Pisaa ja vähän muutakin

Anonyymi-ap

Tuossa Merja Mähkii että lapsensa ei pärjää koulussa ja erityisesti matematiikka tuottaa vaikeuksia. https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/729871aa-ca37-4b80-9959-dd45650db67d
Miksi hän ei vain pysty myöntämään että hänen lapsensa nyt vaan ei satu olemaan sitä fiksumpaa porukkaa, vaikka itse yrittää sattumalta sijoittaa ammatikseen. Tosin myötää että itselläänkään ei oikein leikkaa nykyajan vaikeat tehtävät.
Omilla lapsillani ei ainakaan ole koulussa mitään vaikkeuksia missään aineissa vaikka heitä on 3 - 9 luokilla. Eiköhän se perimä sen määrää. Vaikkei meillä ole lukiota tullut kummankaan käytyä, niin päättötodistuksessa toisella 9 ja toisella 10.
Tosin se on huolestuttavasti tullut pantua merkille, että nuoremman polven älykkyys kautta linjan selkeästi laskenut. Selkeä muutos tietokonepuhelimien kanssa pienestä pitäen touhunneiden kanssa. No eipä oikeastaan ihme kun heidän ei itse tarvitse kehittää omia-aivojaan kun kaiken löytää valmiiksi googlesta.

21

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmeisesti kirjoitit juttusi metsässä kirjoitusvirheistä päätellen. Ihan oikealle palstalle sen siis sijoitit! 😁

      • Anonyymi

        En siis aloittaja.
        Mutta ei itselläsi ilmeisesti ole ikinä tullut vastaan näppäimistö, jonka kytkimet alkavat olla loppu!? Jos sinullakin äly riittäisi, niin saisit tuosta kyllä selvän, mutta taitaa sinulla mennä kaikki aika sen imbesillin kakarasi opetukseen ja turhaan sekin!? Olisit vaan käyttänyt kortsua, niin ei olisi tuotakaan ongelmaa sinulla.
        Mutta jos jotain asiaa sinunkin kirjoituksessasi, niin se on todettava että metsässä kasvaa huomattavasti fiksumpia lapsia kuin taajamissa.
        Itsellä neljä lasta jotka nyt 9v, 11v,15v ja 17v. Kenenkään kanssa ei ole ikinä tehty kotona läksyjä eikä kuulusteltu kokeita varten. Kuitenkin keskiarvot aina olleet 7,9 ja 9,1 välissä. Joten en todellakaan ymmärrä miksi lapsi jota pitää kotona koulun lisäksi opettaa on tavallisessa koulussa. Väkisinkin tulee mielee, että ehkä vanhemmat eivät kuitenkaan ole niin fiksuja kuin itse luulevat.


      • Anonyymi

        Ei sinulla sitten itse asiaan ollut kommenttia.
        Onko Mähkä sinusta siis oikeassa, että lapsensa vajavaisuus johtuu koulusta/koulutuksesta eikä huonosta geeniperimästä vaikka äiti on oikein kirjoittanut eximian matematiikassa. Vai johtuisiko kenties isän geeniperimästä? No sitä tarina ei kerro. Mutta kuitenkin mielestäsi koulun syytä kaikki.

        Elävästä elämästä voi kertoa erään esimerkin. Serkkuni on laitossiivoja ja hänen miehensä on talonmies kiinteistöpalvelussa. Molemmilla yli 25 vuotta takana kyseisiä töitä ja molemmat ovat tyytyväisiä töihinsä ja elämäänsä vaikkei liikoja rahoja ole ollut ikinä käytössä, eikä lapsien kouluun/koulutukseen ole ehtinyt eikä tarvinnut panostamaan, saati sitten istumaan lukemassa lasten kanssa läksyjä päivät pitkät. Mutta kuitenkin heidän lapsensa ovat pärjänneet hyvin koulussa/elämässä. Vanhin on it-alan DI, seuraava kuljetusalan yrittäjä ja nuorin opiskelee agronomiksi ja on tuleva ison talon isäntä.
        Miten tämä on mahdollista vaikka vanhemmat eivät ole heidän kanssaan ehtineet leikkiä opettajaa!? Vai olisiko sittenkin sillä vaikutusta, että serkkuni päättötodistuksen keskiarvo oli 9,2 ja että hänen miehensä 8,9!? Nuoret aikuiset kun eivät millään tahdo ymmärtää, että aiemmin ihmiset älykkyydestä huolimatta eivät läheskään aina halunneet juoksupyörään. Vaan heille on riittänyt tavallinen elämä jota ei sanele raha eikä valta.
        Tämä nykyaika on kyllä hullua, kun kaikkien pitäisi olla insinöörejä, ekonomeja, lääkäreitä tai lakimiehiä. Kukas ne tavalliset työt tekee? Sen verran voin myös kokemuksesta sanoa, että niissä suorittavan portaan töissä tarvitaan monesti enemmän älyä kuin siellä korkeammin kouluttujen pöydän ääressä. Se kun on aika helppoa suunnitella jotain, mutta toteutus vaatiikin erilaista ajattelu kykyä.


    • Anonyymi

      Koulujärjestelmä on pilalle korjattu viimeise 30 vuoden aikana. Sinä aikana valtaosa opetusministereistä on edustanut SDP:tä. Tasapäistäminen pilaa kaiken.

    • Anonyymi

      Kirjoittajalla klassinen 'minun lapset ja muiden kakarat' -ajattelu. Hyvin yksisilmäinen sisältö, erittäin suppeasti käsitelty laajaa aihetta, josta olisi toki ollut paljon enempäänkin pohdiskeluun aihetta.

      • Anonyymi

        Mitäpä itse ajattelet siitä että toisten lapsia pitää paljonkin auttaa opiskelujen kanssa, ja toisten lapsia ei tarvitse auttaa koskaan. Mitäs yksisilmäistä siinä on? Avaappas itse sitten enemmän miksi toisia pitää auttaa ja toisia ei. Eipä sitä todellisuudessa selitä mikään muu kuin älykkyys erot, eikä siinä pidempikään pohdinta niitä heikompi lahjaisia fiksummiksi tee.

        Muutenkin tämä Pisa-tutkimus on aika tuttua huttua. Sehän on myöskin selvää, että muualta tulleet eivät ole henkisiltä kyvyiltään lähelläkään Suomalaisten tasoa koulusta ja ympärisöstä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä itse ajattelet siitä että toisten lapsia pitää paljonkin auttaa opiskelujen kanssa, ja toisten lapsia ei tarvitse auttaa koskaan. Mitäs yksisilmäistä siinä on? Avaappas itse sitten enemmän miksi toisia pitää auttaa ja toisia ei. Eipä sitä todellisuudessa selitä mikään muu kuin älykkyys erot, eikä siinä pidempikään pohdinta niitä heikompi lahjaisia fiksummiksi tee.

        Muutenkin tämä Pisa-tutkimus on aika tuttua huttua. Sehän on myöskin selvää, että muualta tulleet eivät ole henkisiltä kyvyiltään lähelläkään Suomalaisten tasoa koulusta ja ympärisöstä huolimatta.

        Entäpä, jos vähän auttamalla niistä lapsista olisi tullut vielä älykkäämpiä? On aina muistettava, että kommunikaation osapuoli voi nähdä asiat toisin, kuin mitä toinen tarkoittaa. Esim. vanhemman luottamus lapsen pärjäämiseen sitä silti hänelle sanoin kertomatta voi lapselle näyttäytyä välinpitämättömyytenä hänen asioistaan. Että häneen ei panosteta, ei kenties katsota kannattavan. Esimerkiksi. Että vanhempi osoittaa omaa älykkyyttään osaamalla lukea lastaan. Keskenkasvuinen lapsi ei vielä omaa samaa älykkyyttä lukea vanhempiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä, jos vähän auttamalla niistä lapsista olisi tullut vielä älykkäämpiä? On aina muistettava, että kommunikaation osapuoli voi nähdä asiat toisin, kuin mitä toinen tarkoittaa. Esim. vanhemman luottamus lapsen pärjäämiseen sitä silti hänelle sanoin kertomatta voi lapselle näyttäytyä välinpitämättömyytenä hänen asioistaan. Että häneen ei panosteta, ei kenties katsota kannattavan. Esimerkiksi. Että vanhempi osoittaa omaa älykkyyttään osaamalla lukea lastaan. Keskenkasvuinen lapsi ei vielä omaa samaa älykkyyttä lukea vanhempiaan.

        Hyvin harva ymmärtää viisauden ja älykkyyden eron - sinäkin näyt lukeutuvan heihin.

        Viisas muistaa paljon asioita, mutta ei itse kykene monimutkaiseen päättelyyn saatika luomaan jotain uutta. Esimerkiksi viisas osaa laskea monimutkaisiakin laskuja muistinsa varassa, mutta ei kuitenkaan ymmärrä miten ja minkä vuoksi tulos tulee, eikä itse kykene analysoimaan tehtäviä. Elikä siis matkii/apinoi joka ei suurempaa älykkyyttä vaadi.

        Älykkyys taas on sisäsyntyistä jota ei pysty kukaan opettamaan. Älykäs kykenee ilman ulkopuolista opetusta itse päättelemään asioita, sekä kykenee täysin itsenäiseen ongelmanratkaisuun sekä kehittämään uusia ja uudenlaisia luovia ratkaisuita.

        Itse en kouluaikana koskaan lukenut koulukirjoja enkä tehnyt ensimmäistäkään tehtävää kuten ei sisarenikaan. Kuitenkin joka kokeesta tuli vähintään ysi pelkästään tunneilla kuuntelemalla. Ei siis koulu paljon kiinnostanut eikä lukio houkutellut kun se ei antanut mitään haasteita. Kuitenkin työllistän ja olen kohta 30 vuotta työllistänyt "korkeasti koulutettuja" yrityksessäni jonka arvonlisä tulee omista ideoistani ja ihan peruskoulupohjalta . Mitenkäs tämä on mahdollista kun sinun mukaasi älykkääksi opitaan eikä synnytä.
        On muuten tullut useampia korkeasti koulutettuja vastaan, joiden kyvyt eivät vaan mitenkään riitä alalle mihin ovat kouluttautuneet. Haastattelujen perustehtävä osioissa pärjäävät hyvin, mutta kun aletaan kysymään mitä jostakin seuraa ja miksi - ja mitä sille pitäisi tehdä että se saataisiin toimimaan tietyllä tavalla ja mitä muita sovellutuksia sille voisi löytyä, niin johan menee monilta yli hilseen. Elikä viisaus siis hyvän muistin synonyymi ei riitä, vaan vaaditaan sitä oikeaa älykkyyttä.

        Että kyllä se opetuksen syyttäminen lapsensa kykyjen riittämättömyydestä on tekosyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harva ymmärtää viisauden ja älykkyyden eron - sinäkin näyt lukeutuvan heihin.

        Viisas muistaa paljon asioita, mutta ei itse kykene monimutkaiseen päättelyyn saatika luomaan jotain uutta. Esimerkiksi viisas osaa laskea monimutkaisiakin laskuja muistinsa varassa, mutta ei kuitenkaan ymmärrä miten ja minkä vuoksi tulos tulee, eikä itse kykene analysoimaan tehtäviä. Elikä siis matkii/apinoi joka ei suurempaa älykkyyttä vaadi.

        Älykkyys taas on sisäsyntyistä jota ei pysty kukaan opettamaan. Älykäs kykenee ilman ulkopuolista opetusta itse päättelemään asioita, sekä kykenee täysin itsenäiseen ongelmanratkaisuun sekä kehittämään uusia ja uudenlaisia luovia ratkaisuita.

        Itse en kouluaikana koskaan lukenut koulukirjoja enkä tehnyt ensimmäistäkään tehtävää kuten ei sisarenikaan. Kuitenkin joka kokeesta tuli vähintään ysi pelkästään tunneilla kuuntelemalla. Ei siis koulu paljon kiinnostanut eikä lukio houkutellut kun se ei antanut mitään haasteita. Kuitenkin työllistän ja olen kohta 30 vuotta työllistänyt "korkeasti koulutettuja" yrityksessäni jonka arvonlisä tulee omista ideoistani ja ihan peruskoulupohjalta . Mitenkäs tämä on mahdollista kun sinun mukaasi älykkääksi opitaan eikä synnytä.
        On muuten tullut useampia korkeasti koulutettuja vastaan, joiden kyvyt eivät vaan mitenkään riitä alalle mihin ovat kouluttautuneet. Haastattelujen perustehtävä osioissa pärjäävät hyvin, mutta kun aletaan kysymään mitä jostakin seuraa ja miksi - ja mitä sille pitäisi tehdä että se saataisiin toimimaan tietyllä tavalla ja mitä muita sovellutuksia sille voisi löytyä, niin johan menee monilta yli hilseen. Elikä viisaus siis hyvän muistin synonyymi ei riitä, vaan vaaditaan sitä oikeaa älykkyyttä.

        Että kyllä se opetuksen syyttäminen lapsensa kykyjen riittämättömyydestä on tekosyy.

        Itseluottamus voi tietysti olla hyvä juttu. Toisten mollaaminen yksilöinä ja varsinkin ihmisryhminä, etenkin stereotyyppisesti 'muualta tulleisiin' viitaten ei kuitenkaan ole sitä positiivisella tavalla. Enemmänkin vaikuttaa itsetyytyväisyydeltä ja itsekehulta. Omat kykyni viisauden ja älykkyyden saralla sekä vanhempien avun ja itseoppimisen määrän tunnen itse parhaiten, mutta yleisellä tasolla katson niiden vertailun tarpeettomaksi. Suurimmalla osalla ihmisistä löytyy eri elämänaloissa eri tasoja. Oppiminen on monivaiheinen prosessi. Oliko joku semmoinenkin sanonta, että tyhmä ei huomaa virhettä tehneensäkään, viisas oppii omista virheistään, mutta älykäs oppii toistenkin virheistä..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseluottamus voi tietysti olla hyvä juttu. Toisten mollaaminen yksilöinä ja varsinkin ihmisryhminä, etenkin stereotyyppisesti 'muualta tulleisiin' viitaten ei kuitenkaan ole sitä positiivisella tavalla. Enemmänkin vaikuttaa itsetyytyväisyydeltä ja itsekehulta. Omat kykyni viisauden ja älykkyyden saralla sekä vanhempien avun ja itseoppimisen määrän tunnen itse parhaiten, mutta yleisellä tasolla katson niiden vertailun tarpeettomaksi. Suurimmalla osalla ihmisistä löytyy eri elämänaloissa eri tasoja. Oppiminen on monivaiheinen prosessi. Oliko joku semmoinenkin sanonta, että tyhmä ei huomaa virhettä tehneensäkään, viisas oppii omista virheistään, mutta älykäs oppii toistenkin virheistä..?

        Et ymmärrä viisauden ja älykkyyden eroa edelleenkään, jos mielestäsi niiden vertailu on tarpeetonta - no tosin niitä ei edes kunnolla voi verrata keskenään, koska ovat täysin eri asioita.(viisaus perustuu muistiin ja älykkyys kykyyn päätellä ja luoda kokonaan uutta)

        Nuo elämänalojen eri tasot...?

        Oppimisprosessit yhtä kuin muistitekniikat.

        Yleisempi versio tuosta sanonnasta on - tyhmä oppii virheistää ja viisas toisten, mutta älykäs taas ei virheitä tee. Tuota sinun versiotasi en ole aiemmin kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä, jos vähän auttamalla niistä lapsista olisi tullut vielä älykkäämpiä? On aina muistettava, että kommunikaation osapuoli voi nähdä asiat toisin, kuin mitä toinen tarkoittaa. Esim. vanhemman luottamus lapsen pärjäämiseen sitä silti hänelle sanoin kertomatta voi lapselle näyttäytyä välinpitämättömyytenä hänen asioistaan. Että häneen ei panosteta, ei kenties katsota kannattavan. Esimerkiksi. Että vanhempi osoittaa omaa älykkyyttään osaamalla lukea lastaan. Keskenkasvuinen lapsi ei vielä omaa samaa älykkyyttä lukea vanhempiaan.

        Entäpä jos Hitler olisi voittanut sodan - olisiko lapsista sitten tullut älykkäämpiä? Tähän voin itse vastata että tuskin, koska juutalaiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin valkoinen rotu. Euroopan juutalaisistakin kaikkein älykkäimmät pystyivät selviämään osin tietenkin sattumankin kautta mutta kuitenkin.

        Myöskin on muistettava se, että monesti kommunikaation toinen osapuoli on älyllisesti alemmalla tasolla kuin toinen, jolloinka toinen osapuoli ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa. Eli sitä et voi käyttää relevanttina argumenttina.

        Älykäs lapsi taas kykenee pienestä pitäen vanhemmistaan tai heidän käyttäytymisestään huolimatta kehittämään itseään ja luovuuttaan kohti huippuansa.
        Joten ei voi kun ihmetellä ajatuskulkuasi ja sitä siinä valossa sitä, että miten aiempien sukupolvien lapset esim. Suomessa ovat kyenneet keksimään ja kehittämään maailman luokan keksintöjä ja sovelluksia - vaikka vielä 90-luvun alussa lapsille ei juuri huomiota osoitettu, eikä juurikaan kannustettu saati sitten paapottu. Silloin ei paljoa "vanhempien lukemista" harrastettu eikä edes pidetty soveliaana.
        Ei siis todellakaan ole siinä valossa ihme, että nykylapsilla on niin paljon ongelmia sekä fyysisellä että henkisellä puolella, kun vanhemmat yrittävät väkisin tehdä lapsistaan omien haaveittensa mukaisia.

        Muutenkin mielipiteesi lapsien suhteen vanhempiin verrattuna tuntuu vääristyneeltä. Eivät he ole mitään vanhempien savimassaa jota vaivata.
        Jotain pitäisi kertoa senkin, että älykkäimmät tuntemani ja muutenkin tietämäni ihmiset ovat juoppojen tai muuten elämän kolhimien vanhempien lapsia, jotka ovat pienestä pitäen saaneet pärjätä omillaan, ja etsiä itse paikkansa elämässä.


    • Anonyymi

      "Mutta ei itselläsi ilmeisesti ole ikinä tullut vastaan näppäimistö, jonka kytkimet alkavat olla loppu!?"

      Erikoinen näppäimistö, kun se tekee yhdyssanavirheitä ja kirjoittaa suomalaisen isolla kirjaimella! 😁😁😁😁😁

      • Anonyymi

        Pakko kommentoida näin ohikulkijana. Luin tuon aloituksen ja kopioin sen oikolukuohjelmaankin. Kirjoitusvirheitä ei pahemmin löytynyt, eikä yhdyssanavirheitä ollenkaan. Voitko kertoa siis mikä sinun mielestäsi on väärin kirjoitettu.

        Ihmetyttää vähän mitenkä oikein luet näitä ketjuja, ymmärrätkö ketjun vastaus/kommentti logiikkaa ollenkaan, saatika ymmärrätkö Suomen kieltä edes auttavasti? Esimerkiksi sanaa "suomalaisen" ei löydy aloituksesta ollenkaan, eikä sitä itse asiassa löydy edes koko ketjusta vaikka niin väität. Sana "Suomalaisten" ketjussa esiintyy kerran. Myöskin sinne tiedoksi sellainen asia, että isänmaallinen Suomalainen kirjoittaa aina kaikki Suomi sanat isolla alkukirjaimella tilanteesta ja asiayhteydestä riippumatta.

        Täytyykin myöhemmin käydä katsomassa mitkä ne virheet sinun mukaasi ovat.


      • Anonyymi

        On topic. Jos näppiksen patterit alkaa oleen finaalissa tai näppis muuten risa - niin se saatttaa aiheett aa ylimäärä isiä tai p ttuvia kirja imia, tai kokonaan va aria kir amia sekä vääriä kijainten/ laseiden välejä. Mutta hienoa jos sinulla pelaa kaikki vehkeet. Kun sinulla vielä pää pelaisi, niin saisit lukemastasi selvän. Tässä taas oli yksi esimerkki älykkyyden ja viisauden erosta. Kun ei viisaus(hyvä muisti) auta - pitää olla lisäksi sitä älykkyyttä. Joko alat ymmärtämään.


    • Anonyymi

      Viime Tammikuussa Hallitus päätti, että Ruotsin kielen opetusta lisätään. Oppivat lapsemmekin räknäämään.

    • Anonyymi

      Merjan sanoma on lyhyesti se, että vaikka hänen lapsensa on tyhmä, niin hän kuitenkin kirjoitti matematiikasta eximian. "Sosiaalinen media" on todellisuudessa epäsosiaalinen minä-minä-media.

      • Anonyymi

        Mahtoikohan kyseessä olla pitkä vai lyhyt matematiikka? Lyhyen matematiikan eximiahan vastaa suurin piirten pitkän matematiikan lubenter approbaturia . Muutenkin lukion lyhyt matematiikka vastaa suurin piirtein peruskoulun keskikurssin matematiikkaa. Peruskoulun laaja matematiikkahan oli lähes lukion pitkää matematiikkaa vastaavaa.
        Itse valmistuin lukiosta 1988 jolloinka taso oli hiukkasen vaativampi. Jos mentäisiin nykyisinkin samoilla vaatimuksilla, niin eipä taitaisi ylioppilaiksi valmistua edes puoletkaan nykyisistä oppilaista. Eniten nyky lukiossa ihmetyttää esimerkiksi matematiikan suppea opetus pitkässäkin matematiikassa. Siellä ei nykyään opeteta esimerkiksi kolmannen asteen yhtälöitä, jota minun aikanani opetettiin jo peruskoulun laajassa matematiikassa innokkaimmille.

        Mutta summa summarum eiköhän kaikille löydy kykyjensä mukaiset paikat - eikö siis olisi jo aika lopettaa lastensa ja muiden haukkuminen älykkyyden tai sen vähäisyyden perusteella.
        Täytyy sanoa tähän lopuksi vielä että vaikken vähäisessäkään määrin ole komminismiin taipuvainen, niin siitä huolimatta ihailen sen perus ajatusta- eli siis jokainen saa tarpeittensa mukaan ja jokainen antaa kykyjensä mukaan.


    • Anonyymi

      Voiko joku muuten kertoa miksi nämä ongelmaiset ja varsinkin mielenterveysongelmaiset nuoret ovat yleensä naisia, jotka ovat ulkonäöltään luotaan työntäviä ja poikkeuksellisen lihavia ihmisiä. Pitäisikö heidän kuitenkin hakea syytä heistä itsestään eikä muista jos he eivät esimerkiksi löydä itselleen puolisoa. Kun onhan se normaali parisuhteessa eläminen aika vaikeaa, jos ei isompikaan mulkku yllä pimppaan asti kun rasvakerros on tiellä.

      • Anonyymi

        Näille lihaville ja ei niin viehättäville naisillehan yleensä nämä ongelmat kumuloituvat. He kun eivät normaaleita miehiä yleensä himota "kosmeettisista" syistä(sama toisinkin päin), jonka seurauksena he antavat piparia kaikille joille kelpaa ja vielä usein ilman kumia. Sen seurauksena taas tulevat paksuiksi ja monesti "isä" on kysymysmerkki. Tämä on ehkä se isoin ongelmakokonaisuus näissä mielenterveysongelmissa.
        Tästä syystä kouluissa pitäisikin panostaa nimen omaan lasten syömiseen ja muutenkin lihavuuden ennalta ehkäisemiseen, joka ei loppu peleissä olisi niin vaikeaa jos siihen puututtaisiin aikaisessa vaiheessa liikunnan ja lääketieteen avulla. Varsinkin kun uusimpien tutkimusten valossa lihavuus käytännössä aina johtuu paksusuolen entsyymeistä(elimellisiä harvinaisia sairauksia lukuun ottamatta) jotka antavat kylläisyyden tunteen, eikä ihmisestä itsestään kuten on aiemmin oletettiin. Elikä jos sinulta puuttuu paksusuolesta jostain syystä tarvittavat merkkerit, niin et tunne kylläisyyttä ikinä. Ja jos haluat laihtua tai pysyä mitoissasi, niin joudut urheilemaan älyttömästi ja tuntea nälkää koko lopun ikääsi.

        Hakekaa nyt ihmeessä ihmiset hoitoa lihavuuteen, se on harvoin teidän oma vika vaan sairaus jota vodaan hoitaa ja mitä aiemmin sen parempi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/85b626df-d922-4353-89af-c94a93f88b02

        Vittu että alkaa riittään nää kokemusasiantuntijat!!! Kävin juuri riukupaskalla - pitäisköhän alkaa riukupaskan kokemusasiantuntijaksi. Tohon hommaan pitäis saada joku roti ja koulutus lakisääteisesti. Nyt kaikki narkkarit ja vähämieliset toimii "kokemuskouluttajina"

        Sen verran voin tuohon iltalehden Hilkankin juttuun sanoa, että paskaa puhuu - itsemurha onnistuu varmasti jos ihminen haluaa sitä eikä huomiota. Tuskin muutenkaan siitä lehdissä puhuisi. Jos olis kuollut, niin eipä paljoa puhuttaisi. Jos vaikka parin uuden yrityksen jälkeen pääsisit valtakunnan levitteiseen lehteen isolla, niin voisi lähenpänä kuolemaakin käynyt yritys kannattaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe