Hmm...
Tässä olemme pohtineet noiden häälahjojen toivomista. Kuinka se olisi hyvä/kohtelias tehdä? Sitten toinenkin kysymys. Onko aivan kahjo idea laittaa "kolikko" kippo johon häävieraat saavat tiputella rahaa haluamansa summan, jotka sitten käytetään häämatkaan jonka päämääränä luultavastikin on Tallinna.
Dodaa....
10
1017
Vastaukset
- veitikka
on aivan kahjo idea. Vieraathan tuovat jo oman panoksensa, jos tuovat (lahjan).
- Tuleva hääpari
Me kyllä ajattelimme mainita tästä kipposesta kutsussa jo, että vieraat saavat valita tuovatko lahjan vai rahaa, vai molemmat. Joten siis he osaavat hankkia "sopivan" arvoisen lahjan, jos aikovat lahjoittaa rahaa hää matkaamme varten... Onko se sittenkin huono idea?
- veitikka
Tuleva hääpari kirjoitti:
Me kyllä ajattelimme mainita tästä kipposesta kutsussa jo, että vieraat saavat valita tuovatko lahjan vai rahaa, vai molemmat. Joten siis he osaavat hankkia "sopivan" arvoisen lahjan, jos aikovat lahjoittaa rahaa hää matkaamme varten... Onko se sittenkin huono idea?
näistä rahankeruuilmoituksista/-pyynnöistä/-lahjatoiveista on ollut tällä palstalla jo niiiiiin paljon, että kukin tehköön niin kuin haluaa.
Vaikka en ole vielä lähellekään kolmeakymmentä, olen ilmeisen vanhanaikainen ja konservatiivinen. Itse tekisin nimittäin niin, että kutsun alanurkkaan laittaisin v.p. xx.x. mennessä p. 00-123456 tai 01-234567. Sitten, kun ihmiset ilmoittautuvat, kyselevät he halutessaan lahjatoiveista. Mielestäni lahjat ovat saaneet liian suuren huomion, kun pitää ihan kutsussa toiveista ilmoittaa. Mielestäni se on etikettivirhe. Ainut oikea tapa (mielestäni) siis on, että on v.p. ja jokainen osaa kyllä halutessaan kysyä neuvoa, jos aikoo lahjan tuoda.
Tässä oli mielipiteeni, täällä on ainakin tsiljardi henkilöä, jotka on kanssani aivan eri mieltä, mutta olen kannassani ja pysyn siinä. - Tuleva hääpari
veitikka kirjoitti:
näistä rahankeruuilmoituksista/-pyynnöistä/-lahjatoiveista on ollut tällä palstalla jo niiiiiin paljon, että kukin tehköön niin kuin haluaa.
Vaikka en ole vielä lähellekään kolmeakymmentä, olen ilmeisen vanhanaikainen ja konservatiivinen. Itse tekisin nimittäin niin, että kutsun alanurkkaan laittaisin v.p. xx.x. mennessä p. 00-123456 tai 01-234567. Sitten, kun ihmiset ilmoittautuvat, kyselevät he halutessaan lahjatoiveista. Mielestäni lahjat ovat saaneet liian suuren huomion, kun pitää ihan kutsussa toiveista ilmoittaa. Mielestäni se on etikettivirhe. Ainut oikea tapa (mielestäni) siis on, että on v.p. ja jokainen osaa kyllä halutessaan kysyä neuvoa, jos aikoo lahjan tuoda.
Tässä oli mielipiteeni, täällä on ainakin tsiljardi henkilöä, jotka on kanssani aivan eri mieltä, mutta olen kannassani ja pysyn siinä.Olet kyllä aivan oikeassa, ja juuri sen takia kyselemme, kun olemme nuoria ja melko uudistus mielisiä. n_n Ainoa huoli on että haluaisimme käytännöllisiä häälahjoja, koska muutamme omaan asuntoon (olemme siis opiskelijoita) ja kaipaamme siis todella perus tavaroita (omistamme tällä hetkellä liudan mukeja ja laseja ja 2tusinaa kahviasetteja, mutta muuta ei oikein ole. Niin ja muutamat liina vaatteet ja iittalan jälkiruokakipot ja muutamat hopeiset ottimet(viime joululta)), mutta käyttötavarat puuttuvat melkein tyystin O_o
Kiitoksia vastauksestasi ja kunnioitamme kannassa pysymistäsi ^_^ - julia
veitikka kirjoitti:
Tässä oli mielipiteeni, täällä on ainakin tsiljardi henkilöä, jotka on kanssani aivan eri mieltä, mutta olen kannassani ja pysyn siinä.Tosin me varmaan sujautamme kutsukuoreen Sokosken lahjapalvelu-käyntikortin. Vanhempien (tai kuka ilmoitukset sitten ottaakaan vastaan) sijaan vinkkejä voi kysyä suoraan liikkeestä tai heidän nettisivuiltaan. Ja listalta tulee läytymään vinkkejä lähtien alle 10 eurosta.
Se on kai aika sama kysyykö niitä lahjavinkkejä vanhemmilta vai suoraan liikkeestä? Ajateltiin säästää vanhemmiltä vaivaa... - veitikka
julia kirjoitti:
Tosin me varmaan sujautamme kutsukuoreen Sokosken lahjapalvelu-käyntikortin. Vanhempien (tai kuka ilmoitukset sitten ottaakaan vastaan) sijaan vinkkejä voi kysyä suoraan liikkeestä tai heidän nettisivuiltaan. Ja listalta tulee läytymään vinkkejä lähtien alle 10 eurosta.
Se on kai aika sama kysyykö niitä lahjavinkkejä vanhemmilta vai suoraan liikkeestä? Ajateltiin säästää vanhemmiltä vaivaa...no entä voisikos tehdä niin, että saapumisesta ilmoitettaessa, jos vieraat kysyvät mahdollisia toiveita, sanotaan, että Sokoksella on lahjatoivelista. Voisko asian hoitaa noin?
Ja annan minäkin kaikkien kukkien kukkia. :) Hyvä, että jokainen tekee niin kuin ite kokee parhaimmaksi!=) - jenna-05
veitikka kirjoitti:
no entä voisikos tehdä niin, että saapumisesta ilmoitettaessa, jos vieraat kysyvät mahdollisia toiveita, sanotaan, että Sokoksella on lahjatoivelista. Voisko asian hoitaa noin?
Ja annan minäkin kaikkien kukkien kukkia. :) Hyvä, että jokainen tekee niin kuin ite kokee parhaimmaksi!=)voi hoitaa noinkin :) Siinä "käyntikortissa" on vaan puh.nrot ja nettiosoitteet valmiiksi painettuna... On sillain kätevä.
- jenna-05
jenna-05 kirjoitti:
voi hoitaa noinkin :) Siinä "käyntikortissa" on vaan puh.nrot ja nettiosoitteet valmiiksi painettuna... On sillain kätevä.
sama juttu, totesimme että Sokoksella homma toimii hyvin...Ja aiomme myös laittaa ne kortit.
- ciu
Mietin itsekin kutsuja valmistellessani samaa asiaa, sillä meiltä taas jo löytyy kaikkea, kun kolme vuotta on jo yhdessä tullut asuttua, ja vahempieni kaikki tavarat ovat perintönä minulle tulleet.
Luovana ihmisenä yön pikkutunteina väkästin runon, jonka ydin on, että tärkeintä on läheistemme saapuminen paikalle, mutta jos joku lahjalla haluaa muistaa, emme tarvitse aivan jokapäiväisiä tavaroita, vaan asiat joista voimem yhdessä nauttia ja joista hääpäivää voimme muistella ovat varteenotettavia vaihtoehtoja. Mainittiinpa myös raha "arjen helpottajana".- Tuleva hääpari
Me taas tarvitsisimme juuri niitä käytännöllisiä tavaroita, kun muutamme yhteen häiden jälkeen. Hää matkakin olisi erittäin kiva, mutta hankala järjestää jos se nielee kaikki säästöt joita olemme haalineet vuokria varten... =/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446