Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nivelkivut reisissä

Anonyymi-ap

Voisiko olla diabeteksesta johtuvaa symmetrinen nivelkipu molemmissa jaloissa reisien yläosassa? Kiputilannne vaihteleee jonkin verran ja välillä kipu ilmenee jo muutaman sadan metrin kävvelyn jälkeen ja välillä voi kävellä vähän pidempään. Reisien lihaksissa myös samanaikaisesti oireita ja väsymystä lihaksissa. Kun oireet pahimmilaan, niin myös ranneoireet pahenevat. Ja iho-oireetkin pahenevat käsissä ja jalkaterissä (kutinaa ja kihelmöintiä). Yhden nivelreumaverikokeen otatin jo omalla kustannuksella ja on käytävä vielä toisessa, jos nämä oireet eivät sovi sokeritautiin. Sokeritauti todettiin muuatama vikko sitten ja lääkitys on. Verensokeri rasituksesa oli 11.3, eli ei kuitenkaan kovin korkea, mutta oireet jaloissa ja käsissä vakavat. Myös jänteissä on jaloissa ja käsissä pidempiaiakainen tulehdus mielestäni, mutta Lasko ja CRP normaalit (2 ja 4) tai ainakin ovat normaalirajojen sisällä. Nyt mietin, että mennäkö vielä yhteen raumakokeeseen, joka maksaa taas noin 50 euroa, vai mitä tekisin. Eli voisivatko olla korkeasta veren sokerista johtuvia oireita nuo mitä edellä kuvailin?

6

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viimeisin paastosokeriarvo oli 6,7.

    • Mene lääkäriin, turha tuommoista on itse pohtia eikä tuollaiset oireet istu diabetekseen.

      • Anonyymi

        Lääkäri toteaa, että kyseessä on ahdistus tai jotain muuta höpöä. Itse ravannut ties minkä oireiden takia lääkerillä ja soittanut jopa pari kertaa ambulanssin, mutta kuulemma päässä vikaa.


      • Anonyymi

        Noh, luuletko, että lääkärissä ei ole käyty? Terveyskeskuksessa on käyty tämän asian johdosta monta kertaa, mutta kun eivät kohonneisiin sokeriarvoihinkaan ole huomiota kiinnittäneet.Ei kuulemma mitään oireita selittävää löytynyt, Lopulta kävin erinäisten tutkimusten jälkeen laboratoriotulokset itse lävitse ja todetusta sokeritautiarvosta sain itse huomauttaa. Neuropatian oireita jaloissa ja käsissä mainitsemieni muiden oireiden lisäksi.

        Eli onko mahdollista, että reisien symmetriset kävelyä haittaavat nivelkivut johtuisivatkin pidempään koholla olleesta verensokerista ja diabeteksesta? Oireita on myös hartoiden alueella. Jänteet lisäksi tulehtuneet ja jäykistyneet jaloissa ja käsissä.

        Reumatutkimuksiin on vaikea päästä, jos tulehdusarvot ovat normaalit ja itselläni ne ovat CRP 4 ja LASKO 2.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, luuletko, että lääkärissä ei ole käyty? Terveyskeskuksessa on käyty tämän asian johdosta monta kertaa, mutta kun eivät kohonneisiin sokeriarvoihinkaan ole huomiota kiinnittäneet.Ei kuulemma mitään oireita selittävää löytynyt, Lopulta kävin erinäisten tutkimusten jälkeen laboratoriotulokset itse lävitse ja todetusta sokeritautiarvosta sain itse huomauttaa. Neuropatian oireita jaloissa ja käsissä mainitsemieni muiden oireiden lisäksi.

        Eli onko mahdollista, että reisien symmetriset kävelyä haittaavat nivelkivut johtuisivatkin pidempään koholla olleesta verensokerista ja diabeteksesta? Oireita on myös hartoiden alueella. Jänteet lisäksi tulehtuneet ja jäykistyneet jaloissa ja käsissä.

        Reumatutkimuksiin on vaikea päästä, jos tulehdusarvot ovat normaalit ja itselläni ne ovat CRP 4 ja LASKO 2.

        Tuskin johtuu diabeteksestä ja neuropatian kehittymiseen menee vuosikymmeniä huonoilla verensokeriarvoilla.


    • Anonyymi

      Korjaan; 12,3 oli tuo sokerirasitusarvo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe