Onko muilla ongelmaa, että neuroleptien myötä tasapaino mennyt? Ei pysy pystyssä maastohiihdossa enää? Tasamaalla hiihto onnistuu. Muutenkin liikkeet hitaita ja jähmeitä. Sekö tässä on tarkoitus, ettei pysty normaaliin elämään?
Neuroleptit ja liikunta
17
634
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on ja etenkin se, että et enää mene mihinkään valittamaan, etkä reagoi mitenkään mihinkään.
- Anonyymi
Provo. Ei neuroleptejä käyttävät mitään hiihtoa pysty harrastamaan.
- Anonyymi
Ei ole provo. Skitsofrenialääkeinjektio minulle on määrätty, vaikken skitsofreniaa sairasta. Hiihto ei enää huvita, koska liikkuminen on niin hidasta.
- Anonyymi
Niin. Sitä vartenhan ne on, ettei pysty normaaliin elämään ja että muut ihmiset näkee päälle, että "on sairas". Kauanko sulla on ollut injektio? Mitä lääkettä ja onko sen lääkkeen tabletteja jäänyt varastoon? Mietin vaan, että oisko mahollista vielä päästä lääkkeestä irti... Kyllähän nyt hemmettisoikoon mielen terveyttä edistää hiihto ennemmin kuin se, ettei pysty hiihtoon, eikä mihinkään muuhunkaan. Niinkun tässä joku jo vastasi "Höpö höpö, neurolepteillä oleva ei pysty mitään hiihtämään".
- Anonyymi
Sitäkö varten ne lääkkeet tas on?
- Anonyymi
Mitähän tapahtuisi, jos ottaisin pari sellaista ihmistä johon luotat, hyviä ystäviä tai sukulaisia, jne.
Kertoisit nämä ajatuksesi heille, ja kysyisit, että kannattaako niitä kaikkia postata julkisuuteen?
- Anonyymi
Minulla oli aikoinaan niin vahva lääkitys ( neuroleptejä ja muita lääkkeitä ), etten pysynyt pystyssä, vaikka sauvojakin käytin pahimpaan aikaan apuna tukemassa, silti kaatuilin välillä.
Taisin olla aikamoinen näky.... - Anonyymi
Tässä tuli esille neuroleptien aiheuttama. ekstrapyramidaali eli ep-oire joka kehittyy lääkeparkinsonismiksi. Siis neuroleptit lamaannuttavat pikkuhiljaa elimistön toimintoja ja rappeuttavat toimintakykyä. Psykiatrien aiheuttamia vaurioita ihmiskunnan keskuudessa. Tämä on salassa pidettävä tieto josta ei kerrota potilaille lääkkeitä määrättäessä.
- Anonyymi
Ei psykiatrit itsekään ole tietoisia mitä vaurioita he kylvävät ihmisten keskuuteen hoidoillaan. Heitä on opetettu että kaikki oireet ovat potilaiden omaa sairautta. Eipä he siten osaa lääkehaitoista mitään kertoakaan. Potilaat ovat tässä viisaampia ja tietävät enemmän.
- Anonyymi
Kyllä ja lihakset menee kramppiin.
- Anonyymi
Söin Zyprexaa yli kymmenen vuotta, ja koko sen ajan jalkojen lihakset ( myös varpaissa ) kramppasivat lähes päivittäin, joskus useampaankin kertaan vuorokaudessa.
Krampit alkoivat hieman lääkityksen aloituksen jälkeen, ja katosivat aika pian lääkityksen lopetuksen jälkeen. Siksi krampit oli helppo yhdistää lääkkeen aiheuttamiksi.
Mitä jäi jäljelle, hermostovaurio.
- Anonyymi
Omat kokemukset
antipsykootit laukaisi extrapyramidaalioireita missä tuntui kuin joku kuristaisi kaulalta ja samaan aikaan menisi semmoista omituista kihelmöinnin melkeinpä sisäisen kutinan tunnetta. Kaulalihakset oli spasmissa.
Raajojen sisällä oli levottomuutta ja liikuttelupakon tunnetta, potkin jalkoja nukahtamiseen asti (ja nukkuminen häiriintyi). Oli hankala rentoutua ylläolevien oireiden vuoksi ja tunsin epämukavaa lähes kauhun tunnetta olon vuoksi
Jalat ja lihakset tuntui jotenkin lötköiltä, kävelin normaalia hitaammin lääkityksissä ( ja muutenkin kävin ahdistavan hitaalla).
Jos yritti liikkua se vain pahensi näitä levottomuusoireita.
Ennen kuin oireet oli pahimmalla tasolla yritin liikkua antipsykooteissa. Tuntui kuin kehossa olisi puudutusainetta, mieli ei tuntenut endorfiineja.
Liikuttelupakon tunne oli niin ahdistava että päälle meni rauhoittavaa joka vaikutti motoriikkaan yhdessä antipsykootin kanssa niin että tasapaino heitti paljon, myös vieroitusaikana.
Noihin aikoihin lääkitystä puhkesi kamalat huimaukset missä huone meni ympyrää jos liikutin päätä makuuasennossa. Vaikuttaakohan nuo lääkkeet tasapainokeskukseen, korvaan jotenkin?- Anonyymi
EI herrajestas tätä psykiatrien touhua! Ja tämäkö on nyt sitten HOITOA! Mitä tällainen hoito voi parantaa? Ja kaikkein kauheinta on kun näitä lääkkeitä syötetään vuosikausia sellaisillekin joilla ei ole mitään psyykkistä sairautta, heidänkin kehonsa täytyy kärsiä näitä fyysisiä oireita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI herrajestas tätä psykiatrien touhua! Ja tämäkö on nyt sitten HOITOA! Mitä tällainen hoito voi parantaa? Ja kaikkein kauheinta on kun näitä lääkkeitä syötetään vuosikausia sellaisillekin joilla ei ole mitään psyykkistä sairautta, heidänkin kehonsa täytyy kärsiä näitä fyysisiä oireita.
Terve keho, terve mieli. Paitsi psykiatrien mielestä se taitaa olla toisinpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve keho, terve mieli. Paitsi psykiatrien mielestä se taitaa olla toisinpäin.
Eli että niiden mielestä sotketussa sairaassa kehossa mielikin voi hyvin ja vielä vähättelevät minkä ehtivät tekemäänsä haittaa.
- Anonyymi
Ilokseni huomasin nettiä selatessani että tälle nykyiselle psykiatriselle hoitojärjestelmälle alkaa tulemaan uusia tuulia ja vaihtoehtoisia hoitotapoja noiden kehoa vaurioittavien lääkemyrkkyjen tilalle.
Aku ja Ben ovat aloittamassa todella mielenkiintoista uutta podcastia: luomupsykiatriaa.libsyn.com.- Anonyymi
Hienoa Aku ja Ben. Te olette historian oikealla puolella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569