Voisiko olla diabeteksesta johtuvaa symmetrinen nivelkipu molemmissa jaloissa reisien yläosassa? Kiputilannne vaihteleee jonkin verran ja välillä kipu ilmenee jo muutaman sadan metrin kävvelyn jälkeen ja välillä voi kävellä vähän pidempään. Reisien lihaksissa myös samanaikaisesti oireita ja väsymystä lihaksissa. Kun oireet pahimmilaan, niin myös ranneoireet pahenevat. Ja iho-oireetkin pahenevat käsissä ja jalkaterissä (kutinaa ja kihelmöintiä). Yhden nivelreumaverikokeen otatin jo omalla kustannuksella ja on käytävä vielä toisessa, jos nämä oireet eivät sovi sokeritautiin. Sokeritauti todettiin muuatama vikko sitten ja lääkitys on. Verensokeri rasituksesa oli 11.3, eli ei kuitenkaan kovin korkea, mutta oireet jaloissa ja käsissä vakavat. Myös jänteissä on jaloissa ja käsissä pidempiaiakainen tulehdus mielestäni, mutta Lasko ja CRP normaalit (2 ja 4) tai ainakin ovat normaalirajojen sisällä. Nyt mietin, että mennäkö vielä yhteen raumakokeeseen, joka maksaa taas noin 50 euroa, vai mitä tekisin. Eli voisivatko olla korkeasta veren sokerista johtuvia oireita nuo mitä edellä kuvailin?
Nivelkivut reisissä
6
287
Vastaukset
- Anonyymi
Viimeisin paastosokeriarvo oli 6,7.
Mene lääkäriin, turha tuommoista on itse pohtia eikä tuollaiset oireet istu diabetekseen.
- Anonyymi
Lääkäri toteaa, että kyseessä on ahdistus tai jotain muuta höpöä. Itse ravannut ties minkä oireiden takia lääkerillä ja soittanut jopa pari kertaa ambulanssin, mutta kuulemma päässä vikaa.
- Anonyymi
Noh, luuletko, että lääkärissä ei ole käyty? Terveyskeskuksessa on käyty tämän asian johdosta monta kertaa, mutta kun eivät kohonneisiin sokeriarvoihinkaan ole huomiota kiinnittäneet.Ei kuulemma mitään oireita selittävää löytynyt, Lopulta kävin erinäisten tutkimusten jälkeen laboratoriotulokset itse lävitse ja todetusta sokeritautiarvosta sain itse huomauttaa. Neuropatian oireita jaloissa ja käsissä mainitsemieni muiden oireiden lisäksi.
Eli onko mahdollista, että reisien symmetriset kävelyä haittaavat nivelkivut johtuisivatkin pidempään koholla olleesta verensokerista ja diabeteksesta? Oireita on myös hartoiden alueella. Jänteet lisäksi tulehtuneet ja jäykistyneet jaloissa ja käsissä.
Reumatutkimuksiin on vaikea päästä, jos tulehdusarvot ovat normaalit ja itselläni ne ovat CRP 4 ja LASKO 2. Anonyymi kirjoitti:
Noh, luuletko, että lääkärissä ei ole käyty? Terveyskeskuksessa on käyty tämän asian johdosta monta kertaa, mutta kun eivät kohonneisiin sokeriarvoihinkaan ole huomiota kiinnittäneet.Ei kuulemma mitään oireita selittävää löytynyt, Lopulta kävin erinäisten tutkimusten jälkeen laboratoriotulokset itse lävitse ja todetusta sokeritautiarvosta sain itse huomauttaa. Neuropatian oireita jaloissa ja käsissä mainitsemieni muiden oireiden lisäksi.
Eli onko mahdollista, että reisien symmetriset kävelyä haittaavat nivelkivut johtuisivatkin pidempään koholla olleesta verensokerista ja diabeteksesta? Oireita on myös hartoiden alueella. Jänteet lisäksi tulehtuneet ja jäykistyneet jaloissa ja käsissä.
Reumatutkimuksiin on vaikea päästä, jos tulehdusarvot ovat normaalit ja itselläni ne ovat CRP 4 ja LASKO 2.Tuskin johtuu diabeteksestä ja neuropatian kehittymiseen menee vuosikymmeniä huonoilla verensokeriarvoilla.
- Anonyymi
Korjaan; 12,3 oli tuo sokerirasitusarvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172393
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684