Kuvittelenko vain, vai onko tämä totta, että Asperger-ihmiset eivät yleensä ole suorittaneet mopokorttia eivätkä siis myöskään ajaneet mopolla?
Onko tämä vain kuvitelmaa, vai ihan totta?
48
973
Vastaukset
- Anonyymi
Kysytkö tosissasi?
- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
mulla ei ole mopoa eikä ajokorttia, hitto pitää mennä lääkäriin että saa asperger diagnoosin. elämä mennyt hukkaan kun en ole tiennyt että mopokortin puuttuminen on oireena aspergerissä.
- Anonyymi
Ei se ole oire mutta sellainen tuntuma vain on että useimmilla heistä ei kuitenkaan ole sitä.
- Anonyymi
En ole Asperger ja minulla on ABE ajokortti, mutta en ole ikinä ajanut mopoa. Miten tuo aloituskysymys liittyy mitenkään yhteen. Onko kysymyksessä jokin ajatus taustalla?
- Anonyymi
Minulla aloittajalla on Asperger eikä minulla ole koskaan ollut sellaista. Ajattelin että Asperger-ihmisillä se on yleistä koska niin monella nentillä oli kuitenkin.
- Anonyymi
mä olen hämilläni koska mun perheellä on asperger ja koko suvulla koska kellään ei ole mopoa.
- Anonyymi
Ai eikö kenelläkään ole koskaan ollut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai eikö kenelläkään ole koskaan ollut?
pikkuveljellä oli nuorena mopo vähän aikaa. onko hän ainoa meidän suvussa jolla on asperger
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pikkuveljellä oli nuorena mopo vähän aikaa. onko hän ainoa meidän suvussa jolla on asperger
ei kun toisin päin suvun ainoa joka on terve. Tuleekohan veljenpojallekin aspereger jos ei hanki mopoa. muuten kaikilla suvussa on asperger
- Anonyymi
Koko suvulla Asperger? Joopa joo...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko suvulla Asperger? Joopa joo...
niin koska kellään ei ole mopokorttia. etkö lukenut aloitusta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin koska kellään ei ole mopokorttia. etkö lukenut aloitusta .
Ei aloituksessa sanota, että jos ei ole mopokorttia niin on Asperger, vaan että aloittajasta tuntuu, että se on tavallista Asperger-ihmisillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aloituksessa sanota, että jos ei ole mopokorttia niin on Asperger, vaan että aloittajasta tuntuu, että se on tavallista Asperger-ihmisillä.
eli aloittaja kuvittelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuinkakohan monelta ns terveeltä puuttuu mopokortti
- Anonyymi
Aspergerit eivät pärjäisi mopolla keuliessa. Ajaa köröttelisivät hitaasti ja kaatuisivat kuitenkin.
- Anonyymi
Uskooko joku, että AS ja mopottomuus kuuluvat jotenkin yhteen?
Eivät kuulu.
AS:n diagnosointikriteereissä ei puhuta mopottomuudesta
mitään!
Mä olen assi ja mä oon paljon ajellut mopoilla.
Mopo on alkujaan luultavasti jonkun assin keksintö.
Ja mopokortin on keksinyt varmasti joku nentti.- Anonyymi
Paljonkos olet keulinut mopollasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkos olet keulinut mopollasi?
Eihän AS:n diagnosointikriteereissä puhuta keulimisestakaan mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän AS:n diagnosointikriteereissä puhuta keulimisestakaan mitään!
No mutta kun tuossa ylempänä sanottiin, että eivät pärjäisi keulimisessa.
- Anonyymi
Uskotko, että aspergeri häviää, jos opettelee
oikein mahtavasti keulimaan?- Anonyymi
No en tietenkään! Tuossa vain sanottiin, että he eivät pärjää siinä.
- Anonyymi
Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla. Pitää olla hyvä tasapaino.
- Anonyymi
"Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla."
Pystytkö antamaan jotain lähdettä, josta väitteesi voisi tarkistaa? - Anonyymi
Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä useimmilla oireet on sellaset ettei voi ajaa mopolla."
Pystytkö antamaan jotain lähdettä, josta väitteesi voisi tarkistaa?Tuon tajuaa ilman lähteitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon tajuaa ilman lähteitäkin.
"Tuon tajuaa ilman lähteitäkin."
Suoraan sanottuna en usko sinun tutustuneen kovinkaan syvällisesti Aspergeriin tai siihen miten moninaista ja yksilöllistä sen ilmeneminen on. Viestisi ovat puhdasta ennakkoluuloa ja yleistämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?
"Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?"
Kyllä pystyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikö siis pysty ajamaan polkupyörällä?"
Kyllä pystyy.Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?
"Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?"
Varmasti suurin osa Asperger-henkilöistä pystyisi ajamaan mopollakin. Tämä on harvinaisen turha keskustelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei siis pystyisi ajamaan mopolla?
Polkupyörä on helpompi hallita kuin mopo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkupyörä on helpompi hallita kuin mopo.
Hui hai tämähän on helppoa kuin heinän teko ja ihan kaatumatta ,vaan koskas oot nähnyt mopossa apupyöriä?
- Anonyymi
Hitto, mä tunnen ihan jumalattoman monta assea. Vain muutamalla tuntemallani ihmisellä on mopokortti. Itsellänikään ei ole.
- Anonyymi
Kaveri sanoi minulle, että en olisi ainakaan opettelematta pystynyt ajamaan mopolla? Miten niin opettelematta? Eivätkö useimmat juuri opettelemalla opi ajamaan vai mikähän tässä nyt oikein on takana? -Aloittaja
- Anonyymi
Voi olla totta kuin myös se etteivät monet assit ole ajaneet autolla koskaan, eivätkä sitä haluakaan.
- Anonyymi
Onko totta että monet Aspergerit eivät ole koskaan ajaneet autoa? Mihin perustat tämän väitteen?
- Anonyymi
Tämän koko ketjun on joku trolli vetänyt hatustaan.
- Anonyymi
aspergerille ei sovi työ jossa pitää huomioida monta asiaa krralla, joten itsensä tunteva sitten voi jättää liikenteenkin väliin
- Anonyymi
Yleistät.
- Anonyymi
amerikkalainen tutkimus
---Tärkeimmät havainnot olivat:
Teinistä, joilla oli autismi (ilman kehitysvammaa), 34 prosenttia ansaitsi ajokortin, kun taas 83 prosenttia teini-ikäisistä ilman autismia.
Lähes 90 prosenttia autistisista eteni opiskelijaluvasta keskitason lisenssiksi kahdessa vuodessa. Vertailun vuoksi, tämä piti paikkansa 98 prosentilla teini-ikäisistä, joilla ei ollut autismia. (Keskitason ajokortilla New Jerseyn kuljettajat voivat ajaa laillisesti itsenäisesti klo 5.00–23.00 enintään yhden perheen ulkopuolisen matkustajan kanssa.)
Autismista kärsivillä kesti keskimäärin 9 kuukautta pidempään eteneminen opiskelijaluvasta keskitason ajokorttiin kuin muilla teini-ikäisillä.
https://www.autismspeaks.org/science-blog/one-three-teens-autism-earns-drivers-license - Anonyymi
Vanhempi joka tietää että lapsellaan ongelmia huomion kohdistamisen kanssa ei varmasti ihan tuosta vaan ole valmis laittamaan tätä tuonne autojen sekaan.
- Anonyymi
autismin kirjolla olevista korkeatoimintoisella aspergerilla on todennäköisimmin ajokortti, maailmalla siis, mutta autismin kirjolla olevissa on huomattavasti enemmän heitä joilla ei ole sen kummemmin mopo- kuin ajokorttiakaan
- Anonyymi
Mikä on korkeatoimintoinen Asperger?
- Anonyymi
Hyviä ratakuskeja, se on kaasu auki tai kiinni.
- Anonyymi
adhdkin on varmasti huono jos ei pysy huomio liikenteessä, mutta eikö asseilla ole usein myös tätä, laissa ei taideta tästä mitään kuitenkaan mainita
- Anonyymi
on maailmalla tutkittu, adarit kolaroivat normoja enemmän, saavat sakkoja yms. erityisen alttiita juuri tylsässä ajossa hakemaan virikettä, ja stimulanttinsa, siis lääkitys, parantaa ajosuoritustaan
- Anonyymi
aspergerilla ja adhdlla on samaa genettistä taustaa eli esiintyvät usein samalla henkilöllä kumpikin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882