Missä asioissa olet tottelematon?

Anonyymi-ap

Olin Ateneumissa. Siellä oli useita kylttejä: Ethän käytä arvokkailla lattioillamme nastakenkiä. Tuloaulassa oli tossukoita tarjolla ja kengät pystyi jättämään lukittuun lokeroon. Lattia näytti olevan maalattu vanha lankku- tai lautalattia.
Kiertäessäni tämän tästä kuulin nastakenkien rapinan. Joka kerroksessa oli valvoja, jonka näin ohjaavan nastakengillä kävelijöitä takaisin.
Mietin missä olen tottelematon yleiselle ohjeistukselle. En keksinyt. Entä sinä? Ehkä olen jossakin, huomaamattani, jatkan arjen myötä miettimistä.
Ehkä joskus auton nopeusmittari nousee liikaa, varsinkin jos on muuttunut siitä miten on kohdassa tottunut ajamaan.

9

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi pitäisi olla niin pöllö, että on "tottelematon" ja tekee jotain
      ohjeita vastaan ?
      Jos tulee joku joku vahinko, voi joutua korvausvelvolliseksi.

• Anonyymi

Vastuu on sillä, joka ohjeita ja sääntöjä rikkoo, ei korvaa vakuutustakaan.

• Anonyymi

Nimenomaan näin.

Koska aina osa jengistä on tollukoita, pitää sitten tosiaan museossa niille nalkuttaa. Normi ihminen ei tahallaan ala pilaamaan yhteisiä lattioita. Elikkäs tahallinen tekohan sellanen on, jos kerran kylttejäkin laiteltu tiedoksi.

Reen itekkin kyllä tahallisesti joskus jotain pientä. En voi mitään sille, tunnen itseni ääliöksi, jos tonotan punisissa valoissa odottelemassa valojen vaihtumista, kun missään ei näy minkäänlaista liikettä Silloin saatsan lompsia päin punaisia, omapahan on henkeni.

Paljon puhutaan "sääntö suomesta". Onhan niitä sääntöjä ja lakeja. Mutta pitää niitä ollakkin. JUst sen takia että osa jengistä on tolvanoita. Tarkoitan sellaisia tolvanoita, jotka ei tahallaan riko sääntöjä, vaan jotka ei yhtään osaa ite ajatella. Siis ei lakeja tarvitsisi, jos ei ois ihmisiä, jotka käyttäytyis ilman niitäkin asiallisesti.

LIsäks osasto "tyhmä sääntö". On niitäkin, vähän kuin kerroin, miks pitäis seisoa kadun reunassa valoissa, vaikk ei ole mitään liikennettä? Ite siis rikon kyllä näitä tyhmiä sääntöjä joissain tapauksissa, vaikka pääsääntöisesti olenkin kai liiankin kiltti ja tottelevainen.

=DW=

• Anonyymi

Kesällä kävin. Istuin yksinäiselle penkille juomaan vesipullostani. Heti valvoja niskassa kieltämässä!

• Anonyymi

No. Voisi tuostakin infota paremmin.
      Olin jokin aika sitten kahvilla Ateneumin kahvilassa, jolloin huomasin opasteen.
      Onneksi oli tavalliset talvipopot.
      Mutta.
      Kivilattialle jos naskalikengillä kaadut, voi lopputulema olla kuolettava.
      Mikä vakuutus korvaisi edes kaatumista?
      Tässä tapauksessa ei kannata olla tottelematon.
      Toffelit mukaan?
      Beng

• Anonyymi

No niin, heti ketjusta huomasin tottelemattomuuden. Kävelen myös päin punaista. Sitä paitsi vaikka autoja olisikin odottamassa neljän tien valo-ohjatussa risteyksessä, pystyn ajokortin omaavana päättelemään, miltä tieltä ei voi auto tulla ja livahdan sen mukaan. Saattaisi olla että jos kertoisin näin poliisille, hän sanoisi, No annapa se kortti tänne.

• Anonyymi

Tottelematon on lapsille tarkoitettu ohjeistus.
      Hyi hyi, miten tottelematonta. Kuin ala-asteella.

Noudatan asiallisia ohjeita.
      Varsinkin jos ohjeistus liittyy omaan tai kanssaihmisten turvallisuuten.
      Tosin, olen huomannut, ettei rapisevat kengät ole aina nastakenkiä.
      Kamsalaistottelemattomuus on eri asia. Sitäkin harrastan ihan pirruuttani.

Käytän nastakenkiä ja käyn vain ksupoidsa jotka sallivat sellaiset kengät.

• Anonyymi

Jos kielloissa ei ole mitään järkeä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2012
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      902
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135