A4 quattro

Pepper red

Minkä tyyppinen 4-vetosysteemi on A4 1.8T-mallissa? Torsen vai Haldex ja mitä niillä on eroa käytännössä(eli ajossa). Mikä on muuten eka vuosimalli tota mallia? Alko vaa vähä nelikko kiinnostaa mut pitäs olla mukava ajettava eli perän pitäs irrota kaasulla.

6

4653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABT A4 Quattro
      • A3-98

        Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?

        Audi.fi muuten väittää seuraavaa:

        S3 quattro ®
        quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa

        Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja.


      • Audistinen
        A3-98 kirjoitti:

        Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?

        Audi.fi muuten väittää seuraavaa:

        S3 quattro ®
        quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa

        Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja.

        Poikittaismoottorisissa Audeissa eli A3:ssa ei ole Torsenia, kuten ei Volskeissakaan.
        Torsen siirtää vertoa n.60% rajoissa eteen tai taakse ja se on paras nelivetojärjestelmä.


      • ABT A4 Quattro
        A3-98 kirjoitti:

        Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?

        Audi.fi muuten väittää seuraavaa:

        S3 quattro ®
        quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa

        Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja.

        Lisälinkki:
        - http://www.eskimo.com/~eliot/awd.html
        Tuolta pitäisi löytyä vähän kattavampi selvitys asiaan. Torsen mahdollistaa 80:20 suhteen.

        Kyllä edelleenkin olen sitä mieltä että A4 on luonteeltaan yliohjaava.
        Voi olla että olen ymmärtänyt termit väärin, mutta jos painan mutkassa (ilman "heittämistä") kaasua / ajan tarpeeksi lujaa mutkaan niin ensin lähtee perä irti (kun vastaavalla etuvetoisella tietysti nokka puskee). Mielestäni tämä on yliohjautuvuutta.
        En tosin ole käynyt kesällä radalla kokeilemassa, miten auto käyttäytyy.


      • A3-98
        ABT A4 Quattro kirjoitti:

        Lisälinkki:
        - http://www.eskimo.com/~eliot/awd.html
        Tuolta pitäisi löytyä vähän kattavampi selvitys asiaan. Torsen mahdollistaa 80:20 suhteen.

        Kyllä edelleenkin olen sitä mieltä että A4 on luonteeltaan yliohjaava.
        Voi olla että olen ymmärtänyt termit väärin, mutta jos painan mutkassa (ilman "heittämistä") kaasua / ajan tarpeeksi lujaa mutkaan niin ensin lähtee perä irti (kun vastaavalla etuvetoisella tietysti nokka puskee). Mielestäni tämä on yliohjautuvuutta.
        En tosin ole käynyt kesällä radalla kokeilemassa, miten auto käyttäytyy.

        ...ehkä toi A4 ei sittenkään olis niin huono vaihtoehto. Vaikkakin etuvetoisena olen ehdottomasti A3:n puolella (lue=ei ollut varaa quattroon).

        Tähän asti olen kuullut(useammaltakin taholta) että Audi olisi suunnittelulla hakenut autoihinsa aliohjautuvuutta. Pitääkö tuo "ABT" nimimerkissä sisällään muutoksia alustassa? Vois meinaan vaikuttaa asiaan...


      • Latex
        Audistinen kirjoitti:

        Poikittaismoottorisissa Audeissa eli A3:ssa ei ole Torsenia, kuten ei Volskeissakaan.
        Torsen siirtää vertoa n.60% rajoissa eteen tai taakse ja se on paras nelivetojärjestelmä.

        Ja millä perusteella? Katso huviksesi mitä WRC-autot, mm. Peugeot ja Mitsubishi käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6419
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2292
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1313
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      74
      1232
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      835
    Aihe