Terve!
Kuinka usein hammaskiveä tulee kissalta poistaa ja tarvitseeko siihen erikoisvälineitä?
Minkä väristä hammaskivi on?
Näin yleisellä tasolla, mitä haittaa hammaskivestä on? Onko kissoille jotain puruluu juttuja, jotka vähentäisivät hammaskiven muodostumista?
Tattis
Hammaskiven poisto
4
3027
Vastaukset
- minna
Hammaskivi poistetaan eläinlääkärillä yleensä parin vuoden välein, joskus useammin. Jos hammaskiveä ei poisteta, hampaat saattavat pudota suusta (olen nähnyt useamman tapauksen). Hammaskivi on keltaisen ruskeaa. Voit syöttää kissalle raakaa lihaa, se pitää hampaat puhtaampina. Hammaskivi täytyy silti käydä poistamassa eläinlääkärillä.
- Sinx
just poistettiin eikä siihen tarvittu kuin 3 lääkäriä ja tusinan verran muita avustajia. Kai se hammaskivi pitää poistaa aina kun sitä tulee. Tiikereiltä ehkä harvemmin. Jos hammaskiveä ei poista voipi tulla reikiä ja kissasta äkäinen.
- dog rules
meillä oli lapsuudessa kissoja enemmän kuin laki salli. toiset katoili ties minne. mutta "kanta" kissa stella eli meidän kanssa toistakymmentä vuotta, eikä siltä koskaan poistettu mitään hammaskiveä. jos kissalle syöttää aina noita valmiiks "pureskeltuja" kissanruoka mössöjä, niin saa kans poistaakin noita hammaskiviä. mieti jos ite söisit aina jotain pilttia ja bonaa mitä ei tarvis pureskella etkä harjais hampaita, niin........
- Cat
Eläinlääkäristä saa kuivamuonaa jonka tarkoituksena on vähentää hammaskiven muodostumista. Se on vähän kovempaa kuin tavallinen papana ja eri muotoista. Ehkä silti joutuu käymään poistattamassa hammaskiveä mutta ainakin harvemmin. Toisilla kissoilla tulee helpommin hammaskiveä kuin toisilla. Sama kuin ihmisillä. Voithan tietenkin kokeilla kissan hampaiden harjausta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161