Mistähän voisi johtua se, etten kykene enää tuntemaan käytännössä minkäänlaisia tuntemuksia? En hyviä enkä liioin huonoja; tunne-elämä on oikeastaan vain suoraa viivaa. Joskus olin masentunut ja söin Cipramil-lääkkeitäkin. Sen jälkeen ole oikein tuntenut mitään. Monenlaisen jännityksen fyysiset oireetkin ovat poistuneet poislukien esim. luokan edessä esitelmän pitäminen. Aiemmin olin melko ujo ja jännitin etenkin sosiaalisia tilanteita paljon. Millään asialla ei ole minulle juuri mitään merkitystä. Työt, rahat, ystävät, ylioppilasarvosanat, yhtä yhdentekevää kaikki. Olenko tulossa hulluksi vai mitä?
Totaalinen tunteettomuus
tunne en
6798
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
minä.
Eikö masennukseen liity olennaisena osana epätoivo, alhaiset käsitykset itsestä ja omista mahdollisuuksista ja sellaista? Minä en moista tunne, vaikka olenkin aika huono itsetunnoltani. Masennusta siis on turha tyrkyttää diagnoosiksi.
Mutta olo on kuin olis tehty lobotomia... elikkä ei ole minkään laista sosiaalista tai ympäristön hahmottamis kykyä jotenki kumma olo silmissä niinku ei olis läsnä tai jotain ja mikään ei itseasiassa kiinnosta ei edes seksi. ja tätä on kestäny vuosia lähinnä vaan nukun ja nukun välillä syön jotain ja taas joko nukun tai selaan nettiä.
Kuulostaapa tutulta. Just tuo varsinkin et outo olo silmissä, on kuin ei tavallaan ees näkis kunnolla vaikka näkeekin! Ihan outoa, ahistavaa. Masis mul on kyllä diagnosoitu. Seroxat nyt lääkkeenä ollu kuukauden mut eipä auta tähän tunteettomuuteen. Seksi tosin jaksaa jonkin verran vielä kiinnostaa, mut juuri mikään muu ei. Alkoholi auttaa aina hetkellisesti, muttei varmaan ole mikään hyvä ratkaisu ongelmiin.
latistunut, kun olen tuilla elävä sika. Nukun, poltan, nukun, syön ja nukun. Alko on kiva, kun siitä menee entistä enemmän sekaisin, mutta jälkikäteen tulee lihotettua itsensä vielä pahemmaksi kuin hoitava lääkäri on!
Psyykenlääkkeet saattavat aiheuttaa sellaista, mä itse syön lääkkeitä ja mulla on monesti sellaisia outoja tuntemuksia etten oikein hahmota maailmaa, tuntuu että eläisin jossain kuplassa, mikään ei pelota , ainoastaan ahdistaa. Pitäisköhän jättää lääkkeet syömäti??