Minkä tyyppinen 4-vetosysteemi on A4 1.8T-mallissa? Torsen vai Haldex ja mitä niillä on eroa käytännössä(eli ajossa). Mikä on muuten eka vuosimalli tota mallia? Alko vaa vähä nelikko kiinnostaa mut pitäs olla mukava ajettava eli perän pitäs irrota kaasulla.
A4 quattro
6
4653
Vastaukset
- ABT A4 Quattro
Katso täältä:
http://www.ukcar.com/features/tech/traction/Torsen.htm
Vastaus kysymkseesi Torsen vai Haldex on: Torsen.
Erona Haldexiin on että neliveto on jatkuva, ei automaattisesti pidon ohetessa kytkeytyvä.
Ja perä kyllä irtoaa...- A3-98
Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?
Audi.fi muuten väittää seuraavaa:
S3 quattro ®
quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa
Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja. - Audistinen
A3-98 kirjoitti:
Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?
Audi.fi muuten väittää seuraavaa:
S3 quattro ®
quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa
Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja.Poikittaismoottorisissa Audeissa eli A3:ssa ei ole Torsenia, kuten ei Volskeissakaan.
Torsen siirtää vertoa n.60% rajoissa eteen tai taakse ja se on paras nelivetojärjestelmä. - ABT A4 Quattro
A3-98 kirjoitti:
Lukaisin tuon sivun, hieman epäselväksi jäi kyllä se että pystytäänkö Torsen-nelivedolla siirtämään tehoa etu- ja taka-akselien välillä (kuten Haldexissa) vai onko se tosiaan kiinteä 50/50 jako. Mieleen tuli T.Needellin koeajo RS4:sta, missä ainoa valituksen aihe oli että mutkissa autolle luonteenomaista on aliohjautuminen. No, Tiff tietenkin nyki sitten kahvaa löytääkseen itselleen ominaisemman ajotyylin... mutta jos tosiaan A4:si lähtee pelkällä kaasulla kylkimyyryyn tarkoittanet ainoastaan talviolosuhteita ja kärryn 'heittämistä' mutkaan?
Audi.fi muuten väittää seuraavaa:
S3 quattro ®
quattro on Audin kehittämä jatkuvatoiminen nelivetojärjestelmä, jossa kaikki pyörät vetävät koko ajan. quattro antaa vakaat ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet kaikilla tienpinnoilla. Liikkeellelähtö onnistuu myös kaikkein vaikeimmissa olosuhteissa
Totuushan tässä on se, että S3 on etuvetoinen auto, jossa tehoa siirtyy takapyörille vasta silloin kun pito lähtee edestä... No, ainakin audi.fi tarjoaa hienoja GSM-logoja.Lisälinkki:
- http://www.eskimo.com/~eliot/awd.html
Tuolta pitäisi löytyä vähän kattavampi selvitys asiaan. Torsen mahdollistaa 80:20 suhteen.
Kyllä edelleenkin olen sitä mieltä että A4 on luonteeltaan yliohjaava.
Voi olla että olen ymmärtänyt termit väärin, mutta jos painan mutkassa (ilman "heittämistä") kaasua / ajan tarpeeksi lujaa mutkaan niin ensin lähtee perä irti (kun vastaavalla etuvetoisella tietysti nokka puskee). Mielestäni tämä on yliohjautuvuutta.
En tosin ole käynyt kesällä radalla kokeilemassa, miten auto käyttäytyy. - A3-98
ABT A4 Quattro kirjoitti:
Lisälinkki:
- http://www.eskimo.com/~eliot/awd.html
Tuolta pitäisi löytyä vähän kattavampi selvitys asiaan. Torsen mahdollistaa 80:20 suhteen.
Kyllä edelleenkin olen sitä mieltä että A4 on luonteeltaan yliohjaava.
Voi olla että olen ymmärtänyt termit väärin, mutta jos painan mutkassa (ilman "heittämistä") kaasua / ajan tarpeeksi lujaa mutkaan niin ensin lähtee perä irti (kun vastaavalla etuvetoisella tietysti nokka puskee). Mielestäni tämä on yliohjautuvuutta.
En tosin ole käynyt kesällä radalla kokeilemassa, miten auto käyttäytyy....ehkä toi A4 ei sittenkään olis niin huono vaihtoehto. Vaikkakin etuvetoisena olen ehdottomasti A3:n puolella (lue=ei ollut varaa quattroon).
Tähän asti olen kuullut(useammaltakin taholta) että Audi olisi suunnittelulla hakenut autoihinsa aliohjautuvuutta. Pitääkö tuo "ABT" nimimerkissä sisällään muutoksia alustassa? Vois meinaan vaikuttaa asiaan... - Latex
Audistinen kirjoitti:
Poikittaismoottorisissa Audeissa eli A3:ssa ei ole Torsenia, kuten ei Volskeissakaan.
Torsen siirtää vertoa n.60% rajoissa eteen tai taakse ja se on paras nelivetojärjestelmä.Ja millä perusteella? Katso huviksesi mitä WRC-autot, mm. Peugeot ja Mitsubishi käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496419- 322292
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.741232- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835