Skarppaamaan kehotettu, ulos savustettu johtaja

Anonyymi-ap

Ulos savustettu kaupunginjohtaja tiesi jo keväällä tyytymättömyydestä: ”Viestitettiin, että nyt pitää skarpata”

Seppo Määttä ei vastannut oululaisten päättäjien odotuksia johtamisessa ja esillä olossa. Kaupungin asukkaita erouutinen on ihmetyttänyt ja jopa harmittanut.

Seppo Määttä kertoo, millainen käsitys hänellä on johtamisesta.

Oulun irtisanoutunut kaupunginjohtaja Seppo Määttä toteaa, että työ jäi kesken.

Määttä ehti toimia kaupungin johdossa vajaan vuoden, ennen kuin hänet painostettiin irtisanoutumaan kaupungin valtuustoryhmien yhteisellä päätöksellä.

Määttä kertoo käyttäneensä aikaansa aiempaa enemmän kansainvälisiin tehtäviin ja kokee saaneensa näkyvyyttä niiden kautta. Päättäjille Määtän läsnäolo on ollut häilyvämpää ja hän myöntää, että esimerkiksi kaupunginhallituksen kokouksissa hänen roolinsa on ollut näkymätön.

– Minua voi syyttää siitä, että olisin voinut olla aktiivisempi kaupunginhallituksen kokouksissa.

Johtajuusongelmat nousivat keskiöön nopeasti Määtän aloitettua tehtävässään.

– Meillä oli muistaakseni loppukeväästä tapaaminen kaikkien puolueryhmien kanssa, jossa minulle viestitettiin, että nyt pitää skarpata.

Määttä sanoo, että häneltä kaivattiin lisää näkyvyyttä ja jämäkkyyttä. Pyyntö näkyvämmästä johtajuudesta tuntui Määtästä vieraalta.

– Minulle sanottiin, että minun pitää olla sellainen johtaja, että kun ilmestyn saliin, niin kaikki tietävät minun olevan kaupunginjohtaja.

Määtän mukaan hän halusi kaupunginjohtajana katsoa suurempaa kuvaa. Päätöksentekijät näkivät tilanteen selvästi toisin.

– Rohkenen sanoa, että tarvitsemme ison kuvan ymmärtämistä yhä enemmän ja siihen me tarvitsemme henkilöitä, jotka katsovat tulevaisuutta vähän eri horisontista. Niistä muodostuu näkemys, miltä tulevaisuus näyttää. Tässä en päässyt hirveän pitkälle, Määttä sanoo.

https://yle.fi/a/74-20064146

4

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse ovat valinneet. Eipä moitiskella!!

    • Anonyymi

      näyttävyyttä hihi kuulostaa ihan missikisalta
      nyt pitänee Haapaveelläki skarpata?

      • Anonyymi

        Hei kaikki Mister Finlandit! Nyt teillä on elämänne tilaisuus !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki Mister Finlandit! Nyt teillä on elämänne tilaisuus !

        Kiitämme Oulua,pääkaupunkiamme selkeästä ohjeistuksesta. Tulemme jatkossa kuuliaisesti havainnoimaan ,onko saleissa sellaista kuin alueellamme kuuluu olla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe