Nukahtamislääke, käytätkö ?

Anonyymi-ap

Onko nukahtamis lääkkeet vaarallisia käyttää varsinki vanhuksen,
heikentääkö muistia,
viekö se todella muistain,
aiheuttako tasopainon heikkoutta,

itse olen käyttäny kymmeniä vuosia imovaane, jo työelämän aikana,
vielä 80 vuotiaana oli tunnin kestävä muistitesti v i r h e e t ö n,

mutta nyt, kun kyseinen lääke oli apteekeista pois jotain syystä ja käytin muuta vastaavaa jota väitettiin ainerakenteeltaan samaksi,
muisti on selkeästi heikentyny,

ja nyt myöhemmin oli jälleen tullut imovaane myyntiin,
kysyin onko sama kuin oli alkuperäinen, farmaseutti väitti muuten sama mutt sidos aineissa voi olla muutoksia, ??????????????????????????????????,

tänä aamuna kun olin käyttäny uutta imovanea nukahtamiseen
olin selkeästi sekavampi päästäni kuin ennen,

mitä nyt tehdä,
mikä korvaa kyseisen lääkkeen,
kun aikasemmin farmaseutti sanoi että kun olen kymmeniä vuosia käyttäny kyseistä lääkettä olen riippuvainen tai minun fyysinen kehoni on riippuvainen kyseisestä lääkkeestä tai lääkkeen aineosasta,

kertoaa te viisammat
mitä pitäisi tehdä
kun haluan yöni nukkua kunnolla haluun nukkua pitkät yöunet,
mutt jos nukahtamis lääkeet on vaarallisia muistille ja tasapainolle,
totisesti en haluis,
ja harmittaa ja pelottaaki,

kuinka te muut mahdolliset vastaavan lääkkeen käyttäjät olette pysyneet terveeä
muisti ja tasapino tallessa, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mietitäämpä asiaa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

58

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moni käyttää .

• Anonyymi

Hyvät yöunet on parasta mitä tiedän,
      siksi käytän hitusen nukahtamislääkettä nukkumaan mennessä,

• Käytän satunnaisesti.
      Nyt on taas ollut pakko ottaa pieni pala lääkettä.
      Lääkäri on kirjoittanut reseptiä uusiessaan että pitää lopettaa.
      Otan noin puolikkaan tai neljänneksen tabletista, en ole koskaan ottanut kokonaista.
      Olin kaksi viikkoa kokonaan ilman, sitten jalkasärky pakotti ottamaan taas.
      Olisin tyytyväinen jos lääkäri ei ketkuilisi lääkkeen kanssa. Jos saisi ottaa puolikkaan joka ilta niin nukkuisin hyvin.

• Anonyymi

Se lääke menettää tehonsa jos joka ilta käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei menetä.

• Anonyymi

Minä en koskaan puloittele lääkkeitä sillä ne milligrammaa mitä lääkäri on kirjoittanut ovat riittävät ihmisen painoon nähden .
        Esim jos minulle määrätään 10 gramman tabletti lääkkeeksi niin se on laskettu siten että auttaakseen on se otettava kokonaan
        .Siksi ihmettelen sitä että jos neljäs osa tablettia auttaa jollekkin niin onko tarve edes olemassa oikeasti .

Mutta jos painan 50 kg ja minulle määrätään 10 Mg annos ja lainaan naapurin 90 kiloisella henkilöltä tabletin , saman siis kun minulla mutta hänellä om 30 Mg niin silloin se annos on minulle väärin ja liian suuri määrä vaikuttavaa ainetta
        Moni joka saa penisiliini kuurin vaikka 20 tablettia ehtii ottamaan 10 tablettia ja tuntee että on muka terve ja jättää ottamatta ne loput , koska ei ymmärrä mitä lääke” kuuri ” tarkoittaa edes .
        Joku kerran kirjoitti miten hän jättää puolet penisiniliin tabteista seuraavaan kertaan, niin ailloin ei ole ymmärtänyt yhtikäs mitään lääkityksestään. Joten aina kun ihmiselle kirjoitetaan lääkkeitä on vaadittava selostus miten sitä käytetään ja miksi . Ja aitten että noudattaa aitä myöskin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ottaa kuten ne on määrätty niinei menetä tehoaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei menetä, mutta apteekissa sanottiin
        imovaane aiheuttaa lääkeriippuvuutta ja muisti menee myös taspaino heittää, alkaa kaatuileen,
        onkohan kaikki tuo ihan totta,
        minä olen käyttäny imovaanea ainaki 40 vuotta jos en pitempäänki,
        vielä olen hengissä muistitestiki on menny vielä melkein 100% virheettömäsi
        pari pientä osa virhettä tuli testissä,

mutta pelottaa jos muisti todellaki alkaamennä,

apteeki sanoi että jos haluan päästä imovaanesta eroon, minun pitää mennä lääkäriin, itse ei kuulemma saa eikä pysty siitä pääsemään eroon, niin väitti farmaseutti,
        sanokaa,,,,,,,, pitääkö paikkansa,,,,,,, ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en koskaan puloittele lääkkeitä sillä ne milligrammaa mitä lääkäri on kirjoittanut ovat riittävät ihmisen painoon nähden .
        Esim jos minulle määrätään 10 gramman tabletti lääkkeeksi niin se on laskettu siten että auttaakseen on se otettava kokonaan
        .Siksi ihmettelen sitä että jos neljäs osa tablettia auttaa jollekkin niin onko tarve edes olemassa oikeasti .

Mutta jos painan 50 kg ja minulle määrätään 10 Mg annos ja lainaan naapurin 90 kiloisella henkilöltä tabletin , saman siis kun minulla mutta hänellä om 30 Mg niin silloin se annos on minulle väärin ja liian suuri määrä vaikuttavaa ainetta
        Moni joka saa penisiliini kuurin vaikka 20 tablettia ehtii ottamaan 10 tablettia ja tuntee että on muka terve ja jättää ottamatta ne loput , koska ei ymmärrä mitä lääke” kuuri ” tarkoittaa edes .
        Joku kerran kirjoitti miten hän jättää puolet penisiniliin tabteista seuraavaan kertaan, niin ailloin ei ole ymmärtänyt yhtikäs mitään lääkityksestään. Joten aina kun ihmiselle kirjoitetaan lääkkeitä on vaadittava selostus miten sitä käytetään ja miksi . Ja aitten että noudattaa aitä myöskin

Minun nukahtamislääkereseptissäni sanotaan 0.5 - 1 tabl. tarvittaessa. Tarvitsen vain nukahtamiseen sen pillerinmurun. Nukun , kun pääsen uneen, ja unta kestää 6 h.
        Päikkärit yllättävät minut lähes joka päivä tv;n uutisten ääreen. Usein asetun niitä katsomaan, ja sitten heräänkin urheiluruutuun!
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei menetä tehoa, 30 vuotta käyttäny nukaht.lääkk. ja auttaa edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei menetä tehoa, 30 vuotta käyttäny nukaht.lääkk. ja auttaa edelleen.

Samoin olen käyttäny yliki kolmekymmentä jopa neljäkymmentä vuotta,
        vieläkää ei mua pidetä muistihäiriöisenä vaikka yhdeksänkympiset lähestyy jo huimaa vauhtia,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun nukahtamislääkereseptissäni sanotaan 0.5 - 1 tabl. tarvittaessa. Tarvitsen vain nukahtamiseen sen pillerinmurun. Nukun , kun pääsen uneen, ja unta kestää 6 h.
        Päikkärit yllättävät minut lähes joka päivä tv;n uutisten ääreen. Usein asetun niitä katsomaan, ja sitten heräänkin urheiluruutuun!
        Mkr.

Olisko niin että kun otat sen murun niin luotat siihen että se auttaa ja siten saat nukuttua. Sillä ei pieni muru anna unta mitenkään . Mutta oli placebo vaikutus tai ei niin pääasia että saa nukkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on tuttava etelässä joka on käyttänyt 20 vuotta unilääkettä ei ole menettänyt tehoaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin ja ehkä oppii nukkumaan ihan ilman lääkettä kun ei halkaise tabletteja jahtia ja vielä vähemmän neljään osaan jos yksineljäs osa muka auttaa niin silloin ei ole univaikeuksia .kun ottaa sen määrän mitä lääkäri on kirjoittanut niin se antaa uneen,
        Ja lääkäri kirjoittaa juuri sen määrän kun ihminen tarvitsee .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin ja ehkä oppii nukkumaan ihan ilman lääkettä kun ei halkaise tabletteja jahtia ja vielä vähemmän neljään osaan jos yksineljäs osa muka auttaa niin silloin ei ole univaikeuksia .kun ottaa sen määrän mitä lääkäri on kirjoittanut niin se antaa uneen,
        Ja lääkäri kirjoittaa juuri sen määrän kun ihminen tarvitsee .

Kas kun syö unilääkkeitä ja tottuu nukkumaan niillä niin saa uneensa rytmin ja saattaa olla että saa sitten unen ihan itsestään kun on päässyt rytmiin.
        Sitten on yksi juttu , jos syö yhtämittaa jotain niin sekin haittaa unen saantia koska ruuansulatus on silloin ainaisessa toiminnassa. , ja sekin häiritsee unen saantia.

Jos syö kunnon päivällisen siinä neljän ja viiden välillä ja sen jälkeen ei mitään, niin vatsa laukkukin saa levätä , joten unettomuuteen on monia pikku syitä. Olin kerran neurologisella luennolla ja siinä selitettiin juuri nämä ruuan sulatus asiat . Siis keholla on levon ja aktiivin aika jakso , että se toimii.
        Mutta jos syö vaikka voileipiä sillon; sun tällöin koko päivän niin vatsa työskentelee sulattaessaan jatkuvasti ruokaa , niin. Silloin on vaikeampi saada unta. Kun koko keho lepää niin pääsee helpoimmin unen päästä kiinni . Itse laitan villasukat jalkaan yöksi, vaikka en palele edes , mutta ne antavat ekstra lämpöä joka nukuttaa .kaikilla on omat keinonsa saada unen päästä kiinni , joku käy viileässä suihkussa ja sen jälkeen peiton alle lämpimään.
        Yksi ystäväni joi aina viimeiseksi illalla kaksi kuppia kahvia yöpaita päällä ja sen jälkeen maate. Ihmettelin sellaista tyyliä kovasti, mutta hän sanoi että on tehnyt nuoresta asti niin. Jos minä joisin kahvia viimeiseksi illalla niin en nukkuisi koko yönä yhtään. Niin erilaisia olemme ihmisinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä lääkkeessä on puolitusaika kolmesta viiteen tuntiin Niin on poissa verestä seuraavaan iltaan kun ottaa taas uuden .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin olen käyttäny yliki kolmekymmentä jopa neljäkymmentä vuotta,
        vieläkää ei mua pidetä muistihäiriöisenä vaikka yhdeksänkympiset lähestyy jo huimaa vauhtia,

Ne muistihäiriöitä tulevat ihan kenelle tahansa. Minun tätini eli 99 vuotiaaksi ja oli ihan kun aina, nuppi pelasi hyvin.
        Ja hän ei edes ollut mikään aktiivi liikkumaankaan muuta kun kotonaan hoiteli kodin tehtäviä.
        Kunhan tutkijat siihen pian löytäisivät parantavan lääkkeen.
        Mutta itse huomaan että nimet tahtoo olla kateissa joskin tukee mieleen vähän päästä viiveellä .

• Anonyymi

En ole koskaan käyttänyt mitään unilääkkeitä. Saunon melkein joka ilta ja jostain kumman syystä se tuo minulle hyvät yöunet. Kaikilla ei saunominenkaan tepsi joten tietysti silloin lääkitys on aiheellinen.

• Anonyymi

Muisti heikentyy vanhetessa joten saattaa olla niin että olit jo asennoitunut väärin siihen uuteen lääkkeeseen , koska se vanha aina auttoi, ja ihmisen aivot ovat todella ihmeellisiä sinänsä , pieni epäluulo , ja jo loppuu vaikutus lääkkeestä .
      Kyllä siinä uudessa lääkkeessä on ihan samat aineet, vaan nimi on erilainen.

Eihän mielenterveys potilaatkaan silloin saa apua lääkkeistään jos ovat jo etukäteen pelkääviä ihmisiä että lääke on myrkkyä ,
      joten aivojen toimita ohjailee meitä ihan pikku asioissakin .esim jos sinulle tulee vieras ja hän kertoo että laosenlapsellansa oli ollut täitä päässä, niin sinä alat heti kynsimään omaa päätäsi , siis että jollakin on täitä niin se iljettää sitä jolle se kerrotaan , ja pelko että jotenkin itsekkin saisi niitä. Laittaa hänet kynsimään päätänsä
      Jossain tutkijat tekivät mielenkiintoisen kokeen juuri siitä miten aivot saa meitä tekemään asioita.
      nämä tutkijat olivat psykologian tutkijoita ja tutkivat miten vahvasti aivot ohjaa meitä

Pitivät juhlat ja käskivät muita lääkäri opiskelijoita juhliin. Ja olivat tehnee boolin ja varoittivat muita ottamaan varovasti boolia siksi että sanoivat että olivat laittaneet siihen purtua jossa prosentit ovat hyvin suuret.
      Ihmiset joivat varovasti boolia ja tulivat juovuksiin ja luullessaan että purtu nyt oli vaikuttanut heihin kovasti.
      Itse asiassa boolissa si ollut tippaakaan alkoholia ainoastaa mehu sekoitus erilaisista hedelmistä .Joten ihmiset olivat asennoituneesti siihen että boolissa oli parta ja tulivat päihinsä , niin helposti on aivot manipuloituvia. Kun luulee jotakin niin vaikutus on tulos minkä nämä tutkijat halusivat todistaa kollegoilleen ja onnistuivat .
      Niin että ihmisen aivot ne meitä johtaa monessa asiassa . Esimerkkinä aiitä on salaliitto teoriat joihin eräs ihmetyyppi uskoo ja pelkää. Toiset eivät usko niihin ja pystyvät elämään ihan normi elämää ainoastaa oikean tiedon kanssa. Ja heille ei ole tarpeellista edes levitellä sitä mikä heille in normaalia . Mutta salaliittolaiset ovat usein pelkonsa kanssa niin takussa että kirjoittelevat nettiin uskoistaan siten todistaen ainoastaan itselleen että ovat oikeassa. Se jolla on oikea tieto ei tunne tarvetta todisteluun sillä se on heille ihan vaan tavallista olotilaa
      Konspiraatioihin uskova ihminen jotenkin luulee että juuri hän on keksaissut miten ihmisiä muka narrataan asioisssa!
      Koska sillä ihmisellä joka uskoo konspiraatioihin ei ole koskaan luuloihinsa mitään näyttöä muuta kun käyttävät sanaa NE joka paikassa
      Siis NE valehtelet NE kusee silmään NE tappavat ihmisiä ( rokotteista puheen ollen) äNE yrittävät ohjata maailmaa
      NE ovat yleensä jotain josta sanojat eivät osaa sanoa edes keitä on NE .

• Niinpä. Ihmismielen ja ajatuksen voima on uskomaton.
        Aineettomia asioita vaan on paljon vaikeampi tutkia, kuin aineellisia.
        Usein on syynä rahoituksen puute ja se, että aina on porukka, joka rientää liemaamaan huuhaaksi kaiken, mitä ei voi käsin kosketella.
        Kuitenkin hmiselämään vaikuttaa suuremmin juuri se, mitä ei voi viidellä aistilla aistia.
        Myös eläintutkmus on valottanut asiaa.
        Esim. jotkut eläimet näkevät infrapunavalon, jotkut ultravioletin.
        Toisilla on kyky säädellä elintoimintojaan, esim. lämpöä laskemalla. Entäpä karhukainen, siitä lienette lukeneet.
        Entäpä eläinten kuulo ja näkö, ihmiseen verrattuna.

• Anonyymi

Kyllä yli 80 vuotiaan muisti vähitellen heikkenee joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Äja kun unilääke on tehty samoista perusaineista niin ei pitäisi mitenkään vaikuttaa unettomuuteen.
      Luulen että usein oma asenne tekee sen että kun ottaa toisen nimistä lääkettä niin ei muka auta.esim kun apteekissa Ehdotetaan lääkkeen vastine siis sama lääke toisella nimellä niin monet luulevat että se on jotain halpalääkettä lääkettä ja asennoituvat ihan väärällä tavalla lääkkeeseen ja silloinhan se ei tietenkään auta liioin

• Anonyymi

Ihan totta minulle on käynyt niin että tunsin muka oloni huonoksi kun sain samaa lääkettä toisella merkillä. Silloin aikoja sitten kun aloittivat sen vaihtelun.
        Onneksi minulla on farmaseutti ystävä joka selitti että oma luuloni ” väärärstä” lääkkeestä sai minut huono vointiseksi , joten sen jälkeen ymmärsin. Että itse suggessioin itseni luuloilla huonovointiseksi . Meidän apteekissa vaihtuu joka kuukausi ne vaihto lääkkeet , ja sanovat mikä on halvempaa.
        Sillä itse asiassa koostumus on se sama ..
        Joskus töissä meidän lääkäri sanoinettä onko ihmiset saaneet tarpeeksi tietoa näistä lääke vaihdoista kun vaikuttaa ettei kaikki ymmärtää vaan sanotaan että pitää kirjoittaa juuri sitä lääkettä mitä aina on ollut . Ja vaikka niin tekee niin apteekki voi tarjota toista
        Luulen että tietoa on kyllä annettu tarpeeksi mutta ihmisen aivojen tapa ajatella on jotenkin aina epäluuloinen tyyliltään .
        Ei se niin helppo ole ymmärtää kaikkia asioita , mitä hoitoihin kuuluu .

• Anonyymi

Ole huoleti. Rinnakkaislääke on ihan sama. Olen käyttänyt molempia.
      Muistini on vähän heikentynyt, mutta ei se johdu unilääkkeestä.

• Anonyymi

Ihan niin on ajateltava että jos on 80 vuotta vanha niin aibåvotkin ovat yhtä vanhat, ja jos kaikki muut asiatkin muuttuvat kehossa niin tottakai myös aivojen toiminnassa, siis aivotkin ovat tehneet työtään sen 80 vuotta .
        Tunsin erään Vuotiaan naisen jolla aivot pelasi hienosti loppuun asti. Hän luki kirjoja täytti ristikoita teki jokapäivä pienen kävely reitin ja hänen kanssaan saattoi keskustella asiasta kun asiasta ,ei siis mitenkään ollut sellaisia aiheita josta ei saanut puhua sillä perusteella että ihminen oli vanha .
        Hän sanoi että meinaa täyttää 100 vuotta ja sitten jättää maailman. Niin myös kävi hän vaan nukkui pois . Joten on sellaisiakin tapauksia että aivot pysyvät virkeänä mutta niitä ei ole paljoa
        Oma tätini oli myös sellainen joka myös 99 vuotiaana oli hyvin tietoinen asioista mutta jalat olivat heikot tarvitsi rullaattorin ja Pyörätuolin jos jonnekkin lähti . Se on geeneissä näillä ihmisillä .

• Anonyymi

Non niin,,,,
      nyt nukkumaan,,,,
      jokos on nukahtamis pilleri otettu,

mä just otin, 1/4 imovaanea,
      istun hetken katson TV:tä
      prsessa tentin kritiikkiä katson jonkin aikaa,

pillerin vaikustus alkaa vaikuttaa vasta noin 1/2 tunnin kuluttua
      sitten vaan köllähdän sänkyyn
      nukun luultavasti aamuun asti,
      toivottavasti aamulla ei ole yhtä sekava olo kuin tänä aamuna oli,

hyvää yötä,,,,,,,, huomiseen,,,,,,,

• Anonyymi

Luulen, että jos sait nukuttua lääkkeen vaikutuksen pois, 6 tuntia, niin ei ole tokkuraista oloa. Jos on ottanut lääkkeen ja valvoo silti, se vasta tokkuroittaakin.
        Itsellä joskus käynyt niin.

• Anonyymi

Tokkuraista unta

• Anonyymi

Kun laittaa villasukat jalkaan kun menee maate niin ne lämmittää mukavasti jaa uni tulee kun jalat ovat lämpöiset. Itse teen usein niin ja sitten yöllä potkin ne sukat pois jaloista jos tuntuu että jalat alkaa olla liian lämpimät .

• Anonyymi

Olen alkanu ottaa uuden tavan nukkumaan mennessä,
      otan ensin noin 1 tai 2 tuntia aikasemmin Panadoli kipulääkkeen
      ja noin puolituntuia enne lopullista nukkumaanmenoa 1/4 imovaane,
      näin saa nukuttua koko yön aamuun asti,
      aamulla onki kiire wc pöntölle ,
      en pidä ollenkaan yö-valvomisesta, siksi lääkitsen itteni hyvin enne nukkumaanmenoa.

• Anonyymi

Se on kamalaa se yövalvominen ja ei voi ymmärtää että nyt kun sais nukkua pitkän yön, jota aina toivoi kun oli työelämässä , niin ei Voikkaan nukkua . Saattaa olla väsynyt ennen nukkumaan menoa ja kun pääsee sänkyyn niin tuleekin pirteäksi .kai tässä pitäis olla vissiin töissä niin unikin laittaisi. Mutta eläkeläistä ei oteta töihin

• Anonyymi

Villasukat jalkaan ja painava peitto auttaa , mutta pari kolme kertaa täytyy käydä rakkoa hyyskässä helpottamassa.

• Anonyymi

Virkeenä turhä yrittää nukkua, hylkäsin vuosia sitten nukahtamislääkkeet.
      Makuuhuoneessani on televisio, mun kohdallani tepsiny, nukahdan usein televisio jää päälle ei haittaa, se sammuu itsestään jonkun ajan kuluttua. Toinen varma keino lukeminen sängyssä.

• Anonyymi

Itselläni on paha uniongelma. En helposti nukahda ja jos nukahdankin, niin herään n. tunnin kuluttua ja valvon sitten lopun yötä. Sitten nukun aamupäivän.

Olen ollut HUS:in uni-nettiterapiassa.
      Kaikki konstit on kokeiltu.

Nukun ja valvon: 2-3 valvottua yötä, 1 nukuttu yö, valvon 2, nukun 1...

Eilen en juonut lainkaan kahvia. Nukuin viime yön silmälaput silmillä melko hyvin. En muutoinkaan juo paljon kahvia, eikä tuo kait aivan pakollista olisikaan. Yritän määrällisesti vähentää esim. 1/3 kahvimukiin aamupäivällä.

Nuo silmälaput vaikuttavat asiassa paljon! On pimeää, ei tule aina kääntyillessä katseltua hämärää huonetta. 🌓 👀 🕶

Näitä, erilaisia, löytyy kauppojen kauneustarvike-hyllyistä, sieltä läheltä kampoja ja hammasharjoja:
      https://www.prisma.fi/tuotteet/100216917/house-silmalaput-ja-korvatulpat-100216917

Kesällä, yöttömän yön aikaan, ehdottomat!

Pahoissa univaikeuksissa kantsuisi pyytää lääkäriltä lähete esim. tuohon nettiterapiaan. HUS lähettää linkin takana olevan sivuston, jossa lääkäri jutustelee, sitten on erilaisia uni-hengitys- ja rentoutumisharjoituksia. Sekä unipäiväkirja johon merkitään ed. yön, sekä kuluneen päivän uneen liittyvät toimet.

En tiedä, onko tuo HUS:in toiminta vain pääkaupunkiseudun asiakkaille ja onko muissa maakunnissa omansa.

Luulen, että suurin ongelma kohdallani on liian pitkät unet aamupäivisin, silloin se vie unta seuraavalta yöltä. Opetellaan heräämään aamulla ajoissa ja menemään illalla säännölliseen aikaan nukkumaan. Oikeassa unirytmissä tulee sitten nukuttua paremmin.

Nukahtamislääkkeitä (Imovane) käytin vielä 1990-luvulla (ikä n. 45 v) ja kerran olin ottanut liikaa. Oli onni, että satuin olemaan vanhempieni luona ja äitini oli ent. terveydenhoitaja. Hän soitti ambulanssin. Jo eteisessä aloin krampata ja Meikussa minut elvytettiin. Kun avasin silmiäni, muistan vihaisen hoitajan työntävän minua sängyllä pitkin käytävää ja tiuskivan: "Yrititkö sinä tappaa itsesi?!" "En. Halusin vain nukkua..."

Nukahtamislääkkeitä tulee ottaa vain pari kerralla = yötä kohden. Lääke otetaan vaiheessa kun aletaan nukkua, eli ollaan jo peiton alla, silmiä sulkemassa. Ei ennen. Lääkkeen vaikutusaika on n. 1-2 tuntia, eli tänä aikana pitäisi saada uni tulemaan. Jos eivät auta, niin eivät auta: kannattaa lopettaa turhan lääkkeen ottaminen. Ei pidä ottaa enempää kuin on lääkemääräys, tai voi lähteä henki. Myös nk. toleranssi kasvaa ja lääke muutoinkin pidemmällä käyttöajalla ei enää toimi.
      *

• Itse en ole tarvinnut nukkumiseen lääkkeitä.
        Nuo silmälaput ompelin itse viime talvena. Kesällä, kun oli valoisaa, käytin niitä.
        Sai äkkiä nukahdettua takaisin, kun kävi vessassa tai päästin kissan sisälle.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Itse en ole tarvinnut nukkumiseen lääkkeitä.
        Nuo silmälaput ompelin itse viime talvena. Kesällä, kun oli valoisaa, käytin niitä.
        Sai äkkiä nukahdettua takaisin, kun kävi vessassa tai päästin kissan sisälle.

Juu, tuollaiset silmälaput olisi melko helppo itsekin tehdä, jolla käsityötaitoja. Pitää vaan olla riittävän paksu, tai moninkertainen kangas, ettei valo heijastu läpi, vaikka jotain toppausta välissä. Ja sitten kuminauha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, tuollaiset silmälaput olisi melko helppo itsekin tehdä, jolla käsityötaitoja. Pitää vaan olla riittävän paksu, tai moninkertainen kangas, ettei valo heijastu läpi, vaikka jotain toppausta välissä. Ja sitten kuminauha.

Kyllä kunnon pimennysverho on kätevämpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen pistäny huivin moninkerroin käärittynä silmille jos valo häiritsee,
        seki on hyvä jos haluu nukkua pimeässä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimiihan tuokin, muttei nukkuen kääntyillessä pysy paikoillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kunnon pimennysverho on kätevämpi.

Silmäsuojus on halvempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan vielä kokeillut niitä lappu juttuja , mutta toisaalta en edes kesäisin ole vetänyt sälekaihtimia alas olen voinut silti nukkua vaikka on ollut valoisaa. Mutta nyt vasta on alkaneet ne unettomat yöt , ja ne yöt ei ole kivoja, joskus keittelee kahvit jo puoli kolmelta vaikka tiedän että kahvi virkistää mutta kun tekee mieli niin juon ja istun pimeässä keittiössä .

• Anonyymi

Mitä muita unilääkkeitä itse kukin on käyttänyt, kun moni mainitsee vaan imovanen?

• Anonyymi

Imovane ja Zopinox on samaa. Käytän Zopinoxia ja nukahtamislääkkeet ovat unilääkkeitä, vaikka niitä sanotaan nukahtamislääkkeiksi.

• Anonyymi

Seksi illalla tuo hyvin unen.

• Anonyymi

... kiken lisäksi luonnonmukaisin!

• Anonyymi

Monellako tässä iässä on seksiä joka ilta ?
        Omin käsin onneen ja uneen ?

• Anonyymi

Käytän.

Mut
      Silloin

kun
      tarvitsen.

Eri
      merkkisiä vain.

• Anonyymi

Justiin menossa Albani Julebryg 7.0 % :D

Skånepåg

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Minä kun olen ikäni ollut kukkaihminen, joskus nuoruudessani, kun kuulin, että jotkut käyttävät tuollaista kasvista saatua rauhoittavaa pilleriä
      Rupesin tutkailemaan kasvikirjaa ja löysin tuon rohtovirmanjuuren.
      Tapani oli kuljeskella luonnossa pienestä pitäen, metsän keskellä kun asuimme, niinpä tuon kasvinkin siellä tapasin, jossain pientareella.
      No tämmöisiä muistoja heräsi edeltävistä kommenteista.

• Olen käyttänyt imovanea ehkä 35 vuotta, se auttaa minulle pidemmät unet ja se 2 tuntia on tarpeellista. Pystyn nukkumaan ilmankin, mutta joka yö unesta tulee lyhyempi. Juuri nyt otan puolikkaan ja sitten 4 tunnin kuluttua toisen, tiedän se on väärin.
      Ainoa asia, se imovane ei nukuta mitenkään. pitää vain olla jonkin aikaa hiljaa , niin nukkuu.

Sain pari vuotta takaperin MIRTAZAPIN ORION tabletti, kalvopäällysteinen 15 mg.
      Luin netistä mielipiteitä. He ottivat 1/8 murusia, Se nukutti ja nukutti aamullakin jos halusi nukkua. Jos nousi niin oli pirteä.
      Mutta voi kauheata. En jaksanut tehdä muruja , oti lääkäri määräämän 1/2 tapletin. Näin hirveitä painajaisia ja päiväkin oli pilalla.
      Kun otin seuraavana iltana puolikkaan, näin itsemurhaunia ja olin valmis itsemurhaan.
      Kolmantena kerralla tiesin jo tekotavan, menen polttamaan itseni terveyskeskukseen.
      Kestin paineet , koska en halunnut tuottaa jälkeläisille häpeää ja minulla on kaikki niin hyvin kun yleensä voi olla.
      Vein lääkkeen terveyskeskukseen ja siellä aina ystävällinen rouva ymmärsi tilanteen, eikä kehottanut viemään Apteekkiin kuten kuuluisi.

Nyt en kyllä uskalla kokeilla mitään, vaan jatkan imovanella.

• Jatka vaan Imovanella, siinä ei ole mitään väärää, ei ainakaan näillä vuosikymmenillä.
        Kauniita unia!

• Anonyymi

Saan Mirtazapiinista pienelläkin 2,5 mg annoksella pahat sydänoireet.
        Se nukuttaa kyllä, mutta seuraava päivä on hirveä, kun sydämeen koskee
        joka lyönnillä ja sydän lyö noin miljoona kertaa päivässä.
        Kokeilin vain kahtena yönä. Ensin 2,5 mg ja parin päivän päästä
        vielä vähemmällä annoksella. Ei käy. Se kokeilu loppui heti siihen.
        Imovane tai Zopinox on hyvä. Ei tule päivällä mitään oireita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan Mirtazapiinista pienelläkin 2,5 mg annoksella pahat sydänoireet.
        Se nukuttaa kyllä, mutta seuraava päivä on hirveä, kun sydämeen koskee
        joka lyönnillä ja sydän lyö noin miljoona kertaa päivässä.
        Kokeilin vain kahtena yönä. Ensin 2,5 mg ja parin päivän päästä
        vielä vähemmällä annoksella. Ei käy. Se kokeilu loppui heti siihen.
        Imovane tai Zopinox on hyvä. Ei tule päivällä mitään oireita.

Minullekki josku tuota lääkettä määrättiin kokeeksi, EI sopinu ollenkaan, seuraavan päivänki OLIN IHAN TÖKKYRÄSSÄ,
        lääke jäi käyttämättä,

mutta
        imovaane 1/4 tai 1/2 on sopinu
        olen käyttäny kymmeniä vuosia
        vielä 80+ muisti oli 100 % hyvä muistitestissä,
        nyt olen kohta 85v nyt varmaan muisti ei ole enään täydellinen,
        niin luulen,
        jopa pelottaa kohta mennä pakolliseen muistitestiin ajokortin vuoksi,
        noooh, sen näkee sitten, harmi vaan jos autosta pitää luopua,

• Anonyymi

Tavallisesti Mirtazapin on paljon käytetty lääke, koska se ei ole mitenkään liian voimakas
        Mutta voi olla ettei kaikille sovi se koostumus , silloin voi vaihtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallisesti Mirtazapin on paljon käytetty lääke, koska se ei ole mitenkään liian voimakas
        Mutta voi olla ettei kaikille sovi se koostumus , silloin voi vaihtaa.

Silloin aikoinaan kun lääkäri määräsi k o k e e k k s i Mirtazapia
        niin, lääkäri sanoi jos ottaa kokonaisen pillerin sen vaikutus on piristävä ,
        ihminen piristyy, einukuta,

ja jos nukahtamis tarkotukseen ottaa, pitää ottaa vain pieni määrä 1/4 tai korkeentaan 1/2
        en muista minkäverran otin, mutt vaikutus oli suraavanaki päivänä outo
        tosi tökkyrä olo, tuntu kuin ajatusmaailma ei olisi kunnolla toiminu,

• Anonyymi

Aivot rappeutuu iän kanssa , ei siinä mitään erikoista ole , kuten kaikki muutkin
      Noista nukahtamislääkkeistä sitten. Kukin kokee vaikutuksen eri tavalla , jollekin ei sovi ollenkaan, ja toiset voivat käyttää kauankin, vaikka ei kai niitä tavallisesti ole tarkoitettu kun lyhytaikais käyttöö,
      Monella vanhalla on hoitolaitoksessa lääkkeet nukahtamiseen mutta teho koetaan eri tavalla . Riippuen mitä muita lääkkeitä ihminen käyttää.
      Itse kärsin uni vaikeuksista , ja silloin laitan villasukat jalkaan kun menen peiton alle
      Ja saan ramaisevan väsyn tunteen kymmenen minuutin sisällä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2012
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      902
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135