Ohrapuuron teko airfryerissä?

Anonyymi-ap

Ostin airfryerin.
En ole ikinä käyttänyt sitä, enkä tiedä mitään vielä.

Onnistuuko ohrapuuron teko siinä?
Tekisin jouluksi?

Entä lanttulaatikko?

40

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo tutkaillu laitetta, jääny ostamatta.

• Anonyymi

Yleensä kaikki tavalliset ruuat siinä voi valmistaa.

• Anonyymi

Hankin lapsen perheeseen joululahjaksi.
      Ajattelin katsoa, mlten se toimii heillä sitten ostan myös itselle.

Sitten aloitan oman opettelun.

• Tein ohrapuuroa ensin kattilassa ja siirsin sitten vuokaan airfryeriin, jossa se sai hautua miedossa lämmössä ja sai kauniin ruskean kuoren. Hyvää tuli.
      Seuraavan kerran teen sen alusta saakka airfryerissä.
      Tänään aion kokeilla riisipuuroa samalla menetelmällä.
      Mumsfilibabba!

• Anonyymi

Olipa hyvä tieto, kiitti!

Kun ei kehtaisi lämmittää uunia pelkän yhden puurokupin takia.

Entäs pizza? Vois leikata palan valmispizzasta? Miten pitkään?
        Ei kai pizzaa oo hyvä paistella mikrossa?

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa hyvä tieto, kiitti!

Kun ei kehtaisi lämmittää uunia pelkän yhden puurokupin takia.

Entäs pizza? Vois leikata palan valmispizzasta? Miten pitkään?
        Ei kai pizzaa oo hyvä paistella mikrossa?

Air fryerissä on ohjelma pizzan lämmittämiseen, olikohan se 15 minuuttia 200 asteessa, mutta se ohje on valmiina taulussa. Kyllä, pizzaa voi lämmittää palasina air fryerissä, samoin ranskikiksista tulee hyvä. Olen leiponut juustokassavamaissijauhosämpylöitä airfryerin ritilöillä, onnistuivat erinomaisesti.
        Periaatteessa kaikki ruoka mitä voi valmistaa kiertolämpöuunissa onnistuu myös air fryerissa, mutta pienemmissä erissä. Säästää aikaa ja sähköä, kun ei tarvi lämmittää suurta uunia jonkun pikku jutun takia. Air fryer on myös helppo pitää puhtaana ja vielä helpompi, jos laittaa leivinpaperia tai jotain vastaavaa ritilöille. Meillä on aparaatti käytössä lähes päivittäin.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Air fryerissä on ohjelma pizzan lämmittämiseen, olikohan se 15 minuuttia 200 asteessa, mutta se ohje on valmiina taulussa. Kyllä, pizzaa voi lämmittää palasina air fryerissä, samoin ranskikiksista tulee hyvä. Olen leiponut juustokassavamaissijauhosämpylöitä airfryerin ritilöillä, onnistuivat erinomaisesti.
        Periaatteessa kaikki ruoka mitä voi valmistaa kiertolämpöuunissa onnistuu myös air fryerissa, mutta pienemmissä erissä. Säästää aikaa ja sähköä, kun ei tarvi lämmittää suurta uunia jonkun pikku jutun takia. Air fryer on myös helppo pitää puhtaana ja vielä helpompi, jos laittaa leivinpaperia tai jotain vastaavaa ritilöille. Meillä on aparaatti käytössä lähes päivittäin.

Lisäänpä vielä sen että air fryerin voi pysäyttää välillä ja tarkistaa onko sopiva kuumuus ja miten paistaminen edistyy. Voi jatkaa aikaa tai nostaa/laskea lämpötilaa tarvittaessa. Harjoitus tekee mestarin.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mikroaaltouuni on keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikroaaltouuni on keksitty.

Siitä microsta tulee säteilyä. Kuten wifistäkin ja puhelimista.
        Mikron käytön lopetin ja vei tilaa jo vuosia sitten. Joskus pakasteista kypsennin ruokaa tai lämmitin valmista ruokaa. Ei kannata, ei tarvii koska paistinpannu lämmityksen ja pakaste marjojen sulatus ajoissa huone lämmössä hyvä. Pakastetun jauhe liha paistuu melko pian jauheliha suoraa pannulle pienellä lämmöllä ensin. Broileri filee,pihvi voi leikata kohmeisena helposti. Joten mihin microa tarvitaan. Ei mihinkään. En syö pitsoja enkä eineksiä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mikä olisi paras Airflyer merkki joka ei vie tilaa liikaa? Rasvaako ei tarvita? Uunissa en valmista enää juuri mitään koska haisee asunnossa kuin ei ole erillistä keittiötä ovineen. Toisaalta en tiedä onko tarvetta hankkia. Minulla ei mahdu pöydille entisetkään Pienkoneet. Miniyleiskone jota en ole käyttäny vuosiin. Sauva sekoitin on jolla saa soseutettua.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä olisi paras Airflyer merkki joka ei vie tilaa liikaa? Rasvaako ei tarvita? Uunissa en valmista enää juuri mitään koska haisee asunnossa kuin ei ole erillistä keittiötä ovineen. Toisaalta en tiedä onko tarvetta hankkia. Minulla ei mahdu pöydille entisetkään Pienkoneet. Miniyleiskone jota en ole käyttäny vuosiin. Sauva sekoitin on jolla saa soseutettua.

En osaa suositella mitään merkkiä erityisesti. Minulla on 12-litran ei-tunnettua merkkiä, toimii erinomaisesti ja käytössä päivittäin.
        Rasvaa vain aivan minimaalisesti tai ei lainkaan. Öljysuihke ranskisten päälle, jos haluaa, ei pakollinen. (OBH Nordica, Electrolux, Phillips ovat suosittuja täällä, mutta jos haluaa halvempaa niin esim Clas Ohlson myy pieniä 5 l. airfryereita huomattavasti halvemmalla).

Vie tilaa pienessä keittiössä, ainoa miinus. Minä vein varastoon yleiskoneen ja käytän vain sauvasekoitinta ja sähkövatkainta tarvittaessa.

• Anonyymi

Käytättekö valmiita paperimassavuokia vai hoitaako talouspaperi saman asian.
      Eli pääsee vähemmillä puhdistuksilla.

• Anonyymi

Poikkean pikkusen asiasta:
        Kun tässä on talousihmisiä ketjussa, niin kumpi on kylmempi lämpötila jääkaapissa:
        5 vai 8 astetta?
        Mielestäni 5 on liian kylmää.

Takaisin Airfryeriin.
        Ostin pienen aluksi, kun oli halvalla erikoishinta (21 e Zenz).
        En ole vielä kokeillut, pitää lukea ohjeet ensin.

Jos jatkossa rupeen enemmän aifraivaamaan, niin mitä suosittelette?

• En ole käyttänyt kumpaakaan, mutta varmasti ihan toimiva ratkaisu: Minä laitan leivinpaperia jos on vaaraa että rasvaa tippuu pohjalle, tosin ainakin mun airfryerissa on irrallinen drip tray eli alusta mille rasva kerääntyy ja jonka voi pestä joka kerta kun käyttää fryeria.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

En ole käyttänyt kumpaakaan, mutta varmasti ihan toimiva ratkaisu: Minä laitan leivinpaperia jos on vaaraa että rasvaa tippuu pohjalle, tosin ainakin mun airfryerissa on irrallinen drip tray eli alusta mille rasva kerääntyy ja jonka voi pestä joka kerta kun käyttää fryeria.

Kai voi laittaa erillisen kulhon sisälle?
        Jos tekee esim ohra- tai riisipuuroa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kai voi laittaa erillisen kulhon sisälle?
        Jos tekee esim ohra- tai riisipuuroa?

Kevyesti voideltuun uunivuokaan puuroainekset. Leivinpaperia käytän kun lämmitän ritilöillä tai teen ranskalaisia korissa. Minun fryeriin mahtuu parhaiten pieni suorakaiteen muotoinen uunivuoka, jonka voi asettaa ritilälle että ilma pääsee kiertämään pohjastakin.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kevyesti voideltuun uunivuokaan puuroainekset. Leivinpaperia käytän kun lämmitän ritilöillä tai teen ranskalaisia korissa. Minun fryeriin mahtuu parhaiten pieni suorakaiteen muotoinen uunivuoka, jonka voi asettaa ritilälle että ilma pääsee kiertämään pohjastakin.

"Alumiininen" foliolaatikko?

Mikroonhan ei saa laittaa, mutta airfryeriin kai voi laittaa "alumiinisen" foliolaatikon?

Onkin niitä ihan liikaa jemmassa, kun olen aina pessyt ne nuukuuttani.
        Yks ainut foliolaatikko maksaa jonkun verran, tulisi käytettyä,

• Anonyymi

Graavilohi- ja kylmäsavutuotteille suositellaan jopa +3 C säilytyslämpötilaa.

• Anonyymi

Eli +3 on kylmempi kuin +5.

+ 8 on lämpimämpi?

Ei oo helppoa tietää kun + pitäis olla plussaa/lämpimämpää, mutta jääkaapissa onkin kylmempää?

• Anonyymi

Minä pelkään uutuuksia. En omista laitetta.
      Ihan hirveästi toivon, ettei joulupukki tuo...
      Puuro airfryerissä?
      Kävisi kuin sadussa: asunto täyttyisi puurosta ja vyöryisi kohti käpykylää.
      En muistaisi taikasanoja.
      Beng

• Anonyymi

Elä hanki sitten, ei oo pakko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä hanki sitten, ei oo pakko.

16:52
        Kiitos tuesta, kyllä helpotti.
        Leipasin pikkuleipiä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16:52
        Kiitos tuesta, kyllä helpotti.
        Leipasin pikkuleipiä.
        Beng

Siirsin tänne kysymykseni.
        Siis nyt keskustellaan airfryeristä.

Entä "alumiininen" foliolaatikko?

Mikroonhan ei saa laittaa, mutta airfryeriin kai voi laittaa "alumiinisen" foliolaatikon?

Onkin niitä ihan liikaa jemmassa, kun olen aina pessyt ne nuukuuttani.
        Yks ainut foliolaatikko maksaa jonkun verran, tulisi käytettyä.

• Anonyymi

Soiva peli, sopii ainakin pienempiin talouksiin.

• Anonyymi

Miksei ihmiset ota etukäteen selvää mihin laite käy ?

• Anonyymi

Kun menee kauppaan ja ostaa jotain uutta, niin ei etukäteen tiedä miten mikäkin laite toimii.
        Kysyy sitten myyjältä, selittää, mutta unohtaa sitten.

Sitä saa ostaa jotain ja kysellä muilta, miten jokin laite toimii heillä.

Täällä on niin paljon jonninjoutavaa pulinaa, että ei tarvitse yhtään närkästyä jos kysellään airfryeristäkin.
        Saatpahan sinäkin tietää uusia juttuja, mihin et ole etukäteen tutustunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun menee kauppaan ja ostaa jotain uutta, niin ei etukäteen tiedä miten mikäkin laite toimii.
        Kysyy sitten myyjältä, selittää, mutta unohtaa sitten.

Sitä saa ostaa jotain ja kysellä muilta, miten jokin laite toimii heillä.

Täällä on niin paljon jonninjoutavaa pulinaa, että ei tarvitse yhtään närkästyä jos kysellään airfryeristäkin.
        Saatpahan sinäkin tietää uusia juttuja, mihin et ole etukäteen tutustunut.

En ostaisi laitetta ja alkaisi vasta jälkeenpäin kyselemään mihin se käy.

• Anonyymi

Kuuluu jatkumona sarjaan : turha ostos.
      Samantyylinen turhake oli jo 90-luvulla : leipäkone.
      Maksoi markkoina tonnin kieppeillä.
      Naapurini osti , ja pari leiväntapaista teki, sitten jäi komeroon pölyttymään.

• Anonyymi

Leipäkone oli ihan eri asia, soveltui vain leivän tekoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leipäkone oli ihan eri asia, soveltui vain leivän tekoon.

Pyydän vilpittömästi anteeksi teiltä, kun ostin airfyerin harmiksenne.

Maksoi vain 20 euroa ja ei kaatanut minun taloutta, olen tyytyväinen ostokseeni.
        Jännä ruveta kokeilemaan.

En tykkää isosta uunista, kun hurisee niin paljon.
        Tää vie vähemmän sähköä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydän vilpittömästi anteeksi teiltä, kun ostin airfyerin harmiksenne.

Maksoi vain 20 euroa ja ei kaatanut minun taloutta, olen tyytyväinen ostokseeni.
        Jännä ruveta kokeilemaan.

En tykkää isosta uunista, kun hurisee niin paljon.
        Tää vie vähemmän sähköä.

Joo...anna olla viimeinen kerta, kun tulet ärsyttämään! :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo...anna olla viimeinen kerta, kun tulet ärsyttämään! :-)

Voi voi 18.34!

Minä siis pyytelen vilpittömästi anteeksi sinulta, kun olen hankkinut airfryerin, vaikka sinun mielestä ei olisi tointanut hankkia, koska se on mielestäsi täysin turha ostos.

Onhan se tosi kiltisti sinulta, että huolehdit, miten huolimattomasti käytän varojani.
        Siitä kauniista ajatuksestanne kiitos Sinulle!

Mutta mitäs minä nyt teen?
        Pitäiskö minun viedä se takaisin kauppaan ja saada se 20 euroa takaisin?

Kerro toki, miten teen nyt!

• Anonyymi

Samantyylinen turhake oli jo 90-luvulla : leipäkone

Ei leipäkone ole turha.
        Säästää hurjasti sähköä. Meillä käy joka viikko pari kertaa.

Ten käsin valmis taikinan ja laitan koneeseen.
        Ei ole koneessa käytössä niitä veivauskoukkuja.
        Meillä on sellainen 2 kammioinen. Toisessa kanaa, vihanneksia ym.

• Airfryerintä muutaman kerran tutkaillu, olin jopa vähällä etten ostanu sitten tajusin olen tullu toimeen ilman sitä. Kaupan on kaikenlaisia vehkeitä, ennen aikaan onnistui ruuan laitto ihan mainiosti.
      Rosollin olen aina ostanut valmiina, nytpä päätin tehdä itse, äsken sain sen tehtyä vähän omia juttuja lisäten. Raavilohi valmistumassa, aamulla jatkuu kokkailu sitä ennen pistäydyn apteekissa ja Alkossa VIINAA VIINAA ja aski sikareita voi että kyllä kelpaa.

• Anonyymi

Jopa tämä meni nyt hankalaksi.

Minä viattomasti kyselen täällä kanssasisariltani, jos voisin paistaa jouluksi airfaierissa ohrapuuroa.
        Aluksi tulee ihan asiallisia vastauksia (niiltä joilla on airfryeri siis Huom).

Mutta sittenpä tuleekin älämöly, että miten olen hukannut 20 euroa ostoon.

Onnistuuhan se ruuanlaitto toki nuotioillakin, mutta minä nyt vain ostin sen airfryerin, ja minut teilataan lähinnä "roistoksi".

Tässäpä pulma. Pari päivää miettiä, että miten teen sen ohrapuuron jouluksi.
        Vanhalla tavalla uunissa tai nuotiolla vai modernisti airfryerillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä viattomasti kyselen täällä kanssasisariltani, jos voisin paistaa jouluksi airfaierissa ohrapuuroa.

Onnistuuhan se ruuanlaitto toki nuotioillakin, mutta minä nyt vain ostin sen airfryerin, ja minut teilataan lähinnä "roistoksi".

Ehullisesti olet saanut, hinnan säästää sähkössä hetkessä.
        Olen ollut tyytyväinen siihen värkkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä van tee kokojyvä ohrapuroa.
        Niissä on kiviä joukossa ja minullakin. Tunsin mutta jatkoin purentaa. Meni hampaiden väliin ja toinen katkesi.
        Onneksi otin juuri 2 v sitten vaikutukset, otin myös autooni eka kerran täyskaskon, kun on bonuksilla voi maksaa.

• Anonyymi

Ostin 40 e uuden, myin kuukauden kulutu 1 e.
      En nähnyt mitään järke ja sen ääni.

• Anonyymi

Jatkan, ei ole mikään sähkön säästäjä.
        Mikro säästä, jos on kunnon kupu .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25