Metforem diabeteslääke

Anonyymi-ap

Minulla tauotettiin metforem lääke. Metforem teki vatsan väänteitä ja ripulia Olin käyttänyt tätä lääkettä useamman vuoden ja nyt vasta alkoi nämä vaivat ☹️. Lääkäri sanoi että pidä taukoa ja mittaile ja jos asmusokerit on 7> , niin otetaan jokin toinen lääke.
Olin kuitenkin käyttänyt metforemia useita vuosia. Nyt olen ollut yli kaksi kuukautta ilman lääkettä ja aamulla joskus mittaillut, niin ei ole ollut 7> . Tosin ei mulla ole ollut 10 tunnin paastoa. Pitänee nyt yrittää pitää se paasto.
Mutta miten on jos 6 tunnin paasto on 6,2 niin olisiko se 10 tunnin päästä enemmän vai vähemmän. Maalaisjärjellä ajateltuna vähemmän. Mutta joku puhui aamunkoitto ilimiöstä ja että se olisi se oikea arvo mitattuna 10 tunnin paaston jälkeen.
Ja siis aikoinaan kun aloitin tämän lääkkeen laihduin sen avulla noin 14 kg. Nyt alkaa jo parin kuukauden tauon jälkeen paino nousta.
Tässä oon kahden vaiheilla aloitanko ko lääkkeen käytön uudelleen jos maha rauhoituis kun käytän maitohappobakteeria myös.
Ja verensokerit pysyneet samana otin metrofemia tai en !!!

2

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Metformiini on edelleen yksi parhaista kakkostyypin diabetekseen käytössä olevista lääkkeistä. Lisäksi se on edullinen, ja yleensä hyvin siedetty. Se ei kuitenkaan sovi kaikille potilaille. Joillekin se aiheuttaa hankalia ruoansulatuskanavan oireita - yleensä vatsakipua ja ripulia. Lääkkeeseen liittyy pieni metabolisen asidoosin riski, jonka vuoksi se soveltuu huonost runsaasti alkoholia käyttäville potilaille. Myös munuaisten sairauksia poteville lääkkeen käyttö vaatii veriarvojen seurantaa, eikä se sovi kaikille munuaissairaille lainkaan.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­­y­m­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18168740s

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe