En ole itse vegaani mutta läheisissä on parikin. Kun he ovat. mukana ruokailussa, en tee heille erikseen ruokia, vaan syödään kaikki vegaanista. Olenoppinut tekemään hyvän SEITAN kinkunkin, vaikka sanonkin sitä limpuksi. Terveellisempää kuin suolainen huonoa rasvaa tirsuva sika. Ja maku on hyvä.
Vegaanien ehdoilla
12
271
Vastaukset
- Anonyymi
Minä sanoisin: Mene kotiisi syömään vegejäsi.
- Anonyymi
Pitäiskin kokeilla kasvikaviaaria, kun sitä on palstalla mainostettu.
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskin kokeilla kasvikaviaaria, kun sitä on palstalla mainostettu.
Kokeile se on hyvää ja edullisempaa kuin mätituotteeet.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18168788g
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Syön kalaa, kasviksia, munia ja jonkun verran maitotuotteita. En kaipaa "näköiskinkkua".
Kasviskaviaari tai kalanmäti smetanan salottisipulin ja mustapippurin kanssa sekoitettuna paahtoleivän päälle kuuluu asiaan ja maistuu.
Master cheffissä tehtiin kahvista "kaviaaria" jälkiruokaan. Varmaan mukava suutuntuma pirskahdellessaan. Meidän jälkeläisissä on kasvisyöjiä. Tänä vuonna en panosta heihin, paistan kinkun, syö ketkä syö ja kyllä se kinkku maistuu vegaaneillekin ; ))
- Anonyymi
Monisairaana kinkkua ja sen semmoista, silti maun takia käytän ns. epäterveellisiä ruokaineksia hiukan antamaan makua, mausteet petraa vähän.
Meidänkin lastenlapsista yksi oli vegaani lukioaikanaan, mutta kun lähti opiskelemaan, sekaruoka alkoi taas ihan käytännön syistäkin maistua, alkaen maitotuotteista, munista ja kalasta. Kyllä hänelle joulupöydässä kelpasi juureslaatikot ja rosolli saman valmistustavan mukaan kuin muillekin, salaattiin lisäsin pekaanipähkinöitä ja avokadoa, tofu ajoi juuston asian. Wiener nougat -suklaa on vegaaninen, kikherneiden liemestä saa vatkatuksi marenkia , porkkanasta tehtyä nestemäisen savuaromin kanssa kylmäsavustetun lohen makuista eli porkkalaa - tällaisia jippoja mummikin oppi. Kantterellikastiketta ja kasvispihvejä tarjosin usein, kyllä tyttö ravituksi tuli. Mitään lihaksi naamioituja seitaneita ei tehty, mutta lihan syönti alkoi taas, kun todettiin yhteisesti, miten hirvipaisti on melkein vegaania, hirvihän on kasvissyöjä ja hänenkin istuttamiaan kuusentaimia popsinut ja jälkiruokana sukulaistalon pellosta viljaa.
Tuo merileväkaviaari tuli tuohon aikaan tutuksi, ja koska se maistui hyvin muillekin, on raikasta ja paljon halvempaa kuin kalojen mäti, se jäi ruokalistoille. Moni on itse vegaanina ollessaan tai ruokkiessaan lisännyt ja monipuolistanut kasvisten käyttöä myös pääruokalajeissa. Onhan kouluissa ja taitaa olla päiväkodeissakin kasvisvaihtoehto, mutta mahtaako se olla täysin vegaani, kai maitotuotteita ja munia ainakin käytetään.- Anonyymi
Luin ohjeen miten munakoisosta tehdään valesilliä vegaanille ja ompas hauska. nimi tuo porkkana +kala = porkkala. Tuontapaisia korvikkeita tehtiin sota aikaan, kuten voikukanjuuresta paahtamalla” kahvia”.
- Anonyymi
Olen opettanut lapsille, että kasvisruoka ei ole terveellistä pitkässä juoksussa.
Ei sitä kannata pelätä mutta kohtuudella. Kaikki kasvisperäinen ravinto sisältää laskeuman ja ympäristösaasteen takia huomattavan paljon ongelmia. Eläin suodattaa niistä suuren osan ja kunhan välttää sisäelimiä niin a'vot.
Muutenkin, jos kaikki ihmiset muuttavat kasviravintoon niin pitää ihmiskunnan määrän vähentyä maapallolla puoleen. Me olemme vuosisatoja viljelleet maaperässä kasveja ruokapöytään ja jättäneet tarpeelliset hivenaineet sinne lisäämättä.
Vuosikymmeniä on saasteet sataneet ja räikeimpänä esimerkkinä valtateiden varrella kavatettu kaalipelto, jossa keväisin musta pöly valkean hangen pinnalla. Siihen sitten isäntä istuttanut meille terveellisen salaatin ja kaalin.
Olen seurannut vuosien varrella ja n. 20-30 v. niin vegaani on säteilytettävänä tietyn koneen alla. - Anonyymi
Diabetes, maksa-arvot korkealla, verenpaine, kolestrooli muitakin juttuja etten viiti luetella.
Ruokavaliolla ja lääkkeitten avulla mennään, maun takia aion maistaa kinkkua ja muutakin mulle epäterveellistä, pullon viinaa ja muutama sikari jos maailmani kaatuu tämän takia kaatukoot.- Anonyymi
Mihin hlvt:iin tarvitset "pullon viinaa" ? Isoin ongelma korvain väliss' ilmeisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227