syystä universumeinemme eräänlaisen aikakuplan sisällä.Joten koko Raamatun tarina tulee selitetyksi myös tieteellä.
- Anonyymi
Voitko aloittaja tarkentaa, missä mainitsemasi kirjoittajat "opettavat" esittämiäsi asioita?
Keskustelupalstan ei pitäisi olla kenellekään luentosali, vaan avoin foorumi jossa jokainen saa tuoda mielipiteitään asioista ja samoin tahallisesti väärinymmärtää asioita itsensä korottamiseksi.- Anonyymi
Voisitko sinä vähän laajentaa ymmärryskykyäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sinä vähän laajentaa ymmärryskykyäsi.
Aloituksessa todetaan heidän opettavan korvausteologiaa jossakin, joten missä he sitä opettavat?
- Anonyymi
Israel on nyt siirtynyt jyräämään Gazasta palestiinalaisten eteläosaakin uskonnon voimalla, jolla he huijasivat koko maailmaa paholaisellaan, jonka faktan edellä todistan.
Mitä tekee nyt hyväuskoinen, juutalaisten huijaama maailma? Antaa juutalaisten jatkaa samaa jyräämistään, niinkö?- Anonyymi
Hamas tosiaan on siirtynyt myös etelään. Mutta ei se pääse jakoon Israelin armeijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hamas tosiaan on siirtynyt myös etelään. Mutta ei se pääse jakoon Israelin armeijaa.
Tietenkään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkään .
Jos kirkko on korvannut Israelin, niin miksi Hamasin porukka ei hyökkää kirkkoja vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kirkko on korvannut Israelin, niin miksi Hamasin porukka ei hyökkää kirkkoja vastaan?
Koska kirkko ei ole vienyt heidän maitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kirkko ei ole vienyt heidän maitaan.
Mutta miksi juutalaiset eivät hyökkää kirkkoa vastaan, joka on vienyt heidän Israelin ja temppelin, joka on kristitty kirkko, jossa nyt on uhrina itse Israelin Jumala teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi juutalaiset eivät hyökkää kirkkoa vastaan, joka on vienyt heidän Israelin ja temppelin, joka on kristitty kirkko, jossa nyt on uhrina itse Israelin Jumala teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen?
Miettikääpä tätä - miksi juutalaisia ei kiinnosta tippaakaan, jos Israelin Jumala, tosi Jumala Kristus (Augsburgin tunnustus) on ristille kirottu uhri? (Gal.3:13)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miettikääpä tätä - miksi juutalaisia ei kiinnosta tippaakaan, jos Israelin Jumala, tosi Jumala Kristus (Augsburgin tunnustus) on ristille kirottu uhri? (Gal.3:13)
Oliko sinulla muuta?
”…korvausteologiaa opettavat…” ja ”Väitätte, että kirkko on korvannut Israelin Jumalan Israelin kanssa tehdyissä liitoissa.”
Ensinnäkin täällä ei kukaan opeta. Täällä kirjoitetaan asioista ja kukin voi ilmaista mielipiteensä tai kannanottonsa.
Toisekseen, en ole väittänyt vaan tuonut esille, miten on erilaisia näkemyksiä näistä liitoista ja korvausteologiasta.
Koska sinä et ole kristitty, et varmasti hyväksy sitä asiaa, että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto. Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.
Samoin käsitystä, ettei ole kahta erillistä liittoa, juutalaisille omansa ja kristityille omansa, ei pidetä kristinuskon mukaisena.- Anonyymi
>>>Koska sinä et ole kristitty, et varmasti hyväksy sitä asiaa, että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto. Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.<<<
Sinä Mummomuori valehtet jatkuvasti kuin Saatana. Sinä et ole kristitty etkä uskossa. Sinä olet Jehovan todistaja.
Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli. Uusi liitto tehdään Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta lakia noudatettaisiin ja liitto Israelin ja Juudan kanssa pysyisi voimassa ikuisesti. Uuden liiton tarkoitus on nimenomaan tuoda Israel ja Juuda takaisin liittoon Jumalan kanssa ja Jumalan kansaksi takaisin. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos juutalaiset olisivat noudattaneet lakia.
Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä. Ei ole olemassa eri liittoa pakanoille ja juutalaisille, sillä Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Koska sinä Mummomuori puhut jatkuvasti valheellisesti kristinuskosta, sinä et ole Kristuksessa etkä ole kristitty.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
---
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." Anonyymi kirjoitti:
>>>Koska sinä et ole kristitty, et varmasti hyväksy sitä asiaa, että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto. Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.<<<
Sinä Mummomuori valehtet jatkuvasti kuin Saatana. Sinä et ole kristitty etkä uskossa. Sinä olet Jehovan todistaja.
Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli. Uusi liitto tehdään Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta lakia noudatettaisiin ja liitto Israelin ja Juudan kanssa pysyisi voimassa ikuisesti. Uuden liiton tarkoitus on nimenomaan tuoda Israel ja Juuda takaisin liittoon Jumalan kanssa ja Jumalan kansaksi takaisin. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos juutalaiset olisivat noudattaneet lakia.
Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä. Ei ole olemassa eri liittoa pakanoille ja juutalaisille, sillä Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Koska sinä Mummomuori puhut jatkuvasti valheellisesti kristinuskosta, sinä et ole Kristuksessa etkä ole kristitty.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
---
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."”Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli.”
”Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
Tämä taitaa olla sitä syntetisoitua uutta uskontoa, jossa juutalaisuus ja kristinusko yritetään mahduttaa samaan.
Eli Jeesuksen kuolema oli turha, koska meille on väitetty että Jeesus täytti lain ja asetti uuden.
Mielenkiintoista kuitenkin on, että juutalaisuus uskontona on muokattu nyt malliin, mihin ei myös ei juutalaiset voivat kääntyä.Mummomuori2 kirjoitti:
”Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli.”
”Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
Tämä taitaa olla sitä syntetisoitua uutta uskontoa, jossa juutalaisuus ja kristinusko yritetään mahduttaa samaan.
Eli Jeesuksen kuolema oli turha, koska meille on väitetty että Jeesus täytti lain ja asetti uuden.
Mielenkiintoista kuitenkin on, että juutalaisuus uskontona on muokattu nyt malliin, mihin ei myös ei juutalaiset voivat kääntyä.No, miten se muuttaa sinua ja sinun suhdettasi Jeesukseen jos luulet omistavasti Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton?
- Anonyymi
yIämummo kirjoitti:
No, miten se muuttaa sinua ja sinun suhdettasi Jeesukseen jos luulet omistavasti Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton?
Ei mummo2 vastaa.. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mummo2 vastaa.. 🤣
Ei ole munaa!
yIämummo kirjoitti:
No, miten se muuttaa sinua ja sinun suhdettasi Jeesukseen jos luulet omistavasti Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton?
Sinulla se on kumma tapa kommentoida asian sivusta.
Kun tuossa sanoin edelliselle siitä, että hänen mukaansa ei kristityt kuulu mihinkään liittoon vaan ainoastaan ne, jotka noudattavat juutalaisen uskonnon tapoja ja oppeja, niin miten se liittyy tähän ”No, miten se muuttaa sinua ja sinun suhdettasi Jeesukseen jos luulet omistavasti Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton?”
Eli oliko sinustakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema aivan turha, koska meidän tulee täyttää edelleen laki, eikä Jeesuksella ole mitään sijaa tässä? Eikä tullut mitään uutta liitoa.Mummomuori2 kirjoitti:
Kun tuossa sanoin edelliselle siitä, että hänen mukaansa ei kristityt kuulu mihinkään liittoon vaan ainoastaan ne, jotka noudattavat juutalaisen uskonnon tapoja ja oppeja, niin miten se liittyy tähän ”No, miten se muuttaa sinua ja sinun suhdettasi Jeesukseen jos luulet omistavasti Jumalan Israelin kanssa tekemän liiton?”
Eli oliko sinustakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema aivan turha, koska meidän tulee täyttää edelleen laki, eikä Jeesuksella ole mitään sijaa tässä? Eikä tullut mitään uutta liitoa.Kommentoida sivusta ? Mitä ihmettä se tarkoittaa?
Mummomuori2 kirjoitti:
Eli oliko sinustakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema aivan turha, koska meidän tulee täyttää edelleen laki, eikä Jeesuksella ole mitään sijaa tässä? Eikä tullut mitään uutta liitoa.Oletko nyt sitten kuitenkin sitä mieltä, että kirkko ei ole uusi Israel?
yIämummo kirjoitti:
Oletko nyt sitten kuitenkin sitä mieltä, että kirkko ei ole uusi Israel?
Otetaan alusta. Kirjoitin aloittajalle:
”Koska sinä et ole kristitty, et varmasti hyväksy sitä asiaa, että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto.”
”Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.”
”Samoin käsitystä, ettei ole kahta erillistä liittoa, juutalaisille omansa ja kristityille omansa, ei pidetä kristinuskon mukaisena.”
Hän sitten vastasi ”Anonyymi” 2023-12-07 09:14:00 ”Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
Aloit sitten sekoilemaan. Kysyin sinulta
”Eli oliko sinustakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema aivan turha, koska meidän tulee täyttää edelleen laki, eikä Jeesuksella ole mitään sijaa tässä? Eikä tullut mitään uutta liitoa.”
Eli jospa itse ensin kertoisin, oletko tuon aloittajan kanssa samaa mieltä, että varsinaisesti ei tullut mitään uutta liittoa, mihin me kristityt kuuluisimme vaan vanhaa liittoa ”uudistettiin” ja siihen saattaa kuulua, jos noudattaa juutalaisia tapoja ja oppeja.Mummomuori2 kirjoitti:
”Koska sinä et ole kristitty, et varmasti hyväksy sitä asiaa, että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto.”
”Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.”
”Samoin käsitystä, ettei ole kahta erillistä liittoa, juutalaisille omansa ja kristityille omansa, ei pidetä kristinuskon mukaisena.”
Hän sitten vastasi ”Anonyymi” 2023-12-07 09:14:00 ”Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
”Eli oliko sinustakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema aivan turha, koska meidän tulee täyttää edelleen laki, eikä Jeesuksella ole mitään sijaa tässä? Eikä tullut mitään uutta liitoa.”
Eli jospa itse ensin kertoisin, oletko tuon aloittajan kanssa samaa mieltä, että varsinaisesti ei tullut mitään uutta liittoa, mihin me kristityt kuuluisimme vaan vanhaa liittoa ”uudistettiin” ja siihen saattaa kuulua, jos noudattaa juutalaisia tapoja ja oppeja.Voitko vastata kysymykseeni;
Oletko nyt sitten kuitenkin sitä mieltä, että kirkko ei ole uusi Israel?Mummomuori2 kirjoitti:
Eli jospa itse ensin kertoisin, oletko tuon aloittajan kanssa samaa mieltä, että varsinaisesti ei tullut mitään uutta liittoa, mihin me kristityt kuuluisimme vaan vanhaa liittoa ”uudistettiin” ja siihen saattaa kuulua, jos noudattaa juutalaisia tapoja ja oppeja.Jos esitätät, että juutalaisten kanssa tehty liitto on uudistettu ja annettu pakanoille.
Se tarkoittaa, että Jumala olisi valehtelija.- Anonyymi
yIämummo kirjoitti:
Eikö se vastaa?
yIämummo kirjoitti:
Jos esitätät, että juutalaisten kanssa tehty liitto on uudistettu ja annettu pakanoille.
Se tarkoittaa, että Jumala olisi valehtelija.Niin, esitin tuossa erilaisia vaihtoehtoja siitä, mitä korvausteologialla voidaan tarkoittaa. Ei sitä tarkoita, että minä olisin tuota mieltä.
Kiinnostaa vain se, oletko tuon aloittajan kanssa samaa mieltä, että varsinaisesti ei tullut mitään uutta liittoa, mihin me kristityt kuuluisimme vaan vanhaa liittoa ”uudistettiin” ja siihen saattaa kuulua, jos noudattaa juutalaisia tapoja ja oppeja.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, esitin tuossa erilaisia vaihtoehtoja siitä, mitä korvausteologialla voidaan tarkoittaa. Ei sitä tarkoita, että minä olisin tuota mieltä.
Kiinnostaa vain se, oletko tuon aloittajan kanssa samaa mieltä, että varsinaisesti ei tullut mitään uutta liittoa, mihin me kristityt kuuluisimme vaan vanhaa liittoa ”uudistettiin” ja siihen saattaa kuulua, jos noudattaa juutalaisia tapoja ja oppeja.Ihan turhaa höpinää. Et sinä voi millään mennä Jumalan ja juutalaisen kansan liiton väliin tai tulla osalliseksi siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaa höpinää. Et sinä voi millään mennä Jumalan ja juutalaisen kansan liiton väliin tai tulla osalliseksi siitä.
Mummo sörssää.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaa höpinää. Et sinä voi millään mennä Jumalan ja juutalaisen kansan liiton väliin tai tulla osalliseksi siitä.
"Ihan turhaa höpinää. Et sinä voi millään mennä Jumalan ja juutalaisen kansan liiton väliin tai tulla osalliseksi siitä."
Taidat sinä nyt "sörssätä". En minä ole tässä menossa mihinkään, vaan kysyn, johon odotan vastausta.
Mihin teologiaan tuo muuten liittyy?- Anonyymi
yIämummo kirjoitti:
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
yIämummo kirjoitti:
Mummo sörssää.
Niin se tekee.
- Anonyymi
Jeesus tuli taivaasta eikä juutalaisista ja siittäjä oli Pyhä Henki, juutalaisten valhe mädättää koko kristikunnan.
Jeesus on Jumala.
Israel on opetus kansa, se on sen roolis Jumalan suunnitelmissa, joka on ollut valmiina alusta asti.
Johanneksen evankeliumi:
10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Israel on apartheid miehittäjävaltio joka häpäisee Jeesusta valheillaan, eikä kirkasta Jeesusta.
Lopettakaa jo valehtelu. - Anonyymi
Israelissa ei ole Jeesuksen sisäistä tuntemusta, he ovat jumalattomia, siis pakanakansaa.
- Anonyymi
Jeesus oli juutalainen samoin kuin ensimmäiset ateistit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli juutalainen samoin kuin ensimmäiset ateistit.
Jeesus tuli taivaasta kaikkein pyhimmästä toisesta luomakunnasta, ja juutalaiset ei ottanut altruismia vastaa jota Jeesus edustaa toisesta luomakunnasta.
Kristityt paljoo juutalaisia ne on harhaantuneita Jeesuksen seuraajia, eivät elä Jeesuksen suorittamassa armossa, vaan omissa tiedoissaan noudattamatta niitä, - tieto riittää, jotta voi palvella sielunvihollista, himoa, ahneutta, itsekkyyttä, homoja ja lesboja. .
Aamen! - Anonyymi
Ihmiskunta jakaantuu juutalaisiin, pakanoihin ja kristittyihin. Juutalaisista voi tulla kristittyjä, mutta pakanoita heistä ei voi tulla.
- Anonyymi
Korvausteologiasta ei tietenkään voi puhua, vaan jatkumosta. Jeesukseen uskomattomat juutalaiset ovat katkaistuja oksia Viinipuusta. Heidät tulee oksastaa takaisin Jeesuksessa samoin kuin pakanat saavat mahdollisuuden oksastua ei luonnollisina oksina. On vain yksi Tie Jeesus Kristus ja tavallaan aina ollut.
PKTNH- Anonyymi
Paavalin vertauksessa "öljypuu" on Israel ja sen pyhä jäännös ja pakanat on oksastettu siihen. Room 11 Pakanat eivät korvanneet Israelin pyhää jäännöstä vaan heidät liitettiin siihen.
Pakanauskovat ovat edelleen teologisesti oksastetut Israelin pyhään jäännökseen, vaikka käytännössä muodostavat lähes kokonaan juutalaisista vapaita omia yhteisöjään. Jumalan silmissä he ovat silti oksastetut Israelin pyhään jäännökseen.
- Anonyymi
<<Paavalin vertauksessa "öljypuu" on Israel ja sen pyhä jäännös ja pakanat on oksastettu siihen. Room 11 Pakanat eivät korvanneet Israelin pyhää jäännöstä vaan heidät liitettiin siihen.<<<
Paavalin vertaus on väärä, oikei viinipuu joka on jalo ja Pyhä on Jeesus, johon oksastetaan aidot uskovat.
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Älkää uskoko saatanan juonia, uskokaa Jeesusta!- Anonyymi
Jeesus on ainoa Pyhä joka tuli taivaasta toisesta luomakunnasta. Siittäjä oli Pyhä Henki.
Ilmankos Raamatusta tapellaan.
Jeesus edustaa altruismia, hyvä hyvyyttä, pyyteettömyyttä toisesta luomakunnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ainoa Pyhä joka tuli taivaasta toisesta luomakunnasta. Siittäjä oli Pyhä Henki.
Jeesus edustaa altruismia, hyvä hyvyyttä, pyyteettömyyttä toisesta luomakunnasta.Kyllä ihmiset osaa tappaa ilman Raamattuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihmiset osaa tappaa ilman Raamattuakin.
Montas Jeesus tappoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus edustaa altruismia, hyvä hyvyyttä, pyyteettömyyttä toisesta luomakunnasta.On se mielenkiintoista, eivätkä kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen opetuslapset olleet edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan (Ap.19).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se mielenkiintoista, eivätkä kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen opetuslapset olleet edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan (Ap.19).
Siinä taas osoitus, että kysyjä ei ole lukenut Raamattua:
"On se mielenkiintoista, eivätkä kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen opetuslapset olleet edes koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan "
(Ap.19).
Mitähän Jeesus lupasi:
Ap 2
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: »Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.» - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montas Jeesus tappoi?
ei yhtään
- Anonyymi
Eivät edes ymmärrä mitä se tarkoittaa.
- Anonyymi
Mooseksen laki ei liity Israelin Jumalaan, vaan uhrikulttijumala Baaliin, juutalaisten kuningas Salomon Jumalaan, joka keräsi lunastusmaksuina 666 talenttia kultaa uhratuksi määrättyjen hengen säästämisellä..
Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen, myös Jeremia 7 ja 15 dekä ilmestyskirja 13.
Laittakaa raamattuhakuun 'kuusisataa kuusikymmentä kuusi'.- Anonyymi
Kuningas Salomo rakensi Jahvelle (Baal-jumala) Jerusalemin temppelin.
Löytyy wikipediasivu Jahve
Asera oli Baal-jumalan äiti, ja vastaavasti Baal on VT:n Saatana ja Jahve on sama kuin Baal-jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuningas Salomo rakensi Jahvelle (Baal-jumala) Jerusalemin temppelin.
Löytyy wikipediasivu Jahve
Asera oli Baal-jumalan äiti, ja vastaavasti Baal on VT:n Saatana ja Jahve on sama kuin Baal-jumala.Wikipediasta löytyy paljon muutakin potaskaa, millä ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Taivaan ja maan luojalla ei ole mitään tekemistä epäjumala Baalin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipediasta löytyy paljon muutakin potaskaa, millä ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Taivaan ja maan luojalla ei ole mitään tekemistä epäjumala Baalin kanssa.Wiki on punavihreä ”tietokirja”.
- Anonyymi
Kyllä ne jaksaa.
- Anonyymi
Jumala on tehnyt uuden liiton vain Israelin ja Juudan heimojen kanssa, ei pakanoiden kanssa.
Tullakseen osalliseksi uudesta liitosta on pakanan liityttävä Israelin pyhään jäännökseen. Room 11
Näin pakanasta tulee sisäisesti juutalainen ja saa osallistua sisäpuolelta kristittyjen välisiin kiistoihin. Riitely on must.- Anonyymi
Ei ole Jumala tehnyt mitään uutta liittoa omaisuuskansansa kanssa. Vanhalla mennään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Jumala tehnyt mitään uutta liittoa omaisuuskansansa kanssa. Vanhalla mennään.
Kyllä, yksi liitto on tehty ja se on ikuinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, yksi liitto on tehty ja se on ikuinen.
Juurikin noin. Aamen!
- Anonyymi
Mitä he luulevat sanansa itselleen?
- Anonyymi
En ymmärrä kysymystä.
- Anonyymi
Varmaan maailman vihat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan maailman vihat.
Raamattu kertoo selvästi, että Jumala on tehnyt USEITA liittoja ihmisten kanssa.
ENSIMMÄINEN liitto tehtiin Nooan kanssa, kun Jumala vannoi, että ei enää koskaan hukuta ihmiskuntaa.
1. Moos 9
"Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen: »Minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa, kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka ovat teidän kanssanne maan päällä, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien villieläintenkin kanssa, kaikkien niiden kanssa, jotka tulivat arkista ulos. Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata.»
TOISEN liiton Jumala teki Aabrahaminen kanssa:
1. Moos 15
"Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: »Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin rajapurosta Eufratin suureen virtaan saakka,"
KOLMANNEN liiton Jumala teki Israelin kanssa Siinain erämaassa,
2. Moos 19
Se oli lakiliitto, jossa Jumala lupasi johdattaa kansaansa jos he NOUDATTAVAT LAIN MÄÄRÄYKSIÄ
NELJÄS LIITTO oli Uusi liitto, jonka Jumala teki KOKO MAAILMAN KANSSA lähettämällä Jeesuksen sovittamaan maailman synnin.
"Tämä on Uusi iitto minun veressäni." sanoi Jeesus.
Sen piiriin kuuluvat niin juutalaiset, palestiinalaiset kuin kristitytkin, joten kirkolla tai juutalaisilla ei ole enää erityisasemaa Jumalan pelastussuunnitelmassa. Kaikki voivat pelastua VAIN Jeesuksen Kristuksen kautta uskomalla Häneen.
"Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani", sanoi Jeesus.
- Anonyymi
He ovat akanoita.
Niin, eli oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
Vai oletko sitä mieltä että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto. Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.
Vai sitä mieltä että on kaksi erillistä liittoa?Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, eli oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
Vai oletko sitä mieltä että on olemassa vanhaliitto ja uusiliitto. Uuteen liittoon kristityt katsovat kuuluvansa siten, ettei vanhoja juutalaisia lakeja ja tapoja enää noudateta ja että pelastua voi myös kristityt.
Vai sitä mieltä että on kaksi erillistä liittoa?Mitä jos sinä välillä ihan itse kertoisit mitä s i n ä itse ajattelet, etkä tenttasi muita. 😺
aito_Iainen kirjoitti:
Mitä jos sinä välillä ihan itse kertoisit mitä s i n ä itse ajattelet, etkä tenttasi muita. 😺
Yritän tässä keskustella tuosta aiheesta, josta näyttää olevan oikeasti varsin sekavia näkemyksiä.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Yritän tässä keskustella tuosta aiheesta, josta näyttää olevan oikeasti varsin sekavia näkemyksiä.
Wikittää sinä yrität. 😂
- Anonyymi
He eivät ole ollenkaan uskottavia.
- Anonyymi
Ei niistä kannata välittää.
- Anonyymi
Nuo ovat eksyttäjiä.
- Anonyymi
Kyllä kirkkolaitokset ovat korvanneet historian kuluessa Israelin ainakin tuossa murhaamisasiassa.
Joku on laskenut, että ne ovat tappaneet n 80 miljoonaa ihmistä noissa kerettiäisvainoissaan.
Se on varsinaista korvausteologiaa. Oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa.
Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.
Vai sitä mieltä että on kaksi erillistä liittoa?Mummomuori2 kirjoitti:
Oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa.
Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.
Vai sitä mieltä että on kaksi erillistä liittoa?Mitä mieltä sinä itse olet?
Mitä jos itse välillä kertoisit ihan omia mielipiteitäsi?Heimo.Vesa kirjoitti:
Mitä mieltä sinä itse olet?
Mitä jos itse välillä kertoisit ihan omia mielipiteitäsi?Niin, kuka mitenkin tämän korvausteologian käsittää.
Olen sitä mieltä, että kristittyjen ei tarvitse seurata juutalaisten tapoja vaan kyllä meille on pelastus siitä huolimatta olemassa.
Sitä tässä vielä mietin, mitenkä on jos juutalainen ei käännyt kristityksi, onko heillä vielä erityisasema.Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, kuka mitenkin tämän korvausteologian käsittää.
Olen sitä mieltä, että kristittyjen ei tarvitse seurata juutalaisten tapoja vaan kyllä meille on pelastus siitä huolimatta olemassa.
Sitä tässä vielä mietin, mitenkä on jos juutalainen ei käännyt kristityksi, onko heillä vielä erityisasema.Yrität taas kiemurrella käsitteillä kun ne on selvitetty jo. Juutalaisia tapoja ei kristityt noudata pelastuakseen vaan kunnioittaakseen niitä.
Mistä se pelastus muuten sinun mielestäsi tulee ja miksi?
Jumala on tehnyt ikuisen liiton Israelin kansan kanssa. Jeesus on juutalainen,
Mutta mitä erityisasemaa tarkoitat?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa.
Vai sitä mieltä että on kaksi erillistä liittoa?Kaikkea sitä kysytäänkin:
"Oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa."??
Uuteen liittoon ei kukaan pääse minkään lain noudattamisella, opiskelemalla, tai juutalaisia tapoja matkimalla.
Uusi liitto ON UUSI LIITTO ja siihen ei liitytä vaan siihen SYNNYTÄÄN uudestisyntymisen kautta.
"Minun henkeni minä annan teidän sisimpäänne."
Pyhä henki synnyttää uskon ihmisen sydämeen joka kuulee julistusta Jeesuksen sovintokuolemasta. "Tämä on uusi-liitto minun veressäni" 1. Kor 11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea sitä kysytäänkin:
"Oletko sitä mieltä kuten tuolla edellä on esitetty että jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa."??
Uuteen liittoon ei kukaan pääse minkään lain noudattamisella, opiskelemalla, tai juutalaisia tapoja matkimalla.
Uusi liitto ON UUSI LIITTO ja siihen ei liitytä vaan siihen SYNNYTÄÄN uudestisyntymisen kautta.
"Minun henkeni minä annan teidän sisimpäänne."
Pyhä henki synnyttää uskon ihmisen sydämeen joka kuulee julistusta Jeesuksen sovintokuolemasta. "Tämä on uusi-liitto minun veressäni" 1. Kor 11Jätitkin pois - uudestisynnytään Jeesuksen veren kautta palvoen Jeesususta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätitkin pois - uudestisynnytään Jeesuksen veren kautta palvoen Jeesususta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7).
Olin sokea, anteeksi, olihan se siellä - viattoman Jeesuksen uhriveren kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin sokea, anteeksi, olihan se siellä - viattoman Jeesuksen uhriveren kautta.
Se on sitten toinen asia miten pyhänä toimituksena pidetään ihmisuhrausta tai ylipäätään uhrausta.
Kyllä se nyt kohtalaisen monta aikaa on jo edustanut saatananpalvontaa, ja Virpi Buttiin kumppaneineen viitaten, niin ihmissyönnillä on päätynyt pitkäksi aikaa vankilaan, mikä on uskonnossa jopa pyhä riitti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitten toinen asia miten pyhänä toimituksena pidetään ihmisuhrausta tai ylipäätään uhrausta.
Kyllä se nyt kohtalaisen monta aikaa on jo edustanut saatananpalvontaa, ja Virpi Buttiin kumppaneineen viitaten, niin ihmissyönnillä on päätynyt pitkäksi aikaa vankilaan, mikä on uskonnossa jopa pyhä riitti.Tällainen ihmissyönti tulee myös intiaaneilta, kuten tuo ihmisen valtaava henki, joka synnyttää demoneita. Sen nimi intiaaneilla on Wendigo, jonka saa kimppuunsa jos syö
ihmislihaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällainen ihmissyönti tulee myös intiaaneilta, kuten tuo ihmisen valtaava henki, joka synnyttää demoneita. Sen nimi intiaaneilla on Wendigo, jonka saa kimppuunsa jos syö
ihmislihaa.Tässä on muuten - intiaanien ihmislihan syönnillä - sama idea, kuin Paavalin antamalla ehtoollisriitillä.
Intiaanit söivät vihollisen lihaa pitääkseen tämän kuolleena, ettei vihollinen tule kostamaan. Samoin Paavali sanoo antaessaan ehtoollisriitin (1.Kor.11:23), että sillä julistetaan Herran kuolemaa, ja että se pitää suorittaa oikein, ettei tule vikapääksi.
Ja tunnustuksissa sitten määritelläänkin, että on kuviteltava ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
- Anonyymi
Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, on teurastettu uhrilampaana ja kidutettu kuoliaaksi Jeesuksen Kristus-nimeen kristinuskona, että juutalaiset saivat Baal-uhrikulttijumalan (JHWH, Jahve, Jehova, Allah) tilalle väittäen sitä Israelin Jumalaksi, ja väittäen Jeesusta juutalaiseksi, he varastivat vielä israelilaisten identiteetinkin.
- Anonyymi
Lisäystä - siellä onkin pitkät litaniat jo aiheesta.
Noh, jos teidän mielestänne tulivuori on Jumala, kun 5.Moos.4:10 alkaen antaa tulesta Mooseksen lain, niin sille ei kai kukaan voi mitään, mutta Jeesuksen sanoin kyseessä on kyllä Saatana ja kaiken valheen isä (Joh.8), kun opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta.
Miten te voitte sotkea kyseisen tulivuoren Israelin Jumalaksi uhrikultilla ja Jeesuksen viattomalla verellä, jos Raamattu sanoo, että Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7) ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, jos teidän mielestänne tulivuori on Jumala, kun 5.Moos.4:10 alkaen antaa tulesta Mooseksen lain, niin sille ei kai kukaan voi mitään, mutta Jeesuksen sanoin kyseessä on kyllä Saatana ja kaiken valheen isä (Joh.8), kun opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta.
Miten te voitte sotkea kyseisen tulivuoren Israelin Jumalaksi uhrikultilla ja Jeesuksen viattomalla verellä, jos Raamattu sanoo, että Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7) ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?!No nyt alat ymmärtää:
"Jätitkin pois - uudestisynnytään Jeesuksen veren kautta palvoen Jeesususta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7).
Jeesuksen VERI on nimenomaa vuodatettu meidän syntiemme sovitukseksi ja Hänen verensä kautta meillä VAIN ON PELASTUS:
Mtt 26
"Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: »Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini.» Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: »Juokaa tästä, te kaikki. Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi".
Tällainen evankeliumi on on liikaa ateismiin uskovalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten te voitte sotkea kyseisen tulivuoren Israelin Jumalaksi uhrikultilla ja Jeesuksen viattomalla verellä, jos Raamattu sanoo, että Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7) ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi?!No, se varmaan johtuu tuosta ihmislihan syönnistä ja veren juonnista, kun on jo saanut wendigon kimppuunsa - niitä demoneitahan papit nyt manaavat kirkon työntekijöistä juuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, se varmaan johtuu tuosta ihmislihan syönnistä ja veren juonnista, kun on jo saanut wendigon kimppuunsa - niitä demoneitahan papit nyt manaavat kirkon työntekijöistä juuri.
Kun luin tekstejä edeltä, niin - ei, jukolavita, ei ole tervepäisten touhua.
Jeesus oli Pyhä, tuli toisesta luomakunnasta, ja sitten on hieno asia, kun kidutetaan hengiltä ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
Tähän ajatteluun ei kykenisi edes mikään petoeläin, ylittää uskontona jo kaikki mahdolliset, käsittämättömät pahuuden rajat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun luin tekstejä edeltä, niin - ei, jukolavita, ei ole tervepäisten touhua.
Jeesus oli Pyhä, tuli toisesta luomakunnasta, ja sitten on hieno asia, kun kidutetaan hengiltä ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
Tähän ajatteluun ei kykenisi edes mikään petoeläin, ylittää uskontona jo kaikki mahdolliset, käsittämättömät pahuuden rajat.No, onko mikään ihme jos vihdoinkin Yhdysvaltain presidentille kirjeitse ilmoitetun mukaan Suomesta käsin Länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan, joka tulee olemaan joko mielipuolisuuden pysäyttäminen tai lopun alku.
Mitähän nyt sitten ensimmäiseksi - ikään kuin esimerkkinä koko maailmalle - pitäisi tehdä näille suomalaisille uskontosekopäille?!
Ristiinnaulita Pyhinä, toisesta luomakunnasta tulleina ihmisinäkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt alat ymmärtää:
"Jätitkin pois - uudestisynnytään Jeesuksen veren kautta palvoen Jeesususta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7).
Jeesuksen VERI on nimenomaa vuodatettu meidän syntiemme sovitukseksi ja Hänen verensä kautta meillä VAIN ON PELASTUS:
Mtt 26
"Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: »Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini.» Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: »Juokaa tästä, te kaikki. Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi".
Tällainen evankeliumi on on liikaa ateismiin uskovalle.Ehtoollisriitin on antanut Paavali - edelleenkin löytyy 1.Kor.11:23 - nämä sanat on vain jokaiseen evankeliumiin siirretty Jeesuksen sanomiksi.
Pidätkö ihmistä täyspäisenä, joka käskee syödä ruumistaan ja juoda vertaan itsensä muistelemiseksi? Onko se merkki ihmisen hyvyydestä ja pyhyydestä?
Kirjoitat:
"Jeesuksen VERI on nimenomaa vuodatettu meidän syntiemme sovitukseksi ja Hänen verensä kautta meillä VAIN ON PELASTUS:"
Niin, pelastus materiassa. Ja se löytyy opin tehneen Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta - pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte - onhan teidän Jumalanne itse Saatana, ja uhrinanne tosi Jumala, Jeesusen nimeen, joka opetti etiikkaa ja moraallia.
Sopisiko Sinulle, että tuollaisena Pyhänä ihmisenä ja tämän uhrikultti-idean täydellisesti sisäistäneenä, aloittaisimme sen ristiinnaulitsemissession sinusta? Voit jättää yhteystietosi ylläpidolle, niin pääsemme tositoimiin sodan etenemisessä ikään kuin konkreettisemmalla tasolla.
Kiitän etukäteen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollisriitin on antanut Paavali - edelleenkin löytyy 1.Kor.11:23 - nämä sanat on vain jokaiseen evankeliumiin siirretty Jeesuksen sanomiksi.
Pidätkö ihmistä täyspäisenä, joka käskee syödä ruumistaan ja juoda vertaan itsensä muistelemiseksi? Onko se merkki ihmisen hyvyydestä ja pyhyydestä?
Kirjoitat:
"Jeesuksen VERI on nimenomaa vuodatettu meidän syntiemme sovitukseksi ja Hänen verensä kautta meillä VAIN ON PELASTUS:"
Niin, pelastus materiassa. Ja se löytyy opin tehneen Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta - pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte - onhan teidän Jumalanne itse Saatana, ja uhrinanne tosi Jumala, Jeesusen nimeen, joka opetti etiikkaa ja moraallia.
Sopisiko Sinulle, että tuollaisena Pyhänä ihmisenä ja tämän uhrikultti-idean täydellisesti sisäistäneenä, aloittaisimme sen ristiinnaulitsemissession sinusta? Voit jättää yhteystietosi ylläpidolle, niin pääsemme tositoimiin sodan etenemisessä ikään kuin konkreettisemmalla tasolla.
Kiitän etukäteen!Otetaanpa tähänkin ketjuun nyt JUMALA, Mooseksen Jumala, Paavalin syntien evankeliumin Jumala, jolle uhraatte Jeesuksen Kristuksena, tosi Jumalana Augsburgin tunnustuksen mukaan kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana.
Tämä puhuu 5.Moos.4;
"Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä. Ja HERRA PUHUI TEILLE TULEN KESKELTÄ. Hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."
ASUUKO JUMALA TULENLIEKEISSÄ VAI SAATANA?
Liitto tehdään teidän kanssanne siis tulesta, kun uhraatte Jeesuksen Kristuksena, ja tosi Jumalana tämän veren vuodatusella ja , muistatte syödä Jeesuksen Kristuksena, tosi Jumalana, ja juoda verenkin päälle sekä syntyä uudelleen Pyhällä hengellä, että saatte demonit kimppuunne.
Ja tässä on sitten Jeesuksen opettama Luojajumala luomiskertomuksesta, joka suojasi ihmisen luodessaan ihmeidentekokyvyn pahalta tiedolta sitomalla ihmisen materiaan.
1.Moos. "3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös ELÄMÄN PUUSTA ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Jos tuossa tulisessa paikassa, jossa asuu Paavalin Jumala ja sitä kautta myös kristinuskon Jumala olisi tämä elämän puu, se olisi palanut hiillokseksi jo ajat sitten.
Ja näin tuli todistettua, että miksi Luojajumala suojasi elämän puun, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, mutta ei erottanut edes Saatanaa ja Jumalaa toisistaan, vaan oli valmis uhraamaan hyvän, etiikkaa ja moraalia opettaneen ihmisen jopa Jumalana itsensä puolesta uhrilahjaks Saatanalle.
Tämä on Raamatun ilmoitu ja Jumalan ilmoitus, että miksi oli ihmiseltä suojattava ihmeidentekokyky, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, kyky, jonka Jeesus lupasi seuraajilleen opettaa - ihmeidenteko.
Palataan asiaan. Aloituksessa oli ”Väitätte, että kirkko on korvannut Israelin Jumalan Israelin kanssa tehdyissä liitoissa.” ja ”Voitteko kertoa mitä se käytännössä tarkoittaa kun ette kuitenkaan elä Mooseksen lain mukaan.”
Korvausteologiasta kertoo luterilainen.net seuraavasti:
”Korvausteologialla (Replacement Theology, supersessionismi) tarkoitetaan teologista ajattelua, jonka mukaan kristillinen kirkko on kaikin tavoin ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana. Juutalaisilla ei näin ollen olisi enää pelastushistoriallista merkitystä.”
”Korvausteologian vastustajilla on usein se oletus, että on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt ja juutalaiset.”
Tässä on lähtökohta, mistä aihetta pitää lähestyä.
Korvausteologiaan kuuluu myös monenlaisia näkemyksiä siitä, miten juutalaisiin tulisi suhtautua. Esim. siitä, tulevatko kaikki juutalaiset kääntymään kristityiksi ja missä määrin heidän tulee luopua juutalaisesta lakiuskonnosta.
Aloittaja oli siis sitä mieltä, että kristittyjen tulee noudattaa juutalaista uskontoa lakeineen, vaikka uskookin Jeesuksen olleen Jumalan poika. Mutta ilman noita lakien noudattamista ei voi kukaan pelastua – joka taas tulee juutalaisesta uskonnosta.
Korvausteologian vastustajien ajattelutapa voi olla jopa sellainen, että juutalaisilla on myös erilainen tapa pelastua kuin pakanoilla.
Korvausteologian piiriin mahtuu kuitenkin monenlaisia näkemyksiä siitä, kuinka juutalaisiin tulisi suhtautua, mikä on Israelin maan asema Jumalan suunnitelmissa ja tulevatko juutalaiset kääntymään Kristuksen puoleen aikojen lopulla.
Luterilainen.net artikkelista Korvausteologia avaa asiaa:
”Pakanakristityt on oksastettu runkoon, joka on Jumalan kansa, Israel. Juutalaiset sen sijaan pääosin katkaistiin irti tästä rungosta epäuskonsa tähden. Heidät kuitenkin oksastetaan takaisin oikeaan runkoonsa, kun ”pakanoiden täysi luku on tullut sisään”.”
”Vasta viime vuosikymmeninä on oivallettu, ettei juutalaisten tarvitse luopua juutalaisuudestaan kääntyessään Messiaan puoleen. He voivat jatkaa juutalaisten tapojen noudattamista siltä osin kuin ne eivät ole ristiriidassa evankeliumin kanssa. Lain noudattaminen ei enää ole pelastustie…”
Tuossa on kohtia, joita ”Heimo.Vesa” 2024-02-14 11:04:50 voi miettiä kysyessään:
”Jumala on tehnyt ikuisen liiton Israelin kansan kanssa. Jeesus on juutalainen, Mutta mitä erityisasemaa tarkoitat?”
Tarkoitin aloittajalle antamassani kommentissa, että uskooko hän olevan juutalaisilla oma erillinen pelastustie. Tähän en saanut häneltä selkeää vastausta.
Esimerkiksi tämä: ”Anonyymi” 2023-12-07 09:14:00 ”Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä.”
”Yrität taas kiemurrella käsitteillä kun ne on selvitetty jo. Juutalaisia tapoja ei kristityt noudata pelastuakseen vaan kunnioittaakseen niitä.”
Tässä nimimerkki menee täysin hakoteille, sillä aloituksessa sekä muutamassa kommentissa oli selkeästi sanottu, että juutalaisia tapoja pitää noudattaa – en siis minä ole sitä mieltä.
Eli jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja.- Anonyymi
Mummonmuori menee nyt kyllä pahasti hakoteille:
"Eli jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja."
Korvausteologia oli alunperin katolisen kirkon junailema oppirakennelma, jossa opetettiin, että kirkko on KORVANNUT ja ottanut juutalaisten erityisaseman Jumalan pelastussuunnitemassa.
Siksi kirkko pakotti juutalaisia kääntymään katolilaisuuteen.
Mummonmuorin lähtöasetelma on väärä:
"”Korvausteologian vastustajilla on usein se oletus, että on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt ja juutalaiset.”
En tiedä mistä hän on kopionut tuollaisen väitteen, mutta kristityt, jotka vastustavat korvausteologiaa, eli uskovat, kuten Raamattu opettaa,. opettavat, että JUMALALLA ON VAIN YKSI KANSA Jeesuksen ristintyön seurauksena.
"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste."
Jeesus itse sanoi:
". Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh.14:6) ...
Juutalainenkaan ei pääse Jumalan yhteyteen muutoin, kuin uskomalla Herraan Jeesuksen, vaikka UT:n mukaan heillä on vielä peite silmillä. Erottava väliseinä Vanhan ja Uudenliiton välillä ON PURETTU:
Ef 2
"Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, YMPÄRILEIKKAAMATTOMIA – niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi. Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa. Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä."
"Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä erottaneen vihollisuuden muurin. Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. "
Kristityn ei tarvitse noudattaa Vanhan liiton määräyksiä, koska Vanha liitto ON LOPPUNUT!
Jeesuksesa alkoi Uusi liitto ja se kokee KAIKKIA maapallon ihmisiä:
"Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo." On VAIN YKSI JUMALAN KANSA.
Siksi Raamatun mukaan juutalaisenkin on uskottava Jeesukseen ja Raamattu ennustaa, että näin tulee kerran tapahtumaan, vaikka liberaaliteologit eivät sitä usko:
Sak 12
" Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat LÄVISTÄNEET . Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa." Anonyymi kirjoitti:
Mummonmuori menee nyt kyllä pahasti hakoteille:
"Eli jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja."
Korvausteologia oli alunperin katolisen kirkon junailema oppirakennelma, jossa opetettiin, että kirkko on KORVANNUT ja ottanut juutalaisten erityisaseman Jumalan pelastussuunnitemassa.
Siksi kirkko pakotti juutalaisia kääntymään katolilaisuuteen.
Mummonmuorin lähtöasetelma on väärä:
"”Korvausteologian vastustajilla on usein se oletus, että on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt ja juutalaiset.”
En tiedä mistä hän on kopionut tuollaisen väitteen, mutta kristityt, jotka vastustavat korvausteologiaa, eli uskovat, kuten Raamattu opettaa,. opettavat, että JUMALALLA ON VAIN YKSI KANSA Jeesuksen ristintyön seurauksena.
"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste."
Jeesus itse sanoi:
". Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse isän luo muuten kuin minun kauttani.” (Joh.14:6) ...
Juutalainenkaan ei pääse Jumalan yhteyteen muutoin, kuin uskomalla Herraan Jeesuksen, vaikka UT:n mukaan heillä on vielä peite silmillä. Erottava väliseinä Vanhan ja Uudenliiton välillä ON PURETTU:
Ef 2
"Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, YMPÄRILEIKKAAMATTOMIA – niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi. Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa. Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä."
"Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä erottaneen vihollisuuden muurin. Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. "
Kristityn ei tarvitse noudattaa Vanhan liiton määräyksiä, koska Vanha liitto ON LOPPUNUT!
Jeesuksesa alkoi Uusi liitto ja se kokee KAIKKIA maapallon ihmisiä:
"Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo." On VAIN YKSI JUMALAN KANSA.
Siksi Raamatun mukaan juutalaisenkin on uskottava Jeesukseen ja Raamattu ennustaa, että näin tulee kerran tapahtumaan, vaikka liberaaliteologit eivät sitä usko:
Sak 12
" Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat LÄVISTÄNEET . Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa."”Korvausteologia oli alunperin katolisen kirkon junailema oppirakennelma, jossa opetettiin, että kirkko on KORVANNUT ja ottanut juutalaisten erityisaseman Jumalan pelastussuunnitemassa.”
Eli kristityt omaksuivat juuri tuon kannan, mitä sitten kovasti puolustat:
”…uskovat, kuten Raamattu opettaa,. opettavat, että JUMALALLA ON VAIN YKSI KANSA Jeesuksen ristintyön seurauksena.”
”Juutalainenkaan ei pääse Jumalan yhteyteen muutoin, kuin uskomalla Herraan Jeesukseen…”
Eli juutalaiset on korvattu kristityillä valittuna kansana, eikä juutalaisilla ole muuta tietä kuin kääntyä kristityiksi.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Korvausteologia oli alunperin katolisen kirkon junailema oppirakennelma, jossa opetettiin, että kirkko on KORVANNUT ja ottanut juutalaisten erityisaseman Jumalan pelastussuunnitemassa.”
Eli kristityt omaksuivat juuri tuon kannan, mitä sitten kovasti puolustat:
”…uskovat, kuten Raamattu opettaa,. opettavat, että JUMALALLA ON VAIN YKSI KANSA Jeesuksen ristintyön seurauksena.”
”Juutalainenkaan ei pääse Jumalan yhteyteen muutoin, kuin uskomalla Herraan Jeesukseen…”
Eli juutalaiset on korvattu kristityillä valittuna kansana, eikä juutalaisilla ole muuta tietä kuin kääntyä kristityiksi."Eli kristityt omaksuivat juuri tuon kannan, mitä sitten kovasti puolustat:"???
Minä EN puolusta korvausteologiaa. Miksi valehtelet. Korvausteologian keksivät KATOLISEN kirkon antisemitistiset kirkkoisät, Krysostomus etunenässä. Korvausteologiahan MITÄTÖI lupaukset juutalaisille, mutta UT:n opetuksen mukaan heille kuuluvat samat lupaukset kuin pakanoillekin. On vain YKSI JUmalan kansa, kuten Jeesus sanoi:
"On yksi lauma ja yksi paimen."
Se, että Jumalalla on vain yksi omaisuuskansa, perustuu UT:n opetukseen:
1. Piet 1
" Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;"
Erottava väliseinä juutalaisten ja pakanoiden välillä on purettu. Juutalaisia ei ole korvattu millään mutta heillä ei myöskään ole mitään erityiasemaa Jumalan edessä.
Sinun liberaaliteologina on ehkä vaikeaa tajuta Raamatun ilmoitusta, koska et usko sen olevan Jumalan sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli kristityt omaksuivat juuri tuon kannan, mitä sitten kovasti puolustat:"???
Minä EN puolusta korvausteologiaa. Miksi valehtelet. Korvausteologian keksivät KATOLISEN kirkon antisemitistiset kirkkoisät, Krysostomus etunenässä. Korvausteologiahan MITÄTÖI lupaukset juutalaisille, mutta UT:n opetuksen mukaan heille kuuluvat samat lupaukset kuin pakanoillekin. On vain YKSI JUmalan kansa, kuten Jeesus sanoi:
1. Piet 1
" Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;"
Erottava väliseinä juutalaisten ja pakanoiden välillä on purettu. Juutalaisia ei ole korvattu millään mutta heillä ei myöskään ole mitään erityiasemaa Jumalan edessä.
Sinun liberaaliteologina on ehkä vaikeaa tajuta Raamatun ilmoitusta, koska et usko sen olevan Jumalan sanaa.Hyvin kuittaat.
Anonyymi kirjoitti:
"Eli kristityt omaksuivat juuri tuon kannan, mitä sitten kovasti puolustat:"???
1. Piet 1
Sinun liberaaliteologina on ehkä vaikeaa tajuta Raamatun ilmoitusta, koska et usko sen olevan Jumalan sanaa."Juutalaisia ei ole korvattu millään mutta heillä ei myöskään ole mitään erityiasemaa Jumalan edessä."
Eli he eivät ole omaisuuskansa jolla olisi erityinen asema, vaan juutalaisten tulee kääntyä kristityiksi, jotta voisivat saada pelastuksen.
Joten, kristityt ovat korvanneet omaisuuskansana juutalaiset?Mummomuori2 kirjoitti:
"Juutalaisia ei ole korvattu millään mutta heillä ei myöskään ole mitään erityiasemaa Jumalan edessä."
Eli he eivät ole omaisuuskansa jolla olisi erityinen asema, vaan juutalaisten tulee kääntyä kristityiksi, jotta voisivat saada pelastuksen.
Joten, kristityt ovat korvanneet omaisuuskansana juutalaiset?Miten sinä sotket Jumalan Israelin kansan kanssa tekemän liiton pelastukseen?
VihiKoira kirjoitti:
Miten sinä sotket Jumalan Israelin kansan kanssa tekemän liiton pelastukseen?
Niin, kerropa sinä, mikä siinä on kyseessä. Onko Jumalan tekemä liitto juutalaisten kanssa sellainen, että he pelastuvat ilman muuta, vai sellainen, että heidän pitää kääntyä kristityiksi?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, kerropa sinä, mikä siinä on kyseessä. Onko Jumalan tekemä liitto juutalaisten kanssa sellainen, että he pelastuvat ilman muuta, vai sellainen, että heidän pitää kääntyä kristityiksi?
Jumala teki juutalaisten kanssa UUDEN LIITON, johon pakanatkin pääsevät osalliseksi uskon kautta:
Jer 31
"Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän SYDÄMEENSÄ ; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Uudessa liitossa ei enää seremonioilla ole mitään merkitystä, vaan juutalainenkin saa uuden sydämen, kun hän uskoo Jeesukseen. Juutalaisen ei tarvitse kääntyä mistään pappien keksimistä ulkonaisista menoista kristittyjen ulkoisiin menoihin, vaan hän PALAA siihen alkuperäiseen uskonsuhteeseen Jumalan kanssa, jonka Jumala oli suunnitellut jo aikojen alussa:
Jer 30
"Sillä katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen."
Sak 12
" Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista" Mummomuori2 kirjoitti:
Minä kysyin sinulta. Voitko vastata?
- Anonyymi
VihiKoira kirjoitti:
Minä kysyin sinulta. Voitko vastata?
Ei mummonmuori tajua, että Jumalalla on VAIN YKSI OMAISUUSKANSA! Hän katselee vain ulkonaisia kirkkokuntia tai seurakuntia.
Tuo Jumalan kansa koostuu vain niistä, jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä eli antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa:
Ilm 7
" Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Tällainen puhe Jeesuksen verestä on kauhistus liberaaliteologeille. Sellainen kun ei sovi heidän järkeensä. Anonyymi kirjoitti:
Ei mummonmuori tajua, että Jumalalla on VAIN YKSI OMAISUUSKANSA! Hän katselee vain ulkonaisia kirkkokuntia tai seurakuntia.
Tuo Jumalan kansa koostuu vain niistä, jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä eli antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa:
Ilm 7
" Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Tällainen puhe Jeesuksen verestä on kauhistus liberaaliteologeille. Sellainen kun ei sovi heidän järkeensä."Ei mummonmuori tajua, että Jumalalla on VAIN YKSI OMAISUUSKANSA! "
Kyllä minä tajua paljon, tässä vain kyselen sitä, miten täällä muut "tajuavat" :D
Tuo sinun uskonnollinen jargoni olisi selkosuomeksi sitä, että vain kristityt eli Jeesukseen uskovat, ovat korvanneet juutalaiset?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Ei mummonmuori tajua, että Jumalalla on VAIN YKSI OMAISUUSKANSA! "
Kyllä minä tajua paljon, tässä vain kyselen sitä, miten täällä muut "tajuavat" :D
Tuo sinun uskonnollinen jargoni olisi selkosuomeksi sitä, että vain kristityt eli Jeesukseen uskovat, ovat korvanneet juutalaiset?Täh: "Tuo sinun uskonnollinen jargoni olisi selkosuomeksi sitä, että vain kristityt eli Jeesukseen uskovat, ovat korvanneet juutalaiset?"
Etkö sinä vieläkään tajua?
Kukaan ei korvaa ketään, vaan jokainen, joka uskoo Herraan Jeesukseen, kuuluu Jumalan omaisuuskansaan.
Raamatun ilmoitus on aina jargonia uskomattomalle. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Ei mummonmuori tajua, että Jumalalla on VAIN YKSI OMAISUUSKANSA! "
Tuo sinun uskonnollinen jargoni olisi selkosuomeksi sitä, että vain kristityt eli Jeesukseen uskovat, ovat korvanneet juutalaiset?Huolehdi vain omasta tajustasi äläkä sönkötä!
- Anonyymi
Mummo wikittää. 😂
- Anonyymi
Ei osaa muuta.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Lukekaa tekin täältä Luterilainen.net "Korvausteologia"
Emme lue!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme lue!
Kyllä luemme
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Lukekaa tekin täältä Luterilainen.net "Korvausteologia"
Lutherin juutalaisvihaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin juutalaisvihaa?
Sitä varmaan kun mummo innostuu.
Anonyymi kirjoitti:
Emme lue!
Eli sinua ei kiinnosta se, mitä korvausteologialla tarkoitetaan? Miksi sitten ylipäätään olet tässä ketjussa kommentoimassa?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Eli sinua ei kiinnosta se, mitä korvausteologialla tarkoitetaan? Miksi sitten ylipäätään olet tässä ketjussa kommentoimassa?
Minä tiedän mitä se terkoittaa.
Et ole vielä kertonut mitä sinä lukee saavasi kun yrität korvata juutalaisen kansan Jumalan omaisuuskansana? Anonyymi kirjoitti:
Et ole vielä kertonut mitä sinä lukee saavasi kun yrität korvata juutalaisen kansan Jumalan omaisuuskansana?Minä tiedän mitä se terkoittaa.
”Et ole vielä kertonut mitä sinä lukee saavasi kun yrität korvata juutalaisen kansan Jumalan omaisuuskansana?”
Epäilen kovasti että oikeasti tiedät, mitä korvausteologialla tarkoitetaan.
Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja.
Riippuu siis siitä, millainen tuo teologinen näkemys kullakin on.
Luterilainen.net "Korvausteologia" kertoo asiasta aika hyvin:
Korvausteologialla (Replacement Theology, supersessionismi) tarkoitetaan teologista ajattelua, jonka mukaan kristillinen kirkko on kaikin tavoin ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana. Juutalaisilla ei näin ollen olisi enää pelastushistoriallista merkitystä.”
”Korvausteologian vastustajilla on usein se oletus, että on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt ja juutalaiset.”
Korvausteologiaan kuuluu myös monenlaisia näkemyksiä siitä, miten juutalaisiin tulisi suhtautua. Esim. siitä, tulevatko kaikki juutalaiset kääntymään kristityiksi ja missä määrin heidän tulee luopua juutalaisesta lakiuskonnosta.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Et ole vielä kertonut mitä sinä lukee saavasi kun yrität korvata juutalaisen kansan Jumalan omaisuuskansana?”
Epäilen kovasti että oikeasti tiedät, mitä korvausteologialla tarkoitetaan.
Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja.
Riippuu siis siitä, millainen tuo teologinen näkemys kullakin on.
Luterilainen.net "Korvausteologia" kertoo asiasta aika hyvin:
Korvausteologialla (Replacement Theology, supersessionismi) tarkoitetaan teologista ajattelua, jonka mukaan kristillinen kirkko on kaikin tavoin ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana. Juutalaisilla ei näin ollen olisi enää pelastushistoriallista merkitystä.”
Korvausteologiaan kuuluu myös monenlaisia näkemyksiä siitä, miten juutalaisiin tulisi suhtautua. Esim. siitä, tulevatko kaikki juutalaiset kääntymään kristityiksi ja missä määrin heidän tulee luopua juutalaisesta lakiuskonnosta.Mummonmuori inttää tuota itsekeksimäänsä määritelmää korvausteologiasta:
"Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja"????
Onkohan se myös liberaaliteologien tulkinta? Heillä kun on määritelmiä vähän joka asiaan.
Perinteisesti korvausteologia oli kuitenkin katolisen kirkon keksimä aate, jossa kirkko otti itselleen juutalaisille annetut lupaukset ja velvoitteet ja jätti kaikki kiroukset juutalaisten kannettavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummonmuori inttää tuota itsekeksimäänsä määritelmää korvausteologiasta:
"Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja"????
Onkohan se myös liberaaliteologien tulkinta? Heillä kun on määritelmiä vähän joka asiaan.
Perinteisesti korvausteologia oli kuitenkin katolisen kirkon keksimä aate, jossa kirkko otti itselleen juutalaisille annetut lupaukset ja velvoitteet ja jätti kaikki kiroukset juutalaisten kannettavaksi.Mummonmuori ei tajua, että SUURIN osa juutalaisista ei kannata tuota rabbien kehittämää uskontoa. Monet ovat ateisteja, vaikka noudattavatkin juutalaisia perinteitä.
Heillekkö ei saisi kertoa heidän Messiaastaan, Jeesuksesta?
Lähetyskäsky velvoittaa siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummonmuori ei tajua, että SUURIN osa juutalaisista ei kannata tuota rabbien kehittämää uskontoa. Monet ovat ateisteja, vaikka noudattavatkin juutalaisia perinteitä.
Heillekkö ei saisi kertoa heidän Messiaastaan, Jeesuksesta?
Lähetyskäsky velvoittaa siihen.Täh: "”Korvausteologian vastustajilla on usein se oletus, että on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt ja juutalaiset.”
Minä ja kaikki tuntemani kristityt vastustamme korvausteologiaa, mutta en ole kuullut kenenkään väittävän tuollaista puppua.
Jumalalla on vain YKSI kansa ja niitä ovat ne, jotka uskovat Herran Jeesuksen sovitustyöhön. He saattavat olla sekä juutalaisia että meitä pakanoita.
- Anonyymi
Luther oli sentään suoraselkäinen ruisleipäkristitty eikä mikään köyryselkäinen wannebeejudaistikäkättäjä!
Vai mitä Soffiina!
KTS- Anonyymi
Miten teillä Hamasilla nyt menee?
- Anonyymi
Niin, tarvitaan aivot ymmärtää, että miten Luther paljasti poistamalla anekaupan totuuden siitä, että juutalaisten Jumala asuukin tulenliekeissä, ja on näin ollen Raamatun Saatana.
Ja kyseessä on tie, joka vie kadotukseen - jos siellä tulessa kasvaisi parariisin puut, niin ne olisivat palaneet hiillokseksi jo ajat sitten, kun taas Jeesus lupasi opasta tien elämän puulle, josta saa voittaja syödä salattua mannaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tarvitaan aivot ymmärtää, että miten Luther paljasti poistamalla anekaupan totuuden siitä, että juutalaisten Jumala asuukin tulenliekeissä, ja on näin ollen Raamatun Saatana.
Ja kyseessä on tie, joka vie kadotukseen - jos siellä tulessa kasvaisi parariisin puut, niin ne olisivat palaneet hiillokseksi jo ajat sitten, kun taas Jeesus lupasi opasta tien elämän puulle, josta saa voittaja syödä salattua mannaa.Teidän pitäisi - ja olisi pitänyt - ennen uskomista, tutustua tarinaan kokonaisuutena huomattavasti paremmin, ja käyttää myös aivojanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän pitäisi - ja olisi pitänyt - ennen uskomista, tutustua tarinaan kokonaisuutena huomattavasti paremmin, ja käyttää myös aivojanne.
Sinun on tietysti vaikeaa käyttää aivojasi, koska sellaisia ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun on tietysti vaikeaa käyttää aivojasi, koska sellaisia ei ole.
Sanoo aivoton. Miten siis hän tunnistaisikaan 'aivot'. Se juuri on ongelman nimi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo aivoton. Miten siis hän tunnistaisikaan 'aivot'. Se juuri on ongelman nimi!
Sellainen ongelmako sinulla on?
- Anonyymi
Siinä kaksi jotka luulevat liikoja itsestään.
- Anonyymi
Toista en tunnekaan
- Anonyymi
Kenenkään ei tarvitse luulla itsestään yhtään mitään, kun kaikki totuus lukee Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse luulla itsestään yhtään mitään, kun kaikki totuus lukee Raamatussa.
Mutta Jeesusta lainatakseni, niin hyttysiä siivilöidessänne, te niellette kamelin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Jeesusta lainatakseni, niin hyttysiä siivilöidessänne, te niellette kamelin.
Voitko tarkentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko tarkentaa.
Voin, etsi aamattuhaulla 'kameli'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin, etsi aamattuhaulla 'kameli'.
Totta puhuen - jos Jeesuksen sanoin Jumalanne on Saatana, kun etsitte juutalaisen Paavalin syntiopin tuhansista eri kristinuskon haaroista sitä oikeaa totuutta mielipitein, niin eiköhän siinä ole tullut jo aika tukevasti nieltyä se kameli ennen sitä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhuen - jos Jeesuksen sanoin Jumalanne on Saatana, kun etsitte juutalaisen Paavalin syntiopin tuhansista eri kristinuskon haaroista sitä oikeaa totuutta mielipitein, niin eiköhän siinä ole tullut jo aika tukevasti nieltyä se kameli ennen sitä?!
Sehän tässä on se surkeuden huippu - Jeesus kyllä kelpaa pahojen tekojen ja itsen puolesta Jumalana teurastettuna uhrina, mutta sitten tämän 'Jumalan' sanoilla ei olekaan mitään arvoa.
Samalla kun uskovainen uskoo juutalaista, hän ampuukin itseään ohimoon.
- Anonyymi
Ei kannata välittää eksyttäjistä.
- Anonyymi
Ja kukahan eksyttää ja ketä ja miten, kun uskonto perustuu ihmissyöntiin, mitä tapaa muinoin jo intiaaneilta yritettiin karsia pois, kun nämä söivät surmaamaansa vihollista, ettei tämä tule kostamaan. Löytyy Paavalilta 1.Korintolaiskirje 11:23, Herran kuoleman julistamisriitti.
Sanottiin, että ihmislihan syöntiin yllytti Paha henki Wendigo, ja se joka söi ihmislihaa muuttui itse Wendigoksi ja alkoi yllyttämään muita Pahana henkenä uudestisyntymällä ihmislihan syöntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kukahan eksyttää ja ketä ja miten, kun uskonto perustuu ihmissyöntiin, mitä tapaa muinoin jo intiaaneilta yritettiin karsia pois, kun nämä söivät surmaamaansa vihollista, ettei tämä tule kostamaan. Löytyy Paavalilta 1.Korintolaiskirje 11:23, Herran kuoleman julistamisriitti.
Sanottiin, että ihmislihan syöntiin yllytti Paha henki Wendigo, ja se joka söi ihmislihaa muuttui itse Wendigoksi ja alkoi yllyttämään muita Pahana henkenä uudestisyntymällä ihmislihan syöntiin.Nyt uskovaiset itse väittävät saavansa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä - meidän ympärillämme on siis miljoonittain paholaiswendigoita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt uskovaiset itse väittävät saavansa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä - meidän ympärillämme on siis miljoonittain paholaiswendigoita!
Ja eikös paholaiswendigot tietysti ole sitä mieltä, että viattoman ihmisen kidutuskuolema
ja kiroaminen Jumalana , on tietysti suorastaa - ei ainoastaan hyvä asia - vaan jopa Pyhä asia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikös paholaiswendigot tietysti ole sitä mieltä, että viattoman ihmisen kidutuskuolema
ja kiroaminen Jumalana , on tietysti suorastaa - ei ainoastaan hyvä asia - vaan jopa Pyhä asia!MITÄ PYHÄÄ SIINÄ ON?
Nimimerkki ”Anonyymi” 2024-03-06 12:55:54 on jättänyt jotain ymmärtämättä:
”Minä ja kaikki tuntemani kristityt vastustamme korvausteologiaa, mutta en ole kuullut kenenkään väittävän tuollaista puppua.”
Riippuu siis siitä, millainen korvausteologinen näkemys kullakin on!
”Jumalalla on vain YKSI kansa ja niitä ovat ne, jotka uskovat Herran Jeesuksen sovitustyöhön.”
Tuo edustaa yhtä korvausteologista näkemystä.
Kuten tuolla kirjoitin; Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja.
Korvausteologiaan kuuluu myös monenlaisia näkemyksiä siitä, miten juutalaisiin tulisi suhtautua. Esim. siitä, tulevatko kaikki juutalaiset kääntymään (tai pitääkö heitä käännyttää) kristityiksi ja missä määrin heidän tulee luopua juutalaisesta uskonnosta.- Anonyymi
"Kuten tuolla kirjoitin; Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja."????
Tuo edustaa vain yhden liberaaliteologin kantaa, joka on ymmärtänyt täysin väärin alkuperäisen korvausteologian periaatteet. Miksi hän toistaa tuota väärää tietoa?
Syvästi ihmettelen, että mistä mummonmuori on keksinyt tuon täysin historian ja totuuden vastaisen määritelmän omalle mielipiteelleen. En ole kuullut kenenkään toisen esittävän noin harhaista näkemystä. Anonyymi kirjoitti:
"Kuten tuolla kirjoitin; Jos on sitä mieltä, että juutalaisten tulee tavalla tai toisella kääntyä kristityiksi (uskoa Jeesukseen) saadakseen pelastuksen, silloin on korvausteologian kannattaja."????
Tuo edustaa vain yhden liberaaliteologin kantaa, joka on ymmärtänyt täysin väärin alkuperäisen korvausteologian periaatteet. Miksi hän toistaa tuota väärää tietoa?
Syvästi ihmettelen, että mistä mummonmuori on keksinyt tuon täysin historian ja totuuden vastaisen määritelmän omalle mielipiteelleen. En ole kuullut kenenkään toisen esittävän noin harhaista näkemystä.”Tuo edustaa vain yhden liberaaliteologin kantaa, joka on ymmärtänyt täysin väärin alkuperäisen korvausteologian periaatteet.”
:D Tietoa löytyy runsaasti netistä kaikista eri versioista siitä, mitä milloinkin korvausteologialla tarkoitetaan.
Olet aika tavalla lainannut luterilainen.net sivustoa, jota ylläpitää lähetyshiippakunta, joka ei todellakaan edusta liberaaliteologiaa.
”…mistä mummonmuori on keksinyt tuon täysin historian ja totuuden vastaisen määritelmän omalle mielipiteelleen…”
Ei sellaista tarvitse keksiä joka jo tuhannet muut ovat tutkineet ja selvittäneet.
eksegeesi.blogspot.fi kirjoittaa mm. näin:
”Korvausteologia” (engl. replacement theology) on negatiivisen latauksen sisältävä teoreettinen oppirakennelma, johon oikeastaan kukaan ei tunnusta syyllistyvänsä mutta josta helposti syytetään muita. Kyseessä ei siis ole mikään argumentti, vaan sana toimii lähinnä leimakirveenä, jonka heiluttaja pyrkii saamaan lukijan sympatiat omalle puolelleen.”
Korvausteologiaa tiivistettynä:
”raamatuntulkinta, jonka mukaan VT:n laki on Kristuksen tulon myötä hylätty tai ei ole enää voimassa.”
”Sitä ovat nimitykset ”Vanha Testamentti” ja ”Uusi Testamentti” ”
”judaismin uskonnolliset rituaalit eivät enää ole voimassa.”
”judaismi ei ole yksi, kristinuskon kanssa vaihtoehtoinen tapa tulla saman Jumalan luo, vaan pelastuakseen juutalaistenkin pitää kääntyä ja hyväksyä Jeesus messiaanaan.”
” lähestymistapa, jonka mukaan Jeesusta seuraavat juutalaiset olivat (ja ovat) oikeassa suhteessa Jahveen – eivät suinkaan fariseukset, saddukeukset, Qumranin yhdyskunta tai joko muu judaismin haara jne.”
”…etniseltä alkuperältään ei-juutalaiset ihmiset ovat täysin syrjäyttäneet etniset juutalaiset, joilla ei ole enää mitään mahdollisuutta pelastua.”
”… kaikki sellainen teologia, joka jotenkin asettaa kyseenalaiseksi perinteisen dispensationalismin tulkinnan kulmakivet: Jumalalla on kaksi eri kansaa ja kaksi eri suunnitelmaa…”
Korvausteologian ydinkysymys on jäävätkö juutalaiset pelastuksen ulkopuolelle mikäli eivät ensin käänny kristityiksi?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Tuo edustaa vain yhden liberaaliteologin kantaa, joka on ymmärtänyt täysin väärin alkuperäisen korvausteologian periaatteet.”
:D Tietoa löytyy runsaasti netistä kaikista eri versioista siitä, mitä milloinkin korvausteologialla tarkoitetaan.
Olet aika tavalla lainannut luterilainen.net sivustoa, jota ylläpitää lähetyshiippakunta, joka ei todellakaan edusta liberaaliteologiaa.
”…mistä mummonmuori on keksinyt tuon täysin historian ja totuuden vastaisen määritelmän omalle mielipiteelleen…”
Ei sellaista tarvitse keksiä joka jo tuhannet muut ovat tutkineet ja selvittäneet.
eksegeesi.blogspot.fi kirjoittaa mm. näin:
”Korvausteologia” (engl. replacement theology) on negatiivisen latauksen sisältävä teoreettinen oppirakennelma, johon oikeastaan kukaan ei tunnusta syyllistyvänsä mutta josta helposti syytetään muita. Kyseessä ei siis ole mikään argumentti, vaan sana toimii lähinnä leimakirveenä, jonka heiluttaja pyrkii saamaan lukijan sympatiat omalle puolelleen.”
Korvausteologiaa tiivistettynä:
”raamatuntulkinta, jonka mukaan VT:n laki on Kristuksen tulon myötä hylätty tai ei ole enää voimassa.”
”Sitä ovat nimitykset ”Vanha Testamentti” ja ”Uusi Testamentti” ”
”judaismin uskonnolliset rituaalit eivät enää ole voimassa.”
”judaismi ei ole yksi, kristinuskon kanssa vaihtoehtoinen tapa tulla saman Jumalan luo, vaan pelastuakseen juutalaistenkin pitää kääntyä ja hyväksyä Jeesus messiaanaan.”
” lähestymistapa, jonka mukaan Jeesusta seuraavat juutalaiset olivat (ja ovat) oikeassa suhteessa Jahveen – eivät suinkaan fariseukset, saddukeukset, Qumranin yhdyskunta tai joko muu judaismin haara jne.”
”…etniseltä alkuperältään ei-juutalaiset ihmiset ovat täysin syrjäyttäneet etniset juutalaiset, joilla ei ole enää mitään mahdollisuutta pelastua.”
”… kaikki sellainen teologia, joka jotenkin asettaa kyseenalaiseksi perinteisen dispensationalismin tulkinnan kulmakivet: Jumalalla on kaksi eri kansaa ja kaksi eri suunnitelmaa…”
Korvausteologian ydinkysymys on jäävätkö juutalaiset pelastuksen ulkopuolelle mikäli eivät ensin käänny kristityiksi?Kristitty ei kysele tuollaista:
"Korvausteologian ydinkysymys on jäävätkö juutalaiset pelastuksen ulkopuolelle mikäli eivät ensin käänny kristityiksi?"
Jeesus antoi siihen selvän vastauksen:
Joh 14
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Se tie on sama meille pakanoille kuin juutalaisillekin. Evankeliumia on käsketty saarnata KAIKILLE KANSOILLE ja se koskee myös juutalaisia, muslimeita ja kaikkia pakanoita.
Kristinusko ei ole korvannut mitään, vaan on täysin uusi tie Jumalan yhteyteen. jonka Jumala itse on valmistanut Poikansa kautta. Anonyymi kirjoitti:
Kristitty ei kysele tuollaista:
"Korvausteologian ydinkysymys on jäävätkö juutalaiset pelastuksen ulkopuolelle mikäli eivät ensin käänny kristityiksi?"
Jeesus antoi siihen selvän vastauksen:
Joh 14
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Se tie on sama meille pakanoille kuin juutalaisillekin. Evankeliumia on käsketty saarnata KAIKILLE KANSOILLE ja se koskee myös juutalaisia, muslimeita ja kaikkia pakanoita.
Kristinusko ei ole korvannut mitään, vaan on täysin uusi tie Jumalan yhteyteen. jonka Jumala itse on valmistanut Poikansa kautta."Kristitty ei kysele tuollaista"
Aivan, koska kristityillä on korvausteologia. Eli aina kannattaa ilmaista se, mitä niistä kukin arvostelee, jotta voi puhua samasta asiasta.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kristitty ei kysele tuollaista"
Aivan, koska kristityillä on korvausteologia. Eli aina kannattaa ilmaista se, mitä niistä kukin arvostelee, jotta voi puhua samasta asiasta.Korvausteologia ei ole kristinoppia.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kristitty ei kysele tuollaista"
Aivan, koska kristityillä on korvausteologia. Eli aina kannattaa ilmaista se, mitä niistä kukin arvostelee, jotta voi puhua samasta asiasta.Minä sanoisin pikemmin, että kristinusko on TÄYDENNYSTEOLOGIAA juutalaisille.
Meille pakanoille se on ainoa tie Jumalan yhteyteen.
Sehän täydentää sen puutteen, mitä rabbien kehittämä juutalaisuus on. Se ei korvaa mitään, vaan täydentää ja oikoo juutalaisuudessa esiintyvää ihmistekoista oppia. Talmudissa olevat 613 käskyä eivät ole Vanhan Testamentin opetusta eivätkä näin ollen Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan kuuluvia neuvoja.
Alkuperäinen juutalaisuus on kuollut, eikä voi toimia sen jälkeen kun temppeli hävitettiin, koska uhripalvelusta ei voinut suorittaa muualla kuin temppelissä.
Nykyjuutalaisuus on rabbien kehittämä versio Jumalan alkuperäisestä uskonnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sanoisin pikemmin, että kristinusko on TÄYDENNYSTEOLOGIAA juutalaisille.
Meille pakanoille se on ainoa tie Jumalan yhteyteen.
Sehän täydentää sen puutteen, mitä rabbien kehittämä juutalaisuus on. Se ei korvaa mitään, vaan täydentää ja oikoo juutalaisuudessa esiintyvää ihmistekoista oppia. Talmudissa olevat 613 käskyä eivät ole Vanhan Testamentin opetusta eivätkä näin ollen Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan kuuluvia neuvoja.
Alkuperäinen juutalaisuus on kuollut, eikä voi toimia sen jälkeen kun temppeli hävitettiin, koska uhripalvelusta ei voinut suorittaa muualla kuin temppelissä.
Nykyjuutalaisuus on rabbien kehittämä versio Jumalan alkuperäisestä uskonnosta.Mummonmuori ei tajua, mitä korvausteologia alunperin tarkoitti. Sehän tarkoitti sitä, että (katolinen) kirkko on korvannut juutalaiset Jumalan pelastussuunnitelmassa ja opetti, että kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta.
Se monopolisoi kristinuskon kirkolle ja yritti pakkokäännyttää juutalaisia.
Ne, jotka kertovat Jeesuksen sovitustyöstä myös juutalaisille eivät korvaa mitään eivätkä opeta, että vain heidän kauttansa juutalainen voi pelastua. Juutalainen voi pelastua vain siten, että hän ottaa vastaan Jeesuksen Messiaanaan ja pelastajanaan ja sen oivaltamiseen ei tarvita mitään kirkkokuntaa tai seurakuntaa.
Kristittyjen on kuitenkin käsketty saarnata tätä totuutta myös juutalaisille, kuten Paavali opettaa: "juutalaisille ensin.", mutta Jumala itse vaikuttaa juutalaisen sydämessä uskoa ja ottaa pois sen peitteen joka estää juutalaista näkemästä Jeesusta Messiaanaan.
2. Kor 3
"Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä KÄÄNTYY Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. " Anonyymi kirjoitti:
Mummonmuori ei tajua, mitä korvausteologia alunperin tarkoitti. Sehän tarkoitti sitä, että (katolinen) kirkko on korvannut juutalaiset Jumalan pelastussuunnitelmassa ja opetti, että kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta.
Se monopolisoi kristinuskon kirkolle ja yritti pakkokäännyttää juutalaisia.
Ne, jotka kertovat Jeesuksen sovitustyöstä myös juutalaisille eivät korvaa mitään eivätkä opeta, että vain heidän kauttansa juutalainen voi pelastua. Juutalainen voi pelastua vain siten, että hän ottaa vastaan Jeesuksen Messiaanaan ja pelastajanaan ja sen oivaltamiseen ei tarvita mitään kirkkokuntaa tai seurakuntaa.
Kristittyjen on kuitenkin käsketty saarnata tätä totuutta myös juutalaisille, kuten Paavali opettaa: "juutalaisille ensin.", mutta Jumala itse vaikuttaa juutalaisen sydämessä uskoa ja ottaa pois sen peitteen joka estää juutalaista näkemästä Jeesusta Messiaanaan.
2. Kor 3
"Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä KÄÄNTYY Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. "”Mummonmuori ei tajua, mitä korvausteologia alunperin tarkoitti.”
”…tarkoitti sitä, että (katolinen) kirkko on korvannut juutalaiset Jumalan pelastussuunnitelmassa ja opetti, että kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta.”
Jälleen kerran, se tarkoitti sitä, että kristinusko eli kristityt ovat korvanneet juutalaiset pelastussuunnitelmassa, eikä kristinuskon ulkopuolella ole pelastusta. Tämä näkemys alkoi rakentua jo 100 vuoden paikkeilla ja vahvistui myöhemmin.
”Juutalainen voi pelastua vain siten, että hän ottaa vastaan Jeesuksen Messiaanaan…”
Aivan, jos juutalainen hylkää uskontonsa ja kääntyy kristityksi, vasta sitten hän voi pelastua. Mutta jos hän pitää juutalaisen uskontonsa, hän ei pelastu.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
- Anonyymi
Jumalan seurakuntaa, perhettä ja omaisuuskansaa ovat nykyään kaikki Messiaaseen Jeesukseen Kristukseen uskovat. Niin pakana- kuin juutalaissyntyisetkin uskovat.
Mutta Israelille on luvassa maana ja Jumalan alkuperäisenä omaisuuskansana myös omia vaiheita, lupauksia kuin myös ahdistuksiakin. Kaikki nämä vaiheet annetaan tietenkin juutalaisten pelastumisen takia, sillä kaikkien, jotka tulevaisuudessa mielivät asua uudessa rauhan ajassa, on oltava Messiaan omaisuuskansaa. - Anonyymi
>> Väitätte, että kirkko on korvannut Israelin Jumalan Israelin kanssa tehdyissä liitoissa. <<
Liitto tehtiin Jumalan lupauksen mukaisesti juutalaisten kanssa, mutta enin osa ei ottanut Jeesusta vastaan. Sen takia ilosanomaa alettiin viedä pakanoille. Jokaisella paikkakunnalla apostolit kuitenkin veivät sanoman aina ensin juutalaisille eli kävivät heidän synagogissaan kertomassa evankeliumia, koska Jumala käski viedä sanaa ensin juutalaisille. Jossain vaiheessa kristinuskon historiaa tästä käskystä on kuitenkin luovuttu. Tilalle tuli juutalaisten vainoamista ym.
Juutalaiset ottavat ilosanoman laajemmin vastaan vasta lopun ajassa, jota elämme parhaillaan. Evankeliumi on jo kiertänyt pääsääntöisesti ympäri maailman ja tekee taas nousua Israelissa ja juutalaisten parissa.- Anonyymi
Totta. Ja Raamatun mukaan sen jälkeen juutalaisetkin uskovat Jeesukseen ahdistuksen keskellä, kun heillä ei enää ole muuta toivoa:
Room 11
"Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä! "
"Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:"
- Anonyymi
Oikeasti olisi todella lohduttavaa, että Israelista pelastuisivat kaikki. Mutta Raamatun ja Jeesuksen mukaan näin ei ole. Ainoastaan Jeesukseen omana vapahtajanaan uskovat voivat pelastua, olivat mitä kansaa tahansa ja kuinka valittuja ja lahjakkaita tahansa.
Jeesus Kristus on kaikkien liitojen täyteys ja lopullisuus eli Alfa ja Omega.
Holokaustissa onneksi paljon juutalaisia kääntyi Jeesuksen puoleen pelastuksekseen.
Eivät kaikki kristityn nimeä kantavat myöskään pelastu. Jumala yksin näkee sydämen eikä muuta Tietä ole annettu kuin Jeesus Kristus.
(Room. 9)
27Mutta Esaias huudahtaa Israelista:
"Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan
kuin meren hiekka,
niin pelastuu heistä vain jäännös.
28Sillä sanansa on Herra toteuttava
maan päällä lopullisesti ja rutosti."
(Ilosanoma ei ole ilosanoma kaikille! On järkyttävää, että kaikki eivät pelastu, vaikka se on Jumalan Pyhä Tahto. Kaikki eivät usko, eikä Laki pelasta ketään. Vain epäusko kadottaa.)- Anonyymi
Huhhhei, että joku vielä jaksaa yrittää edes saarnata viattoman kidutusmurhalla jumalauskoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhhhei, että joku vielä jaksaa yrittää edes saarnata viattoman kidutusmurhalla jumalauskoa!
Lisäystä - tästä ansaitsee jo papukaijamerkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhhei!
Että tuo yksi pelle jaksaakin riehua tuon kidutusmurha-teemansa kanssa viikosta toiseen. Eikö hänellä ole muuta elämää?
Olisi varmaan hoidon tarpeessa.
- Anonyymi00177UUSI
Näin ovat.
- Anonyymi00178UUSI
Ikävää eksytystä.
- Anonyymi00179UUSI
Tiedetään!
- Anonyymi00180UUSI
On tiedossa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1323461Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville553021Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.122504Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1132056- 1701704
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa301318- 541162
IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih16943Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois110923Polvinen hylkäsi Persut
Polvinen teki ratkaisun, lähti Persujen paraati paikalta. Moni on jättänyt puolueen tavallisten kansalaisten joukosta.156901