Kuopiossa olevan Osmo-laiva oli uiva näyttely Halltex-levylle.
Sodan jälkeen 1946 alettiin tekemään Suomessa Halltex-puukuitulevyjä. Materiaalina käytettiin puuta joissa oli sodan jäljiltä luoteja ja sirpaleita. Tällaiset puut eivät kelvanneet sahateollisuuden käyttöön joten niistä keksittiin valmistaa Halltex levyjä joita viettoon myös sotakorvauksena Neuvostoliittoon.
Osmo-laivassa levyjä esitteli mm. Halltex-tytöt.
Levyjä valmistettiin myös valmiiksi tapetoituina.
Tiesitkö tämän?
26
561
Vastaukset
- Anonyymi
Kiva tietää. kivaa iltaa sulle:)
- Anonyymi
Tämän palstan on vallannut kaikenmaailman kylähullut ja huru-ukot.
- Anonyymi
Tiesin, vaan mukava oli muistella taas uudelleenkin.
- Anonyymi
https://www.pohjois-savonwanhatlaiwat.fi/alusluettelosta-poistuneet-alukset/osmo/
Tässä tietoa Osmo-laivassa.- Anonyymi
Linkittäjä-Trolli
Tällä trollilla ei ole oikein sana hallussa, mutta hän kompensoi puutettaan linkitämällä sopivaksi katsomiaan kommentteihinsa sopivakseen katsomia nettiosoitteita.
- Anonyymi
Halltex tehtaasta taisi tulla ovitehdas.
- Anonyymi
Eikös Hankasalmella vielä toimi Halltex tuotanto?
- Anonyymi
Joillakin on sellainen luulo että kaikki pitää lukea saati tänne kirjoittaa. En todellakaan haluaisi elää tuollaisen perheessä. Mahtaa olla kanssaeläjillä vaikeeta.
- Anonyymi
Tämä oli aikakin minulla uutta tietoa. Kiitos jakamisesta, toivottavasti nosrat esiin muitakin vastaavia sisältöjä!
Oikein ihanaa joulun aikaa sinulle.- Anonyymi
Heitä h*mo volttia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitä h*mo volttia!
osta uus akku eläkä aena ruinoo apuvirtoo muilta!
- Anonyymi
Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa.
- Anonyymi
Onko ihan pakko keskustella jos ei taho?
- Anonyymi
No enpä tiennyt
Halveksi
Tutunkuuloinen materiaali
- Anonyymi
nimetön!
- Anonyymi
Oo, onkos Osmo uiskennellut ihan tuollaisessa lastissa!
- Anonyymi
Osmo oli joskus diskona Kuopionlahden rannassa. Pitivät siinä diskoravintolaa kesäaikaan. Se oli jotain vuonna 1969.
- Anonyymi
Halteks-levy oli vähän pirullista maalata. Se imi maalia paljon. Monet käsittelivät levyn ensin tapettiliisterillä ja antoivat sen kuivua hyvin ennen maalausta.
Maalia säästyi näin ja maalauksesta tuli tasaisempi.- Anonyymi
Kyllä tämä dementoitunut huru-ukko jaksaa mustella menneitä.
- Anonyymi
Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa. Keskustelujen ikäraja seksipalstoilla on 18 vuotta.
- Anonyymi
Jeeeeee olipa hyvä että tämäkin viestiketju nousi taas tänne.
Osmo-laiva on hyvin hyvin kiinnostava historiansa vuoksi.
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006