mitkä kalat sopii yhteen ??!

toivon_vastauksia__

hello kaikki! oon hankkimassa jonku 53 litrasen akvaarion ,ja en tiiä millaisia kaloja sinne hankkisin! Auttakaa mua oikeest!:() oon iha neuvoton..
Eli MITKÄ KALAT PÄRJÄÄ SAMANLAISESSA VEDESSÄ,AKVAARIOSSA JA MUUTENKIN YHDESSÄ? oon aatellu ottaa ainaki 2 miljoonakalaa,mitkä kävis niitte kaa mieluiten? Mitä tetroja on olemassa? EN halua kovin isoja kaloja.Ois myös mahtavaa jos laittaisitte nettiossia mistä löytyis näit kalojen kuvia:kiitos paljo kaikille!

10

2348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patu

Tiesitkö että ko. miljoonakalojen vettä täytyy kovettaa kalkilla ja ruokasoodalla joka kerta kun vettä vaihdetaan akvaarioon.

Kaikkien suuhautojien vettä täytyy kovettaa!!!

Linkkejä kaloista...
      http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalalinks.html

... joten en suosittele miljoona kaloja ekoiiksi kaloiksi... jos näin on.

Jotain pieniä tetra lajeja kenties?

Opettele ensin akvaarion hoidosta kaikki ennenkuin haveilet akvaariosta. Jo siinä on suuri vastuu... lue kaikki akvaario ohjeet linkin alta ! ! !
      http://www.akvaariopalsta.net/keskustelu/arkisto1.php

50litraseen ei kovin suuria kaloja voisi hankiakkaan.
      Mitäs sanot n. 200litraisesta akvaariosta.
      Helpompi huoltaa/hoitaa akvaariona?!!!
      Säästää vaan rahaa lisää ja kunnon akvaariota hankkimaan.

• meikä

Mistäs patu suuhautojat tähän repäisi..? Ei alkuperäinen kysyjä puhunut niistä mitään...

Oma ehdotukseni on:

parvi neontetroja pieni parvi nuolimonneja
        (viileähkö vesi max. 24 C)

TAI

1 taistelukala 6 kardinaalitetraa pari leväkatkarapua
        (lämpötila n. 26 C)

• Fisuli

Mä en oo kuullukkaan, eetä miljoonakalojen vesi pitäis kovettaa ruokasoodalla ja kalkilla. Voitko kertoo jonkun ossan mistä voisin lukea asiasta tarkemmin..?

• Vaari-o
        meikä kirjoitti:

Mistäs patu suuhautojat tähän repäisi..? Ei alkuperäinen kysyjä puhunut niistä mitään...

Oma ehdotukseni on:

parvi neontetroja pieni parvi nuolimonneja
        (viileähkö vesi max. 24 C)

TAI

1 taistelukala 6 kardinaalitetraa pari leväkatkarapua
        (lämpötila n. 26 C)

Suuhautojat hahahahaha

Synnyttäviä hammaskarppeja tarkotti hän meni käntyn ajatus maailma sekasin??!!!!

• Vaari-o

• Fisuli

Ekaks mä suosittelen sua ottamaan paljon isomman akvaarion , se antaa paljon paremmin hoitovirheitä anteeks ja sitä on helpompi hoitaa, tietysti saat myös laajemman kalaston! Jos ny aiot kuitenki ton 53 litrasen hankkia niin suosittelisin joitain helppoja ja kestäviä lajeja kuten tetroja. Miljoonakala voisi ollakkin ihan mukava, mutta jos otat naaraita ja koiraita ne lisääntyvät ja lisääntyvät ja lisääntyvät... Etsi netistä tietoa eri kalalajeista joista olet kiinnostunut. Vertaile vesiarvoja ja katso mitkä sopisivat hyvin yhteen, muistathan,että väärissä vesioloissa kalat voivat helposti sairastua. Esimerkiksi osoitteesta: http://www.faunatar.fi/indx.php?cmd=108 löytyy tietoa eri kalalajeista. Onnea uudelle harrastukselle! :)

• wimmu2

Haluaisin myös akvaarion....mutta mulla ei oo mitään kokemusta akvaariosta!
      Mitä kasveja suosittelisitte?

• Eikuvaan

Miekkalehti on iso ja upea kasvi:)

• neontetra

sopiiko 5korumonnista,12tetraa,8intiaaninsulkaa,pikkutetraa ja 1taistelukala yhteen vai ei vastaus pikaisesti

niin

• Anonyymi

Minä myös olen hankkimassa kaloja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      147
      8120
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7151
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      142
      3311
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2824
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2358
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1936
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1576
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe