Haaviston toimineen lainvastaisesti isis asiassa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009831452.html

Tuliko Suomeen yhtään terroristia?

– Kenenkään kohdalla en pysty sen enempää sanomaan kuin poliisi pystyy. En pysty ihmisten tarkkoja tekemisiä arvioimaan. On tärkeää, että henkilöiden tausta on tutkittu, ja tarvittaessa henkilöiden toimintaa seurataan, Haavisto totesi.

Monessa muussa Euroopan maassa Isis-naiset ovat saaneet vankeustuomiota tai heidät on otettu suoraan lentokentältä säilöön. Suomessa ei yhtään?

– En osaa viranomaisten, poliisin puolesta sen enempää vastata kuin poliisi. Minulla on käsitys, että suomalaisen lainsäädännön mukaan henkilöiden tekemiset on tutkittu ja olemassa olleen lainsäädännön mukaan toimittu, Haavisto vastasi.

– Olisiko terrorismia koskevaa lainsäädäntöä pitänyt tiukentaa jo aikaisemmin, ennen Marinin hallitusta? Varmasti olisi. Meidän terrorismilain­säädännön olisi pitänyt jo aikaisemmin tulla lähemmäksi sitä, mitä se on muissa eurooppalaisissa maissa, Haavisto jatkoi.

Teit ulkoministerinä ja hallitus teki päätöksiä 2019 Isis-naisten tuomisesta Suomeen – kylmääkö yhtään, että keitä tuli otettua?

– Jouduimme erittäin tarkasti seuraamaan tilannetta ja tekemään arvioita, mikä on lasten tilanne ja miten voitaisiin saada lapset turvaan. Ja mikä on äitien tilanne. Totta kai teimme tiivistä viranomais­yhteistyötä.

– Tiedän että viranomaisyhteistyö on jatkunut perheiden saavuttua Suomeen. En kaikkia yksityiskohtia tiedä. Minulla on käsitys, että he (Isis-naiset) ovat olleet tarkassa seurannassa, mitä ovat sen jälkeen tehneet kun ovat Suomeen tulleet, Haavisto sanoi.

HS kertoi, että tuomiorekisterin mukaan Isis-naiset eivät ole tehneet rikoksia Suomeen palattuaan.

Haaviston toimien laillisuus al-Hol-asiassa tutkittiin perustus­laki­valio­kunnassa. Perustus­laki­valio­kunta totesi Haaviston toimineen lainvastaisesti, kun hän yritti siirtää ulkoministeriön konsulipäällikön toisiin tehtäviin. Samalla valiokunta kuitenkin katsoi, etteivät edellytykset ministerisyytteen nostamiselle täyttyneet.


PS. halutaanko oulussa äänestää Haavistoa? teillä on kokemusta maahanmuuttajista paljon.

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sisäiset vihollisemme suojelevat näitä terroristeja, joille pikapikaa kirjoitettiin Suomen passit, vaikka kaikki eivät ole koskaan Suomessa asuneetkaan. Ja itse Ruskean Reiän Ritari on sisäisten vihollistemme erityissuojeluksessa.

    • Anonyymi

      juurikin uusi rajalaki listaa asiat mitä Pekka haavisto kiertelee

    • Anonyymi

      Kenenkään kohdalla en pysty sen enempää sanomaan kuin poliisi pystyy. En pysty ihmisten tarkkoja tekemisiä arvioimaan. On tärkeää, että henkilöiden tausta on tutkittu, ja tarvittaessa henkilöiden toimintaa seurataan, Haavisto totesi.


      Haaviston Pekko syytää suomen varoja juu

    • Anonyymi

      Kenenkään kohdalla en pysty sen enempää sanomaan kuin poliisi pystyy. En pysty ihmisten tarkkoja tekemisiä arvioimaan. On tärkeää, että henkilöiden tausta on tutkittu, ja tarvittaessa henkilöiden toimintaa seurataan, Haavisto totesi.

      Monessa muussa Euroopan maassa Isis-naiset ovat saaneet vankeustuomiota tai heidät on otettu suoraan lentokentältä säilöön. Suomessa ei yhtään?

      – En osaa viranomaisten, poliisin puolesta sen enempää vastata kuin poliisi. Minulla on käsitys, että suomalaisen lainsäädännön mukaan henkilöiden tekemiset on tutkittu ja olemassa olleen lainsäädännön mukaan toimittu, Haavisto vastasi.

    • Anonyymi

      Isis oottaa aikaansa Haavisto

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1468
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      674
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      618
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe