Hajut hävisi

Anonyymi-ap

kylpyhuoneesta. Puhdistin lattiakaivot ja pesukoneen poistoputken, olipa löyhkä kun avasin. Nyt raikasta vaikka ensin meinasin hakea kaupasta raikastimia. Pikkujuttu, mutta duuri hyöty. Jatkossa pesen koneen sirtuunahapolla silloin tällöin.

43

562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni meni suihkunurkan lattiakaivo tukkoon.
      Kumipumpulla sain sen taas vetämään.

Mikä tuon laitteen nimi on? En löydä kuvaa tuolla hakusanalla...
      "Viemäripumppu", löytyi:
      https://www.clasohlson.com/fi/Viemäripumppu-puuvarrella/p/34-1911?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwtfEh9v1ggMVGgWiAx38QwGQEAQYCiABEgJph_D_BwE

Tuolla saan auki tukkeutuneen lavuaarinkin.
      *

• Anonyymi

Mistä syystä S24 ei salli linkkiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä syystä S24 ei salli linkkiä?

Kokeile, tuo toimii vaikka kaikki ei ole sinisellä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa syy on S24:ssä.
        Toimisikohan tämä linkki?
        https://www.clasohlson.com/fi/Viemaripumppu-puuvarrella/p/34-1911

Kärkkäisellä oli muovinen punainen pumppu ja toimii hyvin keittiön tiskialtaan viemärin aukaisissa jos alkaa hidastumaan. Wc pönttöön ei sovi, hyödytön siinä. Kuminen käy kaikkeen ilmeisesti. Latyiakaivoon on saavilla verkkoja ja niitä myydåön ruokaakupoissa. Ne on vaihdettavia. Ei tukkeudu karvoista.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­a­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

viemärinavaus pumppu taitaa olla ja siinä puuvarsi

• Anonyymi

Karhupumppu on putkimiesten nimi laitteelle.

• Anonyymi

Minä pesen pesukoneen kahdesti vuodessa. Sitruunahappoa 150g ja jotain siivousriepuja koneen rumpuun, 90 asteen pesu. Lopuksi ''omolla'' 40 asteen pesu.
      Ei haise kaivo eikä muut.

• Anonyymi

90 asteista vettä tarvitse ikinä. Silkkaa hulluutta. Ahdistuneitten ämmien
        siivoushulluutta.

• Anonyymi

Omolla ??? Joka pesussahan pyykkiaine pyörii koneessa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

90 asteista vettä tarvitse ikinä. Silkkaa hulluutta. Ahdistuneitten ämmien
        siivoushulluutta.

Sitruunahappo ja 90 asteinen vesi irrottaa pesukoneesta kalkin, ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitruunahappo ja 90 asteinen vesi irrottaa pesukoneesta kalkin, ym.

60 aste riittää. 90 aste ja,pesuaine voi äläkä tulla ulos koneesta.
        Vahtoaako sitruunahapppo? Olen käyttänyt x vuodessa mutta en ole huomannut. (0 on aiak korkea kuin kiehuva. Kestääkö tiivisteet um?

• Anonyymi

Hyvä, ostan huomenna sitruunahappoa. Huomasin tänään selvästi mistä hajut tulee. Lattialämmitys vielä voimistaa hajuja. Siivottava on nyt hyvin jatkossakin.

• Etikka on hyvä hajun poistaja.

• Joo esimerkiksi homeen haju lähtee pois etikakalla. etikka hyvä ruuan säilömiseen olisi monta ohjetta. Sooda ja etikka aukaisee putkistoa, jos ei pura putkisto poista tukeutumat mekaanisesti, Viimeiden keino pyydä putkimies paikalle, jos ei vaihda-asunto,

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Joo esimerkiksi homeen haju lähtee pois etikakalla. etikka hyvä ruuan säilömiseen olisi monta ohjetta. Sooda ja etikka aukaisee putkistoa, jos ei pura putkisto poista tukeutumat mekaanisesti, Viimeiden keino pyydä putkimies paikalle, jos ei vaihda-asunto,

Tuo sooda ja etikka ei aina toimi.
        Olen kaatanut sitä lavuaariin litratolkuilla.

Tuo kumipumppu puuvarrella avaa hetkessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sooda ja etikka ei aina toimi.
        Olen kaatanut sitä lavuaariin litratolkuilla.

Tuo kumipumppu puuvarrella avaa hetkessä.

Ruokasooda kunnolla, eli ainakin se 1 dl ja perään saman verran etikkaa muutamissa erissä. Kupliminen alkaa heti. Se irrottaa tukoksia. Perään huuhdellaan tosi kuumalla vedellä oikein reippaasti. Jos hajulukon tukos ei aukea, eikä viemäri ala vetämään, niin homma toistetaan.

• Suurempi vahinko sattui kun wc-pytyn vesisäiliö hajosi, siihen ei auttanut etikka, helpoin oli vaihtaa koko pönttö, sekin onnistui multa. muista sulkea wc-kansi ettei hajut tule, tai laske vettä vähemmän.

• Anonyymi

Sitruunahappo on hyvä puhdistusaine, sillä minäkin pesen pyykkikoneen muutaman kerran vuodessa. Olen alkanut käyttää pyykin huuhteluaineena laimennettua etikkaa, sekin auttaa pysymään pesukonetta puhtaana, ei tarvitse kovin usein konetta pestä..

• Anonyymi

Pönttö kuseeniin paljon alleen että etiikkaa kuluu mojovasti koska kuuseskelu
      tapahtuu vaaka-asennossa

• Anonyymi

4 23:12
        Teillä neuroottininen patouma P:en, syytä itse mietiskelyyn auttaisiko.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Putsasitko myös lavuaarin alla olevan hajulukon? No kaikilla ei mahdolisuus kun ei putkialalla.Sietä myös tulee löyhkää.Hyvin sen putsaaetikka ja se sooda yhdistelmä, Monihan mainostaa edulinen tuote.Etikka viellä on muttaei enää sooda.Ihan 1 pieni soda purkki ei ritä siivoukseen.

• Anonyymi

Jos lavuaarin hajulukko on tukossa, niin voi kokeilla tätä kikkaa. Ensiksi hetki niin kuumaa vettä, kun vain hanasta tulee. Sitten 1 dl ruokasoodaa kaadetaan hajulukkoon. Perään kaadetaan 1 dl väkiviinaetikkaa muutamassa erässä. Annetaan kuplia ja vaahdota hetki (noin puoli minuuttia). Sitten huudellaan runsaalla kuumalla vedellä.

• Anonyymi

Voi toki antaa vaikuttaa vähän pidempäänkin. Perään voi vielä kaataa tilkka etikkaa ja katoa lähteekö vielä vaahtoamaan. Kunnolla pitää käyttää aineita. Muutama teelusikka ei välttämättä riitä.

• Anonyymi

Kiitti vinkistä!

• Anonyymi

Kyllä puhdistin myös lavuaarin hajulukon. Olipa raikas kylpyhuone aamulla ja otin opiksi et siivoaminen auttaa, ei tarvitse heti huoltoon soittaa.

• Anonyymi

No tietysti ne hajulukot pitää putsata säännöllisesti lattiakaivoon laittaa sieppri, joka vaihdetaan aika ajoin. Ei siihen hommaan munia tarvi, käy helposti 78 -vuotiaalta mummeliltakin ja miksei kävis.

• Anonyymi

Näin on kun koko aikuisikänsä on huolehtinut kaikesta niin tässä iässäkin se onnistuu kun fysiikka kunnossa.

• Anonyymi

Kerrostalon jossa asumme käytävästä hävisi inhat katkut kun osmalit muuttivat pois.

• Anonyymi

Itelläni on kaksi veskiä.
      Toisen veskin suihkua en käytä ollenkaan, mutta kippaan aika ajoin vettä sinne lattiakaivoon.
      Muuten rupee haisemaan.

• Anonyymi

Vaimo väittää että haisen , ei ihme ku jo toista viikkoa kylpemättä ku kalliit sähvöt .- Nyt on sauna lämpiämässä että ukko nuortuu, ja koukkuselkä suortuu :D

Gubbe 74

• Anonyymi

Ja akka mielissään :D

D.S.

• Anonyymi

Hyviä keinoja roppakaupalla. Meillä raikastui koko porras ja kellarkäytävä, kun kahden suuren koiran kanssa asuva porukka häipyi. Vaikutus oli todella suuri.

• Anonyymi

Kissat ei aiheuta hajuja kerrostaloissa kun ovat sisällä ja on kissanhiekkaa josta ei hajut siirry muualle.

• Anonyymi

Koiratkaan ei haise kuin jos turkki kastuu sateessa ja sitten voi tuoksahtaa "ulolle",joskus näin kuvailtiin.

• Anonyymi

Näin toimii osuuskauppaväki.

• Anonyymi

Kyllä minunkin pesuhuoneen ovella pöllähtää altaan putsaus on jäänyt tekemättä.
      Mutkiin kerääntyy likaa, joka alkaa käymään. Eikö se vesilukko sitten estäkään hajujen muodostumista?

• Anonyymi

Entä miten se keittiön tiskipesualtaan ulosmenoputken yläosan saisi puhtaaksi, luulen myös että olen vahingoittanut siinä olevaa tiivistettä kun yrittänyt hammastikulla poistaa mönjää joka takertunut kiinni hankalasti.

• Anonyymi

viemärirakeita ei kannata kaataa lavuaariin, itse tein näin ja jämähti hajulukkoon, huoltomies korjas onneks, olipa moka

• Anonyymi

Minulla ei jämähtänyt, kun noudati ohjeita. Kaadoin rakeita lavuaarin vesilukkoon ja vettä perään, niin lähti poreilemaan ja poisti tukoksen. Kunnolla vettä perään.

• Anonyymi

Minun ei ole tarvinnut sitruunahappoja ostella eikä konetta erikseen sillä pestä. Jo viime vuosituhannella sain kodinkonekorjaajalta ohjeen että heitä huuhteluaineet hittoon ja käytä etikkaa, niin koneesi pysyy puhtaana. Pesuaine aina suoraan rumpuun, paitsi jos tarvii erikseen esipesua. Pesu-ja huuhteluaineiden jäämät koneen puhjalla limottuu ja aiheuttaa tunkkaisen hajun. Korjaajan ohjeen mukaan olen toiminut ja senkoommin ei ole tarvinnut konetta erikseen puhdistaa. Kannen pidän auki aina vähintään vuorokauden pesun jälkeen että kuivuu ja sitten kiinni. Jos olisi sivusta täytettävä niin ei välttämättä tarvitsisi sulkea ollenkaan.
      Etikkaa olen joka koneelliseen lorauttanut huuhteluaineen tilalle ja sekä pyykit että kone pysynyt raikkaana.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe