Moi. Oon 11v tyttö ja mun alushousut oli eilen veressä. En uskaltanu sanoo äitille. Onneks äitil oli vessas sen siteitä ni otin niitä säästöön. Miten kertoisin äitille että menkat alkoi? Odotan synttäreihin jotka ovat noin 5kk päästä. Olen silloin 12v ja sanon silloin. Voinko esimerkiksi laittaa silloin viestiä. Esimerkiksi "en uskaltanut kertoa kasvotusten. Mulla tais alkaa kuukautiset😭.
En uskalla kertoa äitille menkoista
7
410
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä sinun kannattaisi äidillesi kertoa, hänhän se on, joka joutuu ne kuukautissuojatkin, siteet, ostamaan.
Jos otat äitisi siteitä, niin hän huomaa sen aika pian, että niitä katoaa nopeammin kuin hän itse käyttää.
Uskaltamisesta sen verran, että kertomista ei tarvitse pelätä. Äidilläsikin on kuukautiset. Ja hänelläkin on ne alkanut jo nuorena, ehkä hänkin on joutunut silloin miettimään, miten kertoa omalle äidille.
Äidit kyllä ymmärtävät, koska ovat kokeneet ihan saman.
Minullakin kun alkoi kuukautiset nuorena, olimme vielä perheen kanssa kesämökillä. Kyllä minua jännitti äidille sanominen, mutta tuli helpottunut olo, kun sain sanottua.
Ja tietenkin äiti ymmärsi, suhtautui asiaan ihan hyvin.
Ymmärrän pelon ja jännityksen, mutta rohkeasti vaan sanomaan, siitä ei äidit ainakaan suutu, jos sitä pelkää.- Anonyymi
Ei kertominen helppoa ole riippuen,jos lapselle kerrottu aikaisemmin,että voi tulla verta ja miksi ongelmaperheissä ei neuvolassakaan puhuta tai koulun hoitolassa tai ei käydä äitejäkin eri tavoin kokeneita jopa lapsetkin eri miehistä maistuu vain hoitamaton huoleton elämä.
- Anonyymi
Sanot, että "mulla alkoi ne nyt". Ainakin mun äiti ymmärsi siitä.
- Anonyymi
Kyllä äidit ymmärtävät, hekin ovat olleet samassa tilanteessa.
- Anonyymi
Voit laittaa viestiä tai antaa lapun ja se kannattaa tehdä heti koska esim en itse kertonut ja se oli noloa kun äiti tajus ja kailotti koko taloudelle ja mulla alko sun ikäsenä kans.
- Anonyymi
Sun äiti oikeesti pystyy auttaa ja neuvoo sua ja kertoo omia kokemuksia. Älä pliis oota 5kk vaan kerro nyt! Suosittelen laittaa viestiä, jos jännittää kertoo kasvotuksen. SÄ SELVIÄT SIITÄ! TSEMPPIÄ NAINEN<3
- Anonyymi
Moi!♡ Uskon että sua pelottaa kertoa sun äitille mutta se on ihana helpotus kun saat sen kerrottua.
Miten kerroin itse
Eli oli. Salannut jo 2 kuukautta joka ei ollut hirveen fiksua. Yhtenä päivänä kun mä tulin koulusta ja menin vessaan niin huomasin että taas on veriset päivät. Mulla oli ollut jo koulussa vatsa kipua mutta en kehdannut mennä vessaan koska olin käynyt Jo sitä ennen muutaman kerran käynyt vessassa. Mutta kun olin ottanut siteet kaapista ja käynyt vessassa niin totesi
-Nyt mun pitää kertoo äitille
● MITEN KERROIN ÄITILLE●
Mä olin aivan punainen ja hermo rauniona sitten mä vaan huokaisin ja sanoin äitille
-Äiti! Voitko tulla käymään?
Noh äiti tuli ja oli mun aika sanoa
-mulla on varmaan kuukautiset koska on tullut pari kertaa verta
ÄITI SANOI:
-Noh sehän on aivan normaalia
Sitten äiti ojensi mulle 2 side pakettia ja sanoi
-Voi onnittelut susta on tullut nainen!
Ja sitten kaikki oli hyvin♡Mutta en tiedä onko tää vaan mulle vaikeampaa kertoa koska oon kymmenen😅
Joo toivon että tää auttoi sua yhtään ja sori oli tosi pitkä. Ja toivon että sua ei haittaa että kerroin tossa mun jutuista ♡ja muista oot täydellinen♡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812