mitkä kalat sopii yhteen ??!

toivon_vastauksia__

hello kaikki! oon hankkimassa jonku 53 litrasen akvaarion ,ja en tiiä millaisia kaloja sinne hankkisin! Auttakaa mua oikeest!:() oon iha neuvoton..
Eli MITKÄ KALAT PÄRJÄÄ SAMANLAISESSA VEDESSÄ,AKVAARIOSSA JA MUUTENKIN YHDESSÄ? oon aatellu ottaa ainaki 2 miljoonakalaa,mitkä kävis niitte kaa mieluiten? Mitä tetroja on olemassa? EN halua kovin isoja kaloja.Ois myös mahtavaa jos laittaisitte nettiossia mistä löytyis näit kalojen kuvia:kiitos paljo kaikille!

10

1815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

      Tiesitkö että ko. miljoonakalojen vettä täytyy kovettaa kalkilla ja ruokasoodalla joka kerta kun vettä vaihdetaan akvaarioon.

      Kaikkien suuhautojien vettä täytyy kovettaa!!!

      Linkkejä kaloista...
      http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalalinks.html

      ... joten en suosittele miljoona kaloja ekoiiksi kaloiksi... jos näin on.

      Jotain pieniä tetra lajeja kenties?

      Opettele ensin akvaarion hoidosta kaikki ennenkuin haveilet akvaariosta. Jo siinä on suuri vastuu... lue kaikki akvaario ohjeet linkin alta ! ! !
      http://www.akvaariopalsta.net/keskustelu/arkisto1.php

      50litraseen ei kovin suuria kaloja voisi hankiakkaan.
      Mitäs sanot n. 200litraisesta akvaariosta.
      Helpompi huoltaa/hoitaa akvaariona?!!!
      Säästää vaan rahaa lisää ja kunnon akvaariota hankkimaan.

      • meikä

        Mistäs patu suuhautojat tähän repäisi..? Ei alkuperäinen kysyjä puhunut niistä mitään...

        Oma ehdotukseni on:

        parvi neontetroja pieni parvi nuolimonneja
        (viileähkö vesi max. 24 C)


        TAI


        1 taistelukala 6 kardinaalitetraa pari leväkatkarapua
        (lämpötila n. 26 C)


      • Fisuli

        Mä en oo kuullukkaan, eetä miljoonakalojen vesi pitäis kovettaa ruokasoodalla ja kalkilla. Voitko kertoo jonkun ossan mistä voisin lukea asiasta tarkemmin..?


      • Vaari-o
        meikä kirjoitti:

        Mistäs patu suuhautojat tähän repäisi..? Ei alkuperäinen kysyjä puhunut niistä mitään...

        Oma ehdotukseni on:

        parvi neontetroja pieni parvi nuolimonneja
        (viileähkö vesi max. 24 C)


        TAI


        1 taistelukala 6 kardinaalitetraa pari leväkatkarapua
        (lämpötila n. 26 C)

        Suuhautojat hahahahaha

        Synnyttäviä hammaskarppeja tarkotti hän meni käntyn ajatus maailma sekasin??!!!!


      • Vaari-o
        Fisuli kirjoitti:

        Mä en oo kuullukkaan, eetä miljoonakalojen vesi pitäis kovettaa ruokasoodalla ja kalkilla. Voitko kertoo jonkun ossan mistä voisin lukea asiasta tarkemmin..?

        http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/miljoonakala.html

        Sama pätee KAIKKIIN näihin kaloihin

        http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalapoec.html


    • Fisuli

      Ekaks mä suosittelen sua ottamaan paljon isomman akvaarion , se antaa paljon paremmin hoitovirheitä anteeks ja sitä on helpompi hoitaa, tietysti saat myös laajemman kalaston! Jos ny aiot kuitenki ton 53 litrasen hankkia niin suosittelisin joitain helppoja ja kestäviä lajeja kuten tetroja. Miljoonakala voisi ollakkin ihan mukava, mutta jos otat naaraita ja koiraita ne lisääntyvät ja lisääntyvät ja lisääntyvät... Etsi netistä tietoa eri kalalajeista joista olet kiinnostunut. Vertaile vesiarvoja ja katso mitkä sopisivat hyvin yhteen, muistathan,että väärissä vesioloissa kalat voivat helposti sairastua. Esimerkiksi osoitteesta: http://www.faunatar.fi/indx.php?cmd=108 löytyy tietoa eri kalalajeista. Onnea uudelle harrastukselle! :)

    • wimmu2

      Haluaisin myös akvaarion....mutta mulla ei oo mitään kokemusta akvaariosta!
      Mitä kasveja suosittelisitte?

    • Eikuvaan

      Miekkalehti on iso ja upea kasvi:)

    • neontetra

      sopiiko 5korumonnista,12tetraa,8intiaaninsulkaa,pikkutetraa ja 1taistelukala yhteen vai ei vastaus pikaisesti
































































































      niin

    • Anonyymi

      Minä myös olen hankkimassa kaloja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe