Moottorinlämmittimet, nesteessä oleva lämmitysvastus, öljynlämmitin

Anonyymi-ap

Nestettä lämmittävä lämmittää moottorin, kannen, lohkon ja nesteen, eivät ole startista siinä lämpötilassa kuin ulkoilma. Vaan lämpöiset

Startista pyörii kevyesti matalaa tyhjäkäyntiä koska moottorinohjaus ei korona kierroksa, kulutus pienempää, auto lämpenee todella paljon nopeammin.

Öljypohjan kuoressa kiinni oleva elementti ei lämmitä kuin öljyä ja se lämpö säteilee vähän.

Nesteessä oleva vastus on paljon käytännöllisempi koska sillä saadaan moottori lämpöiseksi, esilämmitettyä iso määrä nestettä joka olisi muuten -10c , -20c joka pitäisi polttomoottorilla nostaa. Polttomoottori toimii optimaallisesti kuumana


Nesteessä oleva vastus, ei kestä jos on ilmaa järjestelmässä tai jäähilettä. Eli järjestelmä kannattaa pitää tiiviinä, vuotamattomana ja neste kunnossa. Niitäkin tapauksia varmasti on joka vaihtanut useita vastuksia ja polttanut edellämainittujen asioiden takia.

3

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykymoottorit käynnistyvät hyvin kovillakin pakkasilla ja syynä on elektroninen polttoaineen syöttö joka mittaa lämpötiloja ja säätä syötön sopivaksi, toisena on hyvin hienot ja notkeat öljyt jotka ei jähmety kovassakaan pakkasessa. Kunhan akku on kunnossa, niin käynti on varmaa. Toki jonkinlainen lämmitin helpottaa kun öljy on vähän juoksevampaa. Lisälämmittimien kanssa on tosin ilmentynyt ongelmia jos ne on asennettu väärään paikkaan, eikä niitä ole tutkittu ja testattu, kuten Calix ja Defa tekee ja heidän suosituksiaan on viisainta noudattaa. Muuten voi jokin anturi antaa väärää informaatiota järjestelmälle ja siksi auto ei käynnisty.

    • Anonyymi

      Kaiken lisäksi nesteen lämmittämä lohko lämmittää vaihdelaatikon.
      Joten parasta talviautoilua, kun auton moottoriin saa lohkon vesitilaan tulevan lämmittimen tai polttoainekäyttöisen lisälämmittimen.

      • Anonyymi

        Niinkö, oletko tosissasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe