En uskalla kertoa äitille menkoista

Anonyymi-ap

Moi. Oon 11v tyttö ja mun alushousut oli eilen veressä. En uskaltanu sanoo äitille. Onneks äitil oli vessas sen siteitä ni otin niitä säästöön. Miten kertoisin äitille että menkat alkoi? Odotan synttäreihin jotka ovat noin 5kk päästä. Olen silloin 12v ja sanon silloin. Voinko esimerkiksi laittaa silloin viestiä. Esimerkiksi "en uskaltanut kertoa kasvotusten. Mulla tais alkaa kuukautiset😭.

7

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sinun kannattaisi äidillesi kertoa, hänhän se on, joka joutuu ne kuukautissuojatkin, siteet, ostamaan.
      Jos otat äitisi siteitä, niin hän huomaa sen aika pian, että niitä katoaa nopeammin kuin hän itse käyttää.

Uskaltamisesta sen verran, että kertomista ei tarvitse pelätä. Äidilläsikin on kuukautiset. Ja hänelläkin on ne alkanut jo nuorena, ehkä hänkin on joutunut silloin miettimään, miten kertoa omalle äidille.
      Äidit kyllä ymmärtävät, koska ovat kokeneet ihan saman.
      Minullakin kun alkoi kuukautiset nuorena, olimme vielä perheen kanssa kesämökillä. Kyllä minua jännitti äidille sanominen, mutta tuli helpottunut olo, kun sain sanottua.
      Ja tietenkin äiti ymmärsi, suhtautui asiaan ihan hyvin.

Ymmärrän pelon ja jännityksen, mutta rohkeasti vaan sanomaan, siitä ei äidit ainakaan suutu, jos sitä pelkää.

• Anonyymi

Ei kertominen helppoa ole riippuen,jos lapselle kerrottu aikaisemmin,että voi tulla verta ja miksi ongelmaperheissä ei neuvolassakaan puhuta tai koulun hoitolassa tai ei käydä äitejäkin eri tavoin kokeneita jopa lapsetkin eri miehistä maistuu vain hoitamaton huoleton elämä.

• Anonyymi

Sanot, että "mulla alkoi ne nyt". Ainakin mun äiti ymmärsi siitä.

• Anonyymi

Kyllä äidit ymmärtävät, hekin ovat olleet samassa tilanteessa.

• Anonyymi

Voit laittaa viestiä tai antaa lapun ja se kannattaa tehdä heti koska esim en itse kertonut ja se oli noloa kun äiti tajus ja kailotti koko taloudelle ja mulla alko sun ikäsenä kans.

• Anonyymi

Sun äiti oikeesti pystyy auttaa ja neuvoo sua ja kertoo omia kokemuksia. Älä pliis oota 5kk vaan kerro nyt! Suosittelen laittaa viestiä, jos jännittää kertoo kasvotuksen. SÄ SELVIÄT SIITÄ! TSEMPPIÄ NAINEN<3

• Anonyymi

Moi!♡ Uskon että sua pelottaa kertoa sun äitille mutta se on ihana helpotus kun saat sen kerrottua.
      Miten kerroin itse
      Eli oli. Salannut jo 2 kuukautta joka ei ollut hirveen fiksua. Yhtenä päivänä kun mä tulin koulusta ja menin vessaan niin huomasin että taas on veriset päivät. Mulla oli ollut jo koulussa vatsa kipua mutta en kehdannut mennä vessaan koska olin käynyt Jo sitä ennen muutaman kerran käynyt vessassa. Mutta kun olin ottanut siteet kaapista ja käynyt vessassa niin totesi
      -Nyt mun pitää kertoo äitille
      ● MITEN KERROIN ÄITILLE●
      Mä olin aivan punainen ja hermo rauniona sitten mä vaan huokaisin ja sanoin äitille
      -Äiti! Voitko tulla käymään?
      Noh äiti tuli ja oli mun aika sanoa
      -mulla on varmaan kuukautiset koska on tullut pari kertaa verta
      ÄITI SANOI:
      -Noh sehän on aivan normaalia
      Sitten äiti ojensi mulle 2 side pakettia ja sanoi
      -Voi onnittelut susta on tullut nainen!
      Ja sitten kaikki oli hyvin♡Mutta en tiedä onko tää vaan mulle vaikeampaa kertoa koska oon kymmenen😅

Joo toivon että tää auttoi sua yhtään ja sori oli tosi pitkä. Ja toivon että sua ei haittaa että kerroin tossa mun jutuista ♡ja muista oot täydellinen♡

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe