On taas itsenäisyyspäivä huomenna

Anonyymi-ap

Kansakunta on kovia kokenut.
On kuitenkin itsenäistynyt.
Ja itsenäisenä pysynyt.
Historian totuuksista voidaan olla erimielisiäkin.
Mutta kuten joku viisas on sanonut: Ruotsalaisia emme ole - venäläisiksi emme halua tulla - olmaamme siis suomalaisia.
Siniristi - lippumme!

27

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistan kuinka koulussa kirjoitimme vihkoon Lippulaulun sanat ja koristelimme sivua kukkasin.

      Koulun jumppa- ja juhlasalissa sitten seisten lauloimme tuon laulun, samaten kuin Maamme-laulun.

      Tuohon aikaa osattiin todella laulaa. Nykyään lapset vain töksäytellen huutavat. Antaa huonon kuvan suomalaisten sivistyksestä.

      • Anonyymi

        Meidän lastenlapset osaa kyllä laulaa.


      • Anonyymi

        "Tuohon aikaa osattiin todella laulaa. Nykyään lapset vain töksäytellen huutavat. Antaa huonon kuvan suomalaisten sivistyksestä."

        Niin ennen, kuin nykyisinkin, toiset osaa laulaa, toiset ei. Tämän päivän lapset ei ole yhtään sen huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuohon aikaa osattiin todella laulaa. Nykyään lapset vain töksäytellen huutavat. Antaa huonon kuvan suomalaisten sivistyksestä."

        Niin ennen, kuin nykyisinkin, toiset osaa laulaa, toiset ei. Tämän päivän lapset ei ole yhtään sen huonompia.

        Minun aikoinani oli koulussa laulutunnit.
        En tiedä, onko enää.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun aikoinani oli koulussa laulutunnit.
        En tiedä, onko enää.
        Mkr.

        Mä aloitin kouluni 1957 ja meilläkin on laulutunti. Ei siellä mitään opetettu, kunhan laulettiin ja olihan siellä jokunen nokkahuilu ja melodiga vai mikä se oli.
        Kauhea oli se laulukoe. Luokan eteen yksin laulamaan koetta ja kaikki hihitteli.

        Nykyisin kai puhutaan musiikkitunnista vai onko sitäkään enää. Lapsillani oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuohon aikaa osattiin todella laulaa. Nykyään lapset vain töksäytellen huutavat. Antaa huonon kuvan suomalaisten sivistyksestä."

        Niin ennen, kuin nykyisinkin, toiset osaa laulaa, toiset ei. Tämän päivän lapset ei ole yhtään sen huonompia.

        Ihan niin lapset ovat kautta aikojen osanneet laulaa, siis ne joilla on nuottikorvaa, ja myöskin on kautta aikojen ollut lapsi jotka vaan eivät osaa laulaa joten ei lapset ennen parempia olleet mitenkään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun aikoinani oli koulussa laulutunnit.
        En tiedä, onko enää.
        Mkr.

        Muistan kun oli koulussa laulukokeetkin . Jokaisen piti laulaa seisten pulpettinsa vieressä kuuluin niihin lapsiin jolla oli laulun ääntä mutta sitä jännitti niin kovasti kun muut kuuntelivat ettei sanat pakkasivat jäädä kurkkuun kiinni.

        Muistan kun yksi poika päästeli kovalla äänellä Keltaruusun !ja opettaja oli vihainen sillä se ei ollut koulun laulukirjassa .
        Toinen poika vaan luki laulun sana siis mitään nuottia edes
        Että oli ne laulutunnitkin eräänlaista ajankulua , niitäkin tunteja olisi voinut vaikka muutta johonkin tärkeämpään. Mitä hyötyä laulutunnista oli lapselle joka kerta kaikkiaan ei osannut laulaa . Eikä silloin opikaan jos ei ole nuottikorvaa. Ja miksi yleensä olisi pitänyt osata laulaa .
        Itse sain aina laulaa koulun juhlissa ja se oli jännittämistä koko ajan, kokosin hameen helmat hikisiin käsiin laulaessani ja päästin irti kun kädet olivat täynnä kangasta ja aloitin kokoamaan uudestaan sitä se jännitys teki pienelle lapselle


      • Anonyymi

        Minun lapsuudessani kerättiin iskelmien sanoja ruutuvihkoon. Niitä sitten laulettiin koulun välitunnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä aloitin kouluni 1957 ja meilläkin on laulutunti. Ei siellä mitään opetettu, kunhan laulettiin ja olihan siellä jokunen nokkahuilu ja melodiga vai mikä se oli.
        Kauhea oli se laulukoe. Luokan eteen yksin laulamaan koetta ja kaikki hihitteli.

        Nykyisin kai puhutaan musiikkitunnista vai onko sitäkään enää. Lapsillani oli.

        Lapseni kieltäytyi tarhasta, koska siellä oli leikki-ja laulutunti kerran päivässä. Kerroin sen opettajalle, joka sanoi, että lapseni on ilmeisen musikaalinen ja kärsii kymmenäänisestä kailotuksesta. Ymmärsi hyvin ja sanoi, että joskus hänenkin teki mieli paeta. Hän lupasi, että lapsi saa jäädä pois laulutunneilta.
        Rauha palasi.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­N­­y­m­­­f­o­­­m­­­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Lopujen lopuksi nyt näyttää siltä, että Neuvostoliitto kirjoitti Suomen itsenäisyyshistorian.

      • Anonyymi

        Sama Venäjä se olisi ollut Suomea kohtaan riippumatta siitä kuka tai mikä taho siellä hallitsee.

        Mannerheim matkusteli jäätyään itsenäistymisen jälkeen vapaalle useissa länsimaissa, kuten Ranska, Britania, Ruotsi, jne., saadakseen joukkoja kokoon bolseviikkien lyömiseksi. Luopui sitten, kun Venäjän alueet yhdistyivät Neuvostoliitoksi.

        Mutta kuten jo alussa mainitsin, tuskin Venäjä siitä miksikään olisi muuttunut - sama imperialismi siellä olisi jatkunut. Sieltä se aina nousee - se suurvalta hegemonia.


    • Anonyymi

      Keskeiset kansalliset tunnuksemme ovat toisikta.
      Lippumme on venäläisiltä, vaakunamme ruotsalaisilta ja kansallishymnimme saksalaisilts.

      Hmm, vaikutat botilta. Onko sinulla VPN-yhteys päällä?
      Kysy lisää ylläpidolta

    • Anonyymi

      Itsenäisyyspäivään luo mustan varjon ntsipuolue hallituksessa.

    • Anonyymi

      Suomi on nyt puolustuksellisesti itseään suurempi, mikä on hyvä asia, koska olemme sotilaallisesti pullistelevan, imperialistisen naapurimaan etupiirialueella - kuten he itse naapuritaan nimittävät, siis etupiirialueiksi.
      Suomesta tuli 4.4.2023 Naton 31. jäsenmaa.
      Hyvää ja turvallista itsenäisyyspäivää!

    • Anonyymi

      Toivottavasti tänä päivänä jokainen jolla siniristilippu on, nostas sen salkoon. Ja kynttilät syttyvät turvallisesti kunnioittamaan maamme itsenäisyyttä.
      Yhteneväisyytemme tulee näkyä.
      🇫🇮

      • Anonyymi

        Turhauttaa, kun elän alueella, jossa ilmeisesti ei itsenäisyyttämme arvosteta.
        Monena vuonna olen ollut ainoa kynttilöiden polttaja ympäristössämme.
        Voi tietysti olla, että johtuu myös talojemme ikkunoista, joilla ei ole omia ikkunalautoja, vaan kynttilät, kuin myös ruukkukukat, pitää viritellä erilisille telineille ikkunan eteen.


    • Anonyymi

      Ruozsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tulee , olkaamme siis puolalaisia.
      Hmm, vaikutat botilta. Onko sinulla VPN-yhteys päällä?
      Kysy lisää ylläpidoltac

    • Anonyymi

      Ulkoseinällä tuo puna/keltainen , en viitsinyt siniristilippua virittää kun tuli pyryilma .-
      Marschallit lipun vieressä .- Yks vanha työkaverikin aamulla onnitteli meittien itsenäisyyttä :D

      Skånepåg

      • Anonyymi

        Tuo punakeltainen olisi kyllä oikeampi.


    • Anonyymi

      Hmm, vaikutat botilta. Onko sinulla VPN-yhteys päällä?
      Kysy lisää

    • Anonyymi

      Minä lauloin aina:
      Talitintti maaliskuulla mietti näin mielessään; "Tahdon laulaa riemusuulla sävelmän uuden tään, ti-ti-tyy, ti-ti-tyy, ti-ti-tyy!

      Oli hyödyllistä, että piti opetella laulun sanat ulkoa.
      Muistan vieläkin ulkoa kaikki maakuntalaulut, joululaulut, virret ym. Osaan sen ajan iskelmienkin sanat ulkoa, "tänne mun viuluni tuokaa", "taas paistetta päivän", "minä keltaruusun kerran" jne.
      Piti laulaa vielä Suomen jokienkin laulut, esim Ii-joki laulu. Kaikkien jokien nimet, mitkä virtasivat Pohjanlahteen. Itä-Suomessa siis koululaiset tiesivät!

      Nyt on mukava, voi ilman laulukirjoja laulaa.

      • Anonyymi

        Minun koulumuistoni on loru Raamatun pikkuprofeetoista, jotka opettaja koulussa opetti: Jes Jere virtensä, Hes Daniel, Hoos Joel Aam Obad . . . jne. pitkä loru hakkaavalla tahdilla, ja sen avulla siis osaan luetella pienet profeetat tuosta vaan yhä vielä, paitsi että ei niitä ole ikinä kukaan kysynyt.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun koulumuistoni on loru Raamatun pikkuprofeetoista, jotka opettaja koulussa opetti: Jes Jere virtensä, Hes Daniel, Hoos Joel Aam Obad . . . jne. pitkä loru hakkaavalla tahdilla, ja sen avulla siis osaan luetella pienet profeetat tuosta vaan yhä vielä, paitsi että ei niitä ole ikinä kukaan kysynyt.
        Mkr.

        Tämäpä hyvä mahdollisuus!

        Kertoisitko Aamista ja Obadista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun koulumuistoni on loru Raamatun pikkuprofeetoista, jotka opettaja koulussa opetti: Jes Jere virtensä, Hes Daniel, Hoos Joel Aam Obad . . . jne. pitkä loru hakkaavalla tahdilla, ja sen avulla siis osaan luetella pienet profeetat tuosta vaan yhä vielä, paitsi että ei niitä ole ikinä kukaan kysynyt.
        Mkr.

        Mitä ihmettä. jouduitko tosiaan opettelemaan pikkuprofeetat?
        Minä taas opettelin Jaakobin poikien nimet vanhimmasta nuorimpaan. 12 veljestä joista nuorimmat Joosef ja Benjamin olivat lempivaimon synnyttämiä. Tyttöjä ei kai sitten ollutkaan koska en muista niistä mitään mainintaa, vai liekö sitten olleet niin vähäpätöisessä asemassa siihen aikaan ettei kannattanut erikseen mainita.
        En minäkään ole päässyt briljeeraamaan näillä Ruben, Simo, Leevi, Juuda, Daan, Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin-
        Menivätköhän oikein? Enpä viitsi tarkistaa.
        !


    • Anonyymi

      Meidän taase piti tietää kaikki Paavalin
      lähetysmatkat.
      --------
      Hmm, vaikutat botilta. Hölmö. onko sinulla VPN-yhteys päällä?
      Kysy lisää ylläpidolta

      • Anonyymi

        Kertoisitko Aamista ja Obadista?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe