Onko tämä vain kuvitelmaa, vai ihan totta?

Anonyymi-ap

Kuvittelenko vain, vai onko tämä totta, että Asperger-ihmiset eivät yleensä ole suorittaneet mopokorttia eivätkä siis myöskään ajaneet mopolla?

47

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysytkö tosissasi?

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      mulla ei ole mopoa eikä ajokorttia, hitto pitää mennä lääkäriin että saa asperger diagnoosin. elämä mennyt hukkaan kun en ole tiennyt että mopokortin puuttuminen on oireena aspergerissä.

      • Anonyymi

        Ei se ole oire mutta sellainen tuntuma vain on että useimmilla heistä ei kuitenkaan ole sitä.


    • Anonyymi

      En ole Asperger ja minulla on ABE ajokortti, mutta en ole ikinä ajanut mopoa. Miten tuo aloituskysymys liittyy mitenkään yhteen. Onko kysymyksessä jokin ajatus taustalla?

      • Anonyymi

        Minulla aloittajalla on Asperger eikä minulla ole koskaan ollut sellaista. Ajattelin että Asperger-ihmisillä se on yleistä koska niin monella nentillä oli kuitenkin.


    • Anonyymi

      mä olen hämilläni koska mun perheellä on asperger ja koko suvulla koska kellään ei ole mopoa.

      • Anonyymi

        Ai eikö kenelläkään ole koskaan ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai eikö kenelläkään ole koskaan ollut?

        pikkuveljellä oli nuorena mopo vähän aikaa. onko hän ainoa meidän suvussa jolla on asperger


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pikkuveljellä oli nuorena mopo vähän aikaa. onko hän ainoa meidän suvussa jolla on asperger

        ei kun toisin päin suvun ainoa joka on terve. Tuleekohan veljenpojallekin aspereger jos ei hanki mopoa. muuten kaikilla suvussa on asperger


      • Anonyymi

        Koko suvulla Asperger? Joopa joo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko suvulla Asperger? Joopa joo...

        niin koska kellään ei ole mopokorttia. etkö lukenut aloitusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin koska kellään ei ole mopokorttia. etkö lukenut aloitusta .

        Ei aloituksessa sanota, että jos ei ole mopokorttia niin on Asperger, vaan että aloittajasta tuntuu, että se on tavallista Asperger-ihmisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloituksessa sanota, että jos ei ole mopokorttia niin on Asperger, vaan että aloittajasta tuntuu, että se on tavallista Asperger-ihmisillä.

        eli aloittaja kuvittelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloituksessa sanota, että jos ei ole mopokorttia niin on Asperger, vaan että aloittajasta tuntuu, että se on tavallista Asperger-ihmisillä.

        kuinkakohan monelta ns terveeltä puuttuu mopokortti


    • Anonyymi

      Aspergerit eivät pärjäisi mopolla keuliessa. Ajaa köröttelisivät hitaasti ja kaatuisivat kuitenkin.

    • Anonyymi

      Uskooko joku, että AS ja mopottomuus kuuluvat jotenkin yhteen?
      Eivät kuulu.
      AS:n diagnosointikriteereissä ei puhuta mopottomuudesta
      mitään!

      Mä olen assi ja mä oon paljon ajellut mopoilla.

      Mopo on alkujaan luultavasti jonkun assin keksintö.
      Ja mopokortin on keksinyt varmasti joku nentti.

      • Anonyymi

        Paljonkos olet keulinut mopollasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkos olet keulinut mopollasi?

        Eihän AS:n diagnosointikriteereissä puhuta keulimisestakaan mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän AS:n diagnosointikriteereissä puhuta keulimisestakaan mitään!

        No mutta kun tuossa ylempänä sanottiin, että eivät pärjäisi keulimisessa.


    • Anonyymi

      Uskotko, että aspergeri häviää, jos opettelee
      oikein mahtavasti keulimaan?

      • Anonyymi

        No en tietenkään! Tuossa vain sanottiin, että he eivät pärjää siinä.


    • Anonyymi

      Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla. Pitää olla hyvä tasapaino.

      • Anonyymi

        "Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla."

        Pystytkö antamaan jotain lähdettä, josta väitteesi voisi tarkistaa?


      • Anonyymi

        Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla."

        Pystytkö antamaan jotain lähdettä, josta väitteesi voisi tarkistaa?

        Tuon tajuaa ilman lähteitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tajuaa ilman lähteitäkin.

        "Tuon tajuaa ilman lähteitäkin."

        Suoraan sanottuna en usko sinun tutustuneen kovinkaan syvällisesti Aspergeriin tai siihen miten moninaista ja yksilöllistä sen ilmeneminen on. Viestisi ovat puhdasta ennakkoluuloa ja yleistämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?

        "Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?"

        Kyllä pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?"

        Kyllä pystyy.

        Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?

        "Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?"

        Varmasti suurin osa Asperger-henkilöistä pystyisi ajamaan mopollakin. Tämä on harvinaisen turha keskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?

        Polkupyörä on helpompi hallita kuin mopo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyörä on helpompi hallita kuin mopo.

        Hui hai tämähän on helppoa kuin heinän teko ja ihan kaatumatta ,vaan koskas oot nähnyt mopossa apupyöriä?


    • Anonyymi

      Hitto, mä tunnen ihan jumalattoman monta assea. Vain muutamalla tuntemallani ihmisellä on mopokortti. Itsellänikään ei ole.

    • Anonyymi

      Kaveri sanoi minulle, että en olisi ainakaan opettelematta pystynyt ajamaan mopolla? Miten niin opettelematta? Eivätkö useimmat juuri opettelemalla opi ajamaan vai mikähän tässä nyt oikein on takana? -Aloittaja

    • Anonyymi

      Voi olla totta kuin myös se etteivät monet assit ole ajaneet autolla koskaan, eivätkä sitä haluakaan.

      • Anonyymi

        Onko totta että monet Aspergerit eivät ole koskaan ajaneet autoa? Mihin perustat tämän väitteen?


    • Anonyymi

      Tämän koko ketjun on joku trolli vetänyt hatustaan.

    • Anonyymi

      aspergerille ei sovi työ jossa pitää huomioida monta asiaa krralla, joten itsensä tunteva sitten voi jättää liikenteenkin väliin

      • Anonyymi

        Yleistät.


    • Anonyymi

      amerikkalainen tutkimus

      ---Tärkeimmät havainnot olivat:



      Teinistä, joilla oli autismi (ilman kehitysvammaa), 34 prosenttia ansaitsi ajokortin, kun taas 83 prosenttia teini-ikäisistä ilman autismia.

      Lähes 90 prosenttia autistisista eteni opiskelijaluvasta keskitason lisenssiksi kahdessa vuodessa. Vertailun vuoksi, tämä piti paikkansa 98 prosentilla teini-ikäisistä, joilla ei ollut autismia. (Keskitason ajokortilla New Jerseyn kuljettajat voivat ajaa laillisesti itsenäisesti klo 5.00–23.00 enintään yhden perheen ulkopuolisen matkustajan kanssa.)

      Autismista kärsivillä kesti keskimäärin 9 kuukautta pidempään eteneminen opiskelijaluvasta keskitason ajokorttiin kuin muilla teini-ikäisillä.

      https://www.autismspeaks.org/science-blog/one-three-teens-autism-earns-drivers-license

    • Anonyymi

      Vanhempi joka tietää että lapsellaan ongelmia huomion kohdistamisen kanssa ei varmasti ihan tuosta vaan ole valmis laittamaan tätä tuonne autojen sekaan.

    • Anonyymi

      autismin kirjolla olevista korkeatoimintoisella aspergerilla on todennäköisimmin ajokortti, maailmalla siis, mutta autismin kirjolla olevissa on huomattavasti enemmän heitä joilla ei ole sen kummemmin mopo- kuin ajokorttiakaan

      • Anonyymi

        Mikä on korkeatoimintoinen Asperger?


    • Anonyymi

      Hyviä ratakuskeja, se on kaasu auki tai kiinni.

    • Anonyymi

      adhdkin on varmasti huono jos ei pysy huomio liikenteessä, mutta eikö asseilla ole usein myös tätä, laissa ei taideta tästä mitään kuitenkaan mainita

      • Anonyymi

        on maailmalla tutkittu, adarit kolaroivat normoja enemmän, saavat sakkoja yms. erityisen alttiita juuri tylsässä ajossa hakemaan virikettä, ja stimulanttinsa, siis lääkitys, parantaa ajosuoritustaan


      • Anonyymi

        aspergerilla ja adhdlla on samaa genettistä taustaa eli esiintyvät usein samalla henkilöllä kumpikin


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe