Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

24h vesipaasto josta suoraan pätkäpaastolle 16:8

Anonyymi-ap

Tervehdys,

Minä ajattelin kirjoittaa tänne ihan omakohtaisia kokemuksia 24h vesipaastosta. Vesipaaston jälkeen siirryn 16:8 paastoon 21.12.2024 asti.
Terveysongelmia on niin vähän on erikoinen fiilis lähtä kokeilemaan. Että kantaako tämä hedelmää.
Paastoon on lääkärin suostumus Mehiläiseltä.
Ja hän pitää ajatusta fiksuna kokeilla.

Olen merkittävästi lihava ja olen toipuva päihderiippuvainen.
Nyt kohta 7kk raittiutta takana.
Raittiuden mukana tuli urheilu elämään ja terveellisen ravinnon syöminen.
Urheilen 3-4 kertaa viikossa. Nyrkkeilen ja lenkkeilen ulkona reipasta kävelyä. Treenit kestää yleensä 1-1.5h

Päihdemaailmassa ruokailutottumukset oli mitä oli. Ja usein mentiin miinus kaloreilla. Ja kalorit tulivat lähinnä alkoholijuomista siiderit ja oluet yms.
Ruokana burgeria sillon tällön, sipsejä ja karkkia.
Paino oli kauan sellaista 105kg luokkaa ja olen pitkä 40v mies.

Olen kokenut kummallisen asian tässä toipuessa ja olen tavannut lääkäreitä asian suhteen. Terveillä elämäntavoilla kroppaan kertyi n.15kg ylimääräistä 4kk aikana. Suurinosa kiloista tuli hetkessä. Puhutaan 3-4 viikon aikana. Paino seilaa 120kg hujakoilla. Kiloa molempiin suuntiin.
Minulla on todettu uniapnea ja olen jonossa unitutkimukseen. Jonot ovat pitkät ja olen elokuusta asti odottanut aikaa.

Olen käynyt myös kehon koostumusmittauksessa heinäkuussa ja lokakuussa. Kroppani kerää ylimääräisiä nesteitä ja en laihdu.

Ravintoterapeuttikin totesi ruoka-asioiden olevan kunnossa. Ja syy on nyt jossain muualla kuin asenteessa tai urheilun/terveen ruuan määrässä.

Sydän on tutkittu, kilipirauhanen, munuaiset nyt testataan strrssihormonitasoja eli poissuljetaan mahdollisuuksien mukaan joku Cushingin oireyhtymä.
Ensimmäinen testi oli viitearvoissa ja seuraavaksi testataan kuinka kroppani poistaa sitä stressihormonia. Eli nautitaan sitä suullisesti illalla ja aamulla laboratorioon verikokeeseen. Varmistetaan että se poistuu oikealla tavalla.
Veriarvot oli kaikki normaaleja paitsi paharasva hieman koholla.
Kovat verenpaineet ja sydämentykyttelyt on jääneet aikalailla pois vajaan 7kk aikana. Terveellisen elämäntyylin ansiosta.
Mielialalääkkeet jäi pois n.6kk sitten lääkärin ohjeella ajoimme ne alas. Mielialakin on aika tasainen verratuna entiseen elämään.

En syö sokeria ollenkaan ja vältän sitä kaikin keinoin. Hedelmiä harvoin. Kasviksia paljon ja vähärasvaista lihaa ravintosuunnitelman mukaisesti. Perunaa, pastaa ja riisiä hallitusti suunnitelman mukaan.
Mahdollisimman puhdasta syömistä siis kyseessä.
Vältän liikaa käyttämästä kovaa rasvaa mutta myönnän että käytän paistamisessa esimerkiksi mielummin oikeaa voita kuin öljyjä. Mutta en sitä holvaa. Juuston jätin myös melkeinpä kokonaan pois.

Lääkärin tutkimukset on kesken ja olen varautunut jo siihen että pahempaakin voi löytyä. Ja oma vika kun olen kehostani viisveisannut. Ja vuosi kohdellut itseäni kaltoin. Monella eri tavalla henkisesti ja fyysisesti.
Voimia antaa tämä että teen töitä kropan eteen jatkuvasti. Ja itsekuri kasvaa kokoajan.
Ja menen treeneihin siksi että saan siitä niin hyvän tunteen koko kroppaan treenin jälkeen. Joka kerta saa mahtavan onnistumisen tunteen...
Varjona tuo että kroppa kerää nestettä ja muutoksia ei tule. Muutos kropassa ei ole kuitenkaan pääsyy mitä tässä haetaan vaan kokonaisvaltainen pysyvä elämänmuutos. Siksi en luovuta vaikka mitä tulee vastaan.

Siinäpä kattava pohjatieto tästä minun kokeestani koskien pätkäpaastoa ja vesipaastoa.
Raportoin tänne sitten tuloksia.
Mikäli tämä saa "herätettyä" aineenvaihdunnan niin hyvä jos ei sitten koitan keksiä muita keinoja ja konsultoida lääkäriä ennen niiden toimenpiteiden aloitusta.


Eilen 6.12.2024 klo.22.01 loppui 24h vesipaasto. Ja jatkoin siitä kevyellä syömisellä kohti pätkäpaastoa 16:8. Eli tänään on sitten pätkäpaaston ensimmäinen päivä.

Vesipaasto 24h kokemukset pääpiirteittäin virkeä energinen olo henkisesti mutta fyysinen puoli bragasi ja näkyi laiskuutena. En tohtinut voimattomuuden takia alkaa repimään salilla treeniä tänään kuten normaalisti. Loppua kohti alkoi tulemaan vähän jopa paniikki ja meinasi ratketa loppumetreillä syömään mutta tahdon voimalla sätkin loppuun niinkuin olin itselleni lupauksen antanut.
Vettä join runsaasti n.3.5-4 litraa. Magnesiumin ja sekä hallitusti suolaa ohjeiden mukaan.
Kaikinpuolin täytyy sanoa että ainakin vessassa sai ravata n.8-9 kertaa virtsaamassa ja kaksi kertaa kakkosella. Joista jälkimmäinen tyhjensi suolta todella isosti.

Nyt olen syönyt 6 tunnin aika ikkunassa 3 kevyttä ateriaa.
1) Pieni kulho puuroa, keitetty kananmuna ja kaksi näkkileipää.
2) Kanankoipi, maltillinen määrä riisiä sekä runsaasti pakastekasviksia ja tomaattia.
3)Kaksi hapankorppua joiden päällä yksi keitetty kananmuna viipaleina sekä maitorahkan, hieman jogurttia ja maustin sitä hieman proteiinijauheella.
Sit taas 16h pelkällä vedellä ja teellä.
Jonka jälkeen 8h ikkunassa 3 tervettä ruokaa.
Lähtöpaino oli paastoa tekemään lähtiessa 119.8kg aamulla.
Vyötärön ympärys 126cm.

1

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohoh tulipa pitkä raportointi tilanteesta heh.
      Jos on kokemuksia vastaavasta tilanteesta kuuntelen mielelläni. Hauskaa loppuviikkoa kaikille! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe