Varoitus: älkää käyttäkö koskaan masennuslääkkeitä, potilaskokemus

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/viihde/art-2000010063449.html
Hanna Tikander lopetti yleisen lääkkeen käytön – olotilassa selkeä muutos


Kuukausi viimeisestä SSRI-nappulasta ja fiilis mieleen ja sen kantovoimaan on luottavainen. 🫶 Ensimmäiset viikot kärsin kasvojen alueella tapahtuvien sähköiskujen kanssa, mikä aiheutti salitreenien aikana pientä huippausta ja esimerkiksi studiolla valojen ympäröimänä vaikeuksia keskittyä tekemiseen. Nyt niitä sähkäreitä ei ole tuntunut moniin päiviin, ja siis muutenkin ahhh saakeli, tuntuu u p e a l t a TUNTEA!!! Tuntuu, että ne kuuluisat kadonneet kärjet on palaamassa takaisin fiiliksiin. Kun herkistyn, niin kyyneleet valuu vapautuneesti pitkin poskia ja kun ärsyttää niin tulistun pikavauhtia. Ihan kun lääkkeiden lopettaminen olis kauniisti korostamassa mua vahviten määritteleviä luonteenpiirteitä, empaattisuutta ja tulisuutta. On toki kanssa ollut niitä päiviä, kun tuntuu ettei olotila ole ihan kohdillaan ja säikähdän että nonni oonkohan taas masentunut? Näissä hetkissä muistutan itseni siitä, että huonotkin päivät on osa normaalia elämää, eikä ne automaattisesti tarkoita että olisin palannut lähtöpisteeseen. Tiedostan että takapakkeja saattaa vielä tulla, mutta just nyt on olo että 2,5 vuotta käynnissä ollut terapiaprosessi ja itsetutkiskelu on selkeästi tehnyt tehtävänsä.💫

Muutamia muistutuksia, joita oon pitänyt mielessä lopettamisprosessissa:

✨ ”Et oo epäonnistunut, jos aloittaisitkin lääkityksen uudestaan.”
✨ ”Älä kiirehdi – anna aikaa ittelles ja muista olla kärsivällinen.”
✨ ”Älä epäröi pyytää apua, avaa sun suus ja pyydä apua jos ja kun sitä tarvitset.”

Ja disclaimerina vielä: en halua kannustaa ketään tekemään omatoimisesti mitään muutoksia omiin lääkityksiin. Lopettamispäätös on henkilökohtainen, ja on tosi tärkeää tehdä se yhteistyössä ammattilaisen kanssa. 🦋

8

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos jollekin eivät masennuslääkkeet sovi, ei voi yleistää, että älkää käyttäkö. Masennuslääkkeitä on varmaan monia. Itselläni oli sellainen, että se nosti mielialaa. Ei pinnallisesti, vaan syvällisesti. Sitten jaksoin tehdä töitä ja elää.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Nyt en kyllä taas ymmärtänyt otsikkoa? Miksi lääkkeitä ei saisi käyttää niin kuin niitä on suunniteltu, auttamaan elämän pahan vaiheen yli, ja sen jälkeen lopettamaan lääkkeiden käytön, kun kokee ettei niitä enää tarvitse?

      Mistä tämä logiikka lähtee? Siitäkö että kuvitellaan että kaikki MT tapaukset on niin latvasta lahoja, ettei he pysty itse määrittelemään sitä aikaa minkä aikaa he tarvitsevat apua lääkkeistä?

      Vai onko tämä taas jotain hoidonvastaista fantasiaa?

      • Anonyymi

        Masennuslääkkeet eivät koskaan paranna masennusta vaan ainoastaan turruttavat aisteja ja ihmisestä tulee kävelevä zombi, jota ei huomaa itse, muut sen kyllä huomaavat.

        Monikaan ei pääse näistä lääkkeistä eroon vaikka kuinka yrittävät ja jopa rukoilevat, että pääsisi eroon.

        Lääketehtaiden juoni on saada ihmiset popsimaan näitä myrkkypillereitä ja lääketehtaille miljardivoitot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennuslääkkeet eivät koskaan paranna masennusta vaan ainoastaan turruttavat aisteja ja ihmisestä tulee kävelevä zombi, jota ei huomaa itse, muut sen kyllä huomaavat.

        Monikaan ei pääse näistä lääkkeistä eroon vaikka kuinka yrittävät ja jopa rukoilevat, että pääsisi eroon.

        Lääketehtaiden juoni on saada ihmiset popsimaan näitä myrkkypillereitä ja lääketehtaille miljardivoitot.

        Se on väärin että lääkkeet on markkinoitu masennuslääkkeitä, kun ne oikeasti turruttaa tunteita ja voi viedä genitaalialueelta tunnon ja tuhota seksuaalisuuden. Mikä pahinta ne voi myös tehdä pysyviä muutoksia kehoon joillekin epäonnisille jolloin genitaalialue pysyy turrana.

        Tuo nainen on onnekas vieroitusoireidensa kanssa. Pahemminkin voi käydä. Siitä esimerkki PAWS protracted withdrawal ja vaikea-asteisemmat vieroitusoireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennuslääkkeet eivät koskaan paranna masennusta vaan ainoastaan turruttavat aisteja ja ihmisestä tulee kävelevä zombi, jota ei huomaa itse, muut sen kyllä huomaavat.

        Monikaan ei pääse näistä lääkkeistä eroon vaikka kuinka yrittävät ja jopa rukoilevat, että pääsisi eroon.

        Lääketehtaiden juoni on saada ihmiset popsimaan näitä myrkkypillereitä ja lääketehtaille miljardivoitot.

        Minusta ei tullut tsombi käytettyäni masennuslääkkeitä. Olin työelämässä 40 vuotta. Tiedän kaksi muutakin, ystäviäni, jotka käyttivät lääkkeitä, toinen vielä samaa kuin minä, ja olivat täydet vuodet työelämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei tullut tsombi käytettyäni masennuslääkkeitä. Olin työelämässä 40 vuotta. Tiedän kaksi muutakin, ystäviäni, jotka käyttivät lääkkeitä, toinen vielä samaa kuin minä, ja olivat täydet vuodet työelämässä.

        Olisiko aika parantanut kuitenkin? Usein luullaan, että lääke parantaa, vaikka todellisuudessa masennuslääkkeet aiheuttavat masennuskierteen.

        Lääkkeet tappaa enemmän kuin aseet! Niin se vaan on.


    • Anonyymi

      En suosittele minäkään koskaan aloittamaan käyttämään mitään masennuslääkkeitä. Etenkään SSRI, tai SSNI pohjaisia sellaisia. Koska niiden sivu/haittavaikutukset peittävät alleen niiden todelliset hyödyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe