Koska Nordea korjaa Mandatumin hankintahinnan?

Anonyymi-ap

Omistin muutamia osakkeita Sampoa, jolloin sain Mandatumin osakkeita kun Mandatum listautui pörssiin. Säästö ja sijoitukset minulla lukee edelleen tuo ""Yhden tai useamman omistuksesi hankintahinta puuttuu. Tämä saattaa johtua yhtiötapahtumasta, kuten osakkeiden splittauksesta tai merkintäoikeusannista. Voit lisätä puuttuvan hinnan napauttamalla tietoja puuttuu linkistä""
""Tapahtumistasi puuttuu tietoja, joten emme pysty laskemaan omistuksesi tuottoja/tappioita. Muokkaa tapahtumaa, josta puuttuu tietoja."" Mulla toi pyytää muokkamaan juuri noita osakkeita mitkä sain kun omistin jo ennestään Sampoa.
Jos Nordea ei tuota korjaa niin myynkö sitten kaikki mandatumin osakkeet, jotta voin sitten myöhemmin ostaa vaikka Mandatumia takaisin, jolloin sitten järjen mukaan uusissa mandatumin osakeissa tuota hankintahinnan muokkausta ei enää näkyisi.

12

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suora ohje verottajan tekstiin:
      https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/280608/sampo-oyjn-osittaisjakautumisessa-syntyneen-mandatum-oyjn-ja-sampo-oyjn-osakkeiden-hankintamenon-maarittaminen-verotuksessa/
      (kopioi koko linkki osoiteriville jos se on liian pitkä toimiakseen kunnolla suorana linkkinä)

      Verottaja on antanut päätöksensä alle 2 viikkoa sitten. Välittäjillä voi mennä jonkin aikaa ennen kuin saavat laskettua tiedot järjestelmissä ja näytettyä sinulle oikean lopputuloksen.

    • Anonyymi

      Nordea ei tietääkseni päivitä näitä jakaumisissa ja osakeanneissa hankittujen osakkeiden hankintamenoja. Kun niitä joskus sitten myydään, ne hankintamenot joutuu selvittämään itse verottajalle.

    • Anonyymi

      Op korjasi jo viikko sitten hankintahinnat👍

    • Anonyymi

      Oon miettinyt viimeiset pari viikkoo täysin samaa! Nordeassa mullakin on säästö sijoitukset. Eihän tosta verottajan sivuilta saa mitään selvää miten toi lasketaa??!!

      • Anonyymi

        Eikö tuo ole selvää suomea:

        "Sampo Oyj:n osakkeen hankintameno on edellä mainituilla perusteilla 91,66 prosenttia Sampo Oyj:n alkuperäisestä hankintamenosta ennen osittaisjakautumista.

        Mandatum Oyj:n osakkeen hankintameno on edellä mainituilla perusteilla 8,34 prosenttia Sampo Oyj:n alkuperäisestä hankintamenosta ennen osittaisjakautumista."


    • Anonyymi

      Osta lisää Mandatumia, niin hinta päivittyy heti. Vaikka satasella, saat varmaa osinkoa ja pörssikurssikin on noussut.

      • Anonyymi

        Uusien osakkeiden osto ei vaikuta aiempien osakkeiden hankintahintaan tai sen näkymiseen mitenkään.


    • Anonyymi

      Kyllä se nordean pitäisi ne korjata ihan tässä lähiaikoina kaiken järjen mukaan. 🤔

    • Anonyymi

      Sijoitukset Nordnetissä. Ei ongelmia missään. Jonkun vertailun mukaan Nordeassa olisi edulliset hinnat. Mutta kokonaisuus huomioiden: pankkipalvelut, sijoitukset, lainat, lennot, hotellit... Kannattaa hajauttaa eri toimijoille niin jää saamapuolelle. Ja palvelukin pelaa ihan eri tavalla ;)

      • Anonyymi

        Luuletko että vastauksesi auttaa aloittajaa jotenkin?

        Mitä Nordnetiin tulee, he ei kykene näyttämään hankintahintaa Nordean osakkeille, jotka on hankittu toissijaisessa merkintäoikeusannissa vuonna 2009. Mitään ongelmaa noissa ei pitäisi olla, ja hinta oli sama 1,81 e/kpl kuin ensisijaisessa annissakin. Asiakaspalvelun mukaan vuoden 2018 yhtiötapahtuman takia sitä vanhempia hankintahintoja ei pysty päivittämään. Tai jotain...


    • Anonyymi

      Nordea ei ole vieläkään korjannut hankintoja hintoja ainaskaan multa koskien tuota Mandatumin hankintahintaa....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe