Mitä tekisit jos

Anonyymi-ap

Omistaisit ison koiran ja se kävisi yllättäen pienemmän koiran kimppuun? Saisitko hallittua koirasi? Minä en uskaltaisi mennä schäferini ja vieraan chihuhuan väliin. Luulen, että tuossa tapauksessa se hyökkäävä koira käy myös omistajan päälle?

78

426

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sulla on koira jota et kykene hallitsemaan kaikissa tilanteissa koeta löytää sille uusi omistaja, tai vähintäänkin opeta käyttämään kuonokoppaa aina ulkoillessa.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Kuonokoppa on juuri siksi. Se on mun tuplavarmistus sille, kaiken varalta.

        En mä voi siitä luopua, kuka rakkaasta luopuisi. Se on hallinnassa, mitään ei ole koskaan sattunut, mutta mietin vaan kun luin iltapäivän uutisia, että eläin on aina eläin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuonokoppa on juuri siksi. Se on mun tuplavarmistus sille, kaiken varalta.

        En mä voi siitä luopua, kuka rakkaasta luopuisi. Se on hallinnassa, mitään ei ole koskaan sattunut, mutta mietin vaan kun luin iltapäivän uutisia, että eläin on aina eläin.

        No kyllä tuon ymmärränkin, aina ei voi toimia "järkevästi" kun tunteet mukana mutta joo, kuonokoppa on hyvä juttu. Sitten varmaan myös jos on opettanut lempeästi tottelevaiseksi siitä on apua ja siitä että osaa välttää tilanteita joissa hankaluuksia voisi tulla. Luin sen saman jutun, onneksi buldoggi selvisi retuutuksesta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä tuon ymmärränkin, aina ei voi toimia "järkevästi" kun tunteet mukana mutta joo, kuonokoppa on hyvä juttu. Sitten varmaan myös jos on opettanut lempeästi tottelevaiseksi siitä on apua ja siitä että osaa välttää tilanteita joissa hankaluuksia voisi tulla. Luin sen saman jutun, onneksi buldoggi selvisi retuutuksesta.

        -harmiseikirj-

        Juu kävi Mölliä sääliksi. :(

        Kävi molempien koirien omistajia :(.
        Isomman koiran omistaja joutui selvästi paniikkiin myös, ymmärrän tavallaan.

        Meillä koira on jo vanhempi. Kulkee käskystä rinnalla ilman hihnaa ja jää paikalleen kun käsken, saan kävellä vaikka kilometrin ja kun annan luvan ”vapaa” niin tulee jalkoihin kovaa vauhtia. Hyvin siis ikäänsä opetettu, mutta vaistot. Kyllä se katsoo pienempiä eläimiä kiinteästi. Yleisellä kävelytiellä laitan kuonokopan vaikkei koskaan revi toisia päin.

        Mutta totuus on se ettei omistajakaan uskalla täyteen rähinään väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuonokoppa on juuri siksi. Se on mun tuplavarmistus sille, kaiken varalta.

        En mä voi siitä luopua, kuka rakkaasta luopuisi. Se on hallinnassa, mitään ei ole koskaan sattunut, mutta mietin vaan kun luin iltapäivän uutisia, että eläin on aina eläin.

        Eihän tollanen voi mikään rakas olla. Sama kuin ihmisissä. Niin.
        Myöhäistä itkeä, kun tuollainen siitä otuksesta tullut.
        Täysin kammottavaa.


    • Anonyymi

      Kouluttamaton koira on ladattu ase.

    • Anonyymi

      Ei, ole. Vaan koira, joka kokee tehtäväkseen suojella itsestään tunnetasolla tietämätöntä ihmistä.

      • Anonyymi

        Niinku mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku mitä tarkoitat?

        Moni rähinä alkaa näistä tunnistamattomista suojelu tai omistamis yrityksistä, omistajaa kohtaan. Omistaja ei ole tietoinen omasta tunne tilastaan, joten koira ottaa sen tavallaan haltuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni rähinä alkaa näistä tunnistamattomista suojelu tai omistamis yrityksistä, omistajaa kohtaan. Omistaja ei ole tietoinen omasta tunne tilastaan, joten koira ottaa sen tavallaan haltuun.

        Millanen se omistaja on sillä hetkellä jos koira näkee epävarmuutta?? Omistajahan on yleensä rauhassa lenkillä. Ei se koira siinä silloin mitään erikoista haista. Ei ihminen hikoa tai tärise pelosta vaan lenkkeilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millanen se omistaja on sillä hetkellä jos koira näkee epävarmuutta?? Omistajahan on yleensä rauhassa lenkillä. Ei se koira siinä silloin mitään erikoista haista. Ei ihminen hikoa tai tärise pelosta vaan lenkkeilee.

        Oletko yhteydessä siihen, mikä sen koiran tunne on? Joskus on koiralta menneestä opittua, josta pitää tietoisesti oppia pois, ja ymmärtää mitä varten koira näin toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko yhteydessä siihen, mikä sen koiran tunne on? Joskus on koiralta menneestä opittua, josta pitää tietoisesti oppia pois, ja ymmärtää mitä varten koira näin toimii.

        Kyllä tuosta näkee millä tuulella se on. Järkevä, tarkkaileva, mutta leikkiä pelmuaakin vielä, eli innostuu kun omistaja innostaa. Tiedän, että tarvii virikkeitä sen verran aktiiviset aivot omaa.

        Mutta vaikka leikkiikin voimakkaasti niin kyllä sen silmistä näkee, että tolkku säilyy. Tämä koira on tervepäinen yksilö. Ei ole suvussakaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuosta näkee millä tuulella se on. Järkevä, tarkkaileva, mutta leikkiä pelmuaakin vielä, eli innostuu kun omistaja innostaa. Tiedän, että tarvii virikkeitä sen verran aktiiviset aivot omaa.

        Mutta vaikka leikkiikin voimakkaasti niin kyllä sen silmistä näkee, että tolkku säilyy. Tämä koira on tervepäinen yksilö. Ei ole suvussakaan mitään.

        Grrrrrr kuuluu kurkkumurina kun vetää laivaköydestä, mutta höppänälle kun sanoo, että mitä sinä nyt muriset niin heti muuttuu lempeä ilme. Lopulta on mamman sylissä kaikkine karvahäntineen silmiin tapittamassa. Siitä voi tulkita tosi paljon :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni rähinä alkaa näistä tunnistamattomista suojelu tai omistamis yrityksistä, omistajaa kohtaan. Omistaja ei ole tietoinen omasta tunne tilastaan, joten koira ottaa sen tavallaan haltuun.

        Paskanjauhantaa.

        Eläimillä on omat tunteensa ja henkilökemiansa ja tämä kannattaa tiedostaa ulkoilutustilanteessa.

        En lukenut juttua, ei paljoa kiinnosta, koirat kyllä luonnossakin käyvät toistensa kimppuun siekailematta, eikä tämmöisille tilanteille voi mitään. Jotkut yksilöt lisäksi ovat ihan luonteellisesti, riäodusta riippumatta aggressiivisempia ja suojeluhaluisempia kun muut. (Poikkeuksena on sekopääkoirat jotka on oikeasti pilattu mentaalisesti ja jotka ovat vaaraksi kaikille)

        1.Älä päästä koiraasi leikkimään josset halua ottaa riskiä että voi tulla puremia, myös pienempi koira voi purra omaa koiraasi.
        2. Jos puremia tulee, olet itse vastuussa.
        3. Älä hanki eläintä, jos oletat joka tilanteessa eläinten käyttäytyvän täysin moitteettomasti ja passiivisen ihmisen lailla.
        4.Älä inhimillistä tapahtunutta. Koira kyllä selviää tappelusta, ellet itse ole hemmotellut sitä pilalle.

        Kuonokoppa on mainittu Ei mitenkään huono ajatus, että koirapuistossa kaikilla koirilla on kuonokoppa.


    • Anonyymi

      Ei sitä saa päästää tuonne asti. Tilanteen tullen, ei kukaan pysty enää varmuudella suojelemaan mitään, tai ketään. Vastuut pitää silti kantaa, ja syy ei ole koiran, vaan ihmisen harkinta tai toiminta kyvyn. Nopea toiminta, tai harhautus lienee ainut keino. Sanoisin, että joskus täysin päinvastainen tai voimakkaampi ärsyke auttaa. Yksilöllistä, mutta sinne tasolle en tässä pääse. Esimerkkinä voin antaa tämän. Jos kouluttamaton koira pääsee irti, älä ikinä jahtaa, vaan kutsu leikkiin, ja pyydä jahtaamaan itseäsi, saadaksesi tulemaan luoksesi.

      • Anonyymi

        Olen kuullut eräässä pahassa tapauksessa ettei muu auttanut kun omistajan oli pakko itse purra koiraansa. Että se irtosi vieraasta koirasta. Surullinen juttu siinä kaikkinensa ja vaarallinen kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut eräässä pahassa tapauksessa ettei muu auttanut kun omistajan oli pakko itse purra koiraansa. Että se irtosi vieraasta koirasta. Surullinen juttu siinä kaikkinensa ja vaarallinen kaikille.

        Moni koira puree omistajaansakin, kun yrittävät matseissa sekaantua. Purema on purema, mutta ihminen on vastuussa. Joten näihin on oltava koiran takia valmiina. Tärkeintä on, ettei jää siihen. Luottamus täytyy rakentaa oikeuden mukaisesti siitäkin huolimatta takaisin.


    • En oman allergian riskillä/elämäntyylinini vuoksi ottaisi koiraa...

      Mutta jos minulla olisi koira. Minä olisin alfa...se tottelisi minua..se kasvsisi siihen. Ja voisi hyvin...se tietäisi paikksnsa. Ja voisi elää sitä. 😊

      • Anonyymi

        Niin se pitääkin kouluttaa, mutta kuules se vie aikaa. Ja se ”laumaan” kasvaminen. Meillä tämä luonnostaan tottelee enemmän miesääntä. Tottelee se naistakin, mutta isäntä on sille isäntä. En tiedä mistä se johtuu.


      • Anonyymi

        Niin. Kun ristiriita poistuu, ja jää oikea kokemus, johon voi luottaa. Nyt on lemmikkien omistajien hyvä muistaa, että ne lemmikit, kuin lapsetkin elävät siellä hypnoottisessa tilassa. Eli on osittain telepaattista. Tarkoittaen, että muodostavat käsityksensä tunteen ja sitä ajavan tarkoituksen sopusoinnusta, jälkimmäistä korostaen, sillä todella tuntevat sen. Siksi sanatonkin viestintä, ei ole pelkästään suotavaa, vaan myös monesti onnistuneinta.
        He siis kiinnittävät huomionsa motivaatioosi, mikä se todella on ja miksi, ja tarkkailevat, onko se yhtenevä tunteesi kanssa. Auktoriteetti ilman näiden onnistumista, on siksi vain eskaloivaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kun ristiriita poistuu, ja jää oikea kokemus, johon voi luottaa. Nyt on lemmikkien omistajien hyvä muistaa, että ne lemmikit, kuin lapsetkin elävät siellä hypnoottisessa tilassa. Eli on osittain telepaattista. Tarkoittaen, että muodostavat käsityksensä tunteen ja sitä ajavan tarkoituksen sopusoinnusta, jälkimmäistä korostaen, sillä todella tuntevat sen. Siksi sanatonkin viestintä, ei ole pelkästään suotavaa, vaan myös monesti onnistuneinta.
        He siis kiinnittävät huomionsa motivaatioosi, mikä se todella on ja miksi, ja tarkkailevat, onko se yhtenevä tunteesi kanssa. Auktoriteetti ilman näiden onnistumista, on siksi vain eskaloivaa.

        Vastaan molempiin ylläoleviin vastauksiin yhtäaikaa..

        Varmuus... maistelkaa sitä sanaa...

        Auktoriteetti pitäisi jakaa jotenkin...en tiedä mihin kahteen kategoriaan, mutta toinen niistä on turvallinen varmuus...siinä ei kuulu alistus, uhkaus eikä muu vastaava...vaan 100 %;sti varmuus.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Vastaan molempiin ylläoleviin vastauksiin yhtäaikaa..

        Varmuus... maistelkaa sitä sanaa...

        Auktoriteetti pitäisi jakaa jotenkin...en tiedä mihin kahteen kategoriaan, mutta toinen niistä on turvallinen varmuus...siinä ei kuulu alistus, uhkaus eikä muu vastaava...vaan 100 %;sti varmuus.

        Luottamus, tunteen tasolla. Sitä sanaa kaiketi hait. Kyllä rakkauden tietää ja tuntee oikeaksi. Niin eläin, ihminen, kuin minkä tahansa ikäinen. Siinä nyt sattuu menemään kohdilleen moni, asia, mitä pidetään muka opetusohjelman itsestään selvyytenä. Rakkaus, on niin monia asioita, että jos joku sanoo rakastavansa, on järkevää kysyä, mitä se kyseiselle henkilölle merkitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luottamus, tunteen tasolla. Sitä sanaa kaiketi hait. Kyllä rakkauden tietää ja tuntee oikeaksi. Niin eläin, ihminen, kuin minkä tahansa ikäinen. Siinä nyt sattuu menemään kohdilleen moni, asia, mitä pidetään muka opetusohjelman itsestään selvyytenä. Rakkaus, on niin monia asioita, että jos joku sanoo rakastavansa, on järkevää kysyä, mitä se kyseiselle henkilölle merkitsee.

        No lähinnä mietin sitä negatiivissävytteistä auktoriteettia, missä johdetaan pelolla ja uhkailulla. Toisaalta takana onkin epävarmuus...


    • Jos minulla olisi koira, kouluttaisin sen niin hyvin, että riski toisen koiran kimppuun käymiseen olisi hyvin pieni. Riski tietenkin on silti aina olemassa. Menisin takuulla väliin, jos koirani käyttäytyisi aggressiivisesti. Jollei tätä uskalla tehdä, omistaa itselleen liian vaativan koiran. Jos omistaa ison koiran, täytyy olla riittävästi voimia ja kykyä hallita sitä. Täytyy hankkia sellainen koira, joka sopii itselle ja omaan elämäntilanteeseen.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tosi ihanalle. Mutta joskus sitä omistajakin joutuu kasvamaan lemmikkinsä mukana. Kaikkea ei voi ennustaa, mutta hyvä lähtökohta on aina siinä, ettei peräänny, kun haasteita tulee vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi ihanalle. Mutta joskus sitä omistajakin joutuu kasvamaan lemmikkinsä mukana. Kaikkea ei voi ennustaa, mutta hyvä lähtökohta on aina siinä, ettei peräänny, kun haasteita tulee vastaan.

        Sehän siinä onkin ettei eläintä pidä inhimillistää, koska se toimii vaistolla. Sen vuoksi ihan kaikkea ei kukaan voi ennakoida vaikka kuinka olisi huolellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi ihanalle. Mutta joskus sitä omistajakin joutuu kasvamaan lemmikkinsä mukana. Kaikkea ei voi ennustaa, mutta hyvä lähtökohta on aina siinä, ettei peräänny, kun haasteita tulee vastaan.

        Kaikkea ei voi ennustaa, mutta järjellä pystyy minimoimaan mahdollisten vaaratilanteiden synnyn. Jos ottaa lemmikiksi pienemmän koiran, on todennäköistä, että sen saa pidettyä hallinnassaan, vaikka koira jostain saisikin ärsykkeen käyttäytyä aggressiivisesti. Ison koiran kanssa tarvitaan jo enemmän voimaa, uskallusta ja osaamista koiran käsittelyssä.

        Olipa tilanne silti mikä tahansa, niin koiranomistaja on aina vastuussa koirastaan eli vähintä, mitä voi tehdä, on myöntää tapahtunut ja korvata vahingot. Vakavassa tapauksessa mahdollisesti myös luopua koirasta tai jopa lopettaa se.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Kaikkea ei voi ennustaa, mutta järjellä pystyy minimoimaan mahdollisten vaaratilanteiden synnyn. Jos ottaa lemmikiksi pienemmän koiran, on todennäköistä, että sen saa pidettyä hallinnassaan, vaikka koira jostain saisikin ärsykkeen käyttäytyä aggressiivisesti. Ison koiran kanssa tarvitaan jo enemmän voimaa, uskallusta ja osaamista koiran käsittelyssä.

        Olipa tilanne silti mikä tahansa, niin koiranomistaja on aina vastuussa koirastaan eli vähintä, mitä voi tehdä, on myöntää tapahtunut ja korvata vahingot. Vakavassa tapauksessa mahdollisesti myös luopua koirasta tai jopa lopettaa se.

        Näin on. Vastuu on koiran omistajalla loppukädessä. Se on ihan laissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Vastuu on koiran omistajalla loppukädessä. Se on ihan laissa.

        Aivan kuten kissanomistajallakin on lain mukaan vastuu kissansa tekemisistä. Kissan tekemisiä vain on yleensä vaikeampi näyttää toteen, kun kissat ulkoilevat tyypillisesti ilman omistajansa valvontaa.


    • Anonyymi

      Siis omistajan pitää hallita lemmikkinsä kaikissa tilanteissa! Mielestäni omistaja ja hyökkäävä koira pitäisi molemmat viedä piikille!

      • Anonyymi

        Rauhoitu.


    • Anonyymi

      Kerran koirani puraisi minua. Ensin hölmistyin ja sitten löin sitä turpiin.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Muistan senkin kun vaimoni saksanpaimen koira näki ulkona pikkuisen killin. Kovasti ryhtyi suojelemaan pahalta maailmalta.

        >simiti<


      • Anonyymi

        No tuota. Ei ksi tuokaan nyt ihan ok ole kummaltakaan. Hmm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan senkin kun vaimoni saksanpaimen koira näki ulkona pikkuisen killin. Kovasti ryhtyi suojelemaan pahalta maailmalta.

        >simiti<

        Onhan niillä jonkinasteinen suojelutaipumus. En vaan aina tiedä, onko se meillä huomionhakua vai onko se oikeaa ihmisen omimista ja sitä, että se on miespuoliselle mustasukkainen, koska se työntyy kyllä leikkisästi ihmisten väliin :D onko se, että ”huomioo minulle” vai ”älä vie mammaa”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niillä jonkinasteinen suojelutaipumus. En vaan aina tiedä, onko se meillä huomionhakua vai onko se oikeaa ihmisen omimista ja sitä, että se on miespuoliselle mustasukkainen, koska se työntyy kyllä leikkisästi ihmisten väliin :D onko se, että ”huomioo minulle” vai ”älä vie mammaa”

        Noh sille pikkuiselle killille ei ainakaan kukaan tullut keljuilemaan. Saksanpaimenkoira piti siiitä huolen.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Edesvastuutonta pitää koiraa jota ei pysty hallitsemaan. Koira pitää kouluttaa niin ett se ei edes kyseenalaista omistajansa käskyjä! Koiran koulutus on pitkäjänteistä työtå. Ainoastaan hyvä yhteistyö tuottaa tulosta, eikä koiraa kouluteta hakkaamalla; kuten jossain videoissa on näytetty tehtävän. Kyllä se tehdään toistoilla ja taas toistoilla ja palkitsemisella silloin kun koira tekee kuin on tarkoituskin!

      Eikä sen palkitsemisen tarvitse olla namupaloja, jokin hyväily jaa kehukin riittää -> toisinaan taas vaikka palloleikki, jos se on koiran mieleen. Kuitenkin oikeasta suorituksesta pitää aina kiittää, vaikka pelkällä rapsutuksella tai taputuksella.
      Jos niin ikävästi jostain syystä kävisi ett koirani hyökkäisi jonkun kimppuun; kyllä on ihan minun vastuullani lopettaa hyökkäys lyhyeen!

      Jollei käskytys tehoa; on pakko tarttua tosi toimiin ja irroittaa tappelijat toisistaan!
      Kyllä mä ainakin löisin omat käteni peliin; tulisin sitt pureskelluksi tai en, mutt vastuutaan ei pidä paeta sen seikan taakse; ettei hallitse koiraansa.
      Mä olen sata varma; ett jos mä käyn oman koirani takajalkoihin kiinni ja nostan ne ilmaan alkaa tappelun halu laantua ja tasapainon tavoittelu on sille tärkeämpää tekemistä! En ole tuohon tilanteeseen koskaan joutunut; koska mulla on; rajjaudella hyvin koulutettu koira, joka ymmärtää puhetta sekä äänensävyjä; millä puhutaan!

      Jos olet epävarma koirasi käytöksetä; hanki kuonoloppa tai ainakin kuonoremmi, ne estää puremisen. Tosin suurikokoinen koira pystyy telomaan pienen kääpiökoiran ihan puremattakin.
      trollikka

      • Anonyymi

        Tällä on kuonokoppa ja se on siihen tottunut.
        Kyllä mä silti epäilen, että noinkohan menisit koirien väliin sinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä on kuonokoppa ja se on siihen tottunut.
        Kyllä mä silti epäilen, että noinkohan menisit koirien väliin sinäkään.

        Juttelit chihuhuausta, se on pieni koira ja mulla on lapinkoira 25 kg suunnilleen, koulutettu ja yleensä rauhallinen; ei mikään räyhä otus! Siis mä puolestani olen varma ett jos tuossa tilanteessa koira mua puraisisi; se olisi se pienempi piski. Eikä mun koirani, joka varmaan joka tilanteessa puolustaisi mua.

        Tosin kerran ollaan oltu tilanteessa, jossa Poju murisi mulle, kun Mimmi oli loukannut itsensä ja itki kurkkusuorana. Poju ei nähnyt kuinka Mimmi putosi liukumäestä, ja tuli siihen sivusta tietämättä mitä oli tapahtunut. Silloin hetken oli konseptit sekaisin kummaltakin; mutt mä olin ensimmäinen meistä joka otti komennon, jolloin koirakin reakoi sen mukaan; eli tarkkaili muttei enää uhonnut mulle! Mimmi nimittäin halas mua ja itki täyttä kurkkua!

        Koira on mun, mutt luulee olevansa Mimmin isoveli, seuraa yleensä Mimmiä kuin hai laivaa! Ne ovat erottamattomia. Toisinaan Mimmi nukkuukin Pojun sängyssä ja koira vieressä lattialla, Mimmi myös syöttää Pojua ruokapöydästä, omalta lautaseltaan namupaloja kuten lihapullaa... Huono tapa, jonka mun pitää kohtapuolin lopettaa; koska se ärsyttää sanattomasti Faijaa.

        Olen yhä sitä mieltä ett on omistajan velvollissus, lopettaa oman koiransa hyökkäykset; vaikka kaatamalla oman koiransa... Kyllä siinä rytäkässä sillä on muuta ajateltavaa, kuin tappelu! Väittäisin ettei teidän keskenäinen suhteenne ole aivan selvä: siitä kumpi teistä on se lauman pomo! Siitähän siinä on kysymys; jos ei koira tottele käskyjä!
        Vaikka kuiskattuja sellaisia; munkin koira hymyilee koko hammasrivistöllään; pelkästä kuiskauksestani! Eli se irvistelee vieraille miehille, jos aikovat meidän seuraan tulla liian tuttavallisesti, kun ollaan iltalenkillä juoksemassa. Tekee kuten pyydän ja uskoisin sen puolustavan mua kaikin keinoin, purrenkin; jos on pakko!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttelit chihuhuausta, se on pieni koira ja mulla on lapinkoira 25 kg suunnilleen, koulutettu ja yleensä rauhallinen; ei mikään räyhä otus! Siis mä puolestani olen varma ett jos tuossa tilanteessa koira mua puraisisi; se olisi se pienempi piski. Eikä mun koirani, joka varmaan joka tilanteessa puolustaisi mua.

        Tosin kerran ollaan oltu tilanteessa, jossa Poju murisi mulle, kun Mimmi oli loukannut itsensä ja itki kurkkusuorana. Poju ei nähnyt kuinka Mimmi putosi liukumäestä, ja tuli siihen sivusta tietämättä mitä oli tapahtunut. Silloin hetken oli konseptit sekaisin kummaltakin; mutt mä olin ensimmäinen meistä joka otti komennon, jolloin koirakin reakoi sen mukaan; eli tarkkaili muttei enää uhonnut mulle! Mimmi nimittäin halas mua ja itki täyttä kurkkua!

        Koira on mun, mutt luulee olevansa Mimmin isoveli, seuraa yleensä Mimmiä kuin hai laivaa! Ne ovat erottamattomia. Toisinaan Mimmi nukkuukin Pojun sängyssä ja koira vieressä lattialla, Mimmi myös syöttää Pojua ruokapöydästä, omalta lautaseltaan namupaloja kuten lihapullaa... Huono tapa, jonka mun pitää kohtapuolin lopettaa; koska se ärsyttää sanattomasti Faijaa.

        Olen yhä sitä mieltä ett on omistajan velvollissus, lopettaa oman koiransa hyökkäykset; vaikka kaatamalla oman koiransa... Kyllä siinä rytäkässä sillä on muuta ajateltavaa, kuin tappelu! Väittäisin ettei teidän keskenäinen suhteenne ole aivan selvä: siitä kumpi teistä on se lauman pomo! Siitähän siinä on kysymys; jos ei koira tottele käskyjä!
        Vaikka kuiskattuja sellaisia; munkin koira hymyilee koko hammasrivistöllään; pelkästä kuiskauksestani! Eli se irvistelee vieraille miehille, jos aikovat meidän seuraan tulla liian tuttavallisesti, kun ollaan iltalenkillä juoksemassa. Tekee kuten pyydän ja uskoisin sen puolustavan mua kaikin keinoin, purrenkin; jos on pakko!
        trollikka

        Omistajan vastuu on lopettaa oman koiran hyökkäys. Mielummin joutuisin itse purruksi kuin antaisin toisen koiran tulla purruksi.


    • Anonyymi

      Älä ihmeessä ota koiraa !

      • Anonyymi

        Ota? Koira on kyllä valinnut minut jo kuusi vuotta sitten :D
        Ei pysty paljoa enää harkitsemaan.


    • Anonyymi

      Itse kannan metsälenkeillä mukana pesäpallomailaa, sillä pääsee helposti eroon koirista, lopullisesti. Kaiken maailman hulluja nykyään muutenkin liikkeellä.

      • Anonyymi

        Joku raja kommentteihin nyt.


      • Anonyymi

        Taidat olla irottautunut mullakin tapaa...Älkää hätääntykö, ja itse syytökset ei auta mitään. Parempi ottaa etäisyyttä ja miettiä asioita loogisesti. Sillä sitä eläimet tarjoavat. Ajoitus on monessa jutussa tärkeää. Eli, missä tilanteessa lähti kasvamaan, ja missä räjähti. Näiden välillä voi olla minuutista muutamaan sekuntiin. Sitten aidosti, että miksi, ja ilman syytöksiä, vaan etsien ratkaisuja. Mutta se motiivi on syytä pitää yllä kaiken aikaaa, ja koittaa ymmärtää niin omaansa, kuin koiransakin. Sieltä löytyy vastauksia, tai reittejä eteenpäin...toivottavasti.


    • Anonyymi

      te3en nimiä josd 6uo juttu t34k344 hwewujw uusiw 6

      Teau
      Ga
      Piknyyha
      Mis
      Kolster
      Karihardy

    • Anonyymi

      En pitäisi koiraa, jota pelkäisin, eli uskaltaisin kyllä. En myöskään ikinä veisi sellaista koiraa, joka olisi näyttänyt agressiivisia merkkejä, muiden koirien lähelle. Eläimiä ne tietysti ovat, mutta eivät nuo tapaukset täysin tyhjästä tapahdu. Jollei omistaja oikeasti ole huomannut koirastaan mitään merkkejä, että tuollaista voisi tapahtua, niin siten kyseinen ihminen ei osaa lukea koiraansa. Poikkeuksena tietysti, jos koira on sairas ja sillä on vaikka aivokasvain, joka ei ole aiemmin mitenkään oireillut tmv.

    • Anonyymi

      Lukemattomia näitä tavanneena, syy on muualla, kuin koirassa. Sama ihmisten kanssa.
      Mulle on kerrottu ennalta ja varoitettu, mihin en uskonut, sillä uskoin itseeni, niin näin haki turvaa luota lähtökohtaisesti jokainen lemmikin omistaja ihmeteli, miksi lemmikkini, eli tuli lähelleni, iholleni, kun puolustautui muita vastaan ja hakeutui kauemmas. Sanoin aina, saadakseen suojaa, sillä tarjoan ihoa ja lähi kontaktia luottamuksella. En vaatimuksilla. Siinä tarjoutui kokemuksia, joissa omistaja sai nähdä, kuinka hieroin koiran uneen. Vaikka ihmetteli, miksi siinä ylipäätään oli. Olin se, joista muut kysyivät, miksi eläimeni toimii kanssasi näin, tai miksi hakeutuu luoksesi heti...No, koska tietävät voivansa.

      • Anonyymi

        Tää kaikki noin lopulta juu ei niin yksinkertaista, mutta niille, joilla on ongelmia auktoriteetin kanssa, tulee kestämään kokemuksen mukaan jopa liian kauan riippuen hyvinvoinnista, sillä se ei saa olla kaupan, mutta valtapeleissä ne hyvin usein ovat. Ne jotka luopuvat valta peleistä liian myöhään eivät ymmärrä kuin liian myöhään sen tuomaa helpotuksen huojennuksen erää. Se on aina kevennys...Kuitenkin. Yhteistyö, kuin sirkus hevosen kanssa on se todellinen luottamus leikki ja luonne. Luoja, kun teistä joku kuulisi ja jo tetämäänsä jo jo taas tietämäänsä keventäisi todellisella luottamus suhteella, muun hölyn pölyn sijaan. Tutkikaahan niitä sydämiä, hyvin harvoilla, kun on päässä vikaa...


    • Anonyymi

      kuorsaaqja on saa4nwaawja, 6y4dy6sbtttti JULISTSA NUKKEssqaakin.

      mutta niin its3 niin jox on pakko nukkus d4lällään, voi alkkqq kuorsaqtasdilloin

    • Anonyymi

      Voi juku mitä romaaneja, ei jaksa lukea. Koiraintoilijat aina kirjoittavat elämäntarinaa myöten paasaten neuvojaan.

    • No ainakaan näiden tekstien perusteella en ees uskaltaisi ottaa koiraa. Taidan mieluummin pysyä kissoissa, vaikka onhan se kissatappelu tosi hurja. Toistaiseksi kun oon vapaaseen sinkkuelämään tottunut, niin on parempi ettei ole eläimiä. Ne kun sitoo tosi paljon.

    • Anonyymi

      Ison koiran omistajan tulee pitää koiransa kaukana pienistä koirista. Ei ole vaikeaa, kyllä tässä maassa tilaa riittää väistää hyvissä ajoin!
      Kaikki muu on laiskuutta ja tekosyytä!

    • Anonyymi

      Koirille on omat turvasuihkeet, jolla saadaan koira irrottamaan otteensa. Pitäisi olla vakiovarusteena kaikilla koiranomistajilla mukana lenkille lähdettäessä.

      • Anonyymi

        Onko tuollaista jo keksitty?


      • Anonyymi

        Aika hyvä!


      • Anonyymi

        Onhan noita, mutta ikävä kyllä eivät tehoa kaikkiin koiriin. Osalla koiraroduista on tarkoituksella vähäiset reaktiot kipuun ja nuo suihkeet menevät siihen samaan kategoriaan.


    • Anonyymi

      Anarkistin lemmikki on kasvatettu pedoksi luultavasti ja on nyt vailla lopetusta?👹

    • Anonyymi

      Kyllä nykyään näkee liikaa noita naisia joilla iso pitbull eikä minkäänlaista koulutusta koiralle annettu! Ei meinaa perässä pysyä kun koira kiskoo menemään!
      Ja se talon ympäri lenkki ison koiran kanssa!! Ei riitä koiralle alkuunkaan.
      Ei voi fiksuina pitää näitä tätyleitä lainkaan. Minähän oli se peruste kun moinen on hankittu?
      Kyllä pitäisi vaatia jonkinlainen koiran koulutus kurssi käydyksi ennenkuin myydään vastuuttomasti isoja rotuja ihmisille.

    • Anonyymi

      pi6äiosi ehkä lope4t6äww se koi4qa...

      laitaqn jo6sin hwddujs nimiä mi6ä uo boi y7fä

      Miestuaau
      Tainyy
      Jaulaynise
      Rigapringa
      Lister
      Mimis

    • Anonyymi

      Ison koiran kuuluu kulkea taluttajansa vieressä, EI 5- 10 metsiä edellä flexi tai muiden pitkien talutinhihnojen avulla.
      Siitä näkee todella paljon . Ei omistaja kerkeä regoida tositilanteessa millään lailla kun koira päättää hyökätä.
      Mikä logiikka siinä yleensä on että koiran annetaan mennä niin kaukana edellä?? Onko tähän joku järkevä vastaus jollain vastuullisella omistajalla?

      • Anonyymi

        Ei se koiran koko tuohon mitenkään vaikuta. Pieni koira voi purra yhtälailla, jos se ei ole hallinnassa. Se ei ole yhtään enemmän ok, että pieni koira puree, vaikka se ei puramalla yhtä suurta vahikoa saakan aikaan. Pienen koiran puremasta voi saada ihan yhtä pahan infektion kuin suurenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se koiran koko tuohon mitenkään vaikuta. Pieni koira voi purra yhtälailla, jos se ei ole hallinnassa. Se ei ole yhtään enemmän ok, että pieni koira puree, vaikka se ei puramalla yhtä suurta vahikoa saakan aikaan. Pienen koiran puremasta voi saada ihan yhtä pahan infektion kuin suurenkin.

        Pieni koira voi olla erittäin kiukkuinen ja kovaääninen, vaikkei koon perustella uskoisi.
        Tosin pienen koiran voi helposti viskata huitsin nevadaan, jos käy kimppuun.
        Henki lähtee koiralta, jos sitä potkaisee,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni koira voi olla erittäin kiukkuinen ja kovaääninen, vaikkei koon perustella uskoisi.
        Tosin pienen koiran voi helposti viskata huitsin nevadaan, jos käy kimppuun.
        Henki lähtee koiralta, jos sitä potkaisee,

        Niin, jos sattuu olemaan sellainen tilanne, että olet vaikka kävelemässä jossain. Sel sijaan jos olet sellaisessa asennossa, että se puree vaikka käteen, niin vahinko on jo tapahtunut, vaikka iskisit siltä koiralta hengen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni koira voi olla erittäin kiukkuinen ja kovaääninen, vaikkei koon perustella uskoisi.
        Tosin pienen koiran voi helposti viskata huitsin nevadaan, jos käy kimppuun.
        Henki lähtee koiralta, jos sitä potkaisee,

        Pienet koirat puree yleensä ihan hiton kovaa ja tosissaan, jos ne purevat. Ne tekee usein ihan suhteettoman suurta vahinkoa kokoonsa nähden. Ison koiran ei tarvii purra oikein kunnolla tosissaan, että se tekee vahinkoa, mutta pienikin pystyy tekemään syvät havvat, kun se puree kunnolla.


    • Anonyymi

      Uutiset tänään: ” Pariskunnan riidoilla täysin sama lopputulos 1,5 vuoden välein: Koira puri päihtynyttä, uhkaavasti käyttäytynyttä vaimoa.”

    • Anonyymi

      Pariskunta on VBsriskunas.

    • Anonyymi

      toivottaa hyvä yöä...

      Teemu-Aulikki Inkeröinen.

    • Anonyymi

      Joskus yli 15 vuotta sitten olin talvella kävelemässä pellolla, kun kaksi dobermannia lähestyi ja tuli kohti.
      Koirien omistaja hihhuloi kauempana, ei olleet koirat kiinni.
      Koirat alkoivat haukkua, mutta eivät käyneet kiinni.
      Omistaja huuhteli koiriaan ja hetken päästä koirat häipyivät.
      En pelkää koiria, saa olla kuinka suuri koira tahansa, niin ilmeeni ei värähdä, enkä tunne pelkoa.

    • Anonyymi

      Välittömästi piikille.

    • Anonyymi

      Pitääkö järkipäiset ihmiset tällaisia raivoja ja arvaamattomia? En ymmärrä.

    • Anonyymi

      Tyhmä kuin Teppo... paina jotain väärää nappulaqa, swlkaqa tul4mswn isoja aakkosia.

    • Anonyymi

      ,,, niin ohjelmoinjutuisss:; ällös paina vahingossa jot6sin ju6t6ujs..

    • Anonyymi

      voi olla joo 6ty66öj4n mi4l4sd6ä hadduskin painella jotain napp4jw mi6ä noid6wkin 6p6uu...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3205
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2401
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1750
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1593
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1087
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      945
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      866
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      76
      838
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      784
    Aihe