Itse olin 5-vuotta täyttänyt, kun opin.
Kuinka monta kirjaa arvelet lukevasi vuodessa?
- Minä luen yli 200, mutta en pidä tarkkaa kirjanpitoa. Silloin kun pidän päiväkirjaa, merkitsen sinne lukemani kirjat ja arviot niistä.
Minkä kirjan ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Mahdotonta päättää jos saa ottaa vain yhden. Silloin kai valitsisin paksuuden perusteella, ja ohuiden lehtien - en kuitenkaan mitään raamattuja.
Minkä kirjan ottaisit mukaan kuolemanselliin?
- Nyt, nyt, Muzzi Qummayainen, top tykkänään...
Minkä ikäisenä opit lukemaan?
6
552
Vastaukset
- kerron..
Aloin lukemaan 4-vuotiaana,kun äidin aika kului pikkuveljien hoidossa.
Luen niin paljon että vaikea sanoa määrää.
Joskus tulee luettua kirja yhteen putkeen,joskus taas on niin puiseva teos menossa että pakko jotain muuta lukea vuorotellen huonon kirjan kanssa.
Mulla on paha tapa,että en jätä kirjaa kesken vaikka olisi kuinka huono.
Oliskohan n.250-300 kirjaa vuodessa aika lähellä oikeaa.
On kyllä aina kirja kesken,ja muutama odottamassa.Joka viikko pino kirjastosta.
Ottaisin ehkä autiolle saarelle jonkun Kingin järkäleen.Paitsi että ne tulee luettua liian nopeasti,loppuis tuo lukeminen parissa päivässä.
Oli muuten vaikea kysymys.
Kuolemanselliin tietysti mukaan Houdinin elämänkerta. - tuuli-juulia
Luultavasti jotain 4-vuotiaana, tuntuu kuin oisin osannu lukea aina...en muista sitä hetkeä kun opin tai mitään sellasta erityistä "ahaa-elämystä" lukemaan oppimisesta. Mut äiti sanoo, että olin neljän, kun hän huomas että osaan lukea.
Kuinkahan monta kirjaa tulee lukeneeks vuodessa...pitäis laskea... No voihan sitä jonkun arvion heittää...kai se siinä parinsadan nurkilla pyörii, jos kaikki lasketaan, siis tenttikirjat ja lapselle luetut (ei kuvakirjoja ;D). Vaihtelee varmaan vuosittain, joskus voi mennä reilusti yli 200, ja toisinaan jää alle, riippuu miten paljon on aikaa käytettävissä lukemiseen.
Autiolle saarelle, joo. Voiskohan tilata kustantajalta sellasen kokoelmaversion, että kaikki lempikirjat sais yksiin kansiin? Jotain tarpeeks haastavaa, sellasta jonka voi lukea sen parisataa kertaa pitkästymättä...
Kuolemanselliin...Mahdollisimman paksun tyhjän kirjan, siis päiväkirjan. Siihen ensin kirjoittais oman elämäntarinansa ym. pohdintaa ja sitten lukis sen niin monta kertaa kuin ehtis.- qummamuzzi
Tässä tuli nyt tämä forumin mainious esiin: kun ei itselle välähtänyt mitään kuolemansellin kohdalla, tiesti toinen heti oikean vastauksen!
- elisant
-Minä opin noin 6-vuotiaana lukemaan.
Kuinka monta kirjaa arvelet lukevasi vuodessa?
- Koskaan en ole lukua kirjoista tuossa mielessä pitänyt enkä varmaan tule pitämäänkään. Lukumäärä vaihtelee niin kovin paljon, riippuen siitä minkä verran on aikaa lukea ja asiaan paneutua.
Minkä kirjan ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Hmm.. autiolle saarelle... Jonkin hyvän runokirjan tai kauhua, jotta voisi illan tullen pelätä kaikkia rapinoita ja metsän ääniä. Tai satuja.. oma maailmansa niissäkin. *hymy*
Minkä kirjan ottaisit mukaan kuolemanselliin?
- Toinen pahalainen kymysys... Jonkin josta jää hyvä mieli... sellainen olisi tuossa tilanteessa ehdoton, ja toinen hyvä vaihtoehto olisi se perinteinen eli Raamattu keventämään sitten vaikka sitä "syntisäkkíä". - jaffat
Opin kyl lukeen vasta koulussa eli 7 vuotiaana.
Luen tosi paljon kirjoja vuodessa. En ole niitä laskenutkaan.
Autiolle saarelle ottaisin mukaan jonkun selviytymisoppaan.
Kuolemanselliin Raamattu. olin seitsemän vuotias kun opin lukemaan!
Muistaakseni luen noin 50 kirjaa ja pidän niistä lukupäiväkirjaa.Autiolle saarelle ottaisin mukaan vitsikirjan.
Kuoleman selliin ottaisin tiina kirjoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845307Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.313533Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j422885Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin282107Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.591861Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861656- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71185