Skitsofrenialääkkeet

Anonyymi-ap

Onko normaalia lääkitä psykoosin sairastanutta vuosikaudet skitsofrenialääkkeillä? Minulla ei mitään skitsofreniaa ole, eikä psykoosikaan ole uusiutunut. Haluaisin jo kuntoutua ilman lääkkeitä, mutta se ei kuulemma käy.

31

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikävä kyllä moni menee psykoosiin , mut nykyaika hoito olisi et hoidetaan psykoosia pois ja sillä selvä . . On tutkittu tieto et psykoosista voi parantua myös ilman lääkkeitä .
      Jokainen ollut kuumeessa , mut ei silti syö jokapäivä aspiriinia , ettei kuume uusisi .

      • Anonyymi

        Sähköhoito on tehokkaampi


      • Anonyymi

        Eikös psykoosi ole skitsofrenian oiretila, joten itse tauti ei ole parantunut, vaikkaoiretta ei nävy. Äitini sairasti skitsofreniaa läpi koko elämänpsykooseja tuli vahvojen stressikokemusten myötä, muuten pysyi pelikunnossa lääkityksen tukemana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös psykoosi ole skitsofrenian oiretila, joten itse tauti ei ole parantunut, vaikkaoiretta ei nävy. Äitini sairasti skitsofreniaa läpi koko elämänpsykooseja tuli vahvojen stressikokemusten myötä, muuten pysyi pelikunnossa lääkityksen tukemana

        Noin se yleensä on, jos sairastaa kroonista skitsofreniaa.
        Ajoittain on parempia kausia, kun sitten taas jokin ajaa sen mielen heikommalle, voi tulla enemmän oireilua, jopa psykooseja.
        Ja kroonisen skitsofrenian hoidossa lääkkeet ovat avainasemassa, koska ne lieventävät oireilua, voi jäädä moni psykoosikin tulematta lääkkeiden avulla.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­N­­­y­­m­f­­­o­­­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18153204C

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Lääkityksestä kannattaa neuvotella lääkärin kanssa, Kukaan randomi täältä netistä ei voi kuin huudella omia mielipiteitään ilman todellista tietoa lääkityksen tarpeesta.

      • Anonyymi

        lääkitys vaan sumentaa aivoja

        Ainoa lääke joka oikeasti auttaa skitsofreniaan on sähköshokkihoito


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lääkitys vaan sumentaa aivoja

        Ainoa lääke joka oikeasti auttaa skitsofreniaan on sähköshokkihoito

        Hyvin trollattu, trollaappa joku toinen.


      • Anonyymi

        Eräät mielenterveyden lääkkeet ovat sellaisia että niitä on syötävä lopun elämää.jos lääkäri toteaa niin kai he tietävät jos jollain on skitsofrenia , sillä yleensä ovat osaavia alallaan .
        Joten ei täällä kukaan voi neuvoa koska ei tiedä sairauden laitaa ja miten psykoosi on ilmennyt potilaalla . Usein skitsofrenia menee joissain suvuissa ja silloin otetaan nekin asiat huomioon , että estettäisiin mahdollinen uusi psykoosi.
        Niin että lääkäri ainoastaan voi selvittää miksi hän haluaa että jatkat lääkitystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät mielenterveyden lääkkeet ovat sellaisia että niitä on syötävä lopun elämää.jos lääkäri toteaa niin kai he tietävät jos jollain on skitsofrenia , sillä yleensä ovat osaavia alallaan .
        Joten ei täällä kukaan voi neuvoa koska ei tiedä sairauden laitaa ja miten psykoosi on ilmennyt potilaalla . Usein skitsofrenia menee joissain suvuissa ja silloin otetaan nekin asiat huomioon , että estettäisiin mahdollinen uusi psykoosi.
        Niin että lääkäri ainoastaan voi selvittää miksi hän haluaa että jatkat lääkitystäsi.

        En olisi pystynyt palaamaan parempaan elämään, jos olisin lääkärin ohjetta noudattanut. Edelleen kulkisin lääkepöllyssä, eikä mikään tuntuisi miltään.
        Kyllä ihminen jotain itsekin tietää ja tuntee, jos ei muuta niin oman päänsä ja oman kehonsa.


    • Anonyymi

      Skitsofrenian hoidossa käytetään psykoosilääkkeitä, skitsofrenialääkkeitä ei ole erikseen.
      Oletko pyytänyt lääkäriltä kunnon perustelut sille, miksi sinun on jatkettava lääkitystä ?
      Minullakin oli aikoinaan psykooseja, mutta lopetin lääkkeet, joita söin ihan turhan kauan, vaikkei psykooseja ollut enää vuosiin.
      Lääkärin mukaan niiden käyttöä olisi pitänyt jatkaa ennaltaehkäisyyn, ettei psykoosia tule uudestaan. Eipä ole psykoosia näkynyt, ei kuulunut, ja aikaa on mennyt jo monta vuotta ilman lääkkeitä.

      En oikein itsekään ymmärrä, miksi lääkityksiä olisi kaikissa tapauksissa muka jatkettava, vaikkei ole psykooseja ollutkaan aikoihin, ja vielä jos on tiedossa, mikä psykoosit on aiemmin aiheuttanut, eikä näitä aiheuttajia ole enää kuvioissa ( omalla kohdallani oli päihteet syynä ).

      • Anonyymi

        Jolla on tämä sairaus niin se tulee olemaan loppuun asti. Ja psykoosiin voi tulla monien vuosienkin päästä ihan joku pieni asia voi sen laukaista.
        Joten siksi suosittelevat ennalta ehkäisevää lääkettä .
        Mutta ainahan voi olla joitakin jotka ehkä pärjäävät lääkkeen lopetettua loppuun aisti ollaan niin erilaisia ihmisinä


      • Anonyymi

        Itselläni on psykoosilääkkeet unettomuuteen ja en valita. Koska musta on ihana saada nukuttua. Mulla ei siis ole todettu koskaan psykoosia ja minulla ei ole ollut hoitosuhdetta sen jälkeen kun ne unettomuuteen määrättiin. Kerran vuodessa käyn maksakokeissa mikä on sekin ihan hyvä juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolla on tämä sairaus niin se tulee olemaan loppuun asti. Ja psykoosiin voi tulla monien vuosienkin päästä ihan joku pieni asia voi sen laukaista.
        Joten siksi suosittelevat ennalta ehkäisevää lääkettä .
        Mutta ainahan voi olla joitakin jotka ehkä pärjäävät lääkkeen lopetettua loppuun aisti ollaan niin erilaisia ihmisinä

        On vaan sellainen juttu, että kuka tahansa voi saada psykoosin. Riippumatta siitä, onko sellaista aiemmin ollut vai ei.
        Kenelle vain voi tulla tilanne, joka psykoosin voi laukaista.
        Ihan kaikkien ei silti tarvitse lääkkeitä käyttää ennaltaehkäisemään jotain, josta ei tiedä tuleeko vai ei.
        Juu, ymmärrän, että riski voi olla korkeampi, jos on aiemmin jo ollut psykoosi, mutta sekään ei tarkoita, että se tulisi varmasti uudestaan joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaan sellainen juttu, että kuka tahansa voi saada psykoosin. Riippumatta siitä, onko sellaista aiemmin ollut vai ei.
        Kenelle vain voi tulla tilanne, joka psykoosin voi laukaista.
        Ihan kaikkien ei silti tarvitse lääkkeitä käyttää ennaltaehkäisemään jotain, josta ei tiedä tuleeko vai ei.
        Juu, ymmärrän, että riski voi olla korkeampi, jos on aiemmin jo ollut psykoosi, mutta sekään ei tarkoita, että se tulisi varmasti uudestaan joskus.

        Haluan sanoa että lääkkeitä (psykoosilääkkeitä) on helpompi määrätä unettomuuteen kuin tutkia mistä unettomuus johtuu. Jos mut laitettaisiin nyt unitutkimuksiin niin silloin luultavsti jätetään ne unilääkkeet ottamatta. Sen takia mua kiinnostais millaset käppyrät mittarit antais koko yön valvomisesta.

        Harmi vaan ettei mun tuloilla mennä yksityiselle unitutkimuksiin. Mutta elättelen toiveita että joku kerta jos mun unilääkkeet tulee terveydenhuollossa puheeksi niin sitten pääsen kysymään pääseekö julkiselle puolelle unitutkimuksiin. Mä 23 vuoden aikana pari kertaa kysynyt mutta nämä unitutkimukset ovat katsottu tarpeettomiksi.

        Sentään nyt on tullut terveyskeskuksessa uusi määräys että kerran vuodessa käyn maksakokeissa. Sen terveydenhuolto voi tehdä mutta ei unitutkimuksia. Pääsisköhän sitten unitutkimuksiin jos mulla olis maksassa häikkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sanoa että lääkkeitä (psykoosilääkkeitä) on helpompi määrätä unettomuuteen kuin tutkia mistä unettomuus johtuu. Jos mut laitettaisiin nyt unitutkimuksiin niin silloin luultavsti jätetään ne unilääkkeet ottamatta. Sen takia mua kiinnostais millaset käppyrät mittarit antais koko yön valvomisesta.

        Harmi vaan ettei mun tuloilla mennä yksityiselle unitutkimuksiin. Mutta elättelen toiveita että joku kerta jos mun unilääkkeet tulee terveydenhuollossa puheeksi niin sitten pääsen kysymään pääseekö julkiselle puolelle unitutkimuksiin. Mä 23 vuoden aikana pari kertaa kysynyt mutta nämä unitutkimukset ovat katsottu tarpeettomiksi.

        Sentään nyt on tullut terveyskeskuksessa uusi määräys että kerran vuodessa käyn maksakokeissa. Sen terveydenhuolto voi tehdä mutta ei unitutkimuksia. Pääsisköhän sitten unitutkimuksiin jos mulla olis maksassa häikkää.

        Maksa ja uni ei ihan kauheasti liity toisiinsa, vaikka toki maksasairauskin voi valvottaa, jos siitä on oireita, kipuja, tms.
        Eipä sitä pääse maksatutkimuksiinkaan, vaikka maksassa on häikkää.
        Siis todettu jo aiemmin, mutta nykytilannetta ei ketään kiinnosta selvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa ja uni ei ihan kauheasti liity toisiinsa, vaikka toki maksasairauskin voi valvottaa, jos siitä on oireita, kipuja, tms.
        Eipä sitä pääse maksatutkimuksiinkaan, vaikka maksassa on häikkää.
        Siis todettu jo aiemmin, mutta nykytilannetta ei ketään kiinnosta selvittää.

        Jos ei ole tullut selväksi niin mulla on ketipinor ja peratsin unettomuuteen ja lääkkeiden takia käytävä maksakokeissa. Aikasemmin ite otin yhteyttä kun halusin labrakokeisiin. Nyt tarttee vaan soittaa sotekeskukseen niin laittavat lähetteen.

        Mulla on ihan normaalit hyvät arvot. Kuhan heitin tossa että jos olis maksassa häikkää niin unilääkkeet varmaan lopetettais. Mä en siis juo alkoholia ollenkaan. Eli jos maksassa olis vikaa niin johtuis vaan noista lääkkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole tullut selväksi niin mulla on ketipinor ja peratsin unettomuuteen ja lääkkeiden takia käytävä maksakokeissa. Aikasemmin ite otin yhteyttä kun halusin labrakokeisiin. Nyt tarttee vaan soittaa sotekeskukseen niin laittavat lähetteen.

        Mulla on ihan normaalit hyvät arvot. Kuhan heitin tossa että jos olis maksassa häikkää niin unilääkkeet varmaan lopetettais. Mä en siis juo alkoholia ollenkaan. Eli jos maksassa olis vikaa niin johtuis vaan noista lääkkeistä.

        Niinpä. Ehkä ne maksa-arvoja juuri sen takia seuraavat, ettei tule mitään ongelmaa maksan suhteen.
        Jotkut lääkkeet ihan oikeasti voivat rasittaa maksaa.
        Toivotaan, ettei sinulle tule mitään, mikä estäisi niitä lääkkeitä käyttämästä, kun kerran saat niillä nukuttua,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ehkä ne maksa-arvoja juuri sen takia seuraavat, ettei tule mitään ongelmaa maksan suhteen.
        Jotkut lääkkeet ihan oikeasti voivat rasittaa maksaa.
        Toivotaan, ettei sinulle tule mitään, mikä estäisi niitä lääkkeitä käyttämästä, kun kerran saat niillä nukuttua,

        Joo on se ihan hyvä seurata koska en joudu edes maksaa siitä labrassa käymisestä. Ja siinä samalla tulee otettua muitakin verikokeita. Ei tosin kaikkia mutta yleisemmät kuitenkin.Ei tartte miettiä että koska pitäis mennä perusverikokeisiin nyt kun kerran vuodessa saa senkin tehtyä.

        Mulle uni on tosi tärkeää ja vielä hyvin nukuttu yö.Oli ne lääkkeet sitten psykoosilääkkeitä tai nukahtamislääkkeitä.

        Tuli tässä äskettäin mietittyä että mulla vaihtui noi nukahtamislääkkeet juuri silloin kun kuntoutustuki oli myönnetty. Suoraan sanottuna mä en edes tiedä vaikka nukahtamislääkkeet auttais. Mulla lähtis työkyvyttömyyseläke jos mulla vaihtuis lääkitys esim nukahtamislääkkeisiin. Selvitin tätä asiaa alkuvuodesta.


      • Anonyymi

        Sehän on niin että skitsofrenia ei ole parannettavissa kun se on niin ei katoa minnekään voi olla toki piilossa kehossa ja uusiintua ihan vaan jonkun asian johdosta. Aikai lääkitystä suositellaan .mutta jokainen tuntee itse oman kehonsa toiminnat, melkein aina,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaan sellainen juttu, että kuka tahansa voi saada psykoosin. Riippumatta siitä, onko sellaista aiemmin ollut vai ei.
        Kenelle vain voi tulla tilanne, joka psykoosin voi laukaista.
        Ihan kaikkien ei silti tarvitse lääkkeitä käyttää ennaltaehkäisemään jotain, josta ei tiedä tuleeko vai ei.
        Juu, ymmärrän, että riski voi olla korkeampi, jos on aiemmin jo ollut psykoosi, mutta sekään ei tarkoita, että se tulisi varmasti uudestaan joskus.

        Jotakin ongelmaa sulla oleggi on ton mts kanssa. ku pitää jatkuvasti täällä puhua näistä asioista! Puhu ihmimen sinnuu hoitavien asian tuntijoiden kaa! Äläkä missään nimessä laita näitä ongelmias toisten niskaan! Se on rikos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on niin että skitsofrenia ei ole parannettavissa kun se on niin ei katoa minnekään voi olla toki piilossa kehossa ja uusiintua ihan vaan jonkun asian johdosta. Aikai lääkitystä suositellaan .mutta jokainen tuntee itse oman kehonsa toiminnat, melkein aina,

        Skitsofrenia diagnosoidaan käyttäytymisen ja oireiden perusteella. Ei ole mitään piilevää skitsofreniaa, on vain näkyvän käytöksen perusteella diagnosoitu oireyhtymä, johon kuuluvia oireita on kestänyt mielivaltaisesti määritellyn ajan. Skitsofrenian huono ennuste syntyy siitä, että skitsofreniadiagnoosi annetaan potilaille, joilla on menneisyydessään (ei tulevaisuudessa, koska käytöstä ei voi diagnosoida tulevaisuudessa) toistuvia psykooseja ja heikko toimintakyky. Skitsofrenia kroonisena sairautena onkin vähän sama kuin pitkäaikaistyöttömyys tai sosiaalinen syrjäytyminen.

        Ihmiselämässä harva asia muutenkaan ennustaan yhtä hyvin tulevaisuutta kuin menneisyys. Jos sosiaalisesti syrjäytyneellä ryhmällä A ei ole ollut ystäviä vuosikymmeneen, niin todennäköisesti tilastollinen riski on valtavan paljon suurempi sille, että ryhmään A kuuluvat ovat sosiaalisesti syrjäytyneitä vielä 10 vuoden päästä etenkin, jos tätä kaverittomuutta pidetään ihmisen pysyvänä piirteenä ja vahvistetaan sitä ulottuvuutta heidän identiteetissään. Samalla tavalla skitsofreniadiagnoosin saaneista suuri osa jossain vaiheessa menee uudelleen psykoosiin ja omaa heikon toimintakyvyn seuraavan 10 vuoden kuluessa, koska näin on ollut myös edelliset kymmenen vuotta. Ihmiset ja lääkäritkin mielellään sotkevat tilastollisen riskin krooniseen sairauteen, joka piilee jonkinlaisena mystisenä stressiherkkyytenä ihmisen mielessä tai kehossa. On paljon ihmisiä, joille tapahtuu jotain epätavanomaista seuraavan kymmenen vuoden aikana, joka muuttaa heidän elämänkulkunsa poikkeavaksi suhteessa viiteryhmäänsä, esimerkiksi lopettavat onnistuneesti psykoosilääkkeet ja löytävät elämäänsä muutakin kuin kroonisen sairastamisen. Ihminen ei sairasta mitään piilevää skitsofreniaa sen enempää, kuin töihin päässyt pitkäaikaistyötön sairastaa piilevää pitkäaikaistyöttömyyttä. Ihminen voi sairastaa piilevää kakkostyypin diabetesta, koska diabetesta ei ole määritelty pelkästään oireiden perusteella tai piilevää syöpää, mutta piilevä skitsofrenia on käsitteenä täysin mahdoton, koska skitsofreniaa ei voi määritellä muuten kuin ilmeisten oireiden perusteella. Se ei myöskään kategorisesti eroa muista psykoosisairauksista, vaan skitsofrenian, lyhytkestoisten psykoosien ja affektiivisten psykoosien välillä on liukumaa, joka laskee skitsofrenian reliabiliteettia eli luotettavuutta diagnoosina. Tämä on ymmärrettävää, koska eihän lääkärit useinkaan oikeasti tiedä, kuinka pitkään heidän potilaansa ovat oikeasti kärsineet psykoosioireista ja oireiden tulkintakin on tulkintaa, ei mitään objektiivista tiedettä. Diagnoosien asettamisella on myös käytännöllinen funktionaalinen ulottuvuus, jotkut psykiatrit asettavat joitakin diagnooseja helpommin kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on se ihan hyvä seurata koska en joudu edes maksaa siitä labrassa käymisestä. Ja siinä samalla tulee otettua muitakin verikokeita. Ei tosin kaikkia mutta yleisemmät kuitenkin.Ei tartte miettiä että koska pitäis mennä perusverikokeisiin nyt kun kerran vuodessa saa senkin tehtyä.

        Mulle uni on tosi tärkeää ja vielä hyvin nukuttu yö.Oli ne lääkkeet sitten psykoosilääkkeitä tai nukahtamislääkkeitä.

        Tuli tässä äskettäin mietittyä että mulla vaihtui noi nukahtamislääkkeet juuri silloin kun kuntoutustuki oli myönnetty. Suoraan sanottuna mä en edes tiedä vaikka nukahtamislääkkeet auttais. Mulla lähtis työkyvyttömyyseläke jos mulla vaihtuis lääkitys esim nukahtamislääkkeisiin. Selvitin tätä asiaa alkuvuodesta.

        Työkyvyttömyyseläke ei ole lääkityksestä kiinni, vaan todetusta sairaudesta.
        Sairauden takia sille eläkkeelle pääsee/joutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotakin ongelmaa sulla oleggi on ton mts kanssa. ku pitää jatkuvasti täällä puhua näistä asioista! Puhu ihmimen sinnuu hoitavien asian tuntijoiden kaa! Äläkä missään nimessä laita näitä ongelmias toisten niskaan! Se on rikos!

        Ei mua hoida kukaan, totesivat, etten enää tarvitse hoitoa.
        En myöskään ole täällä syyttänyt ketään yhtään mistään laittamalla jotain toisten niskaan.
        Se on sitten oma asia, jos käsittää kommentin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyvyttömyyseläke ei ole lääkityksestä kiinni, vaan todetusta sairaudesta.
        Sairauden takia sille eläkkeelle pääsee/joutuu.

        Sä et nyt ymmärrä. Kela luulee että mun unilääkkeet on psykoosiin ja jos mä menen lääkäriin vaihtaa nämä mun unilääkkeet esim nukahtamislääkkeisiin niin multa lähtee diagnoosi ja samalla työkyvyttömyyseläke. Mä selvitin tätä lääke asiaa alkuvuodesta monta kertaa terveydenhuollossa. Ymmärrätkö että mulla lääkkeet on sidoksissa työkyvyttömyyseläkkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et nyt ymmärrä. Kela luulee että mun unilääkkeet on psykoosiin ja jos mä menen lääkäriin vaihtaa nämä mun unilääkkeet esim nukahtamislääkkeisiin niin multa lähtee diagnoosi ja samalla työkyvyttömyyseläke. Mä selvitin tätä lääke asiaa alkuvuodesta monta kertaa terveydenhuollossa. Ymmärrätkö että mulla lääkkeet on sidoksissa työkyvyttömyyseläkkeeseen.

        Neurolepteihin saa Kela-korvauksen, jos ne on kirjoitettu psykoosin hoitoon.
        Käsittääkseni Kela ei korvaa neuroleptejä, jos ne on kirjoitettu vain unettomuuden hoitoon.
        Ehkä se on korvattavuuden takia kirjoitettu se psykoosin hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neurolepteihin saa Kela-korvauksen, jos ne on kirjoitettu psykoosin hoitoon.
        Käsittääkseni Kela ei korvaa neuroleptejä, jos ne on kirjoitettu vain unettomuuden hoitoon.
        Ehkä se on korvattavuuden takia kirjoitettu se psykoosin hoitoon.

        niin on kirjoitettu kela korvauksen takia. Mutta reseptissä lukee univaikeuksiin.


    • Anonyymi

      NO, KUN NE PERUSTIVAT SYKIATRIAN-LÄÄKETIETEEN, NIIN TÄYTYY OLLA POTILAITA, NIIN KEKSITTIIN SITTEN LÄÄKITYSKIN, MUUTENHAN SE EI OLISI OLLUT USKOTTAVAA.
      NIINHÄN KÄRÄJILLEKIN HOMMAAVAT TUOMITTAVIA, ENSIN KEKSITTIIN KIEROT LAIT JA ALETTIIN KOULUTTAA TUOMAREITA JA POLIISEJA RAHTAAMAAN TUOMITTAVIA.
      VIINAA MYDÄÄN JA HUUMEITA JA MUUTENKIN ITSE JÄRJESTELEVÄT LISÄÄ TUOMITTAVIA JONOKSI ASTI. RAHAA SIITÄ SAA JA TYÖTÄ, KORKEASTI KOULUTETTUJA TYÖPAIKKOJA LISÄ. EIKÖ OLEKIN HULLUA.

      • Anonyymi

        Siinäkin omanlaisensa selitys vailla tietoa.


      • Anonyymi

        Jaa että rikollistenko pitäisi antaa riehua ja rellestää täysin vapaana ?
        Oikeusjärjestelmä on hyvä olla olemassa.


    • Anonyymi

      Kaippa se lääkäri siihen osaa antaa vastauksen jolla on sinun journaalit ja tietää sairauden vaiheet,niistähän se riippuu miten lääkitään. Kysy häneltä ja sano hänelle että haluaisit kokeilla lääkitöntä elämää , joten kyllä ne tavallisesti osaa neuvoa, ei heillä mitään henkilökohtaista agendaa ole sinua kohtaan , ainoastaan lääketieteellinen arviointi asioista

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe