Ärsyttää - Vastikkeet maksetaan "oman maun mukaan"

Anonyymi-ap

Ymmärrän, että joku haluaa pizzaan täytteet oman maun mukaan, mutta se että vastikkeet maksetaan oman maun mukaan saattaa aiheuttaa ärsytystä isännöintitoimistolla. Viisastelematta, eikä vastike makseta sen mukaan, mikä vastikelasku on voimassa eräpäivänä? Ei eräpäivän jälkeen voi enää muuttaa sen kuukauden vastikelaskua.

Eli jos 5.12. erääntyvässä vastikelaskussa on tietty loppususumma ja tietty määrä vesimaksuja (0 kpl), niin herättäähän se ihmetystä, kun 7.12. osakkeenomistaja ilmoittaa: "Vuokralaiset ovat muuttaneet asuntoon 25.11. Kaksi henkilöä eli vesimaksu tulee kahdesta henkilöstä." Tämä tieto tuli siis 7.12. eli kaksi päivää joulukuun vastikkeen eräpäivän jälkeen.

Minä vastasin: "Kiitos tiedosta. Liitteenä uudet vastikelaskut. Koska joulukuun lasku on jo erääntynyt, ei sitä voi muuttaa. Tammikuun laskulla on joulukuun ja tammikuun vesimaksut (4 kpl), helmikuusta lähtien laskulla on kaksi vesimaksua."

Vuokranantaja vastasi: "Olen maksanut joulukuun vastikkeessa 2 kpl vesimaksuja."

Voiko joku kertoa, miten osakkeenomistaja voi itse lisätä tai vähentää maksamiensa vesimaksujen määrää vastikelaskun eräpäivän jälkeen?

"Turpa kiinni ja tee uudelleen uusi vastikelasku joulukuulle kahden vesimaksun kera!" sanovat palstalaiset. Olette oikeassa, mutta kyllähän vesimaksujen määrä pitää olla isännöintitoimiston tiedossa ennen sen kuun vastikelaskun eräpäivää. Ei viitsi 7.12. alkaa muutella joulukuun 5.12. erääntyneen laskun vesimaksujen määrää, kun vuokranantaja on VARMAANKIN tiennyt jo marraskuussa, että hän on tehnyt vuokrasopimuksen ja asuntoon muuttaa kaksi asukasta 25.11.

Yllä kuvaus siitä, mikä on arkea isännöintitoimistoissa. Tähän se työaika menee.

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olisin isännöitijä, niin olisin ilmoittanut, että liikaa laskutetut vesimaksut hyvitetään seuraavissa vastikelaskuissa. Liian yksinkertaista?

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­­y­­m­­­f­­o­­m­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ja siitä saa palkkaa.

      Työ on monille tänä päivänä ongelmien ratkaisua, tuossa listattiin ongelmien ratkaisua.

    • Anonyymi

      "Ei eräpäivän jälkeen voi enää muuttaa sen kuukauden vastikelaskua."


      Kyllä ihan varmasti voidaan eräpäivänkin jälkeen laskua muuttaa, jos lasku on jo alun alkaenkin väärin.

    • Anonyymi

      Oletko itse liian joustamaton ja aiheutat kitkaa ihan suotta?

      Eikö se ylijäämä näy siellä kirjanpidossa ja ne voi vaivattomasti hyvittää laskussa. Kommunikoikaa ystävällisesti, niin ei tule vihaisia vastauksia.

      • Anonyymi

        Näille puliveivareille pitää laittaa karhulasku tuplakorolla, niin oppivat olemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe