Haapajärvellä on negatiivinen ilmapiiri. Tälläkin palstalla povataan kuntaliitosta, katastrofia ja melkeinpä maailmanloppuakin! 1977 Haapajäörvi ylennettiin kaupungiksi useiden muiden samanlaisten kuntien kanssa. Sitten - voi pahus! - naapurikunnatkin päättivät olla kaupunkeja! Nivala ja Pyhäjärvi, piru ne periköön! Haapajärvi jäi niiden väliin. Keskusasema kuihtui.
Mutta ei kannata heittää kirvestä Kankkulan kaivoon. Valtio ei kannata kuntaliitoksia. Kaikki, paitsi ehkä Pertunmaa, saavat jatkaa kuten ennenkin. Haapajärven kanssa yhtä aikaa kauppalaksi ja kaupungiksi ponnistanut Oulainen on paitsi samankokoinen myös ahtaalla taloutensa kanssa. Ylivieska on kasvanut alueen suurimmaksi, eikä sitä puyolta pienemmät naapurit voi kiinni ottaa.
Olkaamme siis jokaisessa kunnassa valmiiuta jatkamaan itsenäisinä. Ei meitä kukaan ole pakkoliittämässä. Olemme sentään voimakkaampia kuin ihan pienimmät, Luhangat, Lestijärvet ja Pertunmaat!
Eteenpäin kuitenkin!
16
1353
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä kuiteski selvitystilassa meinaan haapajärvi....jos talous ei kohene nii liitos voip olla eessä haluttiin tai ei!! Ja tainnu velka vaan kasvaa .....
- Anonyymi
Ette ole ainoita! Mutta onko sopivia liitoskumppaneita? Kotikunnallani ei ole.
- Anonyymi
Haapajärvi on konkassa Pyhäjärvi se vaan porskuttaa Meillä menee Hyvin😀
- Anonyymi
Tämä palsta on täynnä trolleja minä mukaan lukien, mitä odotat?
- Anonyymi
Rauhaa! Haapajärvi ei ole joutumassa valtiovallan hallintaan tai varsinkaan pakkoliitokseen. Niitä ei nykyään määrätä tehtäväksi! Keskikokoinen kunta on yksi monien joukosta, jotka taantuvat ja pienentyvät. Onhan Haapajärvi sentään kaupunki! Niitä on harvoin hävitetty. No onhan naapureihinsa liitetty Karhula, Jämsänkoski, Suolahti, Joutseno ja vaikkapa Nilsiä ja Juankoski. Mutta niillä on ollut vieressä vireämpi kaupunki. Haapajärvellä ei ole. Se säilyy! Ehkä virkistyykin. Ovathan olemassa asevarikko, Tiivi ja muutamia muitakin elinehtoja pikkukaupungille.
On huomattava, että samanlaisia paikkakuntia on kymmenittäin Suomenmaassa. Ei mene hyvin, mutta ei ihan huonostikaan. - Anonyymi
Ksupat lähtee..vuodeosasto kiinni ja meneekö uus tk kii aukeamatta ees ja kaikki homeessa....loppu mikä loppu!!!
- Anonyymi
Paikkakunnan ainoa, ehtymätön luonnonvara on siis home.
Ja uusi sairaalarakennus käyttöä vailla.
Homejuuston tuotanto käyntiin ja eikös penisilliinikin valmistu homeesta. Lisää asioita mihin hometta voi käyttää. Lauluäänen parantamiseen?
Älkääkä naurako, olen tosissani. 😁😆🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homejuuston tuotanto käyntiin ja eikös penisilliinikin valmistu homeesta. Lisää asioita mihin hometta voi käyttää. Lauluäänen parantamiseen?
Älkääkä naurako, olen tosissani. 😁😆🤣Ja velka jota älyttömästi.....kepulat ei hallitse taloutta näki kepusaarikostaki viime hallituksessa..velkaa velanpäälle ja rahat ulkomaille!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja velka jota älyttömästi.....kepulat ei hallitse taloutta näki kepusaarikostaki viime hallituksessa..velkaa velanpäälle ja rahat ulkomaille!!!
Jospa homejuuston (vast) tuottamisesta jää jotain velkojen maksuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkääkä naurako, olen tosissani. 😁😆🤣Kompostin paranteeksi, maatuu nopiammin 😂 eikä tartte ihmetellä laskujohteista kehityskaarta, naisia kohellaan ku koiria, jos yksineläjät jotain teettää, hommat jää kesken, sopimukset pettää, yksiki jätti sen ainuan puun konkeloon mikä piti kaataa, nakkas sahan hankeen ja lähti kiireesti pinkoon autolle. Paljon piti ääneen "neuvotella" että sain sällin palautettua autolta työn ääreen, vasta kun latva on maassa, on lupa poistua! Jos minua vihataanki, niin kulukee tuosta muitakin joille siitä vaara olis jäänyt. Aina kun minua "kivitethän" se ossuu totisesti myös syyttömiin. Joten pikkusen kannattaa jo pohtia ilikitöiesä seuraamuksia. julukiat on jättäny myös kuitit laittamatta, vaikka niitä pyyvän, tutkia joutas hommat, ja etteenpäin laitetaan senverran on paskottu. Eestännä ihan varmasti ja takkuulla löytyy, niin kurjaa muoria ei oo tehtykkää, että kannattas sen varraan jättää, ettei muka kiinni jää. Lakiotteet löytyy netistä samoten ilimotuskaavakkeet, faktat on pantu innolla jo etteenpäin, että heivaan ja onnea valitsemallanne uralla 😎 se joka maksaa takas rehellisesti ja kuljailemati kekkulinsa, voijaan vielä pyyhkästä villasella. Muut, oottakkaa tarkastuksija ja viranomas seuraamuksia. Minäki olen ihiminen ja sattuu olleen ne ihimis oikeuvet minullakin. Ihansama mitä ootta mieltä tai hoksaatta, ei kiinnosta.
- Anonyymi
Ai että,Haa-järvi kaupunki.Uskotko itsekkään?!
- Anonyymi
Miksei täällä tehä mitään?
Ei tämä millään tee kupin vatkaamisella edisty!
Rahaa yrityksiin niin homma alkaa toimia. - Anonyymi
Kyllä tämä on niin surkea kunta, yksinhuoltajia ahdistellaan, kiusataan ja mustamaalataan, vaikka parhaalla tavalla asiansa hoitaa. Aina joku rääsää, haukkuu ja keksii pervoa paskaa selän takana. Sitte kerjätään ja ahdistellaan. Ei taida kyläläisten seksielämä enää kummoista olla. Eikö nuita surkelikkoja naistenkyttääjiä saada minkään tuen piiriin, tarttisivat taloudellistakin tukea, sekä ohjausta jonkun deittisovelluksen käyttöön. Vähintäin terveydenhoitajan neuvoja omahoitoon, 💩
- Anonyymi
Yh kiimasia ku saamatta ovat......
- Anonyymi
Petosjytky.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569