sääntöjen päivitys

Anonyymi-ap

Televisiokielto on kumoutunut
Meikkauskielto on kumoutunut
Hiusten värjäämiskielto on kumoutunut
Tanssimiskielto on kumoutunut(ainoastaan aikuisten paritanssi vieraiden kanssa on yhä kiellettä)

35

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei harhaoppi sillä tavalla korjaannu, että vähän lakeja viilataan tai keksitään että Jeesus vähän siisti Mooseksen lakia ja sitä voi itsekin soveltaa miten haluaa.

      Kristus ristillä kumosi lain kirouksen ihmisen päältä. Niiden päältä, jotka ovat Jumalan lapsia Hengessä ja heitä ohjaa Pyhä Henki vapauden lain mukaan. Se ei ole syntielämää, vaan pyhyyttä itse Jumalan läsnäolosssa. Siinä ei tarvitse perinnäisääntöjä tiirailla.

      • Anonyymi

        Ja lesta on lesta.


    • Anonyymi

      Hoitokokouksia ei ole edelleenkään selvitetty.

      • Anonyymi

        Jeesus hoidettiin hautaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus hoidettiin hautaan

        Todellakin, Jeesus hoidettiin ulos vl-liikkeestä.


      • Anonyymi

        Pitääkö se paikkaansa että olisi mummuja meinattu tappaa sydänkohtauksiin?tämmöstä olen ainaki kuullut.


      • Anonyymi

        eikä niitä selvitetä. SRK on kyvytön sellaiseen itsekritiikkiin. Asiat hautuvat aikansa ja hautaantuvat aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä niitä selvitetä. SRK on kyvytön sellaiseen itsekritiikkiin. Asiat hautuvat aikansa ja hautaantuvat aikanaan.

        Kyllähän se kertoon SRK:sta paljon, ettei ne pysty itsekritiikiin.
        Vl-liikkeen johto, joka ei pysty käsittelemään harhaan menemistään.

        Mitä omaa vl-sukuani tunnen, niin heidän usko on edelleen syntilistan noudattamaista.
        Jotakin ns. kevennystä on tapahtunut, mutta se syvin usko on sitä mihin hoitokokouksissa SRK alisti vl-ihmiset,

        Voin kertoa tämän omakohtaisesta kokemuksesta, vasta nyt olen päässyt vapauteen siitä taakasta, jonka alle hoitokokouksissa jouduin.
        Olen tehnyt oman matkan irti Vl-uskosta, niistä kahleista, joita olen kantanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se kertoon SRK:sta paljon, ettei ne pysty itsekritiikiin.
        Vl-liikkeen johto, joka ei pysty käsittelemään harhaan menemistään.

        Mitä omaa vl-sukuani tunnen, niin heidän usko on edelleen syntilistan noudattamaista.
        Jotakin ns. kevennystä on tapahtunut, mutta se syvin usko on sitä mihin hoitokokouksissa SRK alisti vl-ihmiset,

        Voin kertoa tämän omakohtaisesta kokemuksesta, vasta nyt olen päässyt vapauteen siitä taakasta, jonka alle hoitokokouksissa jouduin.
        Olen tehnyt oman matkan irti Vl-uskosta, niistä kahleista, joita olen kantanut.

        niin joo, säännöt ovat hieman sieltä täältä kyllä helpottaneet.

        Mutta hidasta se on, ja näistä ei tiedoteta kun vasta 30vuoden jälkeen rivien välissä.


      • Anonyymi

        Ei ole.Eikä koskaan selvitetä.
        Elämä on vain tämmöstä.Sanottiin mulle.


    • Anonyymi

      Seurakuntien päiväkerhoon viemis kielto on myös kumoutunut

    • Anonyymi

      Kirkkokuoro on kait kumottu, ennen ei saanut laulaa kuin SRK:n lauluryhmässä (kuoro sanakin oli kielletty).

      Nykyään saa myös mennä kirkkoon kuunteleen musiikkiesityksiä ja käydä uskottoman papin jumalanpalveluksessa.

      • Anonyymi

        Käydä uskottoman papin jumalanpalveluksessa. tätä ei tietenkään saa ottaa tavaksi, mutta joskus voi käydä.


      • Anonyymi

        Hyvä näin, saapa ainakin jotain palvelua kirkollis veron maksamisella.

        Säännöt raukeavat yksi kerrallaan.

        Onneksi uusia ei enää näyttäisi tulevan.

        Ajat ovat muuttuneet. Ihmiset pitävät huolta omista asioistaan eivätkä määrälle muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käydä uskottoman papin jumalanpalveluksessa. tätä ei tietenkään saa ottaa tavaksi, mutta joskus voi käydä.

        Kenen kanssa uskoton pappi horaa? Kuka tuo pappi on


      • Anonyymi

        srk.kuorossa laulaminen syntii, saatana tarttuu joten pyhien kuorossa mielummin omatunnon puhtaus parempi


      • Mikä pappi se tupakoiva vellupastori sitten on?


    • Anonyymi

      Lutteriston papeissa ei ole monta uudestisyntynyttä pappia.

      Eikä siellä saa olla.

      • Anonyymi

        Saalemin pastorit sukeltavat saalistaakseen kuin kuikat.


      • Anonyymi

        Ei saa olla.Sen totesi jo Juice Leskinen.


    • Anonyymi

      Gal. 5:1

      Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä Raamatun kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä Raamatun kohta.

        Mutta se on helppo kumota kun Paavali on patologinen valehtelija. Hihhuleista hihhulein. Mitä sen jutuista. Itse voi keksiä paljon parempia.

        Niin se menee jumaluusoppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se on helppo kumota kun Paavali on patologinen valehtelija. Hihhuleista hihhulein. Mitä sen jutuista. Itse voi keksiä paljon parempia.

        Niin se menee jumaluusoppi.

        Mikä jumaluusoppi?

        Saatanakin tunnistaa sekä myöntää lestojen tavoin jumalansa, mutta saatana ei myönnä, että Jeesus on luvattu Messias, kaikkivaltias Herra, kuten ei lestakaan.


    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan tiennyt noista kielloista, joita aloittaja luetteli Lestaadiolaisilla. Jos ei hiuksissaan saa värjätä. Kuvitteleeko tuon yhteisön johto että nuoret viihtyvät uskonnossa joka on päästä varpaisiin asti täytetty pelkillä kielloilla et saa tehdä tätä ja tätä. En usko että heidän nuoriso jaksaa tollasta pitkään. Itse pyyhkisin pölyt jaloista mahd.nopeasti ja etsisin toisen hengellisen kodin.
      Onhan selvää että Jumalalla on moraaliin ja käytökseen liittyviä normeja ja vaatimuksia ihmiselle, mutta liika on liikaa jos sanotaan ettei hiuksia saa värjätä.
      Ja mikä vaara televisiokin katselussa on ? Se tietysti on totta, ettei sieltä nykyään tuke juurikaan kunnon ohjelmaa. Mutta ei Raamatussa yhdessäkään kohdassa mainita sanallakaan että TV: n katsominen ehdottomasti kielletty, samoin meikkaus ja hiusten värjäys.

      • Anonyymi

        Kyllähän jotkut näkevät että sapattina ei saa tehdä mitään sellaista mitä voi muina päivinä tehdä ja se se vasta syntiä olisikin.

        Oikeastaan se paljon hassumpaa kuin järkevä selkeästi joidenkin asioiden kieltäminen.


      • Joka löytää Jeesuksen, jota ei löydä Rauhanyhdistykseltä, saa vapauden laista.

        Jeesus sanookin; Joh. 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne

        Vain tämä laista on voimassa, niissähän oli 613 eri käskyä, jonka Jeesus täytti, omiensa, Häneen uskovien kohdalla.

        Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Jos nyt menee jonkin muun käskyn alle, se on selkää Jumalan pilkkaa.


    • Anonyymi

      Muistakaa sitä kotivaraa ruveta varamaan.Vähä toistavuotta on aikaa.Mullaki tarttuu purkki tai toinenki kauppareissulla säilykkeitä mukaan.

    • Anonyymi

      Ehkäisykieltoakaan ei enää ole.

      • Anonyymi

        Ehkäisykiellon peruuntuminen on kuolemansuudelma VL-liikkeelle. Ulkoapäin ei enää ole kohta puoleen vuosisataan liitytty siinä määrin, että se korvaisi VL-uskosta luopujat määrällisesti.


      • Ei sitä ole Raamatussa koskaan ollutkaan.


    • Anonyymi

      Alepan pulla ja kilpaurheilu on edelleen kielletty. Kärppä-Synti!!
      Ja vain Kepu sallittu.

    • Anonyymi

      SInä päivänä kun kaikki itse keksityt säännöt ovat poistuneet, vasta silloin vl usko on puhdasta.

      Nyt se on itse keksittyjen sääntöjen saastuttama usko.

      • Ei riitä. Pitää myös nöyrtyä sanomaan keneen uskoo?
        Kristitty uskoo ja elää Jesuksessa.


    • Anonyymi

      Milloin aletaaan sallia seksin vapautuminen? Naapurissani asuu pariskunta ja rouva on ehdotellut kaupassa tavatessamme sellaista ja hieman kiertoteitä, en lämminnyt ajatukselle kun hän ei käytä ehkäisyä, itse vihjasin suuseksistä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe